1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747895 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bifhjärta: Källa?

{4783}: Mja om han nu har problem med knät så kan han nog inte gå fullt iaf...jag tror fortfarande på att det är Blommans kedja som måste fixa detta på fredag,

vi får se hur det blir med Alcén men han är ju hårdhudad så jag hoppas han e med på fredag! Att man sen sparkat Miller tror jag handlat om något internt, inte så mkt vad han gjort på isen, där har han inte varit sämre än flera andra!

{8399}: Precis, svårt att hitta glöd. Dom är ju inte dåliga men det där lilla extra som de alla har i sig kommer inte ut.

Huge: det du pratar om är ju inte en sportchefs uppgifter eller hur? Det är däremot rekryteringar o både dam o herrlag!

Pressman: ”Känslan är ju dock att Palushaj, Clarke och Gunderson inte stannar nästa säsong, känns sjukt oinspirerade.”

Varför skulle de bli oinspirerade för att de skall lämna? Eller hur tänker du?

Huge: Du vet att jag gillar dig och har dig som en av de mest kunniga här inne.
Men jag tycker vi alla här inne borde prata om Blommans tackling.
Av den anledning att ingen dömmare kan avgöra om den tar i axeln först eller huvudet först. Den går helt enkelt inte avgöra. Och den som avgör det får gärna ta fram solklara bevis. Fram tills dess så orkar jag inte ens lyssna på åsikter om denna.

Larssons tackling på Ersson är ingenting. Solklar axel mot axel. Den förstår jag att Larsson gnäller på.
Sondells på Alcén är däremot jätteklar. Här kan vi däremot diskutera en tackling som tar FÖRST rakt i ansiktet och Alcén är en puckförare vilket också är en aspekt i det hela.
Sondell bör få 3-5 matcher för sin.
På Ludvig Nilsson däremot tycker jag inte det är något heller att lägga energi på. Den typen av tackling gör ALLA spelare. Sen att Nilsson har sitt huvud där han har är ren otur. Men den typen av tackling med motståndarnas huvud på samma ställe gör även Bertil, Alcén, Grana osv.
Den är ren otur att den tar som den tar.

Hjärnskakning för både Alcén och Nilsson...fyfan

{8399}: Jahapp, hemma igen.. inte varit på en enda vinst denna säsong :/

Sen borde man ärligt talat fundera på vad man ska göra med JJ. Två individuella misstag från hans sida som vardera leder till ett mål i baken.

Lesky: Tror du att Stefan läser ditt fjantiga inlägg?

Lesky: Du glömde nämna växthuseffekten, AIDS, jordens överbefolkning, digerdöden och att Palme blev skjuten. BZ:s fel, alltihop.
För övrigt: är du gift med Sara Grahn?
Man undrar ju....

Qvarre: klart vi gör! Carlsson tillbaka också. Känslan är ju dock att Palushaj, Clarke och Gunderson inte stannar nästa säsong, känns sjukt oinspirerade.

Lesky: Hela Brynäs med både ledning och lagbygge måste få en ny renässans 2018/19....även om jag hoppas att vi tar halmstrået på fredag ...

Hoppas på lite islossning till nästa match, tycker vi förlorar den i 2:a när vi inte kan ta tillvara på våra chanser. Sett över två matcher tycker jag ändå att vi är hetare på mål och har fler chanser. Kan vi få tillbaka hajen till nästa match tror jag vi blir betydligt effektivare.

Lesky: vi tar detta på fredag, hur svårt skall det vara...

Kära Stefan Bengtzen.

Du har lyckats med att förvandla en SM-final till en 10:e plats - samtidigt som du förstört damlagets förutsättningar totalt för att du var upptagen med att TITTA på förra årets slutspel så att du glömde bort att skriva några kontrakt med SAMTLIGA damspelare vilket resulterade i att Brynäs bästa spelare plockades av andra lag.

Dock lyckades du under samma tid signa praktfiaskot Louie Caporusso....det säger väl en del om din kompetens.

Det är ett faktum att Bengtzen med större budget och bättre förutsättningar gjort ett sämre jobb än Sundlöv.

Sparkningen av Miller med våran usla forwardsbesättning med 1 match kvar var en urborta korkad handling, men symboliserar väl Bengtzens säsong där i han i princip gjort allt fel.

Vissa hävdar att Bengtzen inser sina misstag fort och korrigerar dem, men jag hävdar att det är ett tecken på inkompetens att ständigt behöva göra det.

Bengtzen lever i en fantasivärld om han tycker att Brynäs på pappret ska kunna ta sig till SM-final - och det är väl därför han agerat som han gjort, då han precis som Sundlöv efter 2012 grovt överskattade spelarna under kontrakt och trodde Brynäs skulle bli ett topplag ändå.

Nåväl, Bengtzens tid i Brynäs borde vara över hur som helst. Men tyvärr lär vi få vänta ett år till.

Om Bengtzen har någon heder i kroppen så kan han skänka 20% av sin lön nästa år till att förnya Sara Grahns kontrakt, hon har ju hintat om att hon kanske lämnar Brynäs pga strulet Bengtzens klantighet ställde till med.

Sen är det ju som föregående talar redan sagt, väldigt märkligt vad cmore prioriterar för situationer i sin sändning. Men jag antar att wikegård och tornberg fortfarande är bitter sen dom blivit petade i brynäs

{4783}: Wikegård brukar alltid tjata om att man får räkna med en smäll om man står redo för skott mitt framför mål... men det gäller tydligen inte längre

Huge: Glöm inte Rautios bjudning

Forsberg 1978: CMore är bara full av pajaser, dom orkar jag inte lyssna på ikväll!! Då köör vi på fredag då :)

Jag fattar inter studion och wikegård kan snacka om avstängning 3-5 matcher på blomman när tacklingen tar solklart mot axeln och tydligen vet dom inte vad disciplinnämnden klassar som blindside. Hade Larson fått tacklingen i huvudet i den farten som blomman hade så hade han knappast spelat den här matchen. Sen håller jag med om att Larssons tackling inte borde gett en tvåa. Den var inte värre än blommans. Sondell kommer nog få minst 3 matcher för den var solklar mot huvudet.

AnteA: PINSAMT och inte ett jävla ljud om tacklingen på Alcen och Nilsson jävla pajas cmore!

AnteA: Inte ett ljud om Sondells huvudtackling i studion, Blommans ältade dom in absurdum.
Emil gnäller i studion på sin egen 2+10:a, tiger om sin egen filmning. Gnäller även på att Blomman frias, tiger om Sondells huvudtackling.
Konsekvent och trovärdigt så det förslår.
Jämn match som avgörs efter att Jensen varit överkonstruktiv och sätter Gunde på pottan.
Är Alcen tillbaka på fredag?

Tänk att dom fortfarande tjatar om Blomqvists tackling fast det är konstaterat att den tog i axeln... och inte ett ljud om den idag som klockrent tar i skallen... och dessutom på icke puckförande spelare

bifhjärta: Jag blir grymt förvånad om det inte blir så. Och dra åt helvete vad de gullar med Emil Larsson och ältar den där tacklingen...släpp det och gå vidare nu.

Pressman: Om BZ är rationell har vi en riktig förstacenter nästa säsong. Men BZ har inte visat några rationella drag tidigare. Snarare slumpmässiga lyckträffar. Jag är skitskraj för silly.

{8399}: tror Carlsson är tillbaka på fredag

mattiask: Vi får hoppas på Pajen i nästa och är även Carlsson tillbaka tro?

Tack alla ni som jinxade och snackade om Växjö redan nu. Ofattbart med tanke på Brynäs hemmaform.

AnteA: tror faktiskt han får det.

mattiask: Vi har vår bästa schans på fredag. Våran Borg är sedan länge erövra.

Davey85: Sondell ska ha tre matcher. Minst.

Tjurn : bryr mig inte om Brynäs är Sveriges sämsta lag..vill ändå se dom vinna och spela ishockey i april.

Vi har nu i grundserien 11-1-14 i matcher på hemmaplan.
Lägg därtill dagens förlust.
Hemmaplan ska oavsett lag vara en borg. Det är det inte just nu.

För att försöka vara lite objektiv så tycker jag exakt som Kovacs säger att vi är klart bättre i första men att Luleå faktiskt näst intill äter upp oss de två sista perioderna.
Vi känns över fyra kedjor alldeles för klena och uddlösa.
Laget har vi ju diskuterat så många gånger tidigare att den är som den är.
Men jag tycker trots allt att det genomsyrar sådana här matcher då det inte känns som att vi kan sätta in någon kedja som gör någon större skillnad.
Den formen som vår förstaline hade under stora delar av förra årets slutspel - där är vi inte.
Nu är vi självklart inte ute och kan ta detta på fredag.
Men trots allt så är det så att man ju vet för egen del hur "skitnödig" man är/blir när motståndarna sätter in sin kanonkedja.
Nilsson vore ett klockrent komplement till tex Grana, Alcén, Blomman osv. Jensen och Clark blir för uddlösa och behöver ha in någon i den kedjan som kan göra en hel del på EGEN hand. Som Oskar L gjorde ifjol.
Frågan är bara vem den spelaren är - för nu är det all-in på fredag.
Men vi behöver klart mer tyngd framåt.

Det är väl inte helt omöjligt att ta det uppe i Luleå. Ja usch, hur ska det gå om vi vinner. Törs inte tänka tanken!

Davey85: Kan bara svara för mig själv, brukar oftast fokusera på det egna laget. Positiva som negativa. Mest negativa eftersom jag har ett större behov att skriva av mig då 😭

bifhjärta: Vinner på fredag ;) Förbannad e jag också på JJ mest av alla, sen tycker jag vi har svårt att vinna när vi inte leder matcherna...kanske är vår grej att spela borta...blir nog från 4 tusen till fullt på fredag!

Davey85: Först och främst ska han bli anmäld och det kräver jag att han blir sen är det ju disciplinnämnden som avgör och där vet vi ju alla hur det kan gå!!!

Inte ett jävla ljud om tacklingen på Alcen det är skillnad på folk och folk antagligen....

{5915}: Det är ju positivt att han inte presterar med tanke på nästa säsong för då är det ju oundvikligt att inte värva en ny 1:a center. Värre om Jensen varit halvbra och Bengtzén trott att han haft sparkapital där. Nä Jensen värvades som en 3:e center och det är var han egentligen är på denna nivå.

Jag är bara så jävla imponerad av att man lyckas förlora på hemmaplan mot Luleå. Det är fan en bedrift helt utan motstycke.

bifhjärta: va i helvete ska vi göra i slutspelet så fruktansvärt dåliga

{5915}: Tänkte det redan när han signa han på 3 år. "Jahapp där har vi våran första center vi ska bygga laget kring, kul" Tkr han har varit bedrövlig ända sen kvartsfinalen mot linköping förra året.

Med tanke på hur moraliskt känsliga vissa av våra egna fans är, som tycker Blomman föregår med dåligt exempel och att Clark är en skam..

Vad tycker ni att Sondell bör ha för tacklingen på Alcén?

Är Emil Larsson en hemsk skamlig fuskare nu när han filmar till sig en tvåa och raderar vårat PP ?

Eller gäller sånt bara stygga hemska Brynäs? Laget ni säger er stötta.

AnteA: Jäkla vilja från C. Men många korkade beslut i slutet av matcherna. Att ta skott på Cehlin är rent korkat och att inte vara kyligare med att dumpa tillbaka pucken i zon utan koll på medspelarna. Där rök minst 30 sek i 6-5.

Sondell och Engsund bör f.ö. stängas av

Löjligt dåligt spel i 40 min, kändes som efter 1-2 målet att det vart panik.
Sen Jensen, för jävla dåligt agerat.

Jan Grismöbel: Det räcker med att det kommer in en kall vind i spelarbåset för att spelet ska rasa ihop totalt. Så jäkla skört lag. Sen saknas det ju såklart kvalite för att kunna utmana på riktigt mot de bättre lagen.

Jan Grismöbel: Rautio dålig, offensiven obefintlig, godnatt.

Hur fan ska sportchefen få nån kvalitet på laget nästa säsong med så många utfyllnadsspelare under kontrakt? En säsong till med Jensen som förstacenter ökar risken för kval.

Zappaholic: Hemmatorsk som vanligt, tror vi ändå har en bra chans på fredag.

bifhjärta: "Slarv" måste varit ledordet för den här säsongen. Så jävla besviken

« · 1880895 · »