1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
{7800}: Eller Hedman... Eller alla i Färjestad...

bifante: Om det inte räcker för mej spelar ingen roll? Alla gör sitt bästa, gott så?

bifhjärta: Brynäs har bästa fysen i hela SHL...bra jobbat där, det var ju så SAIK vart framgångsrika, hårt tränade kroppar...

bifante: Välkommen till Brynäs forum här skriver vi negativa och positiva saker!

{7510}:
Ja Hedman är nog fan ett bättre exempel än Jämtin, Jämtin är ett svin men Hedman är en livsfara.

Leonardo: såg ut som i senaste hemmamatchen då det var överkörning i början. Brynäs är på pappret ett bättre lag än LHC och nu visar man det i praktiken också. Hoppas att twinsen kan tända till trots deras lite loja attityd emellanåt. Skall bli jäkligt kul att vara på plats på måndag! Tutti in campo!!

Brynäsgubbe: Brynäs är bra idag.

bifante: "Fake News!" :)

Varför gör Cmore ett reportage om Växjös målvakt när det LHC - BIF?

{2064}: Ja så länge twinsen inte tappar puckar åt fel håll, de kan ju också avgöra matcher när det stämmer för dem....men se vilken bredd vi har, klart bättre ä redd än LHC anser jag...hoppas nu mest på att Rautio får hålla nollan, det kan betyda enromt mycket...hoppas Jensen inte fick för ont

Bedrövligt att ha en sån där intervju nu. Snacka om att flytta fokus. Och förra pausen körde dom intervju med domarbasen en lång sväng. Kasst. Lägg fokus på de spelande lagen och matchen istället.

Hur tror ni det låtit i studion om det vart Dif som haft 5-0?!

Tigerhjärta: Det med. Men folk här verkar ha tagit ut seriesegern redan...

Brynäsgubbe:
Precis det jag sa tidigare. Även om vi vinner med 10-0 idag och torskar på måndag så är vi tillbaka på ruta ett och tappat tillbaka hemmaplansfördelen.

Brynäsgubbe: Sorry men du har helt fel. Folk här är glada för att vi leder med 5-0 och tar ledningen i matchserien med 1-0.

Du verkar tycka det är fel?

Forsberg 1978: Inget att bry sig i vad de säger i Cmore, sådär har det varit till o från hela säsongen :)

Jensen skadad nu också?

Så spelar inte Jensen...

Vila eller skadad...?

Brynäsgubbe:
Jag gissar på att de vilar spelarna, finns det spelare med minsta lilla risk eller känning så plockar de säkert av deme.

Zappaholic:När det inte finns något att klaga på får jag passa på att plussa lite.
Fan vad bra Berra är!

bradberry: Ingen aning men tror Brynäs tar det säkra först, han fick en rejäl s,äll i andra....hoppas han e tbx givetvis nästa ,match...

Vilka möter vi i semi?

{5915}: Är du 12?

Leonardo: Granis och Jensen????

{5915}: 😂

Brynäsgubbe: Vem? Jag?

Så här kan vi sammanfatta dagens insatts
Uppladdat:

500x0-img_1718.jpg

Måste ge beröm till domarna! Riktigt bra idag!

{5915}: Ja. Varför provocerar du sådär?

Fan vad najs med ett mål till. CAPTAIN!

JAAAAAAAAA el capitano👍🏻

Positiva saker idag:

Vi sätter rejäl respekt hos LHC från start.
Tar tillbaka hemmaplansfördelen.
Powerplaymål
Stabilt försvarspel.
Rautio börjar med en nolla.
LHC's stjärnor och anfall är totalt osynliga, sänkt självförtroende.
Båda LHC's målvakter knäckta, dålig start för dem.
Hela LHC darrar nog i benen lite nu.

Inget negativt idag. Vilken jävla kross. Verkligen _ALLT_ är 110% vår väg idag. Bättre start på en matchserie går verkligen inte få.

Men samtidigt, torsk på hemmaplan på måndag så är vi tillbaka på ruta ett så det gäller fan att jobba vidare med stor ödmjukhet! Men Brynäs visade något idag som var mer än jag vågade hoppas på. Det bevisar hur bra Brynäs kan vara när de är som bäst, frågan är hur ofta man klarar hålla en sån här nivå.

GÄÄÄÄSSSP... 😃

Brynäsgubbe: "Är du 12" ??? Jag provocerar? Jävla bebis!

Rautio håller nollan. Vem står nästa match? Bästa nu måste ju vara att fortsätta och hoppas han blir ett spöke för LHC.

Helt strålande! Hoppas laget kan rida på det här nu. För förlorar vi med 0-1 i nästa är matchserien lik förbaskat oavgjord och oviss.
Men vilken insats ikväll! Toppen, BIF!

Underbart lär sova rätt gött inatt👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

{5915}: Ja, så löjligt att ta ut segrar i förväg. Varför säger du att vi är klara för semi?

Forsberg 1978: Underbar lördag! Skål mina Brynäs vänner ❤️❤️❤️

Jävligt bra fysiskt spel från de flesta idag. Såna som vanligtvis ser ut att vilja byta om efter att fått en smäll stod emot riktigt bra hela matchen. Särskilt i andra när LHC fullföljde i alla situationer.

Haha Lindblom i intervjun.

bifante: Rautio ska fortsätta !!

1/4 check! Krig på måndag igen!

Brynäsgubbe: Du jobbar med nåt jävligt mekaniskt?

Forsberg 1978: Detta var i sanning en god kväll! För första gången sen guldet ligger vi i överläge. Jag är mycket mycket glad över Boqvist första mål i SHL också. Han har så mycket begåvning och lite medgång kan nog få fram det. Glad också för att Mannberg fick sätta ett mål. Han får mycket skit bl a på detta forum (även av mig) men tillhör ju laget och för mig så får han gärna avgöra finalserien i Sudden. Alltid skoj när Jacob nätar också...

Finns det NÅN gävlebo som inte går på matchen på måndag?

Underbar jävla seger! Har så mycket att säga..men ska bli full nu!!! SKÅL BRYNÄSBRÖDER!!!

Bratwursten : Det var skönt att Rautio fick hålla nollan, betyder mycket...oj vilken viktig seger, hoppas vi kan mobilisera hemma på måndag...Tack för kaffet Brynäs!!

{5915}: ?

36-15 i tacklingar
Granis-Edit Smäll mot ryggslutet tydligen
Jensen?

« · 1811214 · »