1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446096 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: om man ska vara seriös så hoppas jag att man tar in honken.

Bratwursten : ja, skavsår är jävligt enerverande t.ex. 😉

Daniel Sperrle klar!
Bengtzén: "Jag har följt Daniel i många år och vet vilken hög kapacitet han har, därför har vi skrivit kontrakt på 5 år". "En äkta Boforsare".

Zappaholic: Melin SKA inte leda laget på lördag, det vore tjänstefel. Upp ur hängmattan nu Bengtzen! Cappuccino som du värvade tidigt får återgå till baristatjänsten. Liljewall får du sätta upp på fyllekontot och ge bort till Rögle. Sparka liv i resten.

Tycker det är märkligt att lägga fokus på målvakterna idag faktiskt , finns annat som är mycket värre

Clarence: Inte nämnvärt. Svårt att göra något ensam.

Ja jävlar vad Blomman & co står upp och smäller på....
Skämmes tamefan när SKE vinner VARJE närkamp.

{2064}: Äsch. Bara en hockeymatch. Bara 1-7. Små marginaler. Snart vänder det.

Anders Berg: Jo. Första kvalserien av sen många.

Zappaholic: Aha, nej fokus var mer kring vår trätande dialog om ”tack vare” eller ”trots” gällande målvakterna.
Men känns som inte ens Hank skulle ta en puck i Brynäströjan.
Undrar om inte Honken är ledig? Det räcker iofs inte, det krävs flera förändringar för att bryta den onda spiral vi hamnat i.

Gäller säsongskortet i kvalserien?

Brynäsgubbe: Gick in lite snabbt och skulle va det står. Vart just 1-7.. det som är mest konstigt är att folk är kvar på matchen? Tortyr delux. Skulle snabbt som sjutton rulla hem. Galenskap.se

Brynäsgubbe: Heder åt er som orkar fortsätta se på eländet...Som att bevittna en obduktion typ.

Zappaholic: Jag tror att Melin kommer få kicken inom 24h.

Jaken: Visst var det 95/96 som vi hade Jonas Johnson, Peter Larsson, Mikael Wahlberg och Greg Parks som centrar och man bara: "Ja, nu blire GULD!" å så blev det Kvalserien. LITE samma känsla i år.

Zappaholic: Det jävliga är att det inte garanterar att det blir bättre

Säsongen från helvetet hittills. Vi har Colliton på gång men får Roger Melin, Ikonen hittar en glasbit i foten som suttit i ett par år, Boqvist långtidsskadad, Jensen förmodligen långtidsskadad, Jonathan Dahlen väljer att spela i Timrå, vi har seriens utan tvekan svagaste målvaktspar, Magic Mike vill egentligen spela i Löfbergs Lila Arena och en av våra damlagsspelare hånar en funktionsnedsatt motståndare som extra fin PR för föreningen, UNICEF och En Bra Start. Detta har man alltså längtat till sen april...

Fast vad tillför han, inte ett skit !

Anders Berg: Kom ihåg själv hur frustrerad jag var, skrev då i detta forum att guldlaget 99 var ett självspelande piano och vi kunde haft en apa som tränare.

Peja: Saik behöver ju inte ens ta i. Jag gissar att Melin inte leder laget på lördag. Det här var droppen.

Jag mår fysiskt illa av att se det här. 4069 på plats.

Brynäsgubbe: Då kanske han också måste inse att att är här för att springa spåret med. Glider runt och hänger en påse mot något korpenlag hit och dit. Runkeeper på han och inte fan joggar han ner i vikt i detta land.

honken21: Du bygger på den på poäng som Claude A var inne på. BZ har byggt en trupp utifrån karaktär och arbetskapacitet, boförssare och Bulan var lite uppfostrad i samma anda. Ett bra kombo.
I år, enter Björnen Baloo...

Undrar om Wännström, Rensfeld, E Larsson, E Molin m.fl. hade låtit sej förnedras på samma sätt i en brynäströja?

Brynäsgubbe: Bidrar han själv till att höja laget då, Palushaj? Nä.

Zappaholic: Skellefteå gör ju inte en supermatch direkt, men de sätter alla lägen. Brynäs helt under isen, någonstans nära Nya Zeeland...

Mattiaskarlgren: Ja, bra fråga! Men en riktigt vass målvakt - Honken? - och kanske en ny tränare. Men det ger ju inget guld givetvis - men kanske ett slutspel och ut i Kvarten i alla fall. :-) Som vanligt alltså.

Zappaholic: Nu också?

Brynäsgubbe: De skämmer ut sig nu.

mattiask: Håller med. Men vad kan göras förutom att skicka Guld-Roger...

Man skäms ju inför spelare som Palushaj som kommer hit i tron att han får spela hockey på hög nivå i ett topplag. Han sa att han valde Brynäs av att vi satsar högt och var i final i fjol. Så får han harva i botten. Fyfan vad man skäms.

Jag är långt ifrån den som skriker efter att spelare måste bort och tränare som måste bort osv.
Men jag måste säga att på det sätt vi uppträder gör bara att jag aldrig kan se att Melin kan vända på detta.
Vi är inne i en så pass ond spiral att detta endast kommer bli ännu värre.
Frågan är vad som behövs göras.

{5915}: Man kanske ska lägga ihop deras räddningsprocent. Då får vi 114. Det är bra!!

Brynäs båda målvakter är alltså 57-procentiga idag? Måste vara SHL-rekord.

Brynäsgubbe: Mycket så känner jag det också. Brynäs är en såpa, känns det som. Högt och lågt i salig blandning...

Melin var bra 1998/1999 (förra århundradet alltså) med spelare som Molin, Tuulola, Bissett, Larsson, Molin, Kyrö, Melkersson och Honken. Redan säsongen efteråt var han kass - eller något hände i alla fall. VARFÖR skulle han plötsligt funka bra igen 2017?

Varför känns det som det här alltid händer oss... Fyfan vad trött jag blir...

{2064}: ””Tack vare” våra grymma målvakter då eller?”

Jag tolkade det som att du menade att någon påstått att de var grymma eftersom du skrev det som en fråga på det där viset.

Inte alltid man tolkar rätt :-)

Pettisbif: Amen.

Stefan Bengtzén har gjort bort sig i år. Tyvärr. Många såg orosmolnet med Melin. Inga vidare spelarvärvningar heller. Men Melin var ett stort misstag. Och det får han ta på sig, inte Melin. Han är den han är.

Hör ni, hur många och vilka spelare fick förlängda kontrakt av Bengtzén i våras? För jag känner att det trots allt fanns motivering i de förlängningarna sett till att de berörda spelarna var plusvarianter under den lyckade fjolårssäsongen. Däremot verkar Bengtzéns nyförvärv i år vara blindskott över i stort sett hela linjen jämfört med de vi fick in inför förra säsongen. Å andra sidan verkar ju även de helt borta nu.

Zappaholic: Var det inte jag som skrev det i mitt inlägg? Jag kanske minns fel...

Pettisbif: Var det inte du som hoppades på en förlust för någon dag sen?

Zappaholic: Har för mig att det snackades om att bara ett lag hade lyckats ta guld med målvakter med så låg räddningsprocent som vi hade i serien....

Enaranger: Skulle Brynäs (förutom Mora) vara den enda klubben i ligan som inte har råd med en förstamålvakt?

{2064}: Jo jag fattade det. Jag undrade vem som påstått att de är grymma målisar??

Peja:

Brynäs har nog värvat vad budgeten
tillåter. Ingen publik, inga pengar.
Caporusso värvades innan slutspelet.
Då man riskerade ett rejält minus.

Nu gäller det att försöka undvika kval.
Rögle och Mora ligger under.

Zappaholic: Jag tänkte på de två som tog oss hela vägen till final?

Nu blir det tårta till middag. Nåt måste man ju trösta sig med...

Zzz: JÄVLA SKIT!!!!! JAG ÄR SÅ LEDSEN... FUCK!!! VIKEN MATCH.... MELIN OM DU INTE AVGÅR SJÄLVMANT SÅ FÖRVÄNTAR JAG MIG ATT BZ SPARKAR HAN. HÖRDE NI ATT HAN VAR NÖJD EFTER FÖRSTA!?!?!? HUR FAN KAN MAN VA NÖJD NÄR MAN LIGGER UNDER MED 3-1????? SÅ LESS JUST NU. HAR ALDRIG NÅGONSIN SAKNAT EN PERSON I BRYNÄS SÅ SOM JAG SAKNAR BULAN.

ALLT ANNAT ÄR JU BÄTTRE. SJÖDIN - JANNE, CHALLE BERGLUND - ROBBAN NORDMARK, ANDREAS JOHANSSON - FREDRIK OLAUSSON, UFFE DAHLÉN - MATS BÄCKLIN, PER BÄCKMAN - TOMAS JONSSON.

FAN VAD BZ MÅSTE ÅNGRA SEJ MED KÖPEN AV MELIN, LILJEWALL, CAPORUSSO, LARSSON OCH PALUSHAJ!!!

TÄNK ATT DET HADE KUNNAT VARA:SJÖDIN - JANNE, ANDERSÉN, WÄNNSTRÖM, RENSFELDT, ROHDIN ISTÄLLET....

SPYR PÅ SKITEN

« · 1841700 · »