1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446777 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Hur orkar de protestera när klubban är uppe i nyllet. Den ska inte vara där. Punkt.

Sen kanske fem var att ta i.

Klubba i nyllet på Granis och zebrorna vågar ta en 5a.
När hände det senast i Karlstad?!

SWEATT: Klart det är en femma...Siktar ju direkt mot ansiktet

5 min utv ????

Zappaholic: Man gick inför säsongen ut med att man var väldigt nöja med att kunna behålla stora delar av förra årets trupp. En trupp som bevisligen fungerade nästintill (-1 mål i Jkpg) perfekt med den typ av coach som Bulan var. Att då ersätta Bulan och allt vad han stod för med Roger Melin är i min bok nästintill tjänstefel.

Äntligen gör Granström nått bra!

munkas: vibbar från TJs sista säsong all over again. Några höjdpunkter men mest djupa dalar.
Vi har en och en halv femma som fungerar nu.

Skicka Paille till Team Gävle!

... eller SG 83!

munkas: Nej det tror jag inte. Vad du vill ha sagt med det? Meningslöst påpekande.

Men återigen. Vi kan sitta här och klaga på Melin eller Zanetti eller våra målisar. Men var fan är våra klasspelare som ska leda laget?????

Vänder vi detta så blir det tacos ikväll, annars fiskbullar.
När kommer Paille tillbaka?

Zappaholic: Säg det till Blomqvist som lackade ur rejält i båset... Var han nöjd med insatsen tror du?

Lunkan: Tycker vi är bra i första sem är det inte så jävla konstigt att energin och spelet går ner när de gör två snabba mål.

Man ska ta det i beaktning när man sågar.

Mrassarson: Håller med är också sjukt less på detta jävla alibispel och en Melin som ser ut som en jävla sömngångare i båset byt ut honom och in med en tränare som vet vad en hårtork är och framför allt ser vilka spelare som ska ha speltid/bänkas/mindre speltid!!!

ok Zanetti är inte bra men det känns fel att fokusera så mycket på honom när hela laget, Rautio undantaget, spelar som en påse nötter. Vi ser ut som ett juniorlag

Mrassarson: Melin blev endast aktuell på grund av att han redan bodde i Gävle. När de tre-fyra alternativen som Bengtzen tänkt sig tackade nej blev det typ: "Jamen, vi kör väl med Roger då. Hur fel kan det bli?" Tröttare tränare har väl sällan skådats i vårt bås. Sandlin var väl lite likadan men han hör till en annan tid. En tid som Melin också hör till...

Brynäsgubbe: Ja vår defensiv är under all kritik. En snabb fråga. Vet nån varför vi började Larsson? Poängback, duktig offensivt i pp och kändes inför säsongen som en pp2 back. Om vi ändå ska spela Kilas där (måste vara skrivet i avtalet)???? Att Zanetti får fortsatt speltid är en förolämpning mot oss medlemmar. Jag skäms att han får spela med oss. Jättebra person men det här är inte p11 där alla ska få spela.

Måttligt trött på detta jävla skitspel nu. Vi kommer inte bli bättre med detta jävla skitspel/tränare. Alltid varit den som varit positiv till nästintill allting när det gått dåligt men nu har även jag fått nog. Något är det som inte stämmer. Börjar sakta inse att vi är ett jävla mittengäng på sin höjd. Tack och hej.

Apdålig andraperiod där ingen är godkänd. Undra vad Homer sa i paus?
Nu har vi en period på oss att visa om vi ska varar topp sex eller lalla med Rögle och co.

One man show i 1a PP uppställningen..

För jävla klent agerat i egna zonen vips 3-1 och soppatorsk.

Vann Bif nån närkamp i andra perren?

Inget inför sista 20 talar för Bif, undrar hur nöjd Sjödda är med matcningen han gör med Zanetti........

Pigalle: Japp, det här är samma gamla mys-Brynäs man lärt känna under 2000-talet. Kul att vi är tillbaka där igen.

Chris11: Tänkte också på det i förra bytet, flyger som en vante. Om han inte kan bidra med fysik vet jag inte vad han ska bidra med. Felköp av Bengtzén tyvärr.

Nu känns vi sådär bekväma ut som Sanny beskrev Brynäs som när han mötte oss. Är det Melin-effekten möjligtvis? Såg inte detta beteende under de två senaste säsongerna men då hade vi en vild norrbottning i båset.

Skumt också att Kilas kan tjata sig till en PP-plats.

Forsberg 1978: Bz kan inte vara nöjd med det här bygget... En rejäl försvagning mot förra säsongen. Ser ut som ett bottenlag. Sorgligt att se.

Klasskillnad denna period tyvärr. Vi fuskar i jobbet och de är riktigt bra... Sen håller jag med om matchningen. Tycker Melin formerat kedjor och matchat laget som en fylltratt hela säsongen...

Jävla skitspel!!!!

Snyggt Kilas, sumpar en 15-20 sek på att missa en glidare på blå.

Liljewall har enormt svårt i egen zon. Han kan inte vinna en enda närkamp trots sin storlek, vad fan håller han på med?

pjåtor: Vi jagar puck i stället för att plocka bort spelarna

Zip zero nada eget spel nu FBK gör precis som dom vill!
Melin vakna för helvete!!!

Klasskillnad idag. FBK spelar i ett helt annat tempo. Att Zanetti och Liljewall platsar är inget bra betyg på årets trupp.

Ser ut som FBK har pp varje gång dom är i våran zon ..

Alcen kanske ska fokusera mindre på Dick Axelsson och mer på sitt eget spel?

Känns som vi är huvudet kortare än alla i FBK. Alcén flyger ju runt som en vante.

Herregud vad är problemet? Varför får zanetti spela varje match trots att han ät en av ligans sämsta backar????

Ett högeffektivt Färjestad i två måls ledning, vad är oddsen på en vändning?

{8302}: Bara i Karlstad...

Melin är fan dement, jag har tappat förtroendet nu. Han tror Kilas är en PP-back etc. Ut med gubben ärligt talat. Eller kan Bengtzén gå ner och säga till honom att spela spelarna på det sättet som han värvat dom för att göra. BZ har byggt ett bra lag men om varenda pusselbit används på fel sätt hjälper det ju inte.

Jävla lall i PP, nu orkar jag inte se mera.
Fattas bara att Zanetti får tid i PPet, så har Melin/Sjödda briljerat klart..

Kalas första 20, sen börjar man jobba till 90% och blir straffade direkt nu i andra.

Mannberg i andrakedjan och Alcén, Paille och Kilström i PP......

Free falling....Jaha, ska man håna motståndarlaget via högtalarsystemet?

Tränarförlust idag...
Melin slänger in Rautio efter att Felix storspelat de senaste matcherna... bra gjort...
Sjödda kastar in Zanetti flertalet gånger så han förstör för laget...

Hur många baklänges mål har varit direkt orsakade av Zanetti i år? Vad fan har hänt, efter playin mot DIF trodde jag han skulle bli en riktig klassback för han spelade grymt bra, sen bara tvärvände kurvan och nu är han totalt borta. Förstår inte.

bradberry: För att få förändring och sända signaler. Rautio helt ok i övrigt men otacksamt med ett slapphänt försvar framför.

De får ju åka in och skjuta från slottet i stort sett varje anfall. Brynäs bara backar in i egen zon. Tillbaka till gamla synder. Jobbet i egen zon är under all kritik.

Nä, mitt tålamod mot Melin är bortblåst. Sparka gubben. Helt ofattbart att vi plocka in Melin som bulans erstättare, overkligt dåligt.

Back: Plocka Rautio? Av vilken anledning??

Det ör inte han som undviker backcheck och spelar plottrigt i egen zon...

Sluta glida kanske....
Klubbjävlarna på isen inte i luften jävla lallare

Ja men backa hem så de får skjuta hur de vill. SKITBRA.

SWEATT: Men så jävla onödigt. Jävla skitflyt på retur och backhand.

Dags för timeout och plocka Rautio

« · 1840045 · »