Brynäs IF

714817 inlägg · 7953 ämnen

Modo - Brynäs 3/10

1591333 · » Till forumet


Sv: Modo - Brynäs 3/10
Zappaholic: Rahm har dopat sig. Där brister hela min tilltro till honom som målvakt och människa.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

EskilstunaLasse: Det är naturligtvis fruktansvärt det du skriver...men det Robin Rahm gjort är väl ändå inte jämförbart.

Ja, du förstår säkert vad jag menar...

Jag är inte heller förtjust i Rahm-värvningen.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Huge: det kan vara så enkelt att vi har olika tolerans när det gäller doping. Jag har blivit sv med en god vän på grund av doping. Han blev knivmördad av en nisse som tryckt i sig en massa anabola och druckit sprit på det och hoppade på min kompis och högg honom flera gånger i bröstet med en förskärare. Så tona ner dina inlägg innan du vet bakgrunden till att man har vissa åsikter.

Han som knivmördade min kompis har också sonat sitt straff.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Mittzon: Rahm får söka jobb vart han vill liksom den imaginära banktjänstemannen. Jag menar bara att det faktiskt kan vara så att banker/klubbar drar sig för att anställa dessa på grund av att de anser att förtroendekapitalet är förbrukat. Detta innebär inte att personerna i fråga behöver vara utfrysta av samhället, det finns ju jobb inom en massa områden som absolut inte skall ses ned på. Jag accepterar Rahm i Brynäs och jag kan säga att jag helt förlåtit honom för de snedsteg han gjort.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Carl Lejonkräk: Du menar att Rahm borde söka jobb i en annan bransch? Kulstötning? En moralsyn som borde utrotats med häxbränningarna.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Mittzon: "Tolerant? En dömd brottsling ska aldrig få en andra chans? Trevligt samhälle. Påminner om Iran."

Riktigt så är det inte, en banktjänsteman anställd på Nordea som förskingrat får knappast jobb på Swedbank efter avtjänat straff. Visst ska han få nya chanser i livet efter avtjänat straff men jobba på bank gör han nog aldrig igen. Jag personligen är tveksam till att vi värvade Rahm på grund av dopingen men jag accepterar Brynäs hållning och står bakom Rahm så länge han står i brynäskassen. Alla gör som de vill men att häckla känns fel.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
EskilstunaLasse: Tolerant? En dömd brottsling ska aldrig få en andra chans? Trevligt samhälle. Påminner om Iran.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Huge: Same shit different name!!!
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
70 Rodrigues: Ingen gång, vad jag vet.
Har inte för vana att kategoriskt vare sig hylla eller dissa ett nyförvärv.
Du blandar ihop det med att ha förhoppningar och tro på en spelare och där det sen av olika anledningar visat sig att tron/förhoppningen visat sig komma på skam.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Huge: Och hur många gånger exakt har du haft fel och erkänt det om en spelare som floppat men som du har har hyllat??
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
EskilstunaLasse: Haha, vad har det med saken att göra?
Blir isf än mer pinsamt om du inte kan erkänna att du haft fel om Rahm som målvakt, även om han håller nollan resten av säsongen.
I min bok skulle han isf vara världens bästa målvakt, oavsett om han varit dopad eller inte.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Zzz: Ja jo, så är det nog. Sen skulle det inte förvåna mig om Hensick kom igång, och kanske framförallt HVs transatlanter. Sen så kommer ju vissa att floppa såklart. Vi har ju en del som varit i Brynäs och floppat... typ Wanvig som snittade på nästan en poäng per match i sina senaste AHL-säsonger.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Huge:Min åsikt om Rahm kommer inte förändras även om han håller nollan resten av säsongen.

Har har dopat sig och är i mina ögon förverkad som idrottsman.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Rodrigo: Alla transatlanter kanske har scoutats lika mycket, men knappast lika bra. Att det ska slå väl trots att det inte är samma spel är ju en stor del av scoutingen..
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Zzz: tror nog TJ Hensick och andra floppande transatlanter har scoutats lika bra, bara det att det inte slått lika väl ut.

En kul sak med Scott är iallafall att man kan se hur hans spel passar bättre på stor rink. Han gör det bra när han får lite mer tid på sig. Sweatt är jag däremot fortfarande rätt tveksam till. Scott hade jag sett spela innan han kom till Brynäs så var på förhand inte lika ifrågasättande av den värvningen, under den tiden visste man inte heller vilken transatlant som skulle komma in sen. Sweatt gjorde det bra mot LHC men tycker han varit rätt ojämn annars.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Skitstöveln:

Ja de är lite uppe i det blå. :)
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Tväst: det är inte fel heller att Honken får vila.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Treklövern1912:

Javisst lever det hoppet, jag är inte mycket för att sia in i framtiden.... men får han vara någorlunda frisk och Brynäs defensiv hålls ihop lite bättre än vad man mäktat med hittills så kan Rahm bli riktigt bra. Såklart gör även han nåt misstag per match, men det gör väl de flesta människor, oavsett vad dom håller på med. 

Men som nån redan sagt, 3 matcher i rad, är väl dags att låta Honken stå så Rahm får vila.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Tväst: Än finns det hopp kvar att Rahm gör en Svedberg.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Zzz: Ja se bara på TJ Hensik som många var så avundsjuka på härinne. Det var ju sådan spets som många ville ha. Sweatt och Scott var skitvärvningar till fuskbygget..
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Skitstöveln: Så är det! Efter dom första träningsmatcherna trodde jag knappast Scott skulle kommer upp i 20 poäng ens. Men nu får man erkänna att man hade ordentligt fel.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Zzz: Tänk så många det var som totaldissade Sundlöv när framförallt Sweatt men även Scott presenterades som nyförvärv.

Och nu verkar de flesta höja dem till skyarna :) 

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

tjugo8: Scott och Sweatt har verligen sett bra ut. Hatten av för Sundlöv och resten av sportgruppen för en fantastisk scouting. Många transatlanter med fina poängsäsonger i AHL har floppat ordentligt, men Brynäs verkar ha funnit spelare som passar bäst på stor is och inte på liten is.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Enaranger: Det har ju ändrats en del gånger av slipsnissarna men ingenting är bättre nu än när det var två pinnar för vinst och en för oavgjord. Straffarna är väl ett utslag av att inget lag anföll i förlängningarna så de blev ju bara tråkiga. Sen visade det sig att det inte blev bättre med straffarna så då tog de bort en utespelare i varja lag och det blev kanske lite mer anfall men liksom en annan sport.

Spela 60 min och låt matchen vara över sedan, 2 eller 3 poäng för vinst kvittar.

Sen har ju slipsnissarna sabbat hockeyn med att ta bort red-line och touch-icing också....det var bättre förr.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Såg matchen i efterhand, min inspelning slutade dock just som straffläggningen skulle börja...ca midnatt...o min reprisinspelning slutade efter Kempes straff...men va fan...!

Som hela matchen utvecklade sig får vi vara nöjda med 2p

Positivt

Rahm:

Klart det är nått billigt mål, men också väldigt många dyra räddningar. Betyg 3 i GD naturligtvis i underkant, 4-5 skulle det vara. Ställer mig dock frågande till om det var speciellt bra för hans fysik att bränna av 3 matcher på 6 dagar? Hoppas inte det har varit för tung matchning.

Scott:

Vilken jävla Terminator...! Grymt imponerad på arbetsinsats, kraft, teknik, attityd...hur många gånger går han inte bara in i en situation och kommer ut med pucken, alt behåller den när han attackeras? Jämför Nordan/Basse

Anfallszon:

Där är vi giftiga, intensiva och kommer mot mål o har folk där, mycket bra!

Negativt

Spelet överallt annars...

Maken till virrigt och stressigt spel i försvarszon får man leta efter...var det inte det spelet som skulle förbättras...? Rahm kan tackas för mycket här att vi inte blev mer sårade.

Dåliga sorteringar vid fast spel i försvarszon, slappt/virrigt spel när motståndaren är på väg in (kan komma ensam mot 3-4 Brynäsare utan aktion från oss → får till skott / får fast pucken.)

Och hur vårdar vi juvelen Pucken egentligen...?

Tveksamma förstapass, pass till trängda medspelare (alibi), 200 lyftningar ut ur zon (en del motiverade rensningar, men de övriga puckarna hamnar nästan jämt hos motståndare). Vi jagar LIVET ur oss för att vinna pucken...men sedan tycker vi det är rimligt att bara lägga ifrån oss den för att sedan...JAGA LIVET UR OSS IGEN för o vinna den igen osv...

Vi har bättre med poäng än hur vi spelar

Vi skjuter näst mest i ligan o har en bra effektivitet och helt ok målvaktsspel

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Huge: Säger han som har 30-40 par raggsockor vid det här laget ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
EskilstunaLasse: Tycker du är helt fel ute.
Rahm är ytterst sällan ute och vinglar, tvärtom.
Han är följsam, läser spelet bra och står oftast rätt.
För att som bra närspelsmålvakt kunna utnyttja dessa egenskaper maximalt, krävs bra fysik och balans i bl.a överkropp.
Din kritik känns mer som ett försök att hitta nåt negativt halmstrå att klamra dig fast vid, nu när du fått kalla fötter och börjar upptäcka att du haft fel om honom.
Verkar f.ö gälla en del andra Rahmkritiker, finns några till härinne som också borde skaffa sig ett par rejäla raggsockor....
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Rodrigo:

"Straffar är lika mycket lotteri som resten av matchen är ett lotteri.

Lag får skylla sig själva om man inte tränat tillräckligt på straffar, precis som att man får skylla sig själv om man inte tränat tillräckligt på boxplay och man släpper in massa mål med en man mindre."

Då måste du tycka att det skulle vara helt OK att avgöra
slutspelsmatcher med straffläggning också?

Jag tycker inte det tillför någonting.
Vill man se matcher där det alltid blir en segrare.
Gå då på korgboll eller volleyboll.

Tre poäng efter seger vid full tid och två poäng
efter seger i förlängning. Sen räcker det.
Har inget lag avgjort efter 65 minuter.
Då ska båda tappa två poäng.
Det var ett mycket bra system, som tyvärr skulle in
och petas på av några slipsnissar inom hockeligan.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Tväst: Ja Rahm har gjort det bra den här säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Tväst:

Jag tror säkert Rahm själv anser att han borde tagit 1-1 målet.
I övrigt gjorde han ju många bra räddningar.

Hade han inte släppt in det, så hade det varit nära toppbetyg,

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

EskilstunaLasse:

Tredjemålet var väl sidledsförflyttningen?

Jag skulle tro att det i dagens täta hockey kan va svårt att blixtsnabbt komma i position igen efter en räddning, både med o motspelare som är "ivägen" när man med sina otympliga skydd. 

Som vanligt har jag lite svårt att enögt se att Brynäs skulle ha gjort en katastrofmatch som vissa anser, jag såg ett desperat, revanschsuget Modo som såklart inte är nöjt med sin inledning av säsongen. 

Följetongen bland fansen som kommer att upprepas efter varje match den här säsongen där Rahm inte håller nollan...... det tyder förståss på att han är dåligt tränad och har dålig balans/styrka i hela kroppen när han släpper 3 mål.... är 93% bra?.... han fick nästan 50 skott mot mål, borde han tagit ytterligare ett par stycken?

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Huge:Det handlar inte om att vara felfri i match efter match utan att komma upp stort i EN period och vinna matchen åt laget även om de spelar med huvudet under armen. Precis som Brynäs gjort i den tredje perioden i två matcher på raken nu.

Rahm verkar ha väldigt dålig balans/styrka i överkroppen för att verkar vara ur spelbetänkligt ofta efter att han gjort en räddning. Ex Modos tredje kasse igår.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Rumpelstiltskin:Men du kan ju köpa en massa andra saker och ta med dig. kaffe, dricka mm mm. Sen kan man vara givmild med som man brukar varai Stockholm och kasta in pengar på isen.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Treklövern1912: det skulle aldrig gå att sälja öl under matcherna i Sverige.. Svensk publik är expert på att kasta in saker på isen, så det skulle vara en jävla massa öl muggar överallt på isen.
Om det är något jag skäms över svenskar så är det deras beteende när dom blir full, dom vet inte riktigt när dom ska sluta dricka.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Treklövern1912: bankomater finns nog i alla arenor i SHL förutom i Läkerolen.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Rodrigo:Var ligger Cloetta Center ??
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Peja: Bankomat finns i bl.a. Cloetta Center.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Peja: Ja i box har han gjort det bra :)

Det var ju en del snack om att Scott var en höjdare i boxplay med men han spelar inte i den spelformen. Kanske inte funkar lika bra på stor rink.

treklövern1912: Ja, det är klart. Han har bara genomgående, i princip varje match, varit rätt osynlig.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Davey_22: Poägen ramlar in just nu. Skillnaden mellan vinst och förlust är hårfin. Vi måste lära oss att kunna handskas med ledningar på 1- 2 mål. Här har TJ och de andra i ledningen någontin att bita i om vi skall vara bland de 6 bästa inan slutspelet drar igång.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Qvarre:Håller med. Ta bort fölängning och straffar. Snabba och intensiva matcher skall det vara.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Huge: Det är många som är felfria här ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Peja: Sätt upp bättre regler när videogranskning skall ske. Eller ta bort dem helt.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Rodrigo: Även Enterfeldt får ha sina svackor bara de inte blir för långa.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Rodrigo: Sweatt är åtminstone spets i boxplay. Han var väl den första Brynässpelaren att göra BP-mål på 189 matcher (om jag minns rätt) och han fortsätter att skapa heta målchanser där. Och så är han även bra på att täcka skott etc. Sällan man ser en spelare som både är så bra i boxen och även hotar så mycket offensivt i spelformen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10

Carl Lejonkräk: Scott har visat spetskompetens, det är trevligt. Sweatt däremot... känns mest som en i mängden, så att säga. Å andra sidan får inte Sweatt någon speltid i PP, har han spelat något i PP öht? Har inte för mig det.

Lite konstigt det där med "spets" och sen tar inte ens spelaren plats i PP. Men det kanske kommer i framtiden.

Vad har hänt med Enterfeldt? Verkar ha tappat all sin intensitet från förra säsongen. Han känns väldigt blek just nu.

Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
HappyX3: Kioskförsäljningen borde klubbarna kunna effektivisera genom att ha fler öppna kassor i matcher där storpublik förväntas. En bankomat vore också smart, om det går att genomföra.
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Peja: är man i arenar är pauserna nästan förkorta, tar ju sin tid att få köpa sin korv eller öl. Ofta många kommer när 5 min redan gått av perioden. Sitter man hemma däremot så är ju 17.30 riktigt långt. Så nått negativt ska det väl ändå vara att sitta hemma?? ;)
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs 3/10
Treklövern1912: Jag tycker också att periodpauserna är orimligt långa. Och angående måldomaren så tar det ofta alldeles för lång tid för de att ta beslut. Ibland är det solklart att pucken inte är inne men likförbannat tar det flera minuter för måldomaren att se detta.
Kommentera


Sv: Modo - Brynäs 3/10
Carl Lejonkräk: Har själv varit länge för kortare pauser ända sedan 18 minuter infördes. Korta ner dom så mycket som möjligt och sälj öl istället på läktaren.
Kommentera

1591333 · »