1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742316 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Det uttalas som det stavas. Det är ju ett nordiskt namn. Det är amerikanerna som uttalar det fel 🤣😂😉

KalleTeodor: Kanske överflödigt men jag vill passa på att hylla "de gamla" för gårdagens match också. Liljewall, Larsson, Ersson, Carlsson, Jensen, Öhlund var jättebra. Ryan, Bertilsson, Clark och Palushaj var spetsiga. Kul att se! Motivation slår alltid klass. Hoppas inte det var en urladdning som inte går att upprepa. Vi skall inte glömma att årets Brynäs inte bara haft djupa dalar utan även höga toppar. Om jag minns rätt så var det 10 raka hemmavinster innan det brast totalt. Jag hoppas att vi kan plocka fram de där topparna igen för då tror jag vi slår Växjö. Håller med om att det kan börjar gro en oro och tvekan i Växjölaget och då är ingenting omöjligt. Jag har köpt min biljett tills på torsdag i Växjö för att förhoppningsvis se Brynäs sno den där viktiga bortamatchen.

{8399}: Jag trodde Skellefteå skulle värva hem Wallson. Jag tror dock att detta innebär att han vill ta ett sabbatsår. Vore ju för bra för att vara sant om Brynäs värvade Wallson framför näsan på Skellefteå.

{8399}: Med Bz as trackrecord blir jag nu nervös för att det blir griinbert nästa säsong . Får inte hända!!

Skrubben: Jag är nöjd med Sjödin

Wow, den här rekryteringen känns lika konstig som Melin. Jävligt glad att Bengtzén inte gick på ytterligare en nit.

När jag gick och lade mig igår så spelades låten ”eye of the tiger” i mitt huvud. Det är lite av Rocky-tema över denna matchserie. Vi befinner oss nu i ett läge där Växjö har börjat inse att vi inte ger oss och att vi har ”punsch” i slagen. I Rocky-filmen går ju matchen från att vara av uppvisningskaraktär till att bli en tvekamp där mod, hjärta och att ”vägra vika ner sig” avgör. Blir det dessa egenskaper som till slut avgör denna matchserie så vinner vi utan tvekan.

Tyckte också att man kunde se lite oro i Hallams blick. Vad skulle det innebära för hans karriär att bli utslagen i kvarten igen med ett lag som detta? Oro och tvekan är precis vad som behövs för att vi ska ha en chans och jag hoppas att det sprids lite av detta Växjö.

Till slut en liten reflektion över att samtliga våra herr-lag spelar kvartsfinal denna helg (U16, J18 och J20). Med tanke på skadorna i A-laget, med uppflyttade juniorer som följd, lär man få trolla med knäna för att få ihop fullt lag i dessa trupper. Men vilken styrka vi visar i vår ungdomsverksamhet. Mer starka Brynäshjärtan på väg upp!

{8399}: Tja, ska man bli riktigt bra i hockey gäller det att ha huvudet på skaft..

JawKee: Nej. Det uttalas \"Gun (PISTOL) - derson\"

ja precis och det var ju det som komentatorerna sade. Han är ju amerikan så u uttalas här som ett a.
Du har väl inte skolkat från engelskalektionerna?

Brynäsgubbe: Skumt. Såg första förlängningsperioden och bortsett från slutminutrarna så ägde LHC spelet och pressade Olsson till en time out. Det kanske såg annorlunda ut sen

{8399}: Nej. Det uttalas "Gun (PISTOL) - derson"

"Hoppas vi förlorar resten av serien, en sånhär match måste vi bara vinna med dessa lägen vi hade. Sätter man inte sina chanser så är det lika bra att man inte ens går vidare.

Gonatt för resten av säsong"

Så skrev... *drumvirvel*, en Djurgårdare precis efter förlusten nu. Tål att tänka på nästa gång David kommer in hit och ska läxa upp oss...

Finns de som har mycket längre hals...
Uppladdat:

500x0-hals.jpg

Petrov: Slutspel, tror jag...då vaknar Brynäs till, jag tycker att det finns saker som talar för oss där och junisarna åkte mkt skridskor idag, låt dom åka ut av helvete i nästa också......

KulaShaker: Ja och inte minst kreativiteten. Trodde den var bortglömd den här säsongen.

Synd att 3e och 4e linan är uppbokad redan nästa säsong. Annars vore Jacob Lilja en bra förstärkning. Speedig, rivig och en hyfsad målskytt.

Petrov: Var härligt att se tempot och precisionen i passningarna!

Berge: Det var i sista perioden som det såg ut som han hade problem med åkningen. Bara att hoppas att det berodde på något annat.

Petrov: Matcherna har betydelse nu.

Nu under slutspelet har jag nästan undrat om Brynäs mörkat sitt PP under grundserien för att inte blir sönderlästa. Nej, så är det väl inte men man börjar fundera. Vart har detta spel kommit ifrån?

Skagge: Behövde du fylla i det där med lättkränkta :) Klart att alla är det idag när alla i samhället är det och utnyttjar det ;) Men idag var Elisa "nervös", höll i klubban hårt

KulaShaker: men vafan... när såg du det? Klev han av eller?

blackredberry: Härlig seger! Njöt i fulla drag när juniorerna stod upp emot legoknektarna! Bor i Växjö och det ska bli såååå jääävla kuuul på jobbet i morgon!!!
:-)

Berge: Han såg ut att ha ont i sitt knä.

{8302}: kan inte hålla mig, Elias ”Deepthroat” Pettersson 🤓😂

Obs, om någon inte förstod så var detta ett skämt och inte någon mobbing. Eftersom alla är så lättkränkta nu för tiden.

Elias är en grym hockeyspelare 👍🏻

{8399}: Snacka om! Grymt att få halsfluss i den giraffhalsen 😋

Brynäsgubbe: Har Elias Pettersson Världens längsta hals?
Uppladdat:

500x0-506bd6a3-3aa9-4d8b-a5cb-29e5cf468d5c.png

{8421}: Sjödda tittar på Hallam för att skaka hand i slutet, inget svar från Hallam...

{2064}: Chansen finns ändå. Tycker många spelare GÖR jobbet idag vilket belönar sig. Trycket ligger på Växjö som är favoriter och har massa resurser vilket passar Brynäs perfekt.

{2064}:
Varför skulle Palushaj vara borta på torsdag?

munkas: Verkligen imponerande. Givetvis spetsen som avgör men jäklar vilket krigande från Westfält, Bjurström, Larsson m fl.
Boqvist defensiva insats var grym, Jensen bättre än på mycket länge och Ikonen suverän.
Rautio hade ingen bra dag, tur att Fasth hade en lika dålig.
Om Blomman och ev. Palushaj är borta nästa match så kommer det bli väldigt tufft att sno en till match.

{4783}: Löjligt resonemang från denne lejker som målat in sig i ett hörn. Måste bli böter på denna. Skäms roadlaker, skäms reddox, skäms domarn, skäms media - skäms situationsrummet?

Laget gjorde JOBBET vilket belönar sig. PK: www.brynas.se/play/video/Presskonferens_Brynas_IF_Vaxjo_Lakers_Kv-26831083?autoplay=1 Hallam försöker verka oberörd men ansiktet säger något annat. Jobba på nu Brynäs.

Hemma efter en sån jävla pärs. Höll på att skita i brallan sista minuten. Tack du okände man på ståplats som gav mig en läkerol med 5 minuter kvar. Får ge fan i att prata på jobbet imorgon, folk lär ju tro att man e bakfull av rösten att döma. Var verkligen ingen som föll ur ramen idag utan alla kämpade för märket på bröstet.
Stora mäktiga Brynäs mot lilla poplaget, ska väl bara kunna gå på ett sätt.

KulaShaker: som jag misstänkte. Bagdad bob har suttit länge och försökt hitta en förklaring. Visst det är kontakt men aldrig att ersson skulle kunna dra mer redox genom att med en hand ta tag i byxan. Dessutom har han ju släppt innan Redox lägger sig

munkas: Storfavoriterna......

bifhjärta: Vi vinner mot suveräna Växjö med halva laget i sjukstugan. Vi vänder ett underläge och vinner. Vi gör 4 mål i PP och vi vinner på hemmaplan. Den såg man inte komma...
Grymt!

Bratwursten :
Hallam har ringt Washington för stöd hur man passerar kvarten efter serieseger? De hänvisade vidare...💣 😆

KulaShaker: Haha

Zzz: Jag kan hålla med dig i sak MEN just i detta fall så är det alldeles för lite kontakt från Ersson för att han ska falla på det sätt som han gör.
För mig är det en solklar diving/förstärkning som inte ens går att försvara.

KulaShaker: hahah ja..vad säger man!?😂😂😂😂

KulaShaker: Man ser vad man vill se. Finns dem som ser Jesus i rostbröd. Med det sagt, grov förstärkning.

Skagge:

bifhjärta: Benen skakade på ståplats sista fem minuterna då var det svettigt men fyfan vilken insats!

Peja: Jo det är en annan sak. Men det där är ingen given filmning.

Zzz: Problemet är snarare bedömningsnivån, Rahimi och Welch sysslar med sån "småskit" precis hela tiden men kommer undan med det.

Zzz: jo jag har spelat hockey, men inte åker man i isen av den lilla petningen om man inte själv väljer att lägga sig ner. Finns inget att diskutera, den är helt uppenbar.

Brynäsgubbe: ....och nu blockar han Brynäsare på twitter

Zzz: det finns inget att förstärka. Han slänger sig helt enkelt

mattiask: Visst kan det vara då att Reddox förstärker. Men har ni inte spelat hockey själva? Ersson trycker till i byxkanten, en riktig klassiker. Man för bakvikt och åker i isen.

« · 1883434 · »