1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Jaken: Jag hoppas att Brynäs visar mer handlingskraft än så..

kristo två assist

Tycker Magnus Nyström har rätt:

Herrarna i Brynäs lever sin dröm.

Tommy Sjödin ledde Brynäs förbi Luleå i slutspelet och till kvartsfinal i fjol

Sjödin förtjänar inte sparken, men alla gubbar (spelare, tränare och sportchef) i Brynäs förtjänar en spark i rumpan, så att de vaknar upp.

xxx BIF xxx: PDO är inte avancerat. Det är bara en slags måttstock på om man, i förenklade termer: överpresterat eller underpresterat. Alla lag kommer inte sluta på 100, men man kan få en fingervisning åt var det barkar.

Brynäs ligger väldigt lågt där nu. Jag tror inte att Brynäs är ett bottenlag. Kommer dom bli bra om PDOn börjar vända? Det ser ju inte så ut om man tittar på spelet iallafall.

mk: Tycket det är svårt att bedöma sista 5, men säkert nyttigt för några av grabbarna att få göra poäng. Tänker på Boqvist, Kristo osv.

För övrigt mycket imponerad av Linköpings inledning. Hur många omgångar kommer det ta för Brynäs att komma upp i 18p?

{8399}: Så här är det, hela jävla SHL har hybris. Skillnaden mellan toppen av HA och SHL är inte så stor som man vill tro. Alla miljoner till trots, Svensk plantskolehockey är för bra för det.

JanT: Färjestad och Rögle har väl spelat två matcher mindre än Brynäs och kan teoretiskt passera.

Blixt1980: Såg Nyström matchen? Tycker dessa 2 meningar antyder att han inte gjorde det: "Hemmalaget förde spelet långa stunder och satte hård press på Timrå. Timrå hade effektiviteten."

Satte Brynäs verkligen hård press på Timrå? Förde Brynäs spelet under långa stunder? Var Timrå effektiva? Timrå missade ju mängder med fantastiska målchanser, betydligt fler än Brynäs.

Suspekt att krönikan kommer upp typ 1 sekund efter att matchen slutat. Verkar som att han satt och skrev texten när matchen fortfarande pågick.

{6984}: Abris, tycker att om Sjödda får gå då måste BZ ta sitt pick och pack och skjuta iväg sig i stora boforskanon hem till Värmland:

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/L0EwBR/abrahamsson-brynas-far-exakt-vad-de-fortjanar

Peja: Hur kan du vara imponerad av Linköping med den dåliga underliggande statistiken...

Det är uppenbart att TS tappat omklädningsrummet, annars skulle det aldrig se ut som det gör. Inte med den defensiven vi faktiskt besitter. Spelarna struntar i det, och när spelarna struntar i det finns det bara en utväg att gå, att sparka tränaren.

Att vi kommer sparka två tränare på ett år tyder även på att något är fel i klubben, något högre upp i hierarkin som behöver åtgärdas. Det finns ingen röd tråd, och det är tydligt:

Vi värvar Berglund med en ledarstil, efter att han väljer att lämna tar vi in Melin med en helt annan ledarstil och spelarfilosofi. Inte nog med det, vi tar in en tredje tränare som besitter 5 olika spelarfilosofier, som inte tror på sina egna idéer, då han ger upp dem. Vad skickar det för signaler till spelarna?

Vi har på lite mer än ett år haft tre tränare med olika filosofier som spelarna ska anpassa sig till. Inte nog med det, BZ har värvat alldeles för många brukare som inte håller på den här nivån, och när våra tänkta offensiva spetsspelare sviker blir det än mer tydligt att det inte håller.

BZ och TS måste avgå, och flera i styrelsen bör följa efter. Brynäs behöver en nystart, en nystart med en ny tydlig målsättning.

Olli Nomadinen : Vad menar du? Pamp-Jögge Lindgren säger ju att det är så, då måste det vara sant. Dessutom Timrå är en del av SHL nu så du måste korrigera din åsikt.

dAVydov: Som flertalet av Brynäs tänkta offensiva spets ;-)

{2064}: Vi är en del av SHL med en till störst del allsvensk trupp. Det har Nubben varit tydlig med och inte minst alla "experter" har klargjort det. Att vi har en (1) klass-spelare. Nå, det är enligt mig att kraftigt underskatta svensk hockey.

Både hockeysverige och sportbladet har krönikor som menar att Bengtzén är det största problemet för Brynäs just nu. Bra! Då är snacket igång och inte ens Brynäs styrelse bör kunna blunda för problemet.

Kör nu bara. Rensa ut och börja om.

Skrubben: hoppas det blir verklighet och att det inte är för sent. Skulle ju kännas bättre att börja om i shl än as.

Peja: Kristo har bara en match kvar i brynäsdressen. Var så säker...

I nästa tränarrekrytering vill jag se att man i större utsträckning letar efter en bra gruppledare som är duktig på att forma och påverka gruppdynamik. Sjödin & Co kan sin hockey, inget snack om det. Men känslan av sådana som Rönnberg och Hallam är att de är skickliga på att skapa rätt sinnesstämning i sina lag. Inför match, under match, i olika skeenden av en match. Få spelarna att tänka på rätt saker och framförallt känna rätt saker.

bradberry: Jag skulle tro att Rödin ändå är på väg in.

Jaken: Han var på plats ikväll. Måste blivit jävligt sugen av det han såg....

honken21: "Sjödin & Co kan sin hockey"

Öh? Vad i sitt ledarskap har gett dig intrycket att de har någon aning om hur man ska spela hockey? Spelarna är ju fullständigt vilsna.

”Hej! Vi kommer se över saker snabbt. Kan inte säga mer här och nu. Tack för att du bryr dig.

Med vänlig hälsning, Micke Campese Klubbdirektör/CEO Brynäs IF ”

Olli Nomadinen : Du såg inte ironin i mitt inlägg givet senaste tidens diskussioner? Klart Timrå har en allsvensk trupp med några undantag men räcker den i det långa loppet?

{7800}: får man fråga vad du frågade honom?

bradberry: Rödin bör se det som en utmaning att komma in nu, han har ju allt att vinna och alla möjligheter att gå in och få hela gruppen att kika upp sig. Rödin älskar Brynäs och går han till Brynäs så är för att hjälpa laget att bli bättre.

{7800}:”Se över saker snabbt”. Dvs. man gör en intern analys som vi aldrig får ta del av? Eller menar han att det faktiskt kommer hända grejer? Svårtolkat.

honken21: Bara för att han har varit duktig hockeyspelare innebär inte att han blir en bra tränare. Sjöddas tränarerfarenhet på elitnivå är ytterst begränsad och lär inte bli speciellt lång.

Måste bara fråga er alla som sett matchen då jag själv befinner mig pä varmare breddgrader och missat matchen.

Vi vinner skotten förskrossande med 39-18.
Svedberg har en bra räddningsstatistik på 92% typ.

OM vi tittar nyktert på hela matchen. Är det BARA försvarsspelet som brister? Och nu fattar tom jag att effektiviteten saknas. Men dit jag vill komma är ändå att statistiskt sett så är vi ju ganska överlägsna.

Om det då brister så totalt bakåt är ju ett ganska bra exempel på att både Sjödin men även Melin ifjol har misslyckats ganska grovt med att få ihop ett bra grundspel åt båda håll.

Men spelmässigt idag, är vi så dåliga idag att Sjödin måste bort? Eller borde vi vunnit matchen med tre-fyra puckar men att vi ger bort matchen via dåligt försvarsspel?!

mattiask: Vete, fan Timrå hade grymt flyt till en början men efter 0-3 var det haveri. Slutet missade jag då jag stängt av TVn.

Brynäsgubbe:
Men för FAN - hur kan inte alla inse att karln är helt fel för Brynäs.
Klart pengen kan vara slut och då måste han försvara - men det blir så fel för honom, SÅÅÅ FEL

mattiask:
Men innan det drog igång fanns kritik, tom experter ifrågasatte, och hur du ån vrider och vänder har de som insett problemen innan det visat sig fått sina argument bekräftade.
Det var spetsen på forwardssidan som saknades, och det är spetsen på forwardsidan som inte kan sätta pucken.
Och det är inte konstigt - för vi har fördålig spets precis vad väldigt många sa.
Vi har för dålig man (x2) att leda och ta ansvar för laget i sjödda och bengtzen.

Så trots statistik och allt annat; ja inledningen tyder på att något måste hända som gör laget bättre

mattiask: Kortfattat skulle jag beskriva det som att vi har dubbelt så mycket skott som Timrå men hälften så mycket farliga skott. Om ens det.
Släpper ju till farliga lägen från ingenstans och i andra änden kan vi inte skapa några.

John: Jag känner som fan för Sjödin måste jag säga och för laget. Hoppas verkligen att de reder ut detta och går stärkta ur krisen.

Inkazar:
Frågade om det finns en strategi öht då vi totalt saknar röd tråd nu. Och att bengtzen ska låååååångt bort från Brynäs

{7800}:

Hur lång tid har BZ kontrakt?

Det är dyrt att sparka en sportchef och en tränare när laget egentligen skriker efter en riktigt bra forward.

Jag vet ärligt talat inte hur fan Brynäs ska lösa detta, och då brukar jag vara optimistisk.

Sen en till grej. Fast hans son spelar väl i Timrå så inget konstigt med det kanske. Men challe Berglund var uppe i hallen igår med. Men som sagt det är nog helt pappa-son relaterat.

Förändringar är på gång. Källa: Högsta ort.

Bra! Men däremot skulle det ju kännas bra om vi varje säsong slapp gå och hoppas på någon frälsare som ska in laget eller att ”den eller den” ska få sparken. Ett topplag över tid - det är drömmen.

Brynäs största problem är, och har länge varit, målvaktssidan. Ledningen vägrar att värva något annat än mediokra målvakter av någon sjuk anledning.

Qvarre: Finnen tycker jag har varit bra. Jag ser det största problemet på forwardssidan i kombination med coachsidan.
Bra backar har Brynäs absolut men det blir på någor vis väldigt stora ytor i försvaret då inte hela laget på ett fungerande sätt deltar i försvarsspelet.
Framåt ser det stundtals bra ut förutom att de farliga chanserna nästan helt uteblir och när de väl kommer så saknas ju spets...

{8399}: Sansad och nykter analys av Grönborg.
Konstigt att han inte kräver BZ:s avgång, sparkning av diverse spelare plus Sjödda i det här läget. Jag menar, det gör ju alla kunniga gaphalsar härinne, som naturligtvis har mkt mer erfarenhet av hockey än vad Grönborg har...

Huge: Here we go again...

Sen när klubben tagit beslut och sparkat, säg sportchefen... Då tycker du plötsligt att beslutet att sparka är logiskt och korrekt...?

Brynäs gör A L L T I D rätt...?

Anders Berg: "Förändringar är på gång. Källa: Högsta ort."

Ajfan. Har Pettisbif konsulterat sin källa nu igen?

Anders Berg: Då hoppas vi att dom gör ”rätt” förändringar. Att sparka och värva nya spelare tror jag inte är lösningen.

bradberry: Tja, om kunnigt och erfaret yrkesfolk vridit och vänt på det mesta och kommit fram till att man måste sparka sportchefen, så tycker jag självfallet att beslutet har varit logiskt och korrekt.
Men när okunniga och oerfarna gapande fans börjar skrika på avgång så fort det tar emot det minsta, då skrattar man ju bara.
Vilket jag är tämligen säker på att även Grönborg gör i det här läget.
Och nej: Brynäs gör inte alltid rätt.
Att du öht ställer en så korkad retorisk fråga, övergår mitt förstånd.

{8399}: En räddningsprocent på ca 77 är dock inte direkt lysande.

Huge: I korta ordalag, vad säger Grönborg?

Huge: Är det något vi supportrar har så är det erfarenhet. Vi har lärt oss genom åren att ser det illa ut i början på säsongen så är det VÄLDIGT ovanligt att det vänder och blir så pass bra som man siktat på och har som mål för säsongen.

Det är bara du å ett fåtal till som inte lärt er. Du fokuserar på att häckla missnöjda supportrar och håller ditt ”erfarna yrkesfolk” om ryggen. Samma visa varje gång någon har åsikter.

Jag tycker att du kan lämna HS för du passar helt enkelt inte in här. Det finns säkert andra forum för dryga viktigpettrar som du kan hålla till i.

« · 1911721 · »