Peja:Grejen är att folk har börjat tröttnat på alla cirkelargument där man tar ut en mening i ett inlägg och klankar på det.
Det måste bli bättring annars lär det bara bli en tom gästbok här..
Jag funderar på att sänka ribban radikalt här i boken...
JanT: Det är nivån som jag stör mig på. Det kommer ju väldigt få inlägg som stöds av statestik utan mer baseras på att det gjorts av Brynäs och följdakligen måste vara det bästa.
Jag har inget emot att man motsätter sig saker och ting i andras åsikter. Men nivån på inläggen måste höjas. Detta gäller inte endast dig utan även mig Gurra och många många andra.
Vad jag strävar efter är en trevligare miljö här inne.. Respekt
JanT: Jag som ledare får mejl med jämna mellanrum där det klagas på nivån.
Baserat på den kritiken så känner jag att det är dags att agera
JanT: Och den balansen uppnås genom att provocera menar du?
Prova att bemöta inlägg som du inte håller med omm med sakargument istället.
Tväst: Även den biten kommer att få en lägre ribba framöver. Jag vet att det är ett problem och att det finns en skara som är väldigt kreativa när det gäller skriva kritik och fåordiga när det skall ges beröm.
Jag förstår att det sticker i ögonen på många men stämningen i boken blirinte bättre av att man sänker sig till den nivån och börjar hacka på den som skrivit detta "låga" inlägg.
Det finns en funktion som heter "anmäl inlägg"... tycker du att inlägget går över gränsen så anväder du den.. Men missbruka inte funktionen för då blir det fel åt andra hållet.
JanT:Måste man bemöta alla inlägg då? Om du inte kan bemöta ett inlägg på ett bättre sätt än att sänka dig dig till en pubertal nivå så är det väl bättre att inte bemöta alls...
självsanering...
Tväst: Givetvis är det en varningssignal när "normalt" duktiga skribenter lägger ner mer energi på att sänka sig till dessa skribenters nivå. Då blir den totala kvalitén i boken sämre.. vilket gör att många tröttnat...
Svårare än så är det inte...
Om det är skribenter som i dina ögon kommer med totalt blicklösa argument... sluta läs dem och "filtrera" bort dem...
JanT: Det blir ju ledare och moderatorer som kommer få det roliga arbetet. Men planen är att utse några fler moderatorer. Sedan kommer varningar och kortare avstängningar att tillämpas när man tycker att det är befogat.
Man skriver många saker i ren ilska och i besvikelse som man ångrar dagen efter (även fast en del inte erkänner detta)
Tväst: Visst förtjänar de en greundläggande respekt. Men du får inte glömma bort att dessa herrar tar väldigt bra betalt för att ens dra på sig nämda tröja så visst kan man ha åsikter och krav på det de företar sig.
Men det gäller ju att kunna ge kritik sakligt och utan en massa tillmälen.
JanT: Det tycker jag låter väldigt konstigt. Hur kan man bränna +30 mille på den här truppen? Detta kombinerat med att man får 8 miljoner extra i tv pengar.
Dixon lär ju inte ha spelat gratis han heller. Hietanens lön äts väl upp av Dale Clarkes lön skulle jag tro. Men sett över att vi har väldigt många unga spelare som inte har några jättekontrakt. Så är pengarna slut så har Sundlöv varit väldigt frikostig i sina löneförhandlingar med de befintliga spelarna.
Gurra88: "men jag är av den åsikten att de inte lyssnar.. har några av de åsikter som lämnats nånsin gått igenom?"
Be att få en lista på de åsikter och förslag till förändringar som kommer in till klubben vid ex årsmöten eller vid andra tillfällen. Det tror jag att du som medlem har rätt till.
Då kan du ju se vilka saker som fått gehör och vilka som lämnats därhän, sas.
Kan ju tänkas att många förslag från oss utomstående som inte har nån som helst insyn eller större kunskap, inte är realistiskt genomförbara eller att dom helt enkelt anses vara för dåliga eller i övrigt inte vara värda att förverkliga, och därför heller inte går igenom. Eller vad tror du?
Gurra88: "Jag hade tagit er alla på stort allvar, om det fanns nån måtta på idiotin.. Någons vars åsikter följer: Allt som föreningen gör är alltid rätt.. Alla spelare som är aktuella är alltid de bästa tänkbara.. Sundlöv kan inte ha fel , Cz kan inte ha fel, till råge på allt världens bästa coach, lauritz har helt plötsligt blivit elitseriens bästa spelare bland vissa bara för att några ogillar honom...
När nån visar missnöje, ja då ska genast dessa upphöjas.. känns det relevant? Att mothugga på saker bara för mothuggandets skull?"
Jag, jajjen, JanT m.fl hade tagit DIG och andra på om inte stort, så iaf allvar, om det hade funnits nån måtta på idiotin...
Någon vars åsikter följer: Allt som föreningen gör är alltid fel.
Alla spelare som är aktuella är alltid de sämsta tänkbara. Sundlöv kan inte ha rätt CZ kan inte ha rätt, till råga på allt världens sämsta coach, Lauritz har helt plötsligt blivit ES sämste spelare bara för att vissa gillar honon och dessutom kan backa upp det med stats...
När nån eller några visar uppskattning för den svåra uppgift som ansvariga oftast har, ja då ska detta genast smutskastas och kritiseras.. känns det relevant?
Att mothugga på saker bara för mothuggandets skull?
Huss:Ja det är bara att hoppas att man skaffar en back till, då en back som tål en speltid på 10-15 minuter/match. En defensiv klippa att föredra.
Men jag har en känsla av att det kommer att heta "vi har så bra juniorer.."