1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446696 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bisterfinnen: Vad hände med det inte lika anrika mOdO?

Anders Berg: Själv är jag så sjukt besviken på truppen. Här får man chansen att utvecklas under eget ansvar, och vad gör man - fuckar upp helt! Så fruktansvärt less på vuxna människor som inte kan ta ansvar, "det är ingen som säger åt oss var vi ska åka, så då tar vi bandysvängar- buhu!". Trodde mer om Jacke än så men det kanske inte är så jävla lätt att leda laget från fjärdelinan...

När man går igenom alla förslag på tränarnamn inser man att det kan bli värre. Melin känns som ett rätt bra alternativ. Ångervecka?

Zappaholic: Huge som MVtränare kanske?

Huge:
Med tanke på hur många miljoner de får för att göra det de tycker är rätt kul blir man lite skeptisk till hög grundersättning.
Prestationslön (där bandysvängar exkluderas, tack) kanske kan skruva upp ackordet lite.

Vem kan lita på att Blomqvist gör sitt jobb framöver när det behövs som mest?

Handlar det om att skrika och skälla så har ju BZ lösningen på nära håll.
Pecka Alcén.

Greg Scott verkar inte gå allt för bra i KHL. Tänk om han skulle bli ledig och vi ersätter MJ med honom istället. Dom är ju ganska otåliga ryssarna och sparkar ofta spelare som inte presterar. Han hade inte jättehög poängproduktion förra säsongen heller.

{5915}: Ja, kanske. För inte många andra som skulle duga. Dom flesta tränarna i SHL står ju bara lugnt med armarna i kors. Åtminstone vad jag kan se. Dom tränarna har väl gjort upp med laget före matchen hur man skall spela och agera. Undantaget Rönnberg då kanske i Frölunda. Han blir röd och gapar då och då. Dom har 9 poäng. Så, jaa. Köpa tillbaka Bulan(låtsas)? Neej, torskade ju mot Rögle. Torsk mot Rögle är väl droppen det.

{5504}: Tror inte att intresset är direkt knutet till tränarens framtoning (mysgubbe eller gaphals) utan mer till hur laget presterar på isen.
Lyckas Perra J få fart på laget även om han agerar som nån ställföreträdande Beppe i "Godnattstunden" (de yngre kan googla på Youtube, vi lite äldre förstår vad jag menar...), så ska du se att intresset för laget ökar igen.
Om det nu öht har minskat nån gång.... 😀

Auchinleck: Jag tror problemet ligger djupare än så.

Spelartruppen är byggd utifrån ett spel som bygger på aggressivitet, energi och 100% fokus på uppgiften 100% av tiden med aktiv press och överbelastning i defensiven. Ett sådant spelsystem kräver att du är på tårna kanske ett snäpp till än t.ex. ett system med passivt styrspel etc. Om detta skall funka kräver det en ledare som är på dig DIREKT om du börjar fuska. Det sänder signaler inte bara till dig utan till övriga spelare också om vilken kravbild som gäller.

Roger Melins person är inte lämpad för denna typ av spelsystem.

Jag förstår precis vad Jakob menar och lastar honom inte mer än någon annan av spelarna för denna dåliga start. Ledarskap i ett hockeybås handlar ju i mångt och mycket om tydlighet och en förmåga att få spelarna att agera utifrån det man bestämt. I ett spel som Brynäs förväntas spela så blir det fel med Melin men väldigt rätt med Berglund.

atilla: blir det inte väldigt dyrt? Han måste väl vara ur Sverige i 2 år?

Huge: Ånej inte Perra, då måste vi köpa in babelfiskar till hela laget.
Eller kanske inte förresten...

bradberry: Det tar emot att säga detta, men är inte Andreas Johansson precis en sådan tränare?

Nu är hans track record inte bra, men bortser man från det tror jag han är en person som ligger på spelarna direkt med detaljer.

Skrubben: jo. Men nej. Det får inte hända.

Skrubben: Varför ville han aldrig spela för Brynäs trots att han är gästrike och höll på Brynäs som ung? Eller var det kanske så att Brynäs inte ville ha något med honom att göra? Något skumt är det i alla fall och tror därför att det är högst osannolikt att han kommer att coacha Brynäs.

Bengtzén själv kanske kliver ner i båset och skriker lite? Tror hursomhelst fortfarande på en intern - eller nära - lösning.

Chris11: Det har du kanske rätt i. Glömde det hehe

Lunkan:
Trevligt. Jag ställde en fråga helt utan diss. Att mink klubb är på väg åt helt fel håll är relativt uppenbart. Jag ville veta vad som hänt och vad som händer nu...

Skrubben: Frågan är om AJ har det taktiska kunnandet och allmänna vettet som krävs. Bulan kan framstå som hetsig men bakom fasaden finns en samlad, varm människa som kan analysera saker nyktert.

bisterfinnen: Det är väl ganska uppenbart vad som händer här också, om inte annat har du några hundra inlägg som tolkar saken.

Lunkan:
Javisst, men jag ville inte ha pöbelns tyckande eller gissningar utan bara vad som är sagt. Vem tar över, vad är planen. Men bemöda dig inte. Jag ber om ursäkt.

bradberry: Tror att du har fel där. Varför skulle just gruppen Brynäs behöva påminnas om det uppgjorda hela tiden? Det sägs ju ofta att det är fullblodsproffs. Ungefär som tricket med åsnan. Håller man morötter framför ögonen så går den. tar man bort morötterna så stannar den. Var det kanske morötter Bulan delade ut i smyg.
Skämt åsido. Är gruppen Brynäs en särart. Dom andra lagen har ju kört som bålgetingar trots att deras tränare lugnt står med armarna i kors. Tränarens uppgift under matchen kan ju inte vara annat än att justera efter behov. Dessa justeringar skrikes inte ut

Kommer AJ till Brynäs som tränare så stämplar jag ut han är ju för fan inte psykiskt balanserad!

Åsikten: Jag vill se spottet yra och galna ögon från coachen jag. Då vet jag att något konkret händer när jag håller på att bryta ihop av en spelares dåliga insats ;-)

bradberry:
Ett kort svar från bilen.
Då har BZ lösningen några dörrar bort:
Tomas Thelin.

Ingen som upplevt skillnaden i att byta chef, från en som petar i allt du gör till en som ger dej fria tyglar? Det är ju skitskönt för alla men sabbar verksamheten. Tills man börjar göra det man är anställd för.

Vad är det dom säger på alla jvla team-övningar man varit på? I mogna grupper tar individen ansvar för både sig själv och gruppen. Brynäs 2017 är ingen mogen grupp. Ge dom den diktator dom ber om!

{5915}: Nej då,tror det går riktigt bra i morrn. SAIK vinner inte med några 5-0 utan med 3-0...

Peja: Ingen seriös förening kan överväga Andreas Johansson. Vilket bevisas av att han tränat SSK och Modo.

Fyfan vad man saknar Bulan nu...väldigt trevlig och tillmötesgående men samtidigt ett jävlaranamma. Kom o tänka på hans tårar i korridoren i Kinnarps efter 7e avgörande..det laget förtjänade verkligen ett guld och framförallt Bulan. Han kändes lite som Mourinho; bra på att få gruppen att känna att det är vi mot världen. Det kände jag första gången när han stod o skrek mot domaren efter sista omgången mot Djurgården borta. Där och då kändes han som en riktig Brynäsare sen födseln, trots Luleåit.

Hur hittar man då en liknande tränare? Uppenbarligen behöver det inte vara från dom egna leden. Problemet är att sådana inte växer på träd.
Med det sagt så har jag haft en konstig känsla ett par veckor med Melin. Visst, han har alltid varit "trött", men nu har han verkat totalt likgiltig. Speciellt igår, när han står och säger att det var den bästa insatsen på säsongen. Där och då fick jag känslan av att det uppstått en schism i truppen/föreningen. Som om han sa så för att det ändå inte spelar någon roll (att han visste han skulle få foten) eller med känslan av att "ingen lyssnar på mig ändå".

Tränare som är intressanta i mina ögon:
Niklas Gällstedt
Christer Olsson
Robert Nordmark
Jonas Johnson
Marcus Ragnarsson
Challe Berglund
Ulf Dahlén
Richard Franzén

Sen har vi Bz's favorit som jag vet han hört sej för. Nämligen Magnus Arvedsson. Boforsare såklart..

Synd att Uffe Samuelsson tränar i Nhl. Han hade passat perfekt. Även en sån som Calle Johansson.

Pettisbif: inte Cam Abbott då? För mig skulle det kännas mest intressant.

Inkazar: Cam Abbott är intressant om han delar hockeyfilosofi med Rönnqvist/Bulan. Men alla "pushande" tränare som gör det är intressanta.

Går ju också att fundera över om de assisterande tränarna verkligen är rätt. För mig är det naturliga att ass tränarna är de som pushar spelarna mest under matcher, men i Brynäs krävs det uppenbarligen att huvudtränaren gör det.

Peja: Då snackar vi oprövat kort i kubik!

Pettisbif: Arvedsson? Inte på Bengtzéns världskarta. Han sparkades från BIK för ett par år sedan och räknas väl som en av Bengtzéns större misstag i sina rekryteringar under sin tid i Karlskoga.

Ja, det gick bra förra året med Bulan. Det gick bra 2012 med Jonsson. Året därpå dåligt. Då borde vi ju ropa efter en Jonsson då. Men han stod ju lugn han. Pojkar små. Så där lätt är det inte. Tycker nog att Melins analys på matchen igår inte alls var så fel. Läste en sansad objektiv analys av matchen på Skellefteås hemsida. Den ligger inte hästlängder ifrån Melins. Inte min heller.
Jag går på alla matcher. Två saker har jag noterat speciellt. När motståndarna skjuter från blå har man hjärtat i halsgropen. Fullt motiverat. Brukar rassla. När Brynäs skjuter från blå förväntar jag mig inget. Varför är det så?
På försäsongen och i slutspelet förra året sa det smack uppe i nättaket när chanserna i slåttet dök upp. Även vid frilägen. Nu i serien fastnar pucken vid motsvarande lägen mnere vid benskydden. Varför har det blivit så?

Skrubben:
Arvedsson och AJ plus Dahlén för den delen passar bättre over there med sin ledarstil.

Åsikten:
Lindbom i HV verkar inte vara nån sprattelgubbe direkt. Räckte till guld det också.

Pettisbif: hörde att Pirro Alexandersson satt på Hagsta Vägkrog och pratade knacklig engelska med en "Mr Fleming" i eftermiddag, undrar om det är nästa tränarduo?

Åsikten:
Ta in en ryss för helvete! Mittbena i en hel säsong, med korta avbrott för mild hårfön.
Gäller att ha en bra tolk bara...

Auchinleck: Larry Huras?

Om det är spelarnas ansvar att lösa krisen på isen, är det supportrarnas ansvar att bidra till finansieringen av verksamheten. Det är nu vi går på matcherna och lämnar en peng till Fansens värvning! Inte mycket som är viktigare än Brynäs IF.

dempa: Måste vara några år sedan va? Mr Fleming is six feet under....

Auchinleck: LG Jansson för bövelen!

{2064}: popovic? Är inte han klar med landslaget...

varulf: "Larry Huras?"

- Harry Luras...?😂

Södertälje anställer Ulf Lundberg som huvudtränare på 3 år, kanslist på hockeyförbundet. Då vet vi vad vi kan förvänta oss.

Auchinleck: nej men han kanske är noga med detaljer utan att skrika? Det viktigaste är väl att man styr det här laget med strama tyglar sen om man gör det skrikandes eller med lugn spelar mindre roll.

varulf: han är inte rädd för att säga till heller..

Första avblåsningen mellan Pantern-Troja efter 5.30. Måste vara rekord?

Vad säger det här om Tommy Sjödin? Att han inte har något att säga till om alls?

Jag menar, han var ju guldtränare ifjol och nu sist i tabellen.

Så jävla trött på att vi är här igen! Är det var 4:e-5:e år vi krisar? Ett helt år av Ågren är här igen. Vad är det som fattas? Publikstöd? Sponsorstöd? Kompetens? Stämmer det att alla med huvud lämnar Gävle? Kvar är resten, typ.

« · 1842054 · »