1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742317 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Precis, varför skulle du inte lära dig från den bäste?
Ett mkt bra sätt att överlag förbättra sina egna kunskaper eller sitt agerande, oavsett vad det gäller, brukar vara att lära och se hur den bäste eller de bästa gör.
Märkligt dock att när du är nedsättande så reagerar inte vissa härinne, men samma personer blir väldigt aktiva när jag svarar med samma mynt...

Sunken gör inte lika många misstag som Zanetti. Melin kanske hade Zanetti som referensram?

mattiask: Det märks att Sunkan har stora problem i 1mot1 om han inte får understöd... men å andra sidan är det ju meningen att man ska få det. Tycker det är extra viktigt att en spelare som Sunkan är bra utan puck iom att han inte är bra med den.
Som det är nu är typ Larsson minst lika bra som Sunkan utan puck och klart bättre med den. Och då är ju inte Larsson någon av lagets bästa backar, inte än iaf.

Huge: Nedsättande ton? Lär mig från den bästa...

mattiask: Håller med. Är lite överraskad över hur okej han faktiskt har varit.

mk: Alltså jag har tyckt de senaste två-tre åren att Sunken tappat ganska ordentligt. När han egentligen kan göra det enkla så gör han det svåra. Att han ganska ofta tyvärr kan sätta sig i väldigt dumma situationer.
Men tycker det syns att han försöker spela enklare och ioch med det så tror jag han höjt sig.
Nu var det knappt ingen back som var direkt bra mot varken Hv eller Malmö.
Tycker ändå att Sunken är en av dom som gjort det helt ok.

Vem som utövar härskarteknik eller vem som är mest ickehockeykunnig på detta forum är helt ointressant..

Sunken är INTE tillräckligt bra för att spela i SHL 2017/2018.. om folk inte ser det så vettesjutton vad ni besitter för hockeykunskaper...

Och SHL är ingen korpserie där alla får vara med eller där man ska puttinutta med de svaga likt en innebandymatch i årskurs 3 där läraren lyfter med alla..

Det räcker inte att du var en stabil SHL-spelare för 3-5 säsonger sen.. det räcker inte med att man kämpar... har blir rundad konstant och precis likt Zanetti får hisp så fort dom har pucken...

Det håller helt enkekt inte! Det är ingen häxjakt, det är bara den simpla sanningen.

Och Sunken har INTE varit en positiv överraskning som Melin säger! Sunken har bevisat exakt det alla trodde redan innan säsongen.. Att han INTE håller på den här nivån...

Så.... Melin uttalande leder ju bara till att man antingen tror att Melin på riktigt tycker Sunken är bra alternativt att han vill vara snäll och hylla honom trots att han inte tycker han är bra.. och båda två alternativen gör en supporter matt då vi pratar SHL och inte korp.

Huge: Hela laget har varit dåliga, ja. Men Sunken och Zanetti sticker ut, det ser till och med vi "soffcoacher" och det är klart som tusan man blir förbannad som supporter när man ser dem göra missar på missar i varje match. Det blir man oavsett vad spelaren heter och just nu är det som sagt zanetti och Sunken som har det allra tyngst.

pekka85: Intressant att du har moltigit när Brynäsgubben först kallade mig för "åsiktspolis" och sen i nedsättande ton raljerade om att vi först måste höra Huges åsikt.
När jag sen svarade med ironi och försökte säga att Melins bedömningar om spelare känns mer trovärdiga än när dom kommer från mig, dig eller nån annan härinne, ja då blev det helt plötsligt fart på din indignation om nedsättande tonläge.
Enögt så det förslår, är du modoit lite sådär vid sidan om?

pekka85: Huge.
Kungen av härskarteknik..

mattiask: När otränade hockeyögon bedömer ex en spelares agerande så ser dom sällan det eller den som EGENTLIGEN har varit upphov till en uppkommen situation, därför som enskilda spelare får ta skit för nån annan.
Håller med dig om Sunken. Är väl mer hela laget som isf ska kritiseras kollektivt, att nästan hela tiden singla ut enstaka spelare är väl bekvämt, då slipper man ju tänka några steg längre, det är ju jobbigt.

mattiask: Det är inte så att du tycker att han varit bra i proportion till vad du förväntade dig?

Då kanske han har varit bäste man på plan?😀

Huge: Alltså din retoriska förmåga är verkligen hemsk! Nedsättande tonen är verkligen oskön. Jävla översittarfasoner! Dessutom får man ju inte ihop din logik. Om Stephen Hawking (smart) skulle påstå att jorden var platt så skulle det innebära en sanning? Helt otroligt att vissa inte sett att Sunken varit ett rundningsmärke och en säkertsrisk de första matcherna på säsongen! Det handlar inte om att hänga ut individer, man måste ju få säga att en spelare är dålig? Jag tänker på Brynäs bästa i första hand och för mig innebär det en bra backlinje utan Sunken. När Fälth och Bertil är tillbaka är det å andra sidan ett självlösande problem.

{7720}: Håller faktiskt med Roger i detta. Sunken är faktiskt en av dom som jag tycker varit bra hittills. Eller bra och bra. Bättre än de andra.
Tycker Gunderson som vanligt varit bra. Men förutom honom så tycker jag Sunken skött sig bra.
Men det är väl klart att alla här inne ska klanka ner på folk så fort något inte stämmer i deras värld :) (inget ont mot dig nu).

Huge: Om det nu är Melins verkliga åsikt. Det kan ju lika gärna vara ett psykologiskt utspel, att han tror att Sunkan behöver en boost eller att han visar övriga spelare att det som Sunkan tillför (framförallt hårt jobb) värdesätts av honom.
Det skulle dock vara intressant med en följdfråga om varför Melin inte trodde Sunkan skulle vara med den här säsongen. Trodde han Sunkan skulle vara skadad eller trodde han inte alls på att han skulle kunna komma tillbaka ändå?

bänknötarn: Ähh, Melin har förstås helt fel.
Han har ju bara massor av erfarenhet sen flera år med att träna, coacha och utveckla spelare och lag.
Hans åsikt om ex Sunken måste väl ändå väga väldigt lätt, jämfört med det som erfarna "läktarcoacher" härinne har att komma med, eller hur?
Jag menar, såna som Brynäsgubben och andra som totalsågat Sunken har naturligtvis bättre hockeyögon än vad Melin har...

{7720}: Är det inte ganska typisk Melin-ledarstil då? Han stöttar en erfaren kille som behöver höra lite beröm efter några tveksamma insatser. Det *kan* leda till bättre prestationer framöver. Det sista man behöver när det går tungt är en ledare som påpekar de fel man (som erfaret proffs) redan är mycket medveten om själv. Det finns nog mycket tanke bakom dessa ord gissar jag...

Brynäsgubbe: Haha, det där skrev jag halvt frustrerad och halvt på skämt. Blir det 0 poäng denna vecka ska jag dock fundera på den hashtaggen.

Skrubben: Vi måste vänta på Huges godkännande först.

{7720}: Det där var droppen. #RogerOut

DRIVER ROGER MED OSS???????
Uppladdat:

500x0-screenshot20170926-144429.png

Vakna Roger för helvete...

"Är det någon spelare som överraskat poitivt på dig så här långt?

-Ja, en som ändå har varit positiv och som inte var med förra året är Sunken. Jag trodde inte ens att han skulle vara med den här säsongen. Han gör sitt jobb, sliter på bra och tillför mycket."

Är Bertil sjuk, skadad eller har bara en liten känning?

OM... han nu har en liten känning av en skada som man vill va försiktig med... VARFÖR skulle Brynäs gå ut med den informationen till kommande motståndare?
Naturligtvis ligger dom lågt med den egentliga orsaken så länge det går...

Det tror jag ALLA tänkande människor förstår, men nu är det ju en person med insyn som har avslöjat denna lilla mörkning (?)
Jaja... lycka till med tillfrisknandet Bertil... du behövs!

Har BIF gått ut med att Bertil ej spelar mot DIF ?!

Chris11: nåja. Det vore mer oroande om det kom fram att man mörkat något. Då blir folk förbannade istället

Inkazar: man vill väl inte oroa fansen

bradberry: ja, de må väl vara hänt. En sån sak kan jag förstå att man vill hålla i det mörka.

Men det finns ingen som helst logik i att mörka en ljumskskada såhär tidigt på säsongen.

{7003}: Den gången var han i Vemdalen över nyår å slogs.. Förvandlades sedermera till en puck i ansiktet...

Blev Bertilsson då skadad i slutet på matchen mot Växjö?

Eller blev han skadad på någon av träningarna efter Växjö-matchen?
Det kan ju bara ha varit en träning och en matchvärmning inför
matchen mot HV i så fall?

Ingen som har status på Kilström?
Om Kilström också blir borta. Då är vi utan 3 av våra topp-5 backar.
Och om man rankar Fälth före Carlsson. Då är det 3 av våra topp-4
backar som vi får avvara.

dAVydov: nejje, det är en skada som mörkas..inget annat!

Men det är ju så jäkla typiskt att han av alla ska bli skadad! Han är en sådan trygghet vilket oxå syns när han är borta.. men men..
hoppas på raket-comeback och att han är på isen på torsdag :)

{7003}: Ah, är det dags att dra igång alkisryktena kring Bertil igen? Känns alltid så fräscht att spekulera i.

munkas: Tyvärr så finns det ingen garanti att det kommer mycket folk när det går bra, men chanserna ökar så klart. Tvärtom när det går dåligt, givet folktomt.

{7003}: 3 torsk, spelet hackar, Bertil skadad och platserna lyser grönt på torsdag. Kul att säsongen är igång!

{7003}: det var jag, tyvärr. Vart ett missförstånd när jag skulle köpa biljetter. Det buggade så fick inga platser breve varran. Brukar va ett gott tecken.
Men senare gick det. Å det skrev jag också.

Brynäsgubbe: Ja Bertilsson är skadad och Brynäs mörkar det. Inte första gången dom mörkar något med honom. Den gången han hade "fått en puck i ansiktet på träning" enligt Brynäs så var det egentligen något helt annat på sidan om isen som hade hänt... Jag har sett honom 2-3 dagar innan match klättrat på en lyktstolpe i centrala Gävle kl 03 på natten.. Förhoppningsvis har han växt upp men att tro att Brynäs inte mörkar är bara extremt naivt.

Förövrigt, vem var det som drog påståendet om att det är mer eller mindre slutsålt på torsdag? Är ju bara gröna lediga platser på läktarna förutom de klassiska seriebiljettsplatserna som är röda..

tyvärr :(

Skrubben: När det handlar om Bertilsson tar jag för givet att han är skadad när han inte spelar numera.

Skrubben: Vore inte första gången.

Skrubben: jaaa du.. vill du tro att Bertilsson är "krasslig" så varsågod!

{7003}: Varför skulle Brynäs ljuga om en sådan skada? Sanningen kommer komma fram förr eller senare ändä.

Inkazar: tyvärr så är det sant :/

Inkazar: Säger allt... :-)

Norrbaggen: Eller så får Mads Hansen snöra på sig skridskorna igen. Han såg hyfsat fit ut när jag såg honom i helgen 👍🏻

JanT: haha har du sett Joel Persson spela i Växjö? Han är snudd på deras bästa back.

Anders Berg: Förslagsvis Växjö; Tror att båda skulle kunna ersätta Joel Persson från KIK i div I samt Peter Andersoon (6:e back i ÖHK i fjol). Växjös backsida ser tämligen sårbar ut: Rosén/Holm/Bailen/Murphy har ersatts med Youds/Persson/Andersson/Rahimi. Rahimi är ett klassförvärv - men jag vet med bestämdhet hur det hade låtit härinne om Bengtzén landat Joel Persson och Peter Andersson......

{7003}: Hur många ljumskar har killen? Helvete... Jag orkar inte.

{7003}: hmmmm.. det vore ju extremt trist. Men 100% trovärdiga källor på ett anonymt forum har vi haft erfarenhet av förr.
Du får ursäkta min optimistiska skepsism men att mörka skador såhär i början på säsongen har jag svårt att tro att dom skulle göra.

Jag kan (tyvärr) meddela att jag idag fick reda på att Bertilsson är skadad och alltså inte "krasslig"...

Han har en ljumskskada som Brynäs mörkar...

Källan har 100% trovärdighet tyvärr.

KulaShaker: Jeg tar han gjerne med meg til Storhamar :) Her får han spille....

Peja: Är Ersson vår nya David Westlund månntro?

Skrubben: Almtuna hade nog hygglig koll på honom sedan tidigare. De hade ju knappast skickat tillbaka Ryan Gunderson, de har 6 backar som de hellre spelar än Ersson, dvs anser de att han inte går in på 6 backar...

« · 1837588 · »