Brynäs IF

705139 inlägg · 7953 ämnen

Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30

« · 2029788 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Forsberg 1978: Jag minns för många år när Tomas Ros kallade honom "flodhästen" - han tog fel på rhyno och hippo - lite roligt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge: Märklig spekulation? Maila Abris då på Sportbladet. Få besitter mera inside än honom. Självklart Madhawk men sen är det nog Hans.

Han skriver att Ryno kan vara på väg bort.

Brynäs skriker efter kompetens.

Är det då märkligt att spekulera i om han kan vara aktuell eller inte samt diskutera vad vi tycker om det.?Jag tycker det är sånt HS är till för. Jag vet att du brukar använda forumet till andra....”saker”....men jag föredrar nog diskussioner om spel, potentiella värvningar, spelares prestationer, potentiella förändringar/sparkningar är mera givande att diskutera än att hacka på skribenter och gräla... Thats just me...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry: Vi borde ABSOLUT INTE gå för benranglet Ryno, fan ta Sundlöv om han värvar honom!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Skrubben: Instämmer helt, till och med Rhodin såg ju farlig ut ibland.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Bara jag som tycker att fjärdekedjan gör sin bästa match på länge igår? Tillfällighet att det sker just när Blomman är borta?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
hockey_21: "Jesper Olofsson är vår om han lämnar. Varföt gå från en kaffesump till en annan?"

För att Heart of Hockey spelar i Hockeyallsvenskan kanske?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Peja: Tror Ryno spelar klart säsongen i FBK och går sedan till Leksand nästa säsong på ett 4-års kontrakt och avslutar karriären där. Man verkar ju gilla att ge 34-åringar långtidskontrakt där uppe i Dalarna
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
mattiask: Skulle kunna tänka mig Ryno på kontrakt resten av säsongen, det skulle öka Brynäs chanser att vinna matcher, men Brynäs verkar helst vilja ha spelare som blir kvar längre än så. Ryno vill nog ha ett längre kontrakt också, men ska vi verkligen binda upp en spetsspelares lönekostnad på en åldrande Ryno, särskilt i tider då vi har ett åldrande lag?

Med allt det sagt, har jag alltid gillat Ryno. Hoppades stenhårt att Brynäs ville värva honom när han spelade i Oskarshamn, men då valde han Frölunda och fick säsongen söndertacklad av Hulkkonen...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
hockey_21: För att spela i SHL. 😉
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Axle San: Jesper Olofsson är vår om han lämnar. Varföt gå från en kaffesump till en annan?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
mattiask: Hellre Jesper Olofsson då om han skulle släppas.
Kommentera


Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge: Enligt Abris på aftonblaskan så är han på g bort.
Men enligt Måns Karlsson på twitter så tror han att det är klart större chans att Olofsson lämnar kontra Ryno.
Jag säger att OM vi ska värva en Ryno så måste han sänka sin lön å det grövsta.
Annars är det en väldigt bra hockeyspelare. Frågan är bara vart han skulle spela - för han är klart, klart bättre som center.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge:
Är inte ofta det är stora rubriker ”vi vill bli av med..”

Var ju liknande situation som gav oss brodecki och Molin.
Det är upp till sundlöv att initiera erbjudande, om han nu är intressant..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Auchinleck: Frågan är om inte en back skalla vara prio just nu på denna döda marknad.
Sen är min KÄNSLA att det är större chans att en back går in och gör skillnad än en anfallare om vi nu snackar spelare som har det tungt och där det är nytändning som gäller. Alternativet är att hitta en producerande spelare från till exempel Finland som släpps mer av ekonomiska skäl, typ som ryssen jag länkade till tidigare om han nu skulle säljas.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry: Finns det ens några tecken på att Ryno skulle vara ute på marknaden och att han själv vill bort eller att FBK vill bli av med honom?
Annars känns det bara som en märklig spekulation bara för att han varit bänkad i några matcher...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry:
Ryno har varit bra tidigare,
är det ålder (blir 34), skadekänningar eller bristande förtroende som är anledningen till dippen i år?
Han kommer att höja Bif 19/20 utan tvekan.
Tycker det blir tufft att kora 2dra center: sallinen, ölund eller ryno - och vem av dem accepterar en roll i 4de?
Han vill nog ha längre än 19/20-ut-kontrakt och han är utifrån prestation i år en chansning. Vi behöver en center som garanterat puttar ner sallinen i 3dje nästa säsong, det gör inte ryno idag.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry:
225.000 i månaden enligt ryktet. Nja, va?

Lite svårt att se skogen för alla träd. Truppen är så felbyggd att det verkligen krävs en förmåga att visualisera hur truppen behöver se ut om flera år framåt för att kunna avgöra om enskilde spelaren är rätt här och nu men också framåt.

Vilse i pannkaka.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry: Ryno säsongen ut men inte längre. Snart är vi PRO IF annars.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
xxx BIF xxx: Borde vi gå för Ryno? Finns ju inte många med liknande status som kan tänkas eventuellt vara på marknaden... Har vi nog med centrar? Personligen är jag kluven men han är inte lastgammal, besitter onekligen potential. För resten av säsongen tror jag inte vi kan få mer klass än så. Kan ju dessutom få en nytändning i ny miljö, förtroende etc. Dock kanske han vill se ett flerårsavtal för att vara intresserad å då blir jag mer tveksam. Kanske max över nästa....

Stalltipset säger Leksand för honom...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
mattiask:
Håller med.
Ett C bör bäras av någon som kan visa vägen på isen (i båset finns redan coachen/ledarstaben), han har grinigheten och tar verkligen kampen, talar rakt och ärligt i intervjuer. Självklart val.

Då ifrågasätter jag mer valet av blomman tidigare men gissar han är en informell ledare utanför isen.

Undrar vad Sigalet saknade för att få ett A.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
dAVydov:
Ha,ha,hade showen ”bortförklaringarnas mästare” existerat hade det absolut funnits kandidater..

Hursom 67,
tyckte han var generellt seg på rören,men ffa på returer,
stod ofta högt o relativt stilla i egen zon,
hade också hoppas på lite mer Jimmie eriksson/Joel L roll i pp och sigalet-fysiskt spel,
men att han har sargegenskaper syndes,
och en träning innan o sen match bör inte ligga till grund till någon sanning.
Han måste få chansen att visa upp sig innan man kan dra några större växlar.
Gissar dock redan nu att han går högst i 3dje i höst om vi värvar ett bra lag inför 20/21.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
mattiask: Rödin är urtypen för en bra kapten skulle jag säga.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
SWEATT: Fruktansvärt tröttsamt att det fortfarande tjatas om Rödin och C.
Självklart ska Rödin vara vår kapten. Tycker han är helt rätt man att leda vårt lag.
Sen som Zappaholic skriver så ligger han trots allt trea i poängligan och då är det nog många med mig som tycker att han inte alls varit på topp ännu.
Men bara en massa jävla bullshit ang att det är för stor press på honom osv.
Ren bullshit. Rödin är vår kapten och ska så förbli framöver.
Fantastisk lagspelare (förutom dumma utvisningar) och väldigt bra och sansad när han pratar (det vi fanns hör)!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Zappaholic:
Ja, och LAGET ligger topp 11. Det är där nånstans det gnager lite.
Kommentera


Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
SWEATT: Han e ju bara trea i poängligan i hela SHL. Tänk hur det kunde sett ut utan kaptensbindeln...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Guldet är BIF : Ja det är väl ganska troligt att det var på skoj. Rödin är ju min gullegris och han skulle jag inte ens villa bli av med om han var sämre än sämst.
Sen skrev jag absolut inte att jag ville bli av med honom, jag skrev bara herregud och lät er andra tolka som ni ville.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Tycker inte Rödin ska vara kapten, han är inget kaptensämne!!!!!!! Dessutom leverar han inte lika bra med det här trycket på sina axlar!!!!! Utan C:t hade han nog gjort 9.1/ppg istället!!!!!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Guldet är BIF : Bra grävt! Många som slänger ur sig skit utan att minnas det efteråt verkar det som...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Charles:
Tyckte Persson påminde om en bra Nick Johnson. Kan nog bli ett fynd alá Basse Lauritzen som Sundlöv fyndade för många år sen. Även Wiken i Cmores studio flaggade för John och att han kan bli en flipp.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Guldet är BIF : Stort grattis till vinst...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Axle San: %2028450
Inte för att vara den, med du var ironisk när du skrev detta?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
undrar vad Norin gjorde på Örebros tredje en perfekt screen om det hade varit åt andra hållet
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Skrubben: Söderström var väldigt bra idag
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Brome var riktigt förbannad över denna lyftningen av klubban, även efter repris, konstigt vad enögdhet kan göra åt synen
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
bradberry: ”Å ändå är det många här inne som på allvar (?) uttrycker att man bör göra sig av med Rödin..”

Fake news? Visst Rödin har fått en del kritik men att många här tycker så känner jag inte igen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Axle San: Nästan rätt bäste bror; 6-3 blev det till slut! 🤑
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
undrar om Örebro klacken fattar om man skriker "skandal skandal en domarskandal" för vad som helst så försvinner lite meningen med det. ska ju bara vara när dem har gjort någon väldigt tydlig miss, inte ett personlig straff där publiken har 0 koll på vad som sagts på isen
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
munkas: Honken som matchar backarna va? Känns ju absolut nödvändigt att han också måste bort nästa säsong. Även om det är som vissa säger att Andersén/Norins istid blev mycket pga att dom fastnade i zon så mycket, så är det ändå uppenbart att tränarna föredrar det backparet framför Ersson/Ingman. Och bara det faktumet gör mig extremt skeptisk till hur våra tränare faktiskt tänker. Ersson/Ingman håller åtminstone en respektabel SHL-nivå.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Charles: Perssons två första byten var grymt bra men resten av matchen rätt anonym. Vann kamper bakom mål vilket inte hör till vanligheterna.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Brynäsgubbe: Å ändå är det många här inne som på allvar (?) uttrycker att man bör göra sig av med Rödin... Kanske i affekt men så jävla idiotiskt så man borde blockeras av moderator för dylik åsikt...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Skrubben: Andersens lön är oroande. Mer oroande är coachernas matchning av backarna. Står de för nära isen? Matchar de efter lönekuvertet? Makalöst.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Davey85: Skulle påstå att Andersén inte ens håller i SHL längre. Han är ofattbart dålig med tanke på meriterna. Hela SHL:s sämsta kontrakt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Skrubben: Nyckeln för Sundlöv blir att lyckas bryta med Andersén. Jag är faktiskt riktigt besviken på hur han presterat sen återkomsten.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Peja: Ett problem som jag ser: Vi har redan Sigalet och Andersén som tillsammans tjänar mer än 500 000 kr/månad. Med Bertil kommer det bli uppemot 750 000 kr/månad. Den groteska summan lägger vi alltså på 3 stycken renodlade defensiva backar. Det är extremt problematiskt.

Problemet är självklart inte Bertil. Hade man fått skrapa rent och bygga om laget från grunden är han värd sin månadslön.

I slutändan hade jag värvat Bertil ändå. Men det jag skriver är värt att ha i åtanke då det blir svårt att få pengar över dels till en ersättare för Söderström (som även han bör tjäna 250 papp i månaden) och även mer spets på forwardssidan. Lagbygget nästa säsong blir ett jäkla pussel helt enkelt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
skönt med 3 poäng hur var Persson tycker ni?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Steenm: Och Lulematchen hade kunnat gå hur som helst, så rent spelmässigt helt Ok matcher i de 3 förlusterna.
Åhlund på väg bort från Oskarshamn och verkar vara lite av en Bulantyp som tränare, iaf utifrån det man läst om honom.
Ansluter till Brynäs om nån vecka?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Steenm: Så sant. Folk blir extremt resultatstyrda i sin analys. Vi ska vara extremt tacksamma att dom valde att vila Furch idag.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Min extremt förenklade analys över veckans matcher:

– Mot Malmö hade vi oturen att ställas mot en överjäklig målvakt.
– Mot Örebro hade vi turen att ställas mot en medioker målvakt.

Räcker så.

Eller ja, fantastiskt att förstakedjan fortsätter leverera match efter match efter match. Och så jäkla kul att se Molin sedan hans återkomst.
Kommentera

« · 2029788 · »