1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446147 inlägg · 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
"henke1: Mina önskningar :) (tror inte på dom men hoppas)

Nya
Honken (målvakt)
Mathias Porseland (back)
Ny offensiv
Nicklas Danielsson (forward)
Alexander Ovechkin (forward)

Äv va fan vi behåller Markström och köper hem Bäckis. Sen köper vi 2500 skyltdockor och placerar ut på Läkerolens stolar se ser det fullt ut när de sedvanliga 5500 bänkat sig"

henke1: 11 mål av sjögren är ju inte fel men det känns som vi behöver nån som kan avgöra matcher.

"Jussi Pesonen från leksand ?" Hahaha

henke1: Sjögren är jävligt bra allround och har även spetskvalité i boxplay. Och han gjorde ju matchavgörande målet när Rögle fick upp i ES, så visst fan kan han göra viktiga mål. Ett viktigare mål än vad Pesonen klarade av i Leksand.

Huge: syftar på att du med flera inte trodde att Djurgårdens tokoffensiv skulle hålla , för att ha nått att skylla på som anledning för att inte brynäs skulle spela på liknande sätt..Men det höll, och förhoppningsvis håller det hela vägen fram.. Och då kan man väl ha råd att åka ut i kvarten nästa år?.. Vilket jag tror är föga troligt då de fått in bra med pengar detta året.. Och lär öka i intresse till nästa år.. Så dina tankar om att Djurgården eventuellt kommer sjunka är grundare om nått.. Djurgården har inte prickat nån formtopp, de har varit riktigt jämna och bra nästintill hela säsongen. Och slutade tvåa!.. Jämför inte det med brynäs guld,som precis som du säger handlade om perfekta tillfälligheter ,prickad målform, magisk tur, och ett förbannat bra jobb.. Dessutom ett geni i båset till skillnad från vad vi har nu, som nu dessutom spelat upp ett lag i elitserien..

Peja: 11 mål av sjögren är ju inte fel men det känns som vi behöver nån som kan avgöra matcher.

Jussi Pesonen från leksand ?

Huss: Sjögren är främst ytterforward men kan även lira center vid behov.

Peja: Hela kedjan med Kempe, Sjögren och Hjalmarsson har varit riktigt bra för Rögle. Dock känns väl inte en center som det vi behöver mest i dagsläget.
Kanske inte ens om Dixon försvinner.

Mina önskningar :) (tror inte på dom men hoppas)

Nya
Honken (målvakt)
Mathias Porseland (back)
Ny offensiv
Nicklas Danielsson (forward)
Alexander Ovechkin (forward)

Precis som jag nämnde för några månader sedan, skulle jag gärna se Rögles Mattias Sjögren i Brynäs. Jag tycker att han är riktigt bra.

Gurra88: "Ingen längre som tror att Djurgårdens offensiva, attraktiva, tuta och kör hockey inte kommer hålla hela säsongen?? Huge , Jajjen??

Final får väl ändå ses som helt okej?

Eller vänta nu, Djurgården kanske har elitseriens dyraste trupp tillsammans med HV? Eller hur är det nu Jajjen?"

Dom har haft en bra säsong och lyckats med det mesta.
Man kan dra lite paralleller med när vi själva vann guldet -99.
Bra lag, lagom med flyt, rätt inprickad form och en målvakt som tog allt i slutspelet.
Men det sa som bekant ändå inte så mkt om hur vi skulle lyckas året därpå och även senare.
Så din sedvanligt okunniga och kortsiktiga slutsats säger inte ett skit.
Nästa säsong kan Djurgården mkt väl också ta sig till slutspel men torska i en jämn matchserie, liksom vi gjorde mot dom i år.
Innebär det isf att dom har misslyckats och borde ändra spelsätt?
Dina analyser är fanimig grundare än ett snustorrt vårdike i Sahara....

AIK chokar ikväll?

Gurra88: 6 mkr mer än BIF, nånstans i mitten. Hur den ekvationen går ihop vet jag inte i och med att dom är näst bäst i landet, trots inte näst dyrast trupp. Men det där kanske Jajjen kan reda ut.

Ingen längre som tror att Djurgårdens offensiva, attraktiva, tuta och kör hockey inte kommer hålla hela säsongen?? Huge , Jajjen??

Final får väl ändå ses som helt okej?

Eller vänta nu, Djurgården kanske har elitseriens dyraste trupp tillsammans med HV? Eller hur är det nu Jajjen?

GävleLasse: Och vad fan spelar det för roll? Det är ju för fan ännu värre.. Att man sa att man skulle ta guld inom 2-4 år..

Målsättning och vision är väl för fan syskonord med varandra..

Clarence: Nicklas Danielsson finns i samma fack som Månsson i min värld. Spelare som jag för allt i världen inte vill se i vår vackra mundering någonsin igen.

Dryga j-vlar med klara mindervärdeskomplex...

Clarence: Är större risk att Elvis kommer och kör 5 låtar..

mattiaskarlgren: Håller med. Nicklas Danielsson har verkligen utvecklats som spelare mer än man trodde han skulle göra när han spelade i Brynäs. En comeback i BIF skulle jag bejaka!

Tommy: I Danielsson har du en grinig jävel och sniper i samma person! Vore underbart att se han i samma formation som Granis. Ett plus till med Danielsson är hans bakgrund i klubben. Kommer ihåg en intervju med Bäckis från när vi senast klarade av kvalserien, Danielsson var hos Bäckis då när det blev klart att vi klarade oss och han jublade mer och var mer nervös än Bäckis. Det finns med andra ord Brynäshjärta kvar i den kroppen!

arnio: "Jag tycker att satsningen har gett frukt, Brynäs har blivit bättre och bättre de senaste säsongerna, J-lagen producerar massor av talanger, ekonomin har stabiliserats. De sportsliga resultaten är givetvis inte lika bra som man skulle önska men vi är på rätt väg. Hur skulle idrotten se ut om alla vann? Fullständigt omöjligt"

Hela elitidén inom idrotten bygger på att vinna och är man med i eliten åligger det en att skapa de bästa förutsättningarna för sig för att just - vinna. Det kan ingen påstå att Brynäs gjort på åratal om man resonerar A-laget.
Sen kan man inte alltid räkna med att vara bäst, självklart inte. Men för en anrik förening som Brynäs IF borde det vara en given inställning, målsättning och strävan att jobba för att försöka bli/vara bäst.
Att klubben efter många års ökenvandring även där lyckats organisera och bygga upp en alldeles utmärkt juniorverksamhet de senaste åren är mycket glädjande. Hur man sen ska kunna förvalta detta även på seniornivå är en stor och besvärlig utmaning, när talangerna tyvärr inte värderar klubbkänsla högst utan faller för lockropen utifrån och drar till andra, mer ekonomiskt välbeställda lag.

Detta kanske tagits upp tidigare men Danielsson är absolut en spelare jag vill se i Brynäs. Inte minst har han visat i Slutspelet att han är riktigt duktig och honom hoppas jag att Sundlöv ligger på.

Till alla muntergökar:

Lista 5 bra saker som BIF gjort bättre sen CZ än tidigare katastrofår. Jag vill se om ni uppskattar någonting som klubben gjort bättre...Ytterst tacksam för svar...

Clarence: "Problemet är att strategin "långsiktigt satsande" har hörts från Brynäs i minst 10 år nu. Så det som var uttalat som "långsiktigt satsande" för 10 år sen borde då rimligen ge resultat vid det här laget, eller menar kanske Brynäs med "långsiktigt satsande" något som ska skörda frukt om 25 år eller nånting...??"

Jag tycker att satsningen har gett frukt, Brynäs har blivit bättre och bättre de senaste säsongerna, J-lagen producerar massor av talanger, ekonomin har stabiliserats. De sportsliga resultaten är givetvis inte lika bra som man skulle önska men vi är på rätt väg. Hur skulle idrotten se ut om alla vann? Fullständigt omöjligt.

Tommy: Fanken, ser nu att jag tagit bort det om målvakterna i tidigare inlägg som jag nyss hänvisade till...skyller på att jag är lite "vuxentrött" idag..:-)
Bäst att ta lite frisk luft kanske

Redigerad kommentar

GävleLasse: Jo, och målvaktsagerandet var väl det jag exemplifierade med.
Känns inte klockrent agerat de senaste säsongerna. Visst man har haft Markström, men Jocke och/eller Lindbäck borde funnits som reella alternativ, vilket de inte verkar varit/vara.

Sen vad det gäller att förstärka;
Eftersom vi inte räcker till guld så måste vi givetvis förstärka. Det bör antagligen ske på flera olika sätt. Att LAGET(gruppen ) blir starkare tillsammans, att flera spelare tar ett steg till i utvecklingen och att man får in något/ helst några tunga förvärv.
Jag skulle gärna se nån stor stadig back, kanske nån mer spelförande back och en eller två forwards av bra kvalitet. Nån grinig jävel och en sniper. Jag har inga speciella önskemål om namn. Men som sagt, skulle gärna se något sådant. Skulle kunna tänka mig att vara med att betala en liten summa för att något av detta skulle bli verkligehet. Men det borde iofs inte behövas...

Nä, det skriker inte framgång så här långt och kommer kanske inte att göra det i spetember heller och det tycker jag är trist, men jag lägger mig inte på golvet och skriker och sparkar för det. (anklagar ingen för att göra det heller)
Jag går på matcher när jag kan, jag är medlem, jag köper prylar, jag pratar gott om Brynäs i allmänhet (utanför forumet typ) och hoppas att det är ett bra sätt att fixa bättre förutsättningar för föreningen att lyckas.
Jag är avundsjuk på DIF just nu...Vilken medvind, vilket drag...

Redigerad kommentar

Tommy: "Hur skulle du ställa dig till att man inte ens hade en vision att leda svensk hockey?
Realistiskt? ja
Spännande? nej, inte ett dugg mer än idag"

Frågan är inte vad man säöger eller har för visioner utan vad man gör för att nå dem. Det vi sett hittills av lagbygget för nästa säsong skrikerinte framgång direkt...

Cz har ju själv annonserat att de behöver förstärka laget för att ta ett steg till. Allt man gjort hittills är att försvaga laget, främst på målvaktssidan.

Gurra88: För tredje gången och SISTA.

Man sklulle ta SM-guld inom 2-4 år. Det var målksättningen

Visionen, alltså MÅLET med verksamheten, att leda  utveckligen av svensk ihockey är ej tidsatt..

Gnäll om gnäll rätt

Gurra88: Konstigt eller inte. Det kanske är just grejen med en vision i förhållande till ex. ett löfte. Det finns inga garantier för att den ska infrias.
Ingen hellre än jag skulle vilja fira SM-guld om några veckor. För seniorerna då. Men man får ju inte alltid som man vill. Tills dess (för alltid?) får man hålla tillgodo med framskjutna placeringar för damerna och juniorlagen. Det är ju de facto så att juniorverksamheten, på gott och ont (kostar), fått ett ordentligt lyft på senare år.
Att sen en del av de unga kommer att "rusa" igenom representationslaget och försvinna till Nordamerika är väl tyvärr sånt man får räkna med med framgångsrik juniorverksamhet. Det jag hoppas på i deras fall är att de är hungriga och kör stenhårt ett år eller två i sin jakt på landslag och/eller NHL. OCH att de kan föra med sig en "vinnarkultur" från att alltid spela top 8, slutspel och till och med vinna finaler. Dessutom ser det ju ut som om vi kommer att börja få betalt för dem som åker över pölen framöver.
Pengar som förhoppningsvis kommer att stärka klubbkassan.
Dessutom kommer vi kanske att ha ett kapital "over there" att förvalta och som om man kan förmå komma hem så småningom kan dra nytta av under ytterligare en tid.

Framsteg eller inte, Djurgården är uppenbarligen rätt bra ändå...
Kanske åkte vi ut mot kommande svenska mästarna igen.

Hur skulle du ställa dig till att man inte ens hade en vision att leda svensk hockey?
Realistiskt? ja
Spännande? nej, inte ett dugg mer än idag

GävleLasse: Bylund eller vem fan det va..skrev att visionen var att leda svensk hockey inom 2-4 år.. Visionen.. Jag vet att det är snack.Men att inte göra några som helst framsteg känns väldigt konstigt..

Gurra88:Problemet är att man aldrig lovat att leda svensk ishockey inom 2-4 år..

Du har fått det om bakfoten.

Man har en MÅLSÄTTNING att ta SM guld inom 2-4 år och en helt ANNAN målsättning att jobba mot att leda svensk ishockey. Punkt!

Ska du gnälla så är det ju alltid bra att gnälla på rätt saker, eller hur?

GävleLasse: Jag vet att det bara är visioner.. och egentligen tomma ord.. Men när man trots allt yttrar sig om detta så tycker jag man bör göra större framsteg per år än att ta kvartsfinalsserien till en match mer.. Tycker du inte det själv?

sylf: Jag antar att du såg min ironi?:).. Nu är det förmodligen inte färdigvärvat.. Men det ska till mycket för att det ska vända till ett bra och lyft inför nästa säsong..

Ekholm är bra.. Men han är inte bättre än Bertilsson.. Känns oerhört klent..Och ja.. Vi hade egentligen behövt en riktigt bra powerplayback och en defensiv tung back..

Sen kommer jag aldrig förstå varför man värvar två styck andra målvakter istället för att försöka få en bra och ta upp sahlin..

Gurra88: Frågan är vad som är mest pinsamt. Ditt tjat som endast visar att du har fått ALLT om bakfoten. SM-Guld inom 2-4 år. Visionen (målsättningen) som Brynäs jobbar mot är att leda svensk ishockey. Eller den målsättningen som man satt från Brynäshåll.

Men ska du gnälla så får du allt se till att gnälla på rätt saker...

sylf: Målvaktssidan ser inte så ljus ut. Sparka alla!

Gurra88: "Jag är inte orolig. Sundlöv och CZ gör bästa tänkbara.."

Fel, dom gör det bästa dom kan, vilket inte är mycket!

Framtiden är mörk:-(

Redigerad kommentar

JanT: 35 år? Vi ska ju leda svensk hockey om typ ett år? Jag är inte orolig. Sundlöv och CZ gör bästa tänkbara.. Och jag riktigt längtar till att se Lauritz juniorfinter och Svedberg mellan stolparna.. Framtiden är ljus;)

Clarence:

Vem vet, vi kanske får vänta 35 år till, vad vet jag.

Om jag lever hänger jag med, gör du detsamma?

Peja: Har absolut inget emot juniorer!

De är ju vår framtid!

JanT:"Skall man hålla ut i 35 år som undertecknad gäller det att ha en positiv grundsyn och sätta saker i rätt perspektiv."

??????

Var det t o m 35 år vi ska vänta på en riktig Brynäs-framgång??

JanT: Hur ska du orka ytterligare en säsong med många juniorer i truppen? Är det inte du som avskyr juniorer? Eller är det någon annan här inne? Snart finns det ju nästan ingen dinosaurie kvar i truppen.

Gurra88:

Orkar du en säsong till med det "skitlag" som Brynäs håller på att värva ihop?

Den negativa energi som du sprudlar av brukar ofta innebära att man resignerar och till slut ger upp.

Skall man hålla ut i 35 år som undertecknad gäller det att ha en positiv grundsyn och sätta saker i rätt perspektiv.

Fixar du det?

Peja: precis..och jag förstår att gävlefolket inte tycker det är värt de..

Gurra88: 250-300 räcker inte med alla omkostnader, bara biljetten kostar väl ungefär så mycket.

Gurra88: "Och jo, de spelar precis så jävla tråkigt som folk snackar om"

Har du läst Ros blogg nu igen?
Förstår att han är din husgud....

Gurra88:

Haha, tror jag ska gå o gråta.. Ha en bra kväll!

zpith: eftersom jag bor i småland så sitter jag gärna när jag väl är på plats..men när det gäller gävlebor.. Och jo, de spelar precis så jävla tråkigt som folk snackar om

Gurra88:
Stå upp då om det sitter i pengarna? Sen så spelar dom inte så jävla tråkig hockey som alla vill få det till.. Alltid ska det gnällas=)

Huge: Försök motivera för 8000 gävlebor att gå och kolla på den underhållning som erbjuds i läkerolen för 250-300 spänn.. Va lite nyanserad ..

Clarence: För ett lag som HV71 tog det mer än 10 år att uppnå en stabil ekonomisk situation som sen gjort att man dominerat svensk hockey under en lång tid.
Och då skedde den utvecklingen i ett betydligt gynnsammare ekonomiskt klimat, sett till sponsorer, publik osv.
Vissa har uppenbarligen svårt att fatta: när vi får en stadig publik på runt 8000 per match, då kan vi börja snacka resultatkrav på minst final varje år.

arnio: absolut.. men hur ska sundlöv och cz kunna misslyckas med de?? chansa.. de är ju bäst!!

« · 1256916 · »