1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Blixt1980: Jag har i alla tider förvånat mig över att Växjö både stavas och uttalas som det gör. Som det uttalas borde det väl stavas Väck-sjö??
Nå, ett i nuläget hyggligt bra hockeylag får vi väl ändå medge att de har i den stan...

Kent747Socker:

Otroligt svårt och se att Rögle skulle vilja få hem Liljewall efter att de var dem som inte erbjöd honom nytt kontrakt. Denna säsongen har han ju inte direkt stärkt sina aktier om man säger så.

Tror vi åker ut idag och att det i slutändan kommer vara rättvist sett till hur matchserien sett ut.

BZ jobbar på Clark och Hajen inför kommande säsong. Utöver det är Danielsson klar. Att ha de tre kommande sösong skulle betyda mycket. Utöver det tror jag våra ungdomar kommer ta ytterligare ett steg, Boqvist d.ä tror jag kommer fullkomligt explodera kommande sösong. En ny målvakt av hög kvalitet kommer värvas in samt att vi gör oss av med ”dödkött” (Rögle kanske är intresserade av att få hem Liljewall?). Mest intressanta är dock tränarfrågan, vem tror ni tar över? Eller fortsätter Sjödda?

Davey85: Det är klart att Franson-värvningen stack i ögonen på köpgalna sportchefer i de andra klubbarna, men det saknades grunder för kritiken. Brynäs tog in en kontraktslös spelare som begärde NHL-klausul i kontraktet. Inte första eller sista gången som en klubb gjort det.
Steen-värvningen var mer suspekt, då blev det helt plötsligt okej att ta in NHL-spelare för att täcka upp för skadade spelare. Nästan som att det ställningstagandet uppmuntrade till vissa spelare att bli skadade, för visst fan hade Brynäs blivit snäppet vassare om fjärdecentern blivit skadad och ersatt av Bäckis...

Skepparn: Brynäs hade klart med 2 världsklasspelare som hade gjort säsongen oförglömlig men de planerna blev saboterade av föreningarna som skulle förlora mest av alla på NHL-spelarnas inträde - nämligen de som aldrig producerar några egna. Då menar jag inte främst Växjö, det fanns andra fula fiskar som var betydligt mer fanatiska i sin strävan att beröva svenska hockeyfans möjligheten att uppleva världsklasspelare live.

Davey85: Grejen var ju att det fanns en överenskommelse om att inte plocka hit Nhlspelare under lockouten. Jag vet att evertsson berättade några sjuka namn som han hade pratat med och kommit överens med under lockouten men han avvaktade just för att det fanns en överenskommelse

Davey85: Och i samma andetag inte tvekade att skicka legoknektar till annat land för att bo där och undkomma skatt...... :)

Blixt1980: Kommunsjö kanske?

Davey85: Växjö = sjö = Lake är min gissning :)

{8399}: "Det är väl bli tight eller typ 7-0 till Lakers....hua
Vad betyder Lakers förresten?"

Inte helt säker. Men jag tror K:et står för Kommun.

Forsberg 1978: Lätt vinst vi ses på Onsdag i Gävlerinken 😉

Kommer ni ihåg när högt uppsatta personer (Öhman) inom Växjö Lakers var ute och kallade Brynäs fuskare när Sundlöv tog hit Cody Franson?

Jag drar bara upp det för att påpeka att Växjö var väldigt snabba på att kasta misstankar och anklagelser när andra föreningar fick tag i spelare de antagligen själva ville ha.

Och då pratar vi ju inte om enskilda och känslostyrda fans. Detta var en högt uppsatt representant för Växjö. Ett fullständigt pinsamt agerande.

Så anrika legendariska Lakers får ursäkta om folk blir misstänksamma och frågande angående deras ekonomi.

{8399}: Småländska för plast.

Forsberg 1978: Det är väl bli tight eller typ 7-0 till Lakers....hua
Vad betyder Lakers förresten?

GAAAAAME DAAAAAY!!!

Jag tror fan vi griper vi det sista halmstrået, finns inget att spara på nu vore gött att täppa igen käften på plast fakers!

Gameday!!! Granström, Fälth och Rautio (förmodligen) tillbaka och nu jäklar gäller det att kräma ut det som går.
Brynäs siktar på att spela mer som på hemmaplan och köra utav bara fan...

Jag ger inte upp förrän det är över..

Leonardo: Tack

Unnar Ove, Honken och även Rohdin framgång och håller stenhårt på KHK i denna matchserie.

blackredberry:
Jo, Rohdin är där också men han rankas inte på samma nivå som Honken och Molin 😉

blackredberry: Fast hur bra är den där ligan egentligen?

Satt även å scoutade Nicklas Danielsson inför nästa säsong på youtube nyss. Eliteprospects: 50 poäng på 49 matcher i Lausanne. Kommer bli grymt!

Vuollerim: Spelar inte Rohdin också i KHK?

Jajo, det tar emot när vi har föredetta brynäsare där, jag håller med. Tycker det är grymt kul med fler lag häromkring norr om Stockholm.

Vuollerim: Jävla bittert om Honken skulle avsluta med att åka ur med KHK.

blackredberry:
Känns lite konstigt med den matchserien... Vill ju egentligen hellre ha upp Timrå än Karlskrona men....
Två av mina stora hjältar från de senare generationernas Brynäs är i KHK, Molin och Honken.
Jag gläds åt varje framgång dessa killar får inom hockeyn så länge det inte drabbar Brynäs :)
Jag är fortfarande besviken över att det inte blev Honken när målvaktskrisen var akut i vintras. Men nu får han chansen att återigen visa sin klass så kom igen Honken o heja KHK.

Skrubben: Smurf som saknar Brynäs-connection, låter som en typisk värvning a la BZ. Skämt åsido, han var bra i Allsvenskan men hade inte mycket att komma med mot Karlskrona.

Synd för Timrå, tycker de är bättre än Karlskrona. En bra insatts på bortaplan.

{8399}: Var inte Kilas på tal också? :D

Skrubben: Lutar åt att Granis och Fälth spelar i morgon 👏🏻

Någon mer som scoutar #21 i Timrå? Måttligt imponerad så här långt...

Lunkan: :) Rolig du är

Lunkan: Men han rör ju på sig..

Leonardo: Är han död?

Peja: Hoppas BZ jobbat hårt för att behålla Hajen, jag har en liten vibb att han kan försvinna till en annan klubb, bara en känsla jag har, hoppas jag har fel där!

bifhjärta: Bra lik :)

Auchinleck: Haha lite för mycket tyvärr..

Björn Ferry som tränar Timrå?

{4783}: situationsrummet borde anmäla domarna. Många katastrofa beslut.

munkas: Hade Brynäs haft en vägg i kassen så hade möjligheten i alla fall funnits, men nu, nja

KalleTeodor: Stay positive. Nä, tyvärr är det kört. När matchbilden ser ut som den gör i matcherna så kan man möjligtvis knipa nån match om typ PP är 100%-igt, inte 4 matcher. Crappy season börjar på måndag kväll.

Har alla helt gett upp säsongen?

Svårt men inte omöjligt att ta Växjö skulle jag säga.

Här är några strategier som skulle kunna fungera:
1. Ta reda på var Växjö-spelarna äter lunch imorgon å lägga något laxerande i maten.
2. Hyra in HV-pastorn för att få lite hjälp från ovan
3. Muta Växjös materialare att böja samtliga spelares skenor någon grad så dom hamnar i hörnen...
4. Sno Elias gosedjur i kväll så han inte kan sova
5. Ge Rahimi en dos östrogen så att han blir lite snällare

Sen kanske det skulle kunna fungera med att vi får tillbaka 2-3 spelare, gärna Ludvig, Granis och kilström. En match kan man alltid sno och sen är vi tillbaka på ruta 1 igen.

Så kom igen grabbar!

Jag undrar verkligen vad Sveriges domarkår håller på med. Snarlikt mål som blev underkänt tidigare för fbk blev nu godkänt för saik.

Bratwursten :
Fan, Wursten, du har koll på det här! 💪
Du har studieskulder, va! 😆

munkas: Tror Henrik Larsson hade kunnat gjort rejält med poäng i Växjö också i en avgränsad roll .Med mycket bättre uppbackning i spelet som täcker upp den enskilde individens svagheter som blir mer blottlagda i exempelvis årets Brynäs

Auchinleck: Det får vi se framåt hösten i Växjös trupp. På måndag kväll kanske vi får höra lite av Bz:s tankar om årets trupp och strategin för hur vi ska fortsätta leda utvecklingen av svensk hockey. Jag väntar med spänning.

munkas:
Det kan man kalla full pott. Antingen vrålflyt eller så har man kunnat se potentialen och gjort nåt av den tillsammans med spelaren, ledare och placerat i rätt omgivning.
Mycket som skall stämma. Imponerande om det är en plan som de lyckats med! Borde ge incitament att jobba mer på djupet och med ett helhetstänk i sin utvecklingsverksamhet och ge bra alternativ till oscoutade chansningar från utlandet.
Var har vi nästa "Joel Persson"? Borlänge, Hudiksvall, Valbo, AIS?

Hörde jag "Morgondagens Brynäsare"... = )

{4783}: Vi skulle ha plockat in Joel Persson istället för Larsson till i år. Joel gjorde 34 poäng i grundserien, spelade division 1 förra säsongen och gjorde 40 poäng. Skaplig fingertoppskänsla i den värvningen.

Auchinleck: så sitt fint

{8399}:
Voff voff...

Peja: han har tidigare sagt att han inte är intresserad av brynäs och jag hoppas brynäs inte heller är intresserade.

Auchinleck: Sitta eller stå, rulla eller krypa

« · 1885467 · »