Tänk förresten om vi hade haft Växjös alla miljoner o kunnat köpt in alla stjärnor som de gör...
...då hade vi kunnat haft 3 poäng till nu...
Bz:s rekrytering här blir ju elddop/mkt intressant
Han tycks ju ha jobbat länge m tränarna
Jag kan i viss mån känna att de flesta Brynäs-tränarna har stannat lite för länge; Melin, Boork, Cz, TJ...och jag är inte längre så intresserad av Melin (LHCs försvarsspel)
Vilken tränartyp?
Kan det bli ngt av hans gamla namn? Hånberg har gjort det bra både i Hästen o KHK
Rutinerad/dyr/trög eller coming man/billig/driven?
Leif Strömberg, 4 säs.
Cz, 3 säs.
(Magnus Arvedsson)
Hallam, 4 säs
(Janne Karlsson)
Per Hånberg
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge: godkväll! Orkar inte läsa tråden. Men en fråga i all välmening och utan tjafs ;)
tror du att TJ är rätt man på rätt plats eller tror du någon annan kunde fått ut mer av befintligt lag?
trevlig kväll.
Huge: Vill du se hur TJ är i omklädningsrummet kan du se det här klippet. Han har ju själv sagt att han är envis så särskilt annorlunda mot idag är det nog inte.
Ganska lojt vill jag påstå, framförallt för att vara en match mot Rögle som Brynäs borde vinna.
Forzzen:
Jag kommer ofta att tänka på Tommy Sandlin när det höjs röster för att en viss tränare inte agerar i båset..... Har för mig att Sandlin uttryckte det att "taktik diskuterar vi på träning och före matcherna, på isen är det upp till spelarna"..... ungefär så menade han, men det kanske var lite lättare att va tränare i Brynäs på sjuttiotalet när laget hade så många landslagsspelare. Dessutom har jag för mig att Jan-Erik Lyck inte ville va med i landslagstruppen.... rätta mig gärna om nån vet bättre!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Zappaholic: Hur ofta behöver Wallson ens agera? Laget sköter sig själv.
Men om man som TJ "toppar" med iskalla spelare i slutet på matcher så undrar man.
Visst finns det olika ledarstilar, absolut. Men jag tror att Brynäs lätt faller i lättja och börjar tulla på arbetsinsatsen- Därav alla "Vår sämsta insats" trots välbesökt hemma match.
Blir nog inget m Melin då...
Magnus Nyström @Nystromhockey för 14 minuter sedan
Roger Melin lämnar Linköping till våren. Jag räknar med Melin i Brynäs nästa säsong.
Melin skulle kännas OK. Men det beror ju på vilka som finns tillgängliga också. Jag gillar Roger ganska mycket dock,sen har han väl inte lyckats fullt ut sen det magiska guldet -99 som tidigare skribenter påpekar.
Linus Wickman:
Placering insläppta mål:
LHC m Melin; #9, #10, #4
Bif m TJ; #11, #7, #10
Melin tycks ju ha fått viss ordning i år
Tittar man på oss är det egentligen sjukt va med mål vi släppt in, snacka om att vi har fått stressat/forcerat framåt för att knipa poäng...
Peja:
Hallam förlängde i aug sitt kontrakt tom 17/18
Grönborg tar över efter Mårts