Brynäs IF

713014 inlägg · 7953 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1816873 · » Till forumet


Sv: MATCHTRÅDEN
Och vi bitvis pulveriserar fjolårsmästarna på hemmaplan i semi;
Utan fjolårets skyttekung
Utan tilltänkta målsprutan
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Konstig match igår men vi leder ju med 1-0 i matcher och ingen målskillnad räknas ju😀👍🏻
Stolt som fan bortsett från sista minuten!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
KulaShaker: Fett grymt!!!!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN

Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Brynäsgubbe: Men det är ju hans jobb, att gjuta mod i sina spelare inför nästa match.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Jo, det är ju helt sant. Men herrejösses vad irriterande det är att Roger Rönnberg får det låta som de gjorde någon makalös insats. Var är självinsikten? De hade absolut ingenting i tredje perioden.

Bara lyssna:
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja:Det är rätt ofta media vinklar det så att man sitter och funderar om man sett samma match som de. Alltför ofta de lägger fokus på något mindre gnabb eller någon domarsituation som var en parentes i det stora hela ( dock inte igår ) istället för att nyansera och analysera hur spelet på isen såg ut. En del av förklaringen är väl att många journalister inte har förmågan att analysera spelet och kan därför inte uttala sig om spelet på en djupare nivå. Sen finns de ju de som försöker sig på den typen av analys och det blir skärmskudde istället, bättre då att inse sina egna begränsningar och skippa det. Sen blir de ju en hel del sensationsjournalistik, folk klagar men är på samma gång motsägelsefulla och klickar in på dessa artiklar, vilket självklart gör att de produceras mer artiklar i samma anda. Konsumenten styr ju utbudet.

Med det sagt så finns det några bra och analytiska journalister likväl :)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
tjugo8: En vinst i morgon vore så otroligt skön, då skulle vi verkligen få de där frölundaiterna i gungning.

Jag ser gärna Zab som extraspelare på hemmais där offensiven kan få lite extra utrymme......nu börjar laddningen för match två ..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
bradberry: Med Pailles erfarenhet skulle jag gärna se ett A på hans tröja. Utifrån det man sett på intervjuer och på planen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Är det inte lite mäktigt våra målskyttar igår;

2 tyngre nyförvärv, den "omöjliga" ersättningen för Scott/Rödin
1 förvärv innan fönstret
Vår lagkapten

Grymt jobb BZ!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: Fast vi Brynäsare vet ju att vi var bättre än Frölunda, numera har hemmafördel och vann matchen. Det positiva måste väl ändå väga över det negativa? Media kan tramsa hur de vill, vi vet att "upphämtningen" bara berodde på utvisningskavalkaden och att den inte spelade nån roll i slutändan.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: Om vi skall se det positiva så vann vi ju matchen först och främst. jag tycker dessutom att vi hade full koll fram till utvisningarna på slutet och vi spelade ju av tredjeperioden på ett fantastiskt vis, Frölunda kom ingenstans.

Kanske detta kan få oss att verkligen fokusera lite extra och undvika onödiga utvisningar framöver. Jag tror att det är bra att det inte gick för lätt.
Sen kanske Frölunda missar lite i den taktiska analysen av oss nu när de känner att det var så nära att kvittera.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Känner inte heller igen det uttalandet

Igår var ju perfekt läge, att kolla om tiden är ute eller helt över linjen är ju de två sakerna som video är bra för

Toppeninsats igår!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Domarinsatsen förminskade Brynäs insats. Media matar nu allmänheten med bilden av ett heroiskt Frölunda i stället för att beskriva just hur jävla bra Brynäs spelade. Dessutom kommer jag vara fortsatt skitskraj för domarnas insats i kommande matcher.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Brynäs lärde sig en läxa igår. Som tur är blev den inte så kostsam. Tror det som hände kommer vara positivt för oss framåt. Det var ändå en mental smäll för Frölunda att vara så nära och till och med tro att de hade kvitterat.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Jag känner mig inte träffad utan jag är bara nyfiken vem som önskar få bort alla videobedömningar och varför, det är därför jag frågar var du läst/hört detta.

Det finns ingen konflikt men jag är väldigt skeptisk till att det skulle ha skrivits här på forumet då jag läser det mesta och har missat detta. Kommer du inte ihåg så är det ok, kanske någon ger sig till känna.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Är man 100% pragmatisk så resonerar man så klart så. Det jag menar var att känslorna rann över för alla på slutet och det kan vara svårt att släppa det. Helt förståeligt enligt mig.

Lagom till nedsläpp imorgon lär allt vara glömt.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
pjåtor: "Gefle är väl inte ens i högsta serien längre?"

Stämmer. Igår spelade man sin premiärmatch i Superettan, 2-2 mot Frej. Jag kan förstå att Gävletidningar skriver om den matchen, men varför inte ha en krönika eller analys om Brynäsmatchen också? Brynäsmatchen var tidig, de hade massa tid på sig att skriva om den.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
dAVydov: Fast det spelar ju faktiskt ingen roll om man vinner med 4-1 eller 4-3. Det viktiga är segern. Därför borde väl den vara i fokus?!
Brynäs var klart bättre än Frölunda och har numera hemmafördel. Mycket viktigare än att domaren inte accepterar gnäll!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Känns ganska logiskt för mig att diskussionerna ligger där efter alla känslor på slutet. Det stod mycket på spel och det höll på att rinna oss ur händerna.

Men med lite distans till det så måste vi vara stolta över lagets insats under majoriteten av matchen. Så tror jag också laget resonerar. Jag tror och hoppas även att detta får dem att vara lite kyligare i hetsiga situationer framöver.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: Det är klart att det som hände i slutet av matchen var minst sagt märkligt, men hur ska vi gå vidare? Ska vi lägga allt fokus på domarna och fortsätta vara förbannade? Eller ska vi highlighta Brynäs briljanta insats, vara positiva och se fram emot nästa match? Varför låta utvisningarna förstöra den positiva känslan?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
bradberry: mmm, det är ovanligt att domare avviker från regelboken om konsekvenserna för ett lag blir avgörande. Typ att ojustheter i fotboll bedöms annorlunda i straffområdet jmf med utanför. Att ett hockeylag med en utvisad spelare har en högre tröskel för nästa utvisning. Att ett lag som haft tre-fyra utvisningar med sej får nästa utvisning mot sej. Sånt är jävligt ovanligt i verkliga livet. I teorin, som du utgår i från, däremot...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Zappaholic: Det verkar som att Brynäs är medvetna om att den här domaren inte accepterar gnäll. Då måste ju Brynäs kunna hålla tyst... Det är ingen slump att det är Bulan och Westerholm som åker ut, och inte typ Paille.
Däremot kan jag tycka att tränaren och kaptenen borde få snacka mer än övriga, så länge de kan hålla en anständig nivå på snacket.
På Blomqvist lät det som att Brynäs hade varit självkritiska efter matchen. Det är ett bra tecken.
Vad hände förresten med 10 minuter personligt straff för domargnäll? Det kändes ju som ett lämpligare straff.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Och en sån sak som när exakt matchen tar slut måste ju skötas av andra än domarna. Det är säkert alla överens om.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Varför skulle jag göra det? De som har sagt detta vet om det utan att jag letar reda på deras gamla inlägg. Du behöver inte känna dig träffad om du inte har sagt det. Och du behöver inte skämmas över att du inte har memorerat varenda inlägg som någonsin har skrivits här.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Det är svårt för oss som inte hör vad som sägs på isen att göra en korrekt bedömning av abuse-utvisningarna. Man skulle gärna höra från domarna exakt vad som sades. Ofta ser man ju spelare stå och gapa och skrika på domare utan att det renderar i några utvisningar...

Kanske måste domare ha mer känsla i såna här lägen, kanske måste spelare och ledare lära sig hålla käften. Eller kanske både och...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Zappaholic:2Scrolla själv och undersök ;-)"

Jag tror att att det handlar om ett missförstånd, många vill ju ha bort granskningarna som gäller om en målvakt störts i målgården eller ej men att helt ta bort granskningar tror jag inte att någon vill här på forumet.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Cmore vill ha drama t varje pris
Underordnat hur det uppstår
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
bradberry: Det som irriterat är ju att Brynäs åkte på två skitutvisningar precis innan abuseutvisningarna och hade inte de två första kommit så hade allt varit frid och fröjd.

Skit att gnälla på domarna under match och speciellt när man leder som igår men ilskan hos ledare och spelare förstår jag till fullo. Starkt av Jacke att hålla sig kall, det är han allena som skall kommunicera med de svartvita under match i fortsättningen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Scrolla själv och undersök ;-)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: "okej, noterat att du läser allt men missar saker ibland. Då vet vi :)"

Finns någon länk till någonstans där någon skriver att de vill ha bort all videobedömning?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
bradberry: Ja, Brynäs är sin egna största fiende nu. Laget är definitivt tillräckligt bra för att slå ut Frölunda. Brynäs fjärdecenter är skickligare än deras förstacenter. Till skillnad från LHC har inte Frölunda något sätt att stoppa förstakedjan på. Det kryllar av vassa forwards, trots att tvillingarna är svaga både offensivt och defensivt. Skulle också vilja passa på att hylla backar som Fälth, Zanetti och Lucas som alla har blivit bättre i slutspelet. Lucas har slipat bort de misstag och onödiga utvisningar som tenderade att vara hans problem i grundserien. Att Paille, Granström etc skulle växa var liksom väntat.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Någon som har koll på biljettförsäljningen för imorgon?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Det är väl ganska tydligt på Jackes reaktion att han är besviken på lagkamraterna och inte domaren...?

Ponera att en spelare glider fram till domaren och skriker "Domarf***a!"

Skall domaren undanta den spelaren från utvisning därför att laget redan har tre spelare på botbänken...? Enligt logiken hos vissa på detta forum så borde man göra just så... Märkligt resonemang! Innan vi vet exakt vad som sagts och gjorts kan vi egentligen inte ha några synpunkter på utvisningarna...

Jag tycker man skall dra lärdom av detta. Att det är viktigt att hålla sig kall (läs: Paille) Fokusera på att vi hade 100% kontroll på händelserna fram till att några spelare inklusive coach tappar huvudet. Får inte upprepas!

Kan vi hålla hos mera kalla i fortsättningen så är vi definitivt med och tävlar på allvar om en finalplats...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: okej, noterat att du läser allt men missar saker ibland. Då vet vi :)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: "flera personer här har tidigare klargjort att domarna på isen ska döma utan extern hjälp från videodomare, som de anser ska tas bort helt."

Att jag missat detta, jag som verkligen läser allt..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Honken: Rautio ser jag som snäppet vassare även om Felix var bra igår och jag tror att Rautio är förstavalet för Bulan.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: flera personer här har tidigare klargjort att domarna på isen ska döma utan extern hjälp från videodomare, som de anser ska tas bort helt. Då ska ju domarna på isen även bedöma situationer kring matchtiden.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Felix var riktigt bra igår, så där känner jag ingen oro, undrar vem som står imorgon om Rautio är frisk....
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Brynäsgubbe: om Brynäs fortsätter vara bättre och vinna så kan vi leva med orättvisa domare, men det känns väl inte så sannolikt att Brynäs ska snacka till sig två utvisningar i samma sekvens igen? Synd att så stort fokus är på domarna när det borde vara Brynäs förträffliga insats som hyllas. Trist att det negativa alltid highlightas mer.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Nån som hört eller läst någonting om vad Rautio drabbats av för sjukdom?

Kung att han fick vila en match och att vi vann ändå men vi behöver Rautio.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Vadå fortfarande? vem har ifrågasatt videobedömningar i sådana här situationer? Alla är för att man kan kolla sånt har med teknikens hjälp (jag har inte hört att någon är emot i alla fall).
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: när det gäller in det är mål eller inte när det gäller tiden så måste man ta hjälp av situationsrummet. Annars blir "glappande klockor" ett allt för vanligt problem.
Nu "höll" man klockan vid nedsläppet för att kompensera för den avbrutna tekningen. Men höll man en sekund eller tre?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: För att det kan bli avgörande i kommande matcher om det fortsätter på den här dagisnivån.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Angående "4-4-målet" som inte blev mål.. finns det fortfarande någon som tycker att domarna på isen ska göra alla bedömningarna utan hjälp?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: Wikegård gillar jag, men han skjuter sig själv i foten ibland eftersom han gärna pratar innan han tänkt klart. Det han säger i sändningen är att "Bergenheims crosschecking absolut INTE är en utvisning".

För mig är det är ett märkligt uttalande då jag, som kanske inte begriper, trodde att alla crosscheckingar är regelbrott. Eller står det i regelboken att det är tillåtet att använda klubban så om man är lite försiktigt?

Skulle inte tro det...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
KalleTeodor: Teknisk är det inte svårt att fatta. Det som är omöjligt att fatta är att domarna frångick alla oskrivna regler. Tre utvisningar på samma lag samtidigt!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Brynäsgubbe: varför fortsätta sura över domsluten? Brynäs var bättre och vann, det är det viktigaste.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
KalleTeodor: Tack men jag tror nog att alla förstår.

Peja....Det var spel 5 mot fem och då kvittar man inte om två blir utvisade utan det blir spel 4 mot 4.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
KalleTeodor: varför inte kvitta figuren och westerholm?
Kommentera

« · 1816873 · »