1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446104 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Tänk er laget med Rödin...
Rautio (Sandström)

Gunderson Bertilsson
Kilström Fälth
Carlsson Sundqvist
Larsson

Rödin Jensen Clark
Palushaj Johansson Blomqvist
Boqvist Ölund Ikonen
Alcén Granström Paille
Mannberg

Extra:Ersson, Boqvist, Asklöf, Bjurström

Skeppa iväg Zanetti, Liljewall och Caporusso

eltifoso: Olika lag har olika lätt för motståndare. Alla här inne känner nog till våra svårigheter mot just SAIK.

Huge: Håller med, matchen mot saik på bortais är nog den mest komfortabla segern ännu som bärgats. Mora var verkligen en tuff nöt däremot, men lite turligt lyckades två trepoängare inkasseras

mk: Frågan är väl isf om Mora verkligen räknas som ett lättare motstånd vid den här tiden på säsongen?
Nykomlingar brukar gå bra så här års, tippade topplag lite sämre.
Mao: hellre ett SAIK som inte rosat marknaden direkt så här långt, än ett taggat och piggt Mora som förmodligen kommer att tackla av eftersom, lagom till vi ska möta dom i back to back....

Huge: Du tror inte att Brynäsgubbe menar, att Mora räknas som lättare motstånd än Skellefteå?

Brynäsgubbe: Nä, speciellt inte när det känns befogat.
Man vet ju inte om du menade allvar eller inte med din fråga, så jag tog det säkra före det osäkra och svarade på ett sätt som passade in på båda alternativen.

Huge: Du drar dig aldrig för att vara sarkastisk och nedlåtande, eller hur?

mattiask: Tack för matchinfot, enligt Melin så fick vi tydligen ut nånting av matchen iaf, skönt att mina farhågor om betydelselös match kom en aning på skam....

Brynäsgubbe: Jag kan förklara om du inte förstår: enligt spelschemat skulle FBK möta just Mora i sitt första back to back och Brynäs skulle göra detsamma mot Skellefteå om någon vecka.

{8349}: onyanserat

Skrubben: kan meddela från Brynäs innandöme att prognosen inför imorgon ligger på 3500 och inte 4000..

Skrubben: nä jag är beredd att hålla med dig.

Alla matcher mot dessa lag runt 4000 är okej.

Mer besviken på djurgårdsmatchen.

På tal om något annat... Hur kommer det sig att FBK får spela två raka mot Mora och håva in poäng, medan vi får möta Skellefteå back to back om någon vecka? Tack för den...

Brynäsgubbe: Gött. Verkar bara vara en stukad handled på Ersson också.

Bara jag som tycker en publiksiffra på 4000 mot Karlskrona, omgång 6 en vardag, efter en bedrövlig sportslig start, är över förväntningarna?

bradberry: Lucas Carlsson också.

Bertil spelar imorgon enligt Abris på Twitter....

{2064}:
Usch, Huss, usch.

Säg det snabbt 10 ggr. 😆

Auchinleck: When in Munich....

Ser de där "tyska" dräkterna på bild på nätet. Ryser. Usch.
Inte ok är INTE OK!

dAVydov: Han gör väl precis det du gör. Ifrågasätter ett inlägg. Forumet tycks ju handla om det.

Huge: Upplevde en match med högt tempo på grund av att det blev mycket hawaii-spel, mycket fram och tillbaka.
Inte så jättemånga anfall som var jättelånga om man säger så.
Brynäs klart bättre i första perioden där jag tycker man visar en hög klass.
Såg tyvärr inte allt i andra så svårt att uttala mig om den.
I tredje var det lika böljande, men där Munchen framförallt sista fem tryckte på så mycket de kunde.
Tycker inte alls att matchen var så dålig som en del andra vill få den till. DÄREMOT kan jag köpa att inställningen till matchen ju var att vi redan är klara för nästa omgång. Men gruppsegern skulle nog sitta rätt fint.

I spelarväg tycker jag det var svårt att hitta något riktigt hett.
Tycker Liljewall sliter på. Borde gjort två mål där det ena gör ju deras back en idioträddning när målvakten är ur spel.
Syns dock att han har en aning svårt att hänga med i skridskoåkningen. Men tycker ändå han gör det bra igår.
Rautio gör en stabil match där han dock bör ta Munchens första mål.
På backsidan är Gunderson som vanligt i princip bäst.
Sunken gör återigen en stabil match.
Kul också att se Boqvist. Försöker verkligen ta för sig.
Tycker hela laget gör en bra match. Ingen som sticker ut ur mängden. Gedigen laginsats.

{8349}: Lagom motsägelsefullt inlägg. "Varför är inte alla lika negativa som jag? Varför har man ens ett forum?". Öhh, du blir alltså förbannad över folks åsikter på ett FORUM och känner att du måste raljera i ett långt inlägg med anledning av att det är just ett FORUM.

Tjusningen med ett forum är väl att se alla typer av åsikter kring laget/spelet/föreningen? Jag kanske har missförstått.

{8349}: Växjö borta första matchen spelade Brynäs bra

{8349}: skriver under på att den här matchen inte var speciellt bra heller.

Men jag förstår Melins uttalande. Det syns att vi gör mer och mer rätt. Det är en process. Vi kommer hamna helt rätt tillslut.

Allt är inte bara skit. Det börjar ljusna i tunneln.

Varför kan inte tabellen i SHL se ut som den gör i CHL... 😭

Vi leder totalligan också. Före Frölunda på målskillnad.

Melin ganska nöjd med prestationen.
– Det syns att vi börjar förstå hur vi ska positionera oss och hur vi ska åka. Jag tycker man såg tendenser till att vi spelade så som vi ska spela och det känns bra.

JamieRam får besöka träningen imorgon och påpeka att Brynäs spelade som en påse nötter. Han verkar ha sett något i kvällens match som ingen i ledarstaben såg.

Huge: Ersson klev väl av skadad. Ska röntgas vid hemkomsten.

Skrubben: Har inte sett matchen men kan tänka mig hur det sett ut: ett lite halvintresserat Brynäs som försökt spela och praktisera det vi ska göra i SHL, nåt som är väldigt svårt att göra när man möter ett ostrukturerat tuta-och-körmotstånd. Enda fördelen med hela CHL-äventyret, som jag ser det, är väl att vi på försäsongen fick spela matcher som gällde nåt för att på så sätt få upp speltempot. Plus att det förstås kan bli ekonomiskt fördelaktigt om man går långt i CHL, gör man inte det så kan det snarare bli en ekonomisk belastning att delta.
I övrigt ger dom här matcherna ingenting, då motståndet i CHL inte spelar på samma sätt som motståndet i SHL. Svårt att åka ner till Tyskland och försöka förbättra ex sitt eget försvarsspel för kommande matcher i SHL, när motståndarna som sagt spelar på ett helt annat sätt än härhemma.
Iaf nåt positivt idag var att vi fick lufta både Mannberg och Liljewall samt Ikonen.
I övrigt ser jag det mest som en nödvändig träningsmatch där laget lika gärna hade kunnat stanna hemma och träna på ett bra sätt.
Glömde en annan positiv sak: tydligen inga nya skador efter dagens match, alltid nåt...

{8349}: Klart du får skriva av dig frustration. Helt ok.

Men flera av oss blir lika frustrerade av att läsa härinne att en del vill sparka spelare och tränare efter två eller tre omgångar. Det känns lite väl drastiskt kan jag tycka.

Viktigt med tålamod och att ge förtroende. Till en viss gräns. Var den gränsen går lämnar jag med varm hand över till BZ, även om det självklart är ok för vem som helst att ha en åsikt.

Folk får skäll härinne om de är positiva. Folk får skäll härinne om de är negativa. Det ligger i sakens natur.

{8349}: Amen brother!

{8349}: Bra där!

Alla här inne vill att Brynäs ska spela bra, vi är alla Brynäsfans och lägger ned säkert både själen, tiden och pengar på laget..

Men någonstans när inget funkar (förutom PP) så måste man få kritisera..

Det hjälper inget säger vissa.. Näe visst.. det gör det såklart inte..
Men det är ett forum och vi spelar bedrövlig hockey match efter match... Sen kan jag lova att det blir ingen skillnad heller om vi här inne skriver massa positiva kommentarer om Brynäs spel när det ser dåligt ut på isen vecka efter vecka...

Så om man inte får skriva av sig frustrationen när vi spelar utan grundspel och med huvudena under armen 10-12 matcher in på säsongen match efter match.. varför isf finns detta forum?

När Brynäs spelar fantastiskt hockey (säg i slutet av förra säsongen) så var det väl ingen om klev in här och tyckte att vi skulle lägga ned den positiva tongången dra i handbromsen och slänga in lite sågningar?

Ett forum influeras väl av hur det ser ut på isen.. JUst nu så spelar vi bedrövligt!

Vill man dansa i ring och köra armkrok med spelarna så är man säkert välkommen ner till träningen imorgon.

Spelarna får sin lön av fans och sponsorer och vi har rätt att kräva mer av spelarna än detta match efter match,,,Jag skiter f*n i om det stundtals kom plattmatcher förra säsongen eller säsong 85/86 eller 07/08.... Vi spelar bedrövlig hockey match efter match...
Det är ett faktum och det är väl det som diskussionen i detta forum bör handla om?

Huge: "Lista gärna alla värvningar du dissat på förhand och som sen blivit lyckade.
Inte lika intressant för dig, antar jag...."

Jodå, det är det visst det. Tycker Stefan Bengtzén svarade för riktigt lyckade värvningar 2016. Gunderson,Clark, Paille, Zaborsky. I år däremot klart tveksammare diton. Egentligen ingen av de nya som direkt övertygar.

Har folk här inne sett dagens match? eller tycker ni bara att folk gnäller trots att ni inte ens vet hur illa det verkligen sett ut?

VI spelar riktigt dålig ishockey... precis som vi gjort i SHL... där har vi förlorat alla matcher förutom en då Örebro blev fega sista 10 min så vi fick ytor och pillade in två puckar..

I CHL kan vi vinna matcher trots att vi spelar såhär harmlöst då lagen är mycket sämre än i SHL..

Varför blir folk nästan kränkta här inne när man kritiserar Brynäs spel...

Det är inte EN match vi varit dåliga... har vi på riktigt spelat bra i någon match hittills på säsongen????

Skrubben: tack, då vet jag

{5915}: Förra säsongen var långt ifrån guld och gröna skogar. Även om det är så man minns den (förutom 29/4) i efterhand.

Jag säger inte att det här var en topprestation på något sätt. Men du beskriver matchen på ett jävligt onyanserat sett.

Lunkan: varför skulle det vara fel att se ljuspunkter?

Skrubben: Nu får du väl ge dig, tror du verkligen det är okej att se ljuspunkter, nej ställ in dig i ledet och fyll på domedagsprofetiorna

Skrubben: Ja, problemet är att man fortfarande jämför med förra säsongen. Det går nog över med tiden.

Brynäsgubbe: Mot ett så begränsat lag (uppenbarligen med ett gäng juniorer?) border Brynäs ha tokdominerat, vilket man iofs gjorde i början (halva första iallafall). Men oroväckande att man slog av på takten såpass och verkade ha svårt att hitta grundspelet igen. Men det är svårt att spela mot tyska lag, som bygger det mesta på chans. Ibland studsar pucken rätt och då är de duktiga på att utnyttja det. Men att som deras coach säga att det "could have gone either way" nja det är att tänja på sanningen rätt ordentligt. Men det var onödigt liten marginal.

Skrubben:

Läser man kommentarerna här kan man tro att Brynäs förlorat med 7-0 mot Krakow, inte slagit gruppettan i CHL på bortaplan...

Hopplösa jävla gnällgubbar...

Skrubben: Såg inte mycket av första, jobbade med ljudlös stream. Av det jag såg var det rätt stabilt.

Bara jag som tyckte matchen var helt OK från vår sida? Dominerar första perioden, liten dipp i mitten av andra perioden och sedan kontrollerar vi ledningen i sista perioden?

Skönt med seger oavsett 👊👊👊

bänknötarn: Brynäs brukar alltid bjuda på en höjdarchans när motståndaren drar keepern, nu fick jag inte ens höjd puls...

bänknötarn: Om man frågar en simpel läktarcoach som jag är så tror jag det har med coachningen att göra Bulan hade aldrig tillåtit det att det såg ut så här och om det hade gjort det så hade han varit galen i båset! Saknar hans driv och personlighet i båset!

bänknötarn: Och där var det klart. Munchen = ett mittenlag i Allsvenskan. En klar besvikelse. HUR kunde detta brödgäng vinna över Helsingfors??

Munchen har ryckt målisen nu. Timeout. 1 minut kvar. Känenr mig ändå lugn...

KulaShaker: Känns som Brynäs bestämt sig för att pressa ur det sista eftersom man är mkt bättre än Munchen när man ger allt. När man "fisåker" och låter Munchen glida in i anfallszon kan det bli lite farligt.

bänknötarn: exakt! Motståndarna ser ut att jobba hårdare varje match.

« · 1839367 · »