Brynäs IF

711062 inlägg · 7953 ämnen

Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30

2030272 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Kan inte alla bara sluta käbbla om oväsentligheter härinne. Så jävla tröttsamt att läsa.

Det är match idag. Långa verkar ha missat det.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Powerfade: Nej. Gör inte det. Kan behövas fler gamla uvar härinne😄
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Har varit inaktiv på HS länge nu. Efter att ha läst EN sida så säger jag som "svetsarn", Det är bara käbbel!
Loggar ut igen...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge: Jo absolut.
Skönt med seger efter mindre bra matcher.

Skillnaden mellan dig och mig att jag försöker föra en diskussion framåt med mina inlägg.

Ibland lyckad jag bättre...

Men de enda gångerna man ser att du kommenterat.
Är när du skickar på någon en syrlig, sur kommentar om att man är gnällig, medgångangare eller annat skit.

Du kommer så oerhört sällan med analyser om spel eller utfall av matchen.

Jag har inte cmore, så jag uttalar mig sällan om matcherna.
Bara om sånt jag antingen läst härinne eller läst i medierna.

Vad kommenterar du mest?
Matcherna eller andra personer på HS?

Där är våran skillnad...

Sen varför jag lackar på dig, är endast för att du spammar forumet med ointressanta hårklyverier.
Kommentera matcherna lika mycket så kanske jag kan läsa vad du skrivit.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
mk: Men för H-E. Har du inget annat att svamla om?
Brynäs vann häromdan. Tankar om det?
För bövelen släpp dravlet!!!!!!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Rödin1912: Om jag får gissa så är alla konton skapade av en och samma person. En person som älskar att skriva extremt mycket inlägg men som vill hålla sig under fem inlägg om dagen-regeln. En person som gjorde en liknande grej för bara ett par veckor sedan. Hmmm...

Jag tror jag vet vem ;)
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge: i min fantasi?? Du är så patetisk! Jag har inte någon gång insinuerat att jag tror att de lyssnar på mig eller inlägg här! Att de till slut sparkade MS var ju pga sponsorer och lite annat mäktigt folk som sa ifrån!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Lunkan: Han kanske kan svetsa ihop laget inför sluttampen?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
mk: Löfven har väl inget med politik att göra? Har jag missat något?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Lunkan: Inga politiska inlägg.
Just satin..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Kotten: Aja tror nog inte det är samma person iaf, finns ju omöjligt en sån stor skojare?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Rödin1912: Oavsett så är det pluspoäng på att ha Flygis som visningsbild.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Rödin1912: Känns nästan (bara nästan) som att vi fått en Sherlock Holmes i denna grupp! Kul!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Hmmm Bert-ola och dunken är båda registrerade den 30 januari, kotten och brynäsjanne38 är registrerade den 31 januari, känns nästan (bara nästan) som att det är en och samma person bakom dessa konton...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Dunken: Nu blir jag förvirrad... Dunken, Kotten, Bert-Ola? Är det Brynäs nya andrafemma som gästar forumet ikväll?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Kotten: Brynäs Tigers? På riktigt?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Dunken: nu gick de bra o va positiv..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
lapad: Självklart ska man inte måla fan på väggen, det håller jag med dig om. Men när man som uråldrig Brynäsare ser sitt lag vara sådant upp å ner från dag till dag så blir man ledsen rent av... Men självklart ska vi vara positiva och sprida kraft och styrka till laget!
Heja Brynäs!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
lapad: Håller med! Sånna som Dunken som förstör sporten! Den negativiteten har vi inte plats för i Brynäs tigers!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
lapad: håller helt med.. känns som att ”dunken” är ett litet troll konto.. sånt där behöver vi inte i Brynäs..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Dunken: Nu ska vi inte måla fan på väggen utan vi "måste" vara positiva. Vi vet aldrig om någon av grabbarna i laget läser våra "kvalificerade" inlägg...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Forsberg 1978: Jag är inte helt förtjust av tanken heller. Det var mest ett inspel huruvida Brynäs "överflöd av centrar spelar in. Värvas Ryno så är det inte trots Sallinen utan på grund av.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Gusten: Dom får ha världens bästa kemi så länge inte Ryno kommer till Brynäs, må gud förbjuda!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Funderar lite kring Håkan Åhlund
Spelarna verkar stötta honom och tycka det var fel, fegt osv att han kickas
Samtidigt verkar han ha taggat upp någon på kontoret ovanför
Det är ju faktiskt ganska bra betyg
Med tanke på vad han haft att sätta på isen, i jämförelse med tex Bif och Växjö så har det gått jävligt bra.
Skulle vara extremt kul att få följa honom i shl framöver (kanske inte i Bif dock)
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
mattiask: Lirade inte Ryno och Sallinen i samma lina i Leksand när det begav sig? Har obehagliga minnen av att de hade fin kemi.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
BrynäsJanne38: Jag hade hellre inte sett mer av honom. Tycker han fått chans på chans denna säsong i både första andra och tredjelinan, powerplay därtill. Nej, totalt iskall, kommer inte alls till.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
BrynäsJanne38: självklart men tror inte man kan förvänta sig så mycket av en knyltrampare..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Brynäs-krippa: Ser med tillförsikt fram emot drabbningen... Hoppas innerligt att man håller sig kall och inte svävar iväg ännu en gång. Duschen hade jag gärna sett entledigad från sin tredjelinaposition, totalt oengagerad.. skjälper mer än han hjälper i nuläget, trist men sant. Tippar 4-2 vinst imorgon till oss!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Brynäs-krippa: Tror Grabbarna är för bekväma efter att ha vunnit senast, tyvärr något vi sett alldeles för ofta denna säsong. Hoppas Duscheanu kan steppa upp, vill se mer av honom!!!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Dunken: förmodligen, man är inte tillräckligt ödmjuk..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Brynäs-krippa: Helt ärligt tror jag de blir ett pladask PLATT fall, vi har ett lag som inte hanterar framgången på rätt sätt tyvärr...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Tankar inför matchen imorgon?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge: Men för H-E. Har du inget annat att svamla om?

Brynäs tog en bra seger igår.
Tankar om det?

För bövelen släpp dravlet!!!!!!!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
xxx BIF xxx: "Borde inte kunnigt och insatt yrkesfolk sluppit att utvärdera en tränare, eller en spelare, och gjort rätt från början?"

Nu kan det här kanske komma som en chock för dig, men kunnigt och insatt yrkesfolk kan ibland ha gjort en felaktig utvärdering, när man väl sitter med facit i hand.
Finns ingen kunnig eller insatt yrkesman som är felfri och alltid gör korrekta utvärderingar, om du nu tror det...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Jeppe: Omöjligt att bedöma så länge man inte vet vilka förutsättningar rörmokarna har. ”Vi har hört” räcker inte.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge:
” Har hela tiden litat på att kunnigt och insatt yrkesfolk vet bäst när det gäller att ex sparka en tränare som man ansett fått tillräckligt med tid för att vända en negativ trend.”

Borde inte kunnigt och insatt yrkesfolk sluppit att utvärdera en tränare, eller en spelare, och gjort rätt från början?
Ffa då oinsatta soffcoacher insett det uppenbara felet från början?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge:
Men vilka är ” kunnigt och insatt yrkesfolk” enligt dig?

Räcker det att någon får en uttalad position i en organisation eller krävs det något mer för att du skall kalla dem ”kunnigt och insatt yrkesfolk”?
Är Campese på sin position ”kunnigt och insatt yrkesfolk”?
Är Dackell på sin nuvarande resp. var han på sin tidigare position ”kunnigt och insatt yrkesfolk”?
Sundlöv, honken, Ove Molin, Erika?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Sportnisse: Det finns ju dåliga rörmokare oxå finns det duktiga rörmokare. Dom
som leder Bif tillhör de förstnämnda.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Sportnisse: Ja du Sportnisse...
Oavsett om det går bra eller dåligt för kunnigt och insatt yrkesfolk så ändrar det inte på faktum: dom är ändå bättre lämpade att ta beslut än vad du, jag eller nån annan soffcoach är.
Men du kanske också är en sån där soffcoach som verkligen tror att ansvariga sparkade MS därför att du själv eller nån annan soffcoach tjatade om det i månader?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge: Ja du Huge...
Det går ju inte så jättebra för de kunniga, insatta yrkesfolket vare sig man är sportchef , tränare, scout mm. Men du kanske syftar på något annat lag?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Stefan R 63: Jag har varken försvarat eller kritiserat hanterandet av MS från ansvarigas sida. Har hela tiden litat på att kunnigt och insatt yrkesfolk vet bäst när det gäller att ex sparka en tränare som man ansett fått tillräckligt med tid för att vända en negativ trend.
Att det sen i din egen fantasi säkert är så att man sparkade MS bara för att du eller nån annan oinsatt och okunnig soffcoach har velat göra det, är ju mest skrattretande..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Blir ledsen när jag ser Kinnvall. Så bra spelare. Vilket många av oss såg men inte den store BZ. Deppigt deppigt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry: lägg ingen energi på HUGE. Han är less efter att ha haft så fel kring MS som han försvarade in i kaklet! Facit har vi ju nu kring BIf o den förändring många av oss ville ha mycket tidigare men inte Huge inte..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Anders Berg: Om nu han är erbjuden till andra klubbar, så är det nog ingen vågad gissning att han snart spelar i Leksand, skulle bli mycket förvånad om Brynäs signar honom faktisk, vill inte att han ska till oss heller:)
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Davey85: Det blir en god del icingar när de är på isen
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Ove kommenterar matchningen av vissa backar idag på gd.

Sandström skriver :

Frågan jag fick här tidigare idag om istiden på Norin, Andersén har sin förklaring i ett par monsterbyten de hade i matchen. Bland annat 3.15 i början av andra perioden.
”Då drar det iväg”, säger Ove
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huss: Tror 4:e linan kan bli ännu bättre om dom likt vår första lina får arbeta tillsammans ett tag utan att plockas fram och tillbaka. Trodde faktiskt Mannberg skulle visa ännu mer igår men som sagt, ge han lite tid med samma "gnuggande" manskap ett tag så ska ni få se på tusan. Rohdin och Alsen kommer att haka på.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry: "Är det då märkligt att spekulera i om han kan vara aktuell eller inte samt diskutera vad vi tycker om det.?"

Nä, det är inte alls konstigt OM man har läst den inside info som ex Höken och Abris har och därmed fått ett bredare underlag för att anse spekulationen vara trovärdig eller inte.
Men nu skrev jag uttryckligen att spekulationen om Rynos flytt känns märklig och lite förhastad om den ENBART baseras på att han varit bänkad i ett par matcher, eftersom jag INTE har läst nåt annat kring honom än att han bara varit bänkad.
Men du ville väl bara hacka och gräla.
Thats just you, antar jag....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Skrubben: Kan väl till viss del stavas Mannberg också. Nu hinner de faktiskt upp och forechecka oxå...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Peja: Exakt. Håller med dig.
Jag har också alltid gillat Ryno. Nu kanske många "skjuter" mig, men samma sak med Dick Axelsson. Alltid gillat dessa två. Otroligt stor potential där Dick kanske mer slarvat bort sin talang kontra Ryno.
Men skulle Ryno gå ner ordentligt i lön till runt 100-120.000 skulle jag kunna tänka mig att ta honom resten av säsongen.
MEN frågan är vart han skulle spela isåfall. Han har vad jag kan minnas testats som ytter i flertalet klubbar men har ju inte riktigt fått till det då han trivs klart bättre som center.
Men det är klart att man skulle kunna köra Ölund eller Sallinen som fjärdecenter och köra Ryno i en andralina. Men frågan är om en spelare som Ryno verkligen skulle höja vår andrakedja kontra till vad Sallinen gör?
Hade Ryno funkat i en ytterroll så hade jag tagit honom direkt till rimlig summa. Men som center så säger jag nog ändå nej OM nu man inte kan dra ner Sallinen och Ölund ett hack i centerhierarkin.
Kommentera

2030272 · »