1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446696 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bisterfinnen: Vad hände med det inte lika anrika mOdO?

Huge: Haha blir det Perra så kan dom ju lägga ner, då kommer ju folk tappa intresse helt för Brynäs med en till mysig farbror.
Hur kan du tro på Perra Huge? Känns det som Brynäs skulle gå efter han nu efter ha sparkat Melin?

Visst ska väl spelarna ställa krav osv men om vi tar Clark som exempel så direkt han gjorde ett dåligt byte så va Bulan på han ordentligt.
Annars hade dom ju kunna sätta en kona i båset=)

{6984}:
Ursäkta en oinsatt på utflykt i Hufvudstaden. Melonen kickad. 2-8 i arslet i hemmaborgen. Vad fan händer i anrika Brynäs?

Zappaholic: Haha, vilket Dream Team på ledarsidan. Fyll på med mylingen och Clarence och SHL har fått sitt eget "De fyras gäng".

munkas: Skulle vara Clarence då. Den fjärde kan Berg rekrytera. Han är sportchef.

{6984}: Perfekt, då får du ett litet uppdrag som består i att skanna av tränarmarknaden ”over there” och komma med lite tips och rekommendationer!😉

{6984}: Ja, utan förringa eller nedvärdera det Blomman försökt bidra med för att få igång spelarna, men nog låter det lite genomskinligt och som en undanflykt när han säger att man varit vana med att ha nån som skriker och är på spelarna i båset. Ska det verkligen behövas för att få fart på erfarna spelare som borde veta vad som krävs på den här nivån och mot det här motståndet?
Tror på Perra J eller Leffe Carlsson som tänkbar ersättare.

{6984}: Bengtzén har störst del i detta, inklusive de övriga som förordade Melin. P. Alcén kan ju inte hjälpa att vi har målvakter av allsvensk klass - däremot borde han insett det och bett om bättre material att arbeta med.

{5915}: Jag befinner mig i Florida så jag är lite efter tidsmässigt.

Zappaholic: Ja du... Värvningarna och tränarinsatsen den här säsongen tror jag nog vi skulle kunna matcha iaf. Sen skulle vi behöva två till i staben. Två gubbar med skygglappar som har huvudet nere i marken. Känner du nån?

{6984}: sovmorgon?

Zappaholic: Jaha. Man vaknar och får nyheten om att Melin fått gå. Ja det var nog lika bra. Speciellt om han inte har spelarnas förtroende. Ändå tycker jag att man är väl hård mot Melin i och med att endast han får skulden. Jag menar Sjödda har hand om backarna och defensiven? Kan han se sig i spegeln efter hur det sett ut? Pekka Alcén har hand om målvakterna som underpresterat. Sen har vi en Kapten som tillåtit att spelare maskat. Till sist spelare som uppenbarligen VET hur hårt arbete som behövs för att vinna hockeymatcher på SHL nivå. Eller lärde de sig ingenting under åren med Bulan? Så det känns väldigt billigt att tro att genom att sparka Melin så kommer det att bli bra. Det är i alla fall känslan jag får när jag läser igenom inläggen här.
Nej det känns som att det är dags för en stor portion självrannsakan i hela gruppen. Kanske dags att anlita den där idrottspsykologen igen?
Kanske dags att ta in Stisse Salming som får spänna ögonen i truppen och få dem att rannsaka SIN del i den bedrövliga starten. Att tro att sparka tränaren skulle vara nån quickfix känns mer än lovligt naivt. Det finns fler som har en stor del av detta att ta på sig.

KalleTeodor: Så är det säkert ..jag tror att det vore bra om det kommer någon utifrån som inte spelarna i Brynäs från juniorled upp till A-laget känner till . Inga förutfattade meningar liksom

Mardrömmen är 0-5 i arslet i morron. Hur gå vidare efter det? Och så Rögle på torsdag.
#detkanalltidblivärre

pjåtor: Ja, det verkar ju faktiskt vara så...

Fast jag tror att det hänger ihop med hur dagens hockeyspelare utbildas. Det är mycket mer fokus på detaljer och individuell utveckling av teknik och även hur du ska röra dig mm. Det innebär att dagens unga hockeyspelare är betydlig bättre utbildade. Men jag tror också att man är van att få ganska detaljerade instruktioner om hur man ska spela. Att då få en tränare som inte fokuserar på detaljer i spelet skapar förvirring.

Alltså, min uppfattning är att det inte i första hand är den pådrivande sidan som är viktig och som saknats. Utan energin och passionen att gå igenom, utveckla och förbättra alla detaljer i spelet.

{5915}: Anders Berg som sportchef och munkas som head coach.

Dream Team.

Niklas Gällstedt skulle säkerligen vara intresserad av uppdraget! Ligger pyrt till i Schweiziska Kolten just nu(sist i tabellen).
Spelat 7 säsonger för Brynäs, och barnen är uppväxta i Gävle.

Kan han vara något för Brynäs? Har i övrigt dålig koll på hans ledarstil

Zappaholic: munkas kan vara jävligt obekväm...

Anders Berg: kul att sparka in öppna dörrar?

Anders Berg: Ja. Posta en gammal artikel totalt utan relevans.

Det är väl bra att Bz också står för att han gjorde fel. Det borde fler lära sig av.

Zappaholic: "Posta gammal skit". Haha, den var bra! Bengtzén gjorde bort sig mega deluxe. Melin var som bäst förra århundradet.

Forzzen: Ja, det vore bra att ha spelare som är för dåliga för NHL, eller väldigt hemmakära som vill dra loket som du säger:) Våra spelare är för bra på andra sidan:)

Forzzen: Jag vet inte om ett av kriterierna för Brynäs när de väljer ny huvudtränare är om du får erektion eller inte. Jag hoppas och tror inte det.

Forzzen: Jag håller med fullständigt i det resonemanget.

Zappaholic: Vet inte om jag blir så sexuellt upphetsad av Wikegård, engagemang har han men har alltid tycket att han varit en mer dumpa å kör tränare. Vill ändå att man går in med puckkontroll om möjligt.

{5647}: Skillnaden tycker jag mellan BIF å SAIK är att SAIK har en kärna av framträdande spelare som har varit i klubben länge typ JL å OM och dessa drar med sig som ett lokomotiv övriga spelare. Detta är något vi saknar och inte riktigt haft sedan 2012 med Silverberg i täten och därför är vi i ett läge där det behövs någon som Bulan för att leda laget, någon som är på dom hela tiden.

Forzzen: Precis. Det måste vara en obekväm jävel. Finns inte så många såna att välja på. Rönnqvist eller Wikegård skulle passa bäst.

Jag gissar att det blir Wikegård

bifhjärta: Hoppas det täcks av ökade intäkter bara....

Vad tror ni ett tränarbyte betyder ekonomiskt? 1 mille mer i utgifter eller ännu mer?

honken21: Var inte detta Melins filosofi att låta spelarna tänka själva? och det såg vi ju hur det gick.?

pjåtor: En riktig Drill Sargent!

KalleTeodor: Jag tror ändå att det vore bra med någon utifrån med stora ballar och pondus! Spelarna verkar behöva det .

Auchinleck: Tycker till skillnad från dig att han har en poäng, som C ska du givetvis hjälpa till att puscha men detaljer kan vara bättre att de kommer från högre ort dvs tränarna. C kan sitta kvar

Auchinleck: I vissa lag så tar spelarna kollektivt ansvar för det där. Jag tror att man aldrig fått samma effekt i Skellefteå om inte Bert stått och gapat. Det är många spelare där som skulle ingripit långt tidigare.

Möjligen har man hamnat i det här läget för att Bulan gapade direkt någon gjorde fel. Då satte han gruppdynamiken ur spel. Det behöver inte nödvändigvis vara fel, utan är bara ett faktum. Brynäs 2017 behöver en tränare som tar hand om "lathet" eller släpphänthet kring detaljer.

Så ja. Jag skulle rekommendera en tränare som ställer kraven och jagar på spelarna.

Kanske gruppen om ett eller två år själva tagit hand om lathet om Bulan fortsatt?

KulaShaker: Som många av oss påpekat så verkar bristerna ha legat i att det tjuvas med detaljerna i spelet. Är spelarna vana vid att få ständig feedback på vad de måste förbättra ute på isen blir omställningen stor när den plötsligt uteblir.

Att man tar sitt ansvar ute på isen ligger ju både hos en själv och hos coacherna...det ansvaret verkar ingen av parterna tagit.

Utgår från att BZ inte gör ett nytt misstag när han rekryterar tränare. Han vet ju själv var bristerna är.

KulaShaker:
"- Det måste bli konsekvenser om man fuskar lite. Det handlar om små detaljer i spelet som kanske inte en vanlig hockeyåskådare ser. Hur man svänger, hur man backcheckar och så vidare. Som spelare är det svårt att hacka på varandra. Man måste få höra det varje dag och bli tillrättavisad hela tiden annars är det vissa som tar en skönare båge i stället för att slå stopp och åka hem direkt."
(Aftonbladet 171013)

Och där sätter jag mig i bilen för att åka upp och sprätta bort "C" på den tröjan.
L....mässigt förhållningssätt från den som skall leda laget på isen.
Sluta snacka skit och visa vem som har C på bröstet!

Och så undrar folk över 7 inspelade poäng?
Perkele.

Kan tänka mig att BZ har pratat en del med Blomqvist

{8302}: Oavsett vem som skall leda laget nu ett tag så passar det Brynäs bättre att slå underifrån än att spela med känslan att vi är bättre än vad de tror...Brynäs som underdogs känns behagligare för kroppen!

{8302}:
Varken Sjödda eller Larsson (!) är headcoach-material på den här nivån.
Sorry.

honken21: "Det viktigaste var att få bort Melin."
Som jag tidigare uttryckt, tror inte problematiken är fullt så enkelspårig. Men naturligtvis helt nödvändigt med åtgärder.

honken21: Tveksam till Sjödda som huvudtränare, bara en magkänsla....Larsson tror jag skulle funka (magen igen).

Jag tror och hoppas att Bengtzén resonerar enligt följande: Nu låter vi laget lösa det här. Det viktigaste var att få bort Melin. Larsson/Sjödin kan bli permanent, vem som blir huvudtränare är av mindre betydelse. Röstar gärna för Sjödda som jag tror har en växel till gällande energi och att elda på. Han vet dessutom exakt vilka knappar Bulan tryckte på och när, förra säsongen.

Med en helt ny tränare blir det alltid så mycket fokus på den tränaren. Och går det motigt är det hans fel. Låt oss nu inte ta in en ny person att kunna lasta ansvaret på. Nu är det upp till laget. Inga taktikändringar, vi kör som förra säsongen.

Går det någorlunda bättre imorgon tror jag denna lösning blir ännu mer självklar.

Frågan är givetvis bara om Sjödin/Larsson vill. Det tror jag.

{8302}: SSK söker tydligen ny tränare. Pendlingsavstånd för Melin!

Igår gick jag och lade mig med en "Tommy Jonsson känsla" i magen. En stor besvikelse över spelet men också en känsla av sorg. Matchen var så lik den känslan man hade på slutet under Tommy. Stundtals bra spel och så total genomklappning, motståndare som omarkerade får skottlägen 3 meter från mål i vartannat anfall, ingen struktur, massor med skridskoåkning utan effekt.
För mig har dock både Tommy och Roger en speciell plats i Brynäshjärtat. Båda har, mot alla odds, tagit oss till SM-Guld, genom att få ett gäng spelare att prestera sin bästa hockey i rätt läge.
Det är dock inget snack om att det varit rätt beslut att ge dem sparken, man måste kunna prestera i serielunken också.
Jag skrev ett inlägg igår om Melin och ledarskapet och min känsla var nog att det var vinna eller försvinna i gårdagens match. Eller i vart fall att spelet måste ta flera steg i rätt riktning. Så blev det ju verkligen inte och det var ett logiskt besked som kom idag.

Nu ser vi framåt och lämnar förhoppningsvis både besvikelse och sorg bakom oss redan på lördag.

Rumpelstiltskin: Har han ingen SHL-klausul ;-)

Pettisbif: På något sätt har jag alltid velat ha wikegård i brynäs. Men han skrev ett nytt kontrakt med cmore, så det känns väldigt långt borta.

Auchinleck:

Ser hellre Niklas Czarnecki som huvudtränare för vår klubb än Hans Wallson.

{8302}:
Wallson är väl ledig snart?

Zzz:
Christer Olsson då?
Eller Robban Nordmark?
Eller varför inte försöka med Wikegård.

Zappaholic: Jag hoppas på Tornberg. Tror att han skulle funka bra med Sjödda, Han har ett modernt ledarskap med sinne för detaljer. För egen del så tycker jag också att det är ett stort plus om det finns koppling till klubben.

« · 1842054 · »