1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742823 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
{6984}: Jag håller med Huge en del gånger. En del gånger så skriver han alldeles för provocerande så många blir upprörda...inget att sticka under stolen med.

Men att sitta och skriva vem som passar in här är för jävla opassande...det var förbannat klumpigt gjort.

Huge: Frågorna var så pass konkret ställda att det knappast lämnade något utrymme för kritik mot truppens komposition, huruvida Sjödda är bra eller ej osv.
Dessutom lär en sittande förbundskapten aldrig blanda sig in i en enskild klubbs inre angelägenheter genom att komma med personkritik.
Det borde t.o.m. du veta Huge....

Huge: Michael Campese.

Olli Nomadinen :

"Så här är det, hela jävla SHL har hybris. Skillnaden mellan toppen av HA och SHL är inte så stor som man vill tro."

Något som jag också ansett i flera år.
Och att något lag åkt ur SHL de flesta säsongerna stärker ju den tesen.
Och sedan "bäst av 7 kvalet" började användas, så har ju alltid minst
ett SHL lag åkt ur. Trots att alla experter skrev att inga SHL lag skulle
åka ur när det infördes.

Huge: Michael Campeses, som sagt, och hur ska du kunna få till en raljant kommentar kring detta faktum?

Qvarre: "En räddningsprocent på ca 77 är dock inte direkt lysande."

Är det igår eller? Han var ju helt utlämnad, det var öppna spjäll, en mardrömsmatch för en målvakt.

Zappaholic: Jag gjorde en ”Huge” och svarade med samma mynt som han själv har skrivit om mig och många andra. Det jag skrev som skribenten powerfade, står jag för.

Som moderator så anser jag att Huge borde ha lärt sig efter typ 15 år på HS att det är väldigt dumt att sätta sig och häckla och kasta glåpord över supportrar som är besvikna eller förbannade. Jag bet inte hur många anmälningar på inlägg av Huge som jag har fått behandla efter en kväll som igår. Han verkar inte ta lärdom av detta och avstängningar biter tydligen inte heller. Så nu kör jag en ”Huge” helt enkelt. Som privatperson. Alternativet är uppenbart för att städa efter honom har jag inte tid eller lust till. Om detta gör mig olämplig som modrerator så kliver jag gärna åt sidan. Ett jobb för dig kanske? Du verkar va en fena på att bedöma om inlägg är bra eller inte...

{6984}: "Du verkar vara en fena på att bedöma om inlägg är bra eller inte..."

Vad är det för ett konstigt svar? Är det inte vad vi alla gör härinne hela tiden? Vi bedömer och bemöter inlägg utifrån om vi tycker de är bra eller dåliga. Det är väl det som är själva grejen med en sån här sida????

Jag har inga som helst klagomål på hur du modererar forumet. Det sköter du bra. Det jag tycker är olyckligt är att du i egenskap av moderator skriver att någon inte passar in här. Det är väl ändå inläggen du bedömer? Inte personen bakom inläggen. Det vore ju inte så passande...

We Shall Overcome !!

Detta är något för oss brynäsare...
Uppladdat:

500x0-screenshot20181005-111949.png

Zappaholic: Det skrev jag i egenskap av skribent. Något jag måste kunna göra. Annars blir det lätt snack om maktmissbruk. Jag tror inte att nån här tror att man kan kalla en moderator för gamnackar, okunnig eller vad som helst. De påhoppen räknar jag själv in på mig dom skribent. Därför vill kag även ha en frihet dom skribent att skriva vad jag tycker utan att ha oket som moderator på mig.

Fast visst kan jag börja utnyttja mina befogenheter som moderator då fort jag känner mig påhoppad. Även om jag är övertygad om att det skulle göra mig till en väldigt olämplig moderator.

När det gäller att bedöma inlägg då är det skillnad på att bedöma om inlägget ska raderas eller inte mot att bedöma vad innehållet skickar gör budskap. Jag raderar ju inget bara för att jag inte håller med.

Huge: ”Tja, om kunnigt och erfaret yrkesfolk vridit och vänt på det mesta och kommit fram till att man måste sparka sportchefen, så tycker jag självfallet att beslutet har varit logiskt och korrekt. Men när okunniga och oerfarna gapande fans börjar skrika på avgång så fort det tar emot det minsta, då skrattar man ju bara.”

- Så om ”kunnigt erfaret yrkesfolk” och ”okunniga och oerfarna gapande fans” tycker samma sak... Då är det bara de förstnämnda som har rätt och de sistnämnda skulle då alltså ha fel...?

Det känns som du inte bemöter/bedömer åsikter utifrån sak.

Du bemöter/bedömer åsikter enbart utifrån HUR de framställs... och VEM som har åsikten...

{6984}: Det är ju ett litet problem att vara både skribent och moderator, lite som att både spela hockey och vara domare i samma match.

{6984}: Men då kanske du får vara tydlig med när du skriver som "vanlig" skribent. Blir lite luddigt annars att veta när du kliver in som moderator eller som civil, så att säga.

Jag fattar precis vad du menar och jag håller med om att du måste kunna skriva utan modereringsglasögon. Och jag tror du förstod min poäng.

Keep up the good work!!

bradberry: Precis.
Huge vänder kappan efter vinden, som vore han mitt i en tromb...
Men jag har lärt mig det att han är en sådan person.

( Stefan Ketola)
Är detta samma Anders Berg som har varit här förut?
Frågar bara för att samma inlägg som detta finns på FB, ordagrant.

Zappaholic: Skriver jag som moderators å använder jag tråden ”Information från moderatorerna”

Utgå från det...

{6984}: Hell yes!

Bengtzén är på möte med ledningen hela dagen idag. Jag tror faktiskt han kommer bli kickad.

Skrubben: Fast han skall ju vara här också...
Tror inte de sparkar ut honom, men de lär inte förlänga heller.

Skrubben: Hoppet finns. Sen får vi se hur lösningen blir. Nåt säger mig att man byter ut Sjödda som HT och ger honom rollen som tf SC fram tills man hittar en ny. Sjödda var ju tänkt i den rollen innan Sundlöv fick det jobbet permanent.

Personligen så vill jag ha in nytt blod. Både på SC postionen och i båset.

{2064}: Nej, det blev inställt.

Skrubben: Med anledning av att han inte längre är SC...

Hoppet finns ;-)

{6984}: vi har ju en helgjuten head coach som assisterande coach så det är bara för Magnus Sundqvist att ta över.
BZ ersätts av Sjödda resten av säsongen och då får han ju sin utlovade tjänst tillslut.
Förändring utförd, kostnad 0

Jag träffade ju både Bengtzen & Camprese igår. Blir så jäkla besviken på tänket.. för det ända surret på Camprese kändes det som det är att det går "bra" "på sidan av isen". Allt med en Bra Start osv. Självklart jätte viktigt. Men det är ju på isen man bygger varumärket.. vi supportrar och företagare stöttar ju föreningen i vått och torrt men det är ju ärligt talat på isen man mest bryr sig om resultatet.

{8399}: Ja det känns som en tänkbar lösning. Speciellt sett ur ett ekonomiskt perspektiv.

Samsung: Samtidigt kan man fråga sig vad han annars ska svara? Alla ser ju hur det går sportsligt och då måste han väl lyfta fram det positiva i föreningen. Jag tror inte han rullar tummarna när det kommer till det sportsliga i alla fall.

mk: Hur så?

Pedro Puck: Aha! Det är så det funkar! Det är vi fans som värvar ihop laget, tänker du.

{6984}: anledningen var att Bengtzén + alla i ledningen skulle sitta i möte under dagen.

Bygger åtgärdsplan/krisplan eller ger han sparken tror mer på det första dock.

Charles: Det skall nog vändas på alla stenar.

Det verkar ju i alla fall som chansen att få Rödin
minskar ännu mer, enligt denna artikel.

Dock verkar Davos också ligga i botten.
Men pengarna är nog betydligt större där.

Och sen vet jag inte om de "äger rättigheterna"
för hela Europa när det gäller Rödin?
Eftersom han hade kontrakt med dem även den
här säsongen, när han gick till Anaheim.

Hej, vet inte vad ni andra tycker men mitt i det nattsvarta mörkret så känns det som kedjorna såg rätt bra ut mot slutet av matchen. Något att bygga vidare på och jag vet att det går att ta med sig en bra avslutning.
Skönt att Boqvist äntligen fick hänga en kasse. Kellman såg stark ut hela matchen och vägrade vika ner sig. Mitt i all kritik så måste man hylla den värvningen. Danielsson fortfarande utan mål men jag tyckte han också visade mod och ansvar i slutet av matchen. Överhuvudtaget så var det skönt att se hur spelarna uppträdde mot slutet av matchen när man fick ”blodvittring”. Så måste vii förstås spela hela tiden!

Men jag fattar inte att vi börjar alla säsonger med ett försvarsspel som gör att allt självförtroende försvinner.
Kanske är det som Grönborg sa, att vi vill flr mycket och blir ”spretiga”. Man jagar för hårt och tappar markering. I match efter match och säsong efter säsong...

KalleTeodor: håller helt med, dom gav aldrig upp utan man såg frustrationen och kämparglöden, inga idiotutvisningar eller dylikt trots att man låg under med 0-4...

KalleTeodor: Ja, alltså jag tycker verkligen att det finns potential i gruppen. Kanske inte SM-guldspotential men mycket mer än så här iaf. Största problemet enligt mig är hur vi spelar, inte spelarna själva.

Så jag kan inte riktigt skriva under på "fuskbygge" och allt vad folk kallar det. Visst har vi en defensiv prägel på laget men då måste man ju utnyttja det också.

Största problemet är lagledningen.

dAVydov: Det var kanske tanken med 1-3-1 spelet, att utnyttja backarnas styrka mer genom att ställa upp och invänta motståndarna.
Jag tycker fortfarande att laget spelar på tok för avvaktande utan puck.

Jag är sen på pucken, men jag lyssnade på presskonferensen efter Växjömatchen; Tommy säger ju för i helvete "vi har ju INTE tre-fyra spelsystem som vi kan kasta om till". Folk måste fan börja lyssna mer och skrika mindre. Jag sticker ut hakan och säger att Tommy fixar det här, han vet vad problemen är, han måste bara få hösäckarna på isen att göra som det är sagt! Ta BP, samma system i tre säsong med bra resultat och nu havererar skiten, Tommys fel eller spelarnas? Jag lägger min röst på de senare!

moment22: Sant, jag tolkar det som att han raljerar lite med passning till Växjö och att det är det Hallam skrattar till åt.

KalleTeodor: Ja, det som är positivt är det aldrig sett hopplöst ut som det gjorde stundtals under förra årets inledning. Men nåt skumt är det när så många etablerade, duktiga spelare upprepar enkla misstag, särskild i de två senaste matcherna. Det sitter förstås i skallen men vad behövs för att få det att sluta? Tränarbyte är ju ett klassiskt sätt. Byta sportchef har nog ingen effekt alls på årets säsong. En eller ett par nya klasspelare skulle i alla fall märkas på isen.

Mattson: Ett par vassa anfallare in vore drömmen, ett par spelare som kan dra igång laget både på och utanför isen....

BENGTZEN SPARKAD. KOM MAIL PRECIS NU! 🙏🙏

Å där rök Bengtzen

Dackeeffekt ikväll?

{8399}: Frågan är bara om det ger någon sportslig effekt. Kickar du tränaren är det en signal till truppen om att det inte var deras fel att spelet går knackigt. Sparkar du SC däremot...

{2064}: kollar på hockeylördag och intervju med tj. Nästan så man saknar honom.

Ikväll gör Kristo hat-trick och tystar oss alla.

Rautio femtioprocentig på värmningen. Jag tar en dubbel Jäger.

Gusten: Han ska väl inte stå??!!

Gusten: Står han? Ge mig resten av flaskan :)

John: vet ej men han värmdes mest

« · 1911815 · »