1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747615 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Vuollerim: Skönt att bara ha en timme från Växjö innan jag flyttar hem igen till Gävle nästa söndag :)

Sven.Savage: Helvete! Brukar inte ha mycket till övers för andra lags fans, men att orka bjuda på där efter en förlust imponerar. Snyggt!

Snyggt jobbat av Brynäs. Ska ändå bli intressant att möta Växjö. Har inte imponerats av dom när vi möts så det blir spännande att se hur de spelar nu.

Vuollerim: En känning enligt Sjödda till GD. Däremot satt han hela perioden på bänken. Förmodligen såg dom ingen anledning att spela honom när det ändå bara handlade om att försvara ledningen.

pjåtor:
Det blev ett infall efter hjältarnas seger ikväll. Det blir 3.5 timmas bilfärd till Växjö på söndag för att stötta laget. Heja Brynäs!

PS
Någon som vet varför inte Clark spelade i sista?

Sven.Savage: Respekt bra skrivet Sven !

Lesky: Med ett par Lagavulin i magen och slutresultatet i färskt minne tycker jag ändå att jag var hyggligt avslappnad när jag såg sista perioden. Jag tycker Brynäs gör en rikigt bra 3e Lule får ett ruggigt flytmål men utöver det skapar de knappt ingenting.

Allt annat än 2 extra hemmamatcher känns som bonus.

Lesky: Har inte vågat kika på denna sida förrän nu, har inte riktigt förstått detta utfall. Var övertygad i onsdags att jag hade stått på ståplats för sista gången denna sässe. Nu blir det två till! Ruggigt imponerad över Brynäs disciplin både i spelet och regelmässigt, och kontringarna ser lika giftiga ut som under våra bästa stunder denna säsong.
Skål för Brynäs!

Rodrigo: Mm, känns som att Westfält har stor potential som defensiv center/forward.

Stor eloge till hur Brynäs krigat sig vidare med backar avstängda och skador etc. Nu har Sjödin räddat säsongen både sportsligt och ekonomiskt och vi har ingenting att förlora mot Växsjö. Hade föredragit att få börja spela på måndag först, men SHL har noll koll på spelschemat som vi vet efter match 1 i finalen ifjol.

Härligt att alla backar är spelklara också nu, bör stärka upp stabiliteten och självförtroendet i laget!

Måste kännas riktigt surt för Luleå hur vi stal detta :-)
---
Stort tack Sven Savage för ditt inlägg, som berörde på djupet även utanför hockeyn!

Sven.Savage: Stiligt skrivet, Sven.

Skrubben: Blir spännande att se var Westfält hamnar i draften. Tycker att han har varit bra hela säsongen trots limiterad speltid och inte alltid så inspirerande kedjekamrater.

Grattis och lycka till!

De flesta slutspel ändas med att man är utslagen och halva livet - det som handlar om hockey - är över och det återstår ett halvt år innan livet vaknar igen. Och det är tungt.

Och ibland har man svårt att acceptera att det som hänt har hänt, om det förekommit dåliga domare eller fuskigt uppförande av motståndare.

Men så är det inte idag. Tack och lov fick vi en avgörande match där domarna levererade en utmärkt insats och lät lagen avgöra. Och ni gjorde precis vad som behövdes och vann och det är bara att acceptera.

Nu är allt över och vårt hockeyliv är dött medan ert lever. Men jag kan ta det. Jag till och med är övertygad om att det är nödvändigt, till och med önskvärt på något sätt.

Föreställ er ett liv där precis allt går som man hoppas. Överraskande kul första dagen, lite mindre andra dagen, men fortsätter det så kommer det inte att beröra oss längre. Vi människor behöver dessa framgångar och motgångar och det är vad som gör livet värt att leva. De som drabbas av en djup depression upplever inte alls att "allt går emot dem" utan att allt är känslomässigt nollställt och risken för att en människa i det läget tar livet av sig är extremt hög: vi människor kan inte leva så. Vi behöver uppleva glädje, men priset är att vi också måste uppleva sorg. Detta mitt sätt att betrakta livet är för mig viktigt i mitt andra liv utanför hockeyn, men tillika inom hockeyn som de flesta av oss känner och förstår verkligen är en betydande del av vårt liv. Så jag överlever att vi förlorar mot er liksom ni överlever när, och om, ni förlorar.

Jag vet att man allmänt anser att ni är chanslösa och speciellt när ni nu får möta suveräna Läjkers. Men jag håller inte med. Ni har en strålande uppsättning backar som kan spela slutspelshockey, ni har Rautio Berguv i mål och ni har ett helt lag som kan försvara sig med Bula… förlåt; Sjödinhockey och till det har ni vassa forwards som kan vara extremt effektiva att utnyttja de kontringar och andra chanser som är tillräckliga för att vinna matcher mot lag, som skenbart äger puck och spel men som ni inte släpper in i slottet.

Jag tror att ni har fler verktyg för slutspelhockey än många uppfattar och ni har hockeyanor och en anda som inga andra lag och som innebär att ni alltid kan lyckas vilka förutsättningar som än gäller.

Jag har läst vad som skrivits på denna sida och kan inte annat än att imponeras av den kunskap och den härliga inställning som här finns.

Med detta sagt är det min högsta önskan för resten av denna säsong att ni går så långt att ni vinner den sista match ni spelar denna säsong.

Allt gott,
Sven Savage

Kl 15 tydligen. Knasig schemaläggning att inte ens ge Brynäs ett par extratimmar med en senare matchstart...

honken21: Westfält har också gjort det otroligt bra med tanke på att han hoppat rakt in i slutspelet från J20. Han kan bli vår nya ”Ölund” nästa säsong.

Är det tidig eller senare matchstart på söndag i Växjö?

Tycker Bjurström varit riktigt bra varenda gång han fått chansen. Kan han inte få förtroendet fullt ut nu?

Skrubben:
Nu får inte Brynäs dippa nå mera, när vi spelar på topp är det 50/50 mot Växjö. Dom däremot kan göra lite sämre insats och vinna ändå. Mycket är mentalt, och lite tur på vägen.

Idag såg vi faktiskt glimtar av spelet från förra säsongen. Starten av matchen var SJUKT bra. Inte bara att vi tog ledningen med 2-0, utan spelmässigt var det bland det bästa vi gjort det senaste året.

Hoppas detta kan bli starten på något bra mot Växjö. Palushaj var bästa spelare och helt outstandning idag.

KalleTeodor: Strax nedsläpp på CMore Hockey.
Spännande....😀

Leonardo: Nu ska jag nog ta ett glas rött (ölen är slut...).

Imorgon försöker vi klura ut hur vi ska ta Växjö. Hur svårt ska det vara att slå ett lag från Småland med en spelare från Timrå som är halvskaplig?

Lirar Lindblom tar vi det här.

KalleTeodor: Ja vi försöka gå på hårt i deras första period då de brukar vara lite slöa för att sen komma....ja allt är möjligt Go for Gold :)

Tack som fan Brynäs:)

Nervöst! Så jäkla skönt!!!
Stort grattis Brynäs!!
Bra ni slog ut Luleå HF!!

Leonardo: Nu vågade sig vår katt ner i gillestugan igen 😎

Jag som brukar vara en positiv person hade ändå lyckats övertyga mig själv att det skulle gå åt skogen idag. Har aldrig varit så glad åt att ha fel! Fan vad jag älskar Brynäs!! Nu ger vi plastgänget från Småland en rejäl kamp i kvarten! :D

Huge: Ruggig match. Som bra sport ska vara.

Kanske kan man säga att denna seger ger oss lön till Scott.

Men vi ger oss inte här!

Huge: Hjärta slog så katterna vart rädd här hehe...såja, ladda om, kvartsfinal, matchtempo, vore ju gotta att skrälla direkt i Växjö :)

Av nån jävla anledning var jag mycket mera nervös ikväll än vid match 7 i finalen i våras. Värsta matchen för hjärtat på många år. Fy fan va gött!!!!

Eller som vi brynäskamrater kort och gott sammanfattar det....:

Skön....................……t.

Vuollerim:
BSKV?

honken21:
Jaaaaaa! Så gött! Underbart att se ungdomarna Westfält, Asklöf, Bjurström och hela laget göra en sådan kanonmatch. Någon som vet hur man får tag på biljetter i klacken på söndag?

mattiask: Ja, fast idag känns det som att målvakterna avgör. Rautio heroisk när dom trycker på och gör ett par helt avgörande räddningar.
Viktigt för ekonomin också: minst 3 mille in på två garanterade hemmafighter.
Fy fan vad nervös jag var sista 2 min, hua...

Skrev detta inför första matchen.
"Men hjärtat säger 4-3 ikväll till oss samt 2-1 i matcher! Tror det blir bortasegrar i alla matcher."

Fan vad skönt att äntligen få ha rätt nångång vad gäller en serie, samt otroligt skön seger. Så jävla skönt att ta Luleå och nu få gå in i det riktiga slutspelet.

Toppen! Nu tycker jag laget åtminstone till hygglig del har upprättat sitt anseende. Vi lever längre än regerande Mästarna t ex. Men Växjö, finns det verkligen nån chans att rubba dem?

mattiask: Håller med dig. En perfekt bortamatch. Så här måste vi spela mot Växjö och. Tajt och med snabba omställningar

Auchinleck: I love you! :)

munkas: Brynäs gjorde det riktigt bra. Härligt att säsongen fortsätter. Blir såklart supertufft mot Växjö men vad fan. In å kör bara.

SÅ JÄKLA VIKTIGT! SKÅL!

KalleTeodor:

Vilka blir det i Semi...? = )

Skansen?

Lunkan: kör på två

Vad är det för logik i att Brynäs och Linköping börjar på Söndag redan?

pekka85: tuff som man är vågade jag inte titta på 3e, kan man hälla upp en wirre nu?

1, 2 3
1, Bra domare ikväll
2. Bulan vi tog dig men vi gillar dig!
3. Vi är inte döda ännu. Nu tar vi di där jävla Växjö

Huge: Tycker över 60 minuter att det här är helt rättvist. Vi gör en klockren bortamatch återigen!
Skön moral i laget!

Forsberg 1978: Yes!! Vilken nervpers! Phuu

Back: Jaaaa! Så jävla skönt! Det trodde jag inte efter 8-3 mot Frölunda och skador och Miller och avstängningar och annat skit! Blir riktigt stolt över laget. Älska Brynäs!

Zappaholic: Ja vi skulle ju inte kunna ta detta heller.
Men fan va skönt att man hade fel om brynäs❤️❤️

Sjödda är bättre än Bulan, bääääätre än Bulan, ja han är bättre än Buuuulan

{8302}: Brynäs vinner med 2-4 och är i kv💛🖤❤️💪💪💪artsfinal mot Växjö och slår ut Luleå igen i en viktig match i ett slutspel,Tack för kaffet igen kära Brynäs yes

« · 1881827 · »