1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742303 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Haha, ja håller med. Försökte skoja till det lite bara :)

dAVydov: Tycker vi skall försöka få in annat blod än dem, Sweatt skall väl sluta enligt han själv? Zanetti nej tack..

dAVydov: Ve och fasa!

KulaShaker: Sweatt, Zanetti och Styrman lämnar HV. Där har vi nåt att hugga på :)

{8399}: Bill har väl inte utmärkt sig så mycket sedan han lämnade oss.

Pettisbif: Är du säker på att det räcker med en 28 manna trupp? 😉😉

Pettisbif: Bill och Scott vore nåt

KalleTeodor: Kan så vara. Jag återberättade bara vad Blomman sa i samband med tränarbytet. De klarade inte av de fria tyglarna som Melins tränarstil innebar...

mk: Same shit, different name.
Typ... :-)

moment22: Men Wallson ryktas ju till Mora vad mina Moravänner sagt tidigare idag?

Pettisbif: Nils Andersson vore en fin värvning.

Huge: Vad säger man om tunnor fulla av skit då?

Inkazar: Alcén lirar i morgon.

{8302}:
Något realistiskt men lite drömmar och drömförlängningar. Känns som Bz kommer satsa på en lite bredare trupp nästa år. Iaf den känsla jag har.

Mv:
Markus Svensson
David Rautio
Samuel Ersson

Backar:
Ryan Gunderson
Simon Bertilsson
Lukas Kilström
Niclas Lundgren
Niclas Andersén
Nils Andersson
Marcus Ersson
Adam Boqvist

Centrar:
Greg Scott
Linus Ölund
Jesper Jensen
Jonathan Granström
Marcus Westfält

Forwards:
Anton Rödin
Nicklas Danielsson
Aaron Palushaj
Jesper Boqvist
Ludvig Rensfeldt
Per Åslund
Jacob Blomqvist
Ludvig Nilsson
Johan Alcén
Samuel Asklöf
Daniel Mannberg
Alexander Bjurström

KalleTeodor: Överkritik och okunnighet brukar ofta gå hand i hand.
Tomma tunnor skramlar mest, typ... :-)

{8302}: Redo

Carlsson verkar ta klivet till NHL nästa säsong. Tror han är redo...Eller vad tror ni?

{6984}: Ang det här med krav på ny tränare och även ny GM.

Jag har svårt med logiken i att vi dels har en usel GM som värvar dåliga spelare och dels har en tränare som inte är i närheten av den fantastiska Bulan.

Ändå slår vi Bulans lag genom att tydligt vara det bättre laget och lyckas dessutom göra match av en serie mot ett hopplöst mycket bättre lag. Hur får vi ihop det ena med det andra?

Kan det vara så att den tränare vi har faktiskt gör ett mycket bra arbete och att vi tenderar att vara överkritiska mot våra egna spelare och ledare?

KulaShaker: Den här var kul också speciellt när det gäller Leksand.

twitter.com/RoadLaker/status/976196323681677313

Skrubben: Hahahaha vi kommer guilt trippa honom att stanna. 😂

Peja: J20 idag borta mot Örebro, undrar vad vi får ihop för lag?

{8399}: Pär Johansson är ett intressant namn. Det är lite den typen av tränare jag tänker, ung och med nytänk. Wallson i all ära och även om hans framgångar inte ligger så långt tillbaka i tiden känns det ändå som att titta lite bakåt.

Skrubben: Håller helt med. Palushaj håller riktigt hög klass. Platsar nog inte i NHL, men helt klart en riktig toppspelare i SHL. En tabbe av USA att inte ta med honom till OS.

Peja: jaja, herregud vilken bra spelare det är. Nu får jag nog en del folk emot mig, men jag tycker han minst håller samma klass som Rödin. Rödin presterade enormt bra under hösten 2015 i ett lag som också spelade bra som helhet. Palushaj har snittat 0.9 poäng/match i ett lag som under mängder av matcher varit betydligt sämre än motståndaren.

Skrubben: Tycker man kan se att Palushaj är klassen bättre än övriga forwards i detta slutspel, och då spelar han väl ändå halvskadad.

Inkazar: Jaha då stryker vi honom, verkar duktig annars.

Inkazar: Rögle kan nog bli giftiga till nästa säsong. Känns som att de träffade rätt med rekryteringen av bröderna Abbott. Och de som inte får vara kvar kan ju stå på tillväxt i Brynäs... :)

{8399}: nä. Pär Johansson är påväg till Rögle som assisterande läste jag i expressen för nån dag sedan.

Edit: Länk

moment22: Collitons gamle tränarkollega från Mora är ju ledig.

"Frölundas succétränare Pär Johansson, 37, har valt att inte förlänga sitt kontrakt med klubben – och lämnar efter säsongen.

Nu berättar backtränaren, som ligger bakom utvecklingen av stjärnor som Rasmus Dahlin, Oscar Fantenberg och Henrik Tömmernes, om uppbrottet:\"

www.expressen.se/gt/sport/lamnar-frolunda-har-valt-att-inte-forlanga/

{6984}: Skulle inte bli förvånad om BZ tar in typ Säcken, baserat på Melin-rekryteringen.

{6984}:
Och vi vill ha ett lag som klarar eget ansvar...?

Skrubben: Alternativet är en tränartyp som harven TYDLIG spelidé och som STÄLLER KRAV. En pådrivare typ Bulan.
Det är redan bevisat att laget inte klarar av eget ansvar. Hade de gjort det så hade Melin kunnat vara kvar.

JawKee: Alla kommentatorer uttalar det som Andersson fast med ett G i början. Är väl inte riktigt så han själv uttalar det :)

mk: Tror absolut att Wallson kan vara bra, och jag skulle inte bli besviken om han hamnar i Brynäs. Men jag tror att många tillskriver honom för mycket cred helt enkelt. Då tror jag faktiskt att Lasse Johansson (som SC) hade varit en bättre värvning, men det är en annan diskussion.

Och så var det här med att komma med egna alternativ...:) Svårt att ha koll på tränarmarknaden, frågan är ju var nästa Colliton finns. Jag gillar t.ex Karlin för vad han gjorde i Västervik, han tillsammans med Sjödin hade varit en väldigt intressant set up.

{8399}: Absolut! Ditt ordval passar nog bättre i detta sammanhanget.

{8399}: Du missförstod nog mig, jag var inte så jäkla tydlig. Exakt det du skriver som jag menar! Det är dock inte så kommentatorn uttalar det. Han uttalar det som "Gander" om du läser det på engelska.

{8399}: Hjärta slår plast

{6984}: Vi får ringa och berätta för Gunde då så att han inte säger fel....
www.youtube.com/watch?v=7nRSZc7sdI4

moment22: Om man bara kollar på Wallsons meriter. Så hade dom ett år en omsättning på spelare som var sinnessjuk. Lik förbannat var man i final året efter.
Kombinationen mella dessa båda kan locka fram stordåd i spelare.
Det är det jag vill ha.
Skiter fullständigt i om dom har varit i något annat lag.
Kan dom föra Brynäs framåt. Så ge mig ett gott skäl till varför inte?

Pressman: "Kul att se! Motivation slår alltid klass."

I detta fall är nog båda lag lika motiverade så jag skulle vilja säga att passion slår klass.

Man är olika som supportrar men jag skulle aldrig kunna stoltsera mig med Bert eller Wallsson som huvudtränare för oss. Ungefär likadant som jag aldrig skulle kunna se Arsene Wenger som HC i mitt Tottenham Hotspur.

Davey85: Alcén tillbaka imorgon enligt GD.

moment22: Om vi vänder på frågan: Har du något bättre alternativ? 😜

Ska vi ha en chans att fortsätta göra match av det här så får inte Blomman och Palushaj läggas till skadelistan.

mk: Som någon annan skrev tidigare; varför Wallson? Känns inte som det var han som var den största orsaken till Skellefteås framgångar? Han är säkert kompetent, inget snack om det, men att han skulle vara så jävla bra har jag svårt att förstå.

Och det där om Bert kan vi låtsas att du aldrig skrev:)

Måns Karlsson skriver mycket om Brynäs just nu på Hockeysverige. Bra och kul!

Skrubben: Nu ska jag svära i kyrkan.
Men om vi ska kunna ta detta ett steg till.
Så vill jag ha Wallson som HC och Bert som Ass.

Dom skulle kunna införa en ny attityd som jag tror att Brynäs skulle behöva.
Man kan säga vad man vill om Bert. Men han står upp för sina spelare. Wallson har ju jobbat ihop med resultat tidigare.

Jag räknar inte med att få några likes på detta inlägg. Snarare tumme ner, som fanns förut😀😀

Pressman: Glömde nämna Boqvist. Grym!

« · 1883528 · »