1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: jag har kopierat från VHS till DVD i efterhand.

Tack alla som kommer hit och påminner mig om varför jag ogillar modo så starkt. Motviljan hade börjat falna i takt med att uppkomlingarna faller i tabellen tillbaks till dvalan som ett osynligt och harmlöst lag. Hellre ett modo som engagerar, än anonymiteten och medelmåttan från de första 40 åren i Eliten. Utan fördelen med ett statligt sponsrat hockeygymnasium med riksintag har ju även juniorverksamheten bleknat bort från kartan. Nu känns det att ni finns igen!

Berka: "Markus näslund är i princip en lika stor stjärna som foppa"
All heder åt gamla hjältar som Näslund och Foppa, men i detta sammanhang tror jag att du använder fel tempus.
"är" skall bytas ut mot "var"
Det är bara att inse att ni måste bygga om på nytt. Vi har varit igenom den skärselden och har klarat det rätt bra.

Lindbäck börjar bli för gammal för Brynäs. Dags att joina Modos pensionprogram. Vi har ju målisar i juniorlaget.

Berka: Idag kl. 13:22

Va?

Jajjen: Glömde - ingen som har kommenterat hur Forsberg får fördelar som ingen annan i hockeysverige?

Berka: Gillar foppa starkt, elitseriens bästa.. Men han har stor domarfördel.. Som exempel får han åka och snacka med domaren hur mycket han vill, vilket enbart är kaptenens uppgift. Men där har foppa frikort. av nån anledning

Gurra88:
Dom assisterande kaptenerna får också snacka med domarna.

Clubsport: ja givet. men är han assisterande? isåfall har jag missat de

Gurra88: Det finns ingen i hockeysverige som får lika många fulsmällar som Peter heller, vilket är en faktor som bör tas med när man pratar om hans relation till domarna.

spud:Åja foppa är ingen duvunge han heller och ger tillbaka lika mycket som han får. Det är klart att foppa använder sin status som väldigt meriterad hockeyspelare för att påverka domaren, han är väl inte dum.

Angående matchen i måndags så får vi helt enkelt se poängen ni fick som socialhjälp eller nåt ;)

GävleLasse: Givetvis, och han lyckas.. Domarna tänker alltid en extra gång när det gäller foppa. Och jag gillar de:) Hoppas nu bara foppa bestämmer sig för att hänga med till OS.

GävleLasse: Nej naturligtvis är inte peter en duvunge, men han får ta väldigt mycket tjuvsmällar på de punkter på hans kropp som varit skadedrabbat(vilka är en del). Och sånt blir han ju less på eftersom det hotar han från att göra det han tycker bäst om, nämligen spela hockey.
Sen vet jag inte hur ni får ihop att han åker gräddfil samtidigt som han snittar 3 min i utv båset. Ett snitt som inte Jämtin Laine och Abott ens är i närheten av.

spud: För att han har elitseriens kortaste stubin. Och hade han inte haft gräddfil hade han haft ett ännu högre snitt..

Gurra88: Ok, så foppa ska vara tacksam att han inte har fler utv, medan ni era stackare blev bortdömd i Övik. Ja det kan inte vara lätt att ha alla emot sig.

spud: Dina kommentarer väger dock tyngst, alltid nyanserade relevanta och mycket intressanta tack för att du finns!

« · 1237595