1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446100 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Det var väl i sista perioden mot Örebro jag anade tendenser av förra säsongens spel, men det är tydligen borta igen?

Nu tar vi alla i armkrok i en ring och sjunger "we shall overcome" med Roger i mitten!

Brynäsgubbe: gnäll inte grabbar.. då blir Huge sur!

Det ser jättebra ut!

bänknötarn: Nej, håller med. Allt går långsammare.

Den stora frågan är väl hur man kunde åka skridskor så f-b fort förra året, och varför allt går i sån snigelfart i år. Är det en synvilla? Jag tyckte alla jobbade hårdare, speciellt icke puckförare. Man flög genom mittzon och hade alltid 2-3 spelalternativ eftersom alla rörde sig så bra (och fort). Nästan varje anfall kom till ett bra avslut. Eller är det demens-minnen?

{5915}: instämmer!

Rodrigo: Jag skulle gärna ta en förlust om Brynäs spelade bra. Karlskrona är förmodligen betydligt vassare motstånd på torsdag.

{5915}: Det är tur att München har varit rätt bleka också. Men ska det se ut såhär gör dom nog mål snart.

Huge: japp det här kan vara bland det sämsta matcher jag sett..

Vi är bara bra i PP..

Men så du blir nöjd Huge:

Vi gör en magisk match, Paille gör helt plötsligt mål på alla lägen, Kilström är kung på blå linjen i PP, Roger M skriker i båset. Zanetti ser ut som Paul Coffey, Tommy Melkersson ska göra comeback, Capporusso är outstanding och auktoritär, Rautio har INTE släppt in en lös puck från blå idag, Liljewall ser riktigt speedad ut, Gunderson har helt plötsligt fått tillbaka sitt självförtroende, Jensen ramlar inte längre hela tiden, Roger M skrek igen!!, Mannberg har plockat ut sitt huvud från armhålan har helt plötsligt börjat tänka ishockey, Roger Melin fyller 32 idag.

Vad är det.. typ vår 10:onde match i år (SHL+CHL) och vi har fortfarande inget grundspel som fungerar och är riktigt under isen 5v5... ikväll igen!!!?
men absolut Huge, vi ska hylla vårt gäng!

Inget tyder på att Brynäs är på väg upp ur svackan. Om det nu är en svacka.

{8349}: Skönt. Då vet man att Mannberg, Liljewall och Caporusso gör en Ok match.
Om du fortsätter titta så är förmodligen hela laget, och inte bara Caporusso, snart det sämsta vi någonsin ställt på isen.
Senast nån drog den slutsatsen blev det visst guld till sist, om jag inte minns fel....

{8349}: Tycker faktiskt Liljewall gjort sin bästa match i brynäströjan. Givevis säger det inte så mycket, men ändå ett steg i rätt riktning.

{8349}: Så det finns hopp med andra ord?

Tigerhjärta: Liljewall är så trög så man börjar nästan fundera på om Bengzen hade sett honom spela innan han värvades (och ja, jag förstår att han sett honom spela)..

Mannberg ser ut som vanligt...en alibi-spelare som knappt hade gjort väsen av sig i Valbo i Ettan..

Kan även tillägga, då han hör till samma grupp av spelare som de ovanstående att Capporusso (oklar stavning) kan vara den sämsta värvningen som vi Brynäsfans någonsin skådat.. tyvärr.

Och till sist.. det ser ut idag precis likadant som alla SHL-matcher hittills.. skillnaden är att Munchen är sämre än alla SHL-lag...

Tigerhjärta: Liljewall får spela mycket, tempot verkar passa honom ;-) Han kämpar på, hade en jättechans med öppet mål i första men en klubba kom ivägen. Mannberg verkar spela i BP, har inte sett honom så mycket men har i ärlighetens namn bara hållt ett öga på matchen.

Tigerhjärta: Mannberg ser ut som vanligt (snabb), liljewall är lika dålig som vanligt, dock har han visat den bra sidan av sig själv när han kämpar som fan i boxplay. Det är det enda bra han gjort!

Pilen32: Hur ser Mannberg och Liljewall ut?

Blomqvist gör en bra match! Boqvist har i vissa situationer visat upp sig. I övrigt lite slött. Första och andra kedjan gör inte mycket väsen av sig!

Mycket hugg och slag

Rodrigo: Jo men Munchen är fan mkt sämre än t.ex Örebro, detta borde Brynäs ta tag i och spela av! Men det är inte mycket som fungerar i 5-mot-5 det erkännes...

Rodrigo: och då gjordes det precis mål i 5v5, bra!!!

Det är som vanligt. Dåliga i 5v5, gör endast mål i PP. Ohållbart.

Jaha, 2-2 i PP trots att de egentligen inte skapar nåt konstruktivt. Riktig skräpmatch hittills. Brynäs har helt fallit in i Munchens gå-tempo. Dags att trampa upp lite fart nu och visa lite vilja!

Riktigt låg kvailtet på spelet allmänt, och lite bekvämt uppträdande av BIF i allmänhet. Nu gäller det för Roger att inspirera spelarena lite bättre... lite sömnigt hittills...

KulaShaker: Rautio. Gjorde lite bra saker i första, men 1-2 målet var nog en tavla (dragskott från blå). Om man nu törs säga detta....

KulaShaker: Rautio

bänknötarn: Vem står ikväll?

bänknötarn: Bruten arm på Ersson nudå?

Lindström: Ja verkligen gå-tempo! Men vilken frispelning av Ikonen och 2-0 snyggt! Maken till puckstirrande av Munchen har jag inte sett sen U12...

Gött å se Mannberg på isen igen!!

Gå tempo i matchen och raggarhockey men bra att Liljewall får istid. Kanske kanske kan lyfta han..

Gillar inte Palushajs spelstil/inställning, känns som att han alltid använder klubban till att haka/slasha ist för att gå in med kroppen i närkamper. Dels så förlorar han större delen av alla närkampssituationer och dels så kommer det att kosta laget många utvisningar om han fortsätter så. Om Clark som är mycket minde än Palushaj klarar av det fysiska spelet så måste väl Palushaj också kunna det, eller iaf försöka. Hoppas det ordnar upp sig i framtiden.

bänknötarn: Typiskt tysk/schweizisk nord/syd-chans-hockey. Handlar bara för Munchen att dumpa in i zon, kasta in pucken framför mål och hoppas på turstudsar. Bra träning för backarna detta! Visst tryck för Munchen på slutet men tycker mest det beror på att de fick ett par utvisningar med sig. Brynäs har mer kvalitet och med lite skärpa skall det här bli en enkel resa.

Lindström: Bra start! Tycker Munchen verkar riktigt bleka hittills faktiskt.

Göööööött!!

Ett tyskt domarteam???

ellis: Lista gärna alla värvningar du dissat på förhand och som sen blivit lyckade.
Inte lika intressant för dig, antar jag....

Man ska alltså behöva betala över 400 spänn för att kunna se matchen mot München ikväll?

ellis: tyckte inte värvningen av Paille var klockren, till skillnad från dej gissade jag fel

Enaranger: det funkar inte så. Om båda parterna är överens om att bryta kontraktet så får man det. Så kan det bli om liljewall ej får spela, då tröttnar han och vill söka sig vidare.
Har hänt flera gånger tidigare att man brutit kontraktet trots att spelaren i fråga haft flerårskontrakt.

Skrubben:Tänk, nu försökte jag hålla med dig i vad du skrev att du tycker om Liljewall. Berätta att jag och du verkar tycka lika där. Då var inte heller det bra, tydligen...
Vad jag vill ha sagt? Jo, bara att åtminstone två av Bengtzéns värvningar inte verkar vara några givna startspelare i laget. Och vad då "ointressant vem som hade rätt från början eller inte"? Jag nämnde bara att jag redan i våras inte tyckte värvningen av Liljewall var klockren i mina ögon.

KulaShaker: Bättre att spara honom till lördag. Då kommer han verkligen behövas.

Skrubben:

Liljewall har väl ett 2-års kontrakt.
Så om ingen annan klubb tar över kontraktet "rakt av".
Då kan vi ju riskera att få betala en del av hans lön även
hela nästa säsong, fastän han spelar i en annan klubb.

ellis: Vad vill du ha sagt med det? Du är väl mer eller mindre skeptisk till alla värvningar till en början.

Det känns tämligen ointressant vem som hade rätt från början eller inte. Man kan bara konstatera att Liljewall har blivit en flopp och att Bengtzén bör göra allt i sin makt för att skeppa bort honom.

Då får vi hoppas att det går enligt plan. Han behövs!

Skrubben: "Någon mer som lyssnade på sportbladets hockeypodd idag? Jag hoppas Abrahamsson får rätt när han tror att Liljewall kommer söka ny klubb inom kort. Den värvningen är på samma katastrofnivå som Porseland."

Kände direkt när nyheten kom i våras att nej, vad menar Bengtzén att få ut av honom nu då i Brynäs? Fel, fel, fel som Brasse brukade säga. Sen är jag faktiskt rätt orolig för att SB bitit sig i tummen också när det handlar om Caporusso. Känns som ett osäkrare kort för varje vecka som går...

{2064}: Haha...
Nja, han har en bit kvar till den nivån... 👊😉

Huge: Huge light, är det en mer nyanserad version av orginalet månntro? 😉

Skrubben: Hahah nä. Inte ens i närheten. Den är inte bra. Men lååångt ifrån Porseland nivå 😂

Och jodå jag har lyssnat. Hoppas han får rätt om både Liljewall och Anton.

Någon mer som lyssnade på sportbladets hockeypodd idag? Jag hoppas Abrahamsson får rätt när han tror att Liljewall kommer söka ny klubb inom kort. Den värvningen är på samma katastrofnivå som Porseland.

Skrubben: Jo jag vet men det kanske gäller andra regler utomlands... :)

« · 1839055 · »