1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742825 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lesky: BZ tror på sitt lag :)

– Vi ska ge Växjö en jäkla match och går för att göra 1-1 i matcher. Det är det som gäller nu.

Huge: vadå inte iblandad är han som är expert i videoklippet ffs

Lesky: Tar de upp en ny junior gissar jag på att det blir Oliver Nordberg

Såja. Mannbergs comeback varade 1 match. Och Hirsch sjuk....en ny debutant i slutspelet ikväll mot serieettan.

Och samtidigt sitter Brynäs mest rutinerade slutspelsräv med 60 slutspelsmatcher i NHL - Drew Miller i USA och har det mysigt/ledigt, med full betalning från Brynäs - bra gjort Bengtzen! Nordamerikaner är ju också kända för att höja sig när det blir slutspel.

Att Bengtzen ännu inte lärt sig att man behöver många spelare att gå runt på i ett slutspel....jössses.
---

\\\"Dessutom saknas av allt att döma Daniel Mannberg – igen. Han gjorde nyligen comeback efter en axelskada, men tvingas troligen vila i kväll.

Glädjande nog verkar i alla fall Kevin Clark göra comeback. I så fall tyder det mesta på att han går in i kedjan med Jesper Jensen och Christopher Liljewall.

Junioren Adam Hirsch som spelade i söndags är enligt uppgift sjuk och kommer att ersättas av en annan juniorspelare för att Brynäs ens ska få ihop fyra kedjor.\\\"

Huge: Det enda man får fram av din text ör att du är obstinat.

eltifoso: Nej bildvalet är uruselt. Visst en snygg bild men den skickar absolut helt fel signal. Lite typiskt Brynäs ”kunniga” personal. 😂😂
En bild där en Brynäsare tacklar eller en klump spelare som firar mål. Vad som helst UTOM en totalt överkörd Brynäsare.

Lesky: Det kostar att möta huvudjägarna från Luleå!

Ständigt dessa hjärnskakningar :-(
---
Uppgifter: Fem spelare i hjärntrappan

Inledningen på slutspelet har blivit en mardröm för Brynäs – säsongen kan vara över för nyckelspelare

Inledningen på slutspelet har utvecklats till en mardröm för Brynäs.

Enligt uppgifter till Sportbladet är inte mindre än fem av lagets nyckelspelare i den så kallade hjärntrappan – och för några av de fem kan säsongen vara över.

– Jag tänker inte kommentera skador under slutspelet, säger tränaren Tommy Sjödin.

Efter den tredje och avgörande matchen mot Luleå tvingades Elias Fälth, Jonathan Granström och Lukas Kilström kasta in handduken. Trion kom inte till spel i den första matchen och missar även den andra matchen i kväll som spelas i Gavlerinken.

Bekräftade själv att han inte spelar
Enligt Sportbladets källor handlar det om hjärnskakning för de två förstnämnda och åtminstone symptom på hjärnskakning för Kilström.

– Jag har också hört de där uppgifterna (om hjärnskakningar), men jag vet inte var det kommer ifrån, sa Tommy Sjödin i går.

Charles: Än mer fascinerande att du länkar till en artikel från 2016 och där Sanny öht inte är inblandad. Läs Sannys senaste blogg istället, där argumenterar han objektivt och vettigt.
Den som har sett bilderna och ändå gnäller över beslutet är antingen synskadade eller så VILL man inte se det som vilken objektiv bedömare som helst kan se.

SH: Haha, kraften tar i bröstet säger Gråt-Bert. Därför han inte blir avstängd. Hur kan då Carlsson bli avstängd i 5 matcher för en ”lätt” crosschecking lite för högt upp mot nacken!?

Charles: Sanny har blivit avstängd på livstid hos mig. Den riktiga expertisen hittar man ju här inne!

fortfarande fascinerad att Joakim Lindström inte vart anmäld så hittar jag denna artikel

Konstigt hur Sanny Lindström igår säger "det ska inte vara matchstraff crosscheckingen är inte medveten"
och så i denna artikel säger han "den verkar inte vara avsiktlig men likväl är klubban i ansiktet."

vi snackar om tombola hos disciplinnämnd men börjar ogilla Sanny mer och mer för han vänder kappan efter vinden beroende på vilken spelare som är inblandad.

Huge: nja ser det mer som väldigt säkra analyser och när vi andra ifrågasätter så tycker inte du att vi har all fakta i målen men det har ju du i dina klockrena analyser! Du är allt lite leffe boork över dig!

Huge: hehe, ja det var roliga tider förr med många minnen, kommentarer och attityd, kulan var en spjuver och damernas favorit :)

Leonardo: Tror jag säkert...😀
Hade gymnastik i gymnasiet på Borgis tillsammans med Virus som gick i Fackskolan (som det hette då).
Hockeybockey på schemat för dagen på Strömvallen, dags att sätta ihop två lag.
Det blev Virus ensam mot 8 gymnasister.
Ingen av oss fick nån gång låna bollen, utom när vi tvingades plocka ut den ur egen målbur...😊

smallround: Lite av kommunpengarna kanske gå till lobbyister inom Cmore...

"Om ni framställer oss i positiv dager så kopplar vi er på gratisledningen från Skellefteå Kraft" typ :)

Peja: Absolut, jag menade att Liljebjörn inte fick vara med.

Stefan R 63: Tack. Måste dock tacka nej, jag är för dyr i drift. Finns dessutom massor av andra självpåtagna tränare härinne som säkert jobbar gratis, så Brynäs kan nog bara vraka och välja.
Och eftersom du nu inte verkar ha fattat det så var det annars personliga åsikter om hur JAG ser på bedömningarna, inte konstigare än när du eller nån annan också tycker i frågan.

Zzz: Smart att exkludera BZ och låta honom lägga allt fokus på herrlaget. Hans eventuella misstag kring damverksamheten är historia nu. Dags att gå vidare.

Brynäsgubbe: Tre styrelseledarmöter och två direktörer. Här vill man förmedla handlingskraft och allvar. Spännande att man alltså inte tar med tränare/sportchef.

Huge: klockrent Huge! Återigen en säker analys om tre olika situationer där du har alla situationer solklara bland oss övriga läktartränare! Du är tränare domare sportchef diciplinsnämd allt i samma paket! Brynäs borde verkligen anställa dig så skulle vi spara väldigt mycket pengar!

Huge: Kulan har jag en del roliga historier om......

SH: Om vi försöker lägga bort brynäs- och antiskellefteåbrillorna så skiljer sig väl Sunkens och Lucas ärenden lite grann åt, jämfört med Lindströms igår.
Sunken träffar ju faktiskt direkt i huvudet, straffbart oavsett om det varit avsiktligt eller inte. Dessutom risk för skada.
I Lucas fall sker det mot en helt oförberedd motståndare och träffar delvis i nacken, där skydd saknas.
Igår var det en kampsituation där båda crossar varandra och dessutom står ansikte mot ansikte, rent bokstavligt. Den första är en lätt nedåtgående cross som tar i vänster axel på Steen, Därefter crossar Steen tillbaka samtidigt som han sjunker ner och blir låg. Samtidigt delar Lindström ut ytterligare en cross, som svar på Steens dito och den träffar i övre bröstet/överarmarna.
Öht ingen träff mot ansiktet som jag kan se, och dessutom tycker jag att Steen överdriver när han kastar sig bakåt och spelar över.
En femma och matchstraff är inget att säga så mkt om, avstängning hade känts som en alltför hård bedömning.
Och t.o.m Wikegård verkade ju ändra sig en aning i studion, vad jag förstått.
Om det nu säger nånting i sakfrågan...

Brynäsgubbe: Andreas Dackell är med i arbetsgruppen, detta kommer att bli bra !

Brynäs bildar ny arbetsgrupp för damhockeyn. Nu jävlar!

Jaken: "Apropå ?Läktar coach?
Om jag vore du ,Hugh, skulle jag erbjuda mina kunskaper till Brynäs eller andra SHL lag."

Nu hängar jag inte riktigt med här.
Jag tycker ju redan att kunnigt yrkesfolk i föreningen gör jobbet bättre än vad du, jag eller andra läktarcoacher skulle göra, så varför skulle dessa yrkesmän isf vilja ha MINA ringa kunskaper? Märklig logik...
Det är ju tvärtom DU och många andra tvärsäkra läktarcoacher härinne som hela tiden kommer med lysande förslag och kritik om hur man bör och inte göra, så det är väl isf du som borde ställa dina kunskaper till förfogande och inte jag.

KalleTeodor: Som jag ser det så gäller det för Brynäs att vinna en av de tre första matcherna för att vara med i det hela. Ingen katastrof med förlust idag men man önskar förstås vinst.

Auchinleck: Fyller på med lite fler samlarkort.
Lyckades själv aldrig få ett fullt album, undrar vad ett sånt i originalskick är värt idag? :-)

Auchinleck: Kjell "Kulan" Johnson Yrke: montör
Stabil back, på gränsen till landslaget.

Ja, det var tider det... :-)

{2064}:
Tänk Hussen... jag har hört att herrarna för inte så många år sedan JOBBADE och spelade hockey. Va!?
Är det möjligt?

Verkar som biljettförsäljningen gått bra imorse och är nu ganska övertygad om att de blir över 5500. 5 sektioner slutsålda just nu.

eltifoso: Ja, så kan man ju också tolka bilden: vi har ryggen mot väggen och ska ta emot ett flygande Växjö som vunnit serien med bred marginal och vi tvingats spela en tuff åttondel mot Luleå.
Jävligt bra val av bild, måste jag säga. Den visar ju allt som många förväntar sig i en kvartsfinal: fart, fläkt, intensitet, tacklingar.
Och en flygande holländare som just missat en tackling på vår gubbe, och nu är på väg ut ur bild nånstans... :-)

smallround:

Djurgården är ändå SHL:s och medias största gullegrisar.

{6984}: Tycker det ser ut som att Brynäs ligger på rygg, redo att ta emot Växjö.
Skulle vara skoj att veta syftet med bildvalet, framställer inte Brynäs som starkt direkt, men det kanske inte är Brynäs som valt den?

Huge: Apropå ?Läktar coach?
Om jag vore du ,Hugh, skulle jag erbjuda mina kunskaper till Brynäs eller andra SHL lag.
Skelle de mot förmodan inte nappa så gör domarkåren det definitivt !

SH: Anmäld borde han givetvis ha blivit men när det gäller cross-checkingen så är den väldigt låg då Färjestadsspelaren går ned på knä men någon match borde det ju bli.
Det jag skulle vilka se är någon form av krafttag mot cross-checking faktiskt, varför är ens cross-checking "tillåtet"?

Hej forumet!

Onödigt att säga men idag spelar vi en otroligt viktig match. Förlorar vi denna är det väl nästan bara i teorin som vi kan ta hem serien.

Det blir förstås viktigt med en bra defensiv och dito målvaktsspel men jag är övertygad om att vi inte kan vinna hela serien på utpräglat igelkottsförsvar. Växjö har för många skickliga spelare för att ge dom tid i vår zon. På bortaplan kan vi chansa på att vi stjäla en match med strikt defensiv men hela serien vinner vi inte.

Tittar man på de båda lagen så bedömer jag att vi har fördel i ett viktigt moment. Vi har ett något snabbare lag. Jag vill därför att vi spelar ”torpedhockey” och driver upp tempot som vi gjorde mot Luleå i första perioden hemma och match 3 borta. Vi har många spelare som är som klippt och skurna för detta. T ex Jesper x 2, Palushaj, Asklöf, Ikonen, Mannberg, Ölund, Alcén och Clark (om dom nu spelar).

Nycklarna för att lyckas med detta är precision i passningar och noggrannhet i passningsmottagningar. Skickliga spelare som Palushaj, Jensen och Bjurström slarvade senast i Växjö med att ta emot passningar som jag hade fixat. Här måste vi upp i kvalitet.

Vore jag coach hade jag nog också gett instruktioner att ”tjuva” på motstående sida när vi vinner puck för att sprida lite osäkerhet bland Växjös backar.

Full fart, noggrannhet och precision alltså!

{6984}: "Om du kollar då ser du att Brynäsaren har en defensiv position på sin armar. Han skyddar sig. Växjö spelaren kommer ur en tackling där han håller ned sina arnar."

Finns inget som visar att din tolkning är uppenbar på nåt som helst sätt.
Det kan lika gärna vara uppenbart att vår gubbe har kommit från vänster och försökt tackla växjöspelaren, tappat skäret och sen i fallet slagit undan skridskorna på nr 27. Och därefter rent reflexmässigt håller upp armarna för att skydda sig mot att få 90kg spelare över sig. Finns fler alternativa förklaringar än den här, ger dig bara en av dom som isf är minst lika trovärdig som twittraren påstår.
Om du inte har förmågan att tolka situationen på flera sätt utan uteslutande påstår att det är den flygande hollländaren som tacklar vår gubbe på isen, vad ska man då säga om dig? Amatör går ju inte, så det får väl bli proffs då¨.
Proffs när det gäller att vara enögd och utesluta flera tänkbara och naturliga förklaringar.

Vuollerim: skellefteå och växjö.... Shl gullegrisar. Sedan att de är mest kommundopade gör ju inte sajen bättre

SH:
Det är helt obegripligt att situationer kan bedömas så olika. Med den kraften han har i de två crosschekings han sätter in kunde det gått riktigt illa.
Är det Cmore som dikterar villkoren? Wikegård hade ju sin uppfattning klar men ändrade sig senare helt plötsligt pga att han sett något han inte sett från början. Är man konspiratoriskt lagd börjar man ju undra. Eller är det kanske så att de rullar tärning om vilka som ska dömas och inte?

{8399}: boork är av den gamla stammen! Hans ledarstil passar väldigt dåligt in på dagens spelare och ungdomar! När man desutom måste gå ut och twittra om det så blir det bara löjligt och han sänker sig till en väldigt låg nivå! Det är härskartekniker som inte hör hemma 2018! A la trump!

Det här är lite mysko... inte ens anmäld... hur bedömde man egentligen Sunkens och Carlsson fem matcher... när det här inte blir något alls. Han är ju t o m "återfallsförbrytare"...

Brynäsgubbe: kanske 4500

Hur många biljetter är sålda till ikväll? Någon som vet?

Zzz: Det är väl egentligen bara i USA och Kanada som det finns tillräckligt med pengar och underlag för att hålla igång en konkurrenskraftig damhockey i dagsläget. Inte enbart ett svenskt problem.
Det är klart att det är halvt hopplöst att kombinera en tuffare elitsatsning med arbete/studier osv. men istället för den gnälliga kör vi hört i åratal (som knappast lockar fler spelare, åskådare eller sponsorer) kan vi kanske lära av den finska sisun.

Auchinleck: Juniorverksamheten ska givetvis utvärderas och jag antar att man gjort det och bedömt att den går att motivera både ekonomiskt och socialt eftersom det är full satsning där. Damsatsningen säger nåt helt annat.

{8399}: Ja det är inte så snyggt och smidigt. Samtidigt har han fått mycket skit själv av vissa spelare, framför allt efter han slutat.
Jag tycker man ska vara försiktig med ordet mobbing. Kliver man ut i rampljuset med kritik får man räkna med att få detsamma tillbaka.

{8399}: Förvisso, men Boork kanske är förbundets nyttiga idiot. Han drar det ett par snäpp längre än vad som behövs men bäddar för efterföljare som kan följa upp med liknande metoder men mjukare framtoning.
Det är knappast Boorks fel att svensk damelit halkar längre och längre efter konkurrenterna.

{2064}: Exakt. Så det finns ingen anledning att dra in pojklagen i diskussionen när de inte är finansierade av A-laget.

« · 1882928 · »