1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741527 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Wesley: "Allvarligt talat Huge. Vem är du att bedöma det ovan? Vad gör dig så mycket mer insatt, kunnig och nyanserad?"

Allvarligt talat Wesley: varför skulle inte JAG få bedöma kunnigheten, insattheten och nyanseringen hos många härinne, när många härinne hela tiden bedömer kunnigheten, insattheten och nyanseringen hos ex ansvarigt yrkesfolk som jobbar med hockey i ett elitlag?
Har aldrig nånsin påstått att jag är mkt mer insatt, kunnig eller nyanserad än nån annan, däremot att yrkesfolk som jobbar med laget sannolikt är mer kunniga och insatta än vi läktarcoacher härinne, undertecknad inräknad.

"Eller måste alla efterfråga en mall från dig som innehåller exakt vad som får skrivas och hur?

Tröttsamt, irrelevant och korkat argument som återkommer med jämna mellanrum.
Vem faan har förbjudit nån att skriva vad dom tycker härinne?
Inte jag iaf, så det måste vara nån annan du avser...

{8179}: Fast bortsett från Lindbom och Björnfot, som är ruggigt talangfulla, så är det mest spelare som är tidiga i sin utveckling, liksom Grewe. Det beror helt och hållet på vad hockeygymnasiet letar efter eller hur?
Kapten Kumlin försvann till västkusten, Wassenius m.fl. följde med Hägg till Örebro om vi tittar på Stockholm Nord. Assisterand kapten LIndecranz från Syd är i HV osv.
Som sagt, det finns massor med spelare som försvinner i väg och som lyckas.
DIF J20 hade ett par bra år 2014-2016 och J18 vann i år men i övrigt har man inte haft några större framgångar. Men är för "närsynta" helt enkelt.
Vet spelare som lär bli uttagna i TV pucken i år som redan har en fot i klubbar ute i landet.

{8482}: Ja jag vet inte hur länge du har läst här.
Jag har vart med sen-05.
Då jävlar hade man diskussioner som kunde pågå i veckor.
Om hur man kunde tolka en annans inlägg🙄🙄

Så detta är ingenting😀

Men välkommen👍

{8482}: Välkommen till forumet! Alltid kul med nytt blod :)

Ta inte för allvarligt på att andra personer här har \"taggarna utåt\". Det handlar om gammalt groll mellan dom och inte om dig, vi är några som har harvat här i 10-15 år... Så det är inget att bry sig om.

{5915}: Hehe det va väl knappast menat att jag vet mest och bäst utan sa bara lite vad jag sysslar med inom hockeyn och Brynäs.

Man märker att det är mycket taggarna utåt när det blir diskussion om vad jag vet och inte, men jag tycker det är kul att diskutera hockey men ser inte mina åsikter som nåt facit för Brynäs.

Lär säga att jag tycker att det finns en hel del vettiga tankar från många här, med både ris och ros, mest ris nu fullt förståeligt.

{8399}: Cykelreperatören har ställt sin sista feldiagnos😀😀

Nä. Tack för din enorma insats under Brynästiden.

Lycka till ”Den Glenn”

Peja: Haugen och Jocke E vore fint. Jocke E och Rautio är ju ett annat alternativ.

{2064}: Jag är själv pappa till en som ska börja NIU hockeygymnasium till hösten. Och precis som du skriver så är konkurrensen stenhård.
Det finns ju två olika former. Lokalt och NIU.
Det är NIU som alla vill gå. Men 12-14 platser som dom slås om på varje skola.

Huge: Oinsatta, okunniga och onyanserade skribenter som jobbar hemifrån soffan och läktaren har vi ju redan massor av.
Så välkommen, Lövva!!

Allvarligt talat Huge. Vem är du att bedöma det ovan? Vad gör dig så mycket mer insatt, kunnig och nyanserad?

Skribenterna skriver om sina känslor, funderingar, ångest, önskemål, glädje, besvikelse osv. Det är just det här som håller det här forumet levande. Eller måste alla efterfråga en mall från dig som innehåller exakt vad som får skrivas och hur?
Nej, det som man (jag) vill slippa att läsa är direkta personangrepp, penalism och rasism och översitteri.
Tack för ordet.

Huge: Haugen skulle vara en bra backup (och det måste ju BZ värva nu när han öppet deklarerat att Honken inte duger) men ingen förstamålvakt.

{8356}: huge kan inte bestämma sig för vem som är bäst redan nu. Han måste vänta och se vilken av dem bz värvar, och den som bz värvat är så klart den bästa.

{8356}: Jag har inte funderat öht, hoppas att BZ hittar nåt bättre än nån av dom båda. Så du behöver inte oroa dig för mina kunskaper, oroa dig för dina egna istället.
Du tycker ju att 30 är en ålder hos en målvakt då man betraktas som "avdankad"...
Har bara jämfört Haugen med Jocke rent kvalitetsmässigt, eftersom dom just nu är på tapeten. Och då kan jag inte tvärsäkert säga att Jocke skulle vara ett så oerhört mkt bättre val än vad Haugen är.
Sen kan man tycka att Jocke rent känslomässigt och socialt passar bättre, bara för att han är fostrad i föreningen, frågan är om den faktorn är avgörande när det gäller att bedöma totalbilden sas.
Men om jag personligen skulle tvingas välja mellan Haugen och Jocke E så väljer jag nog Jocke E, trots att han har lite sämre stats i Djurgården. Känns isf som att det känslomässigt får avgöra för min del, då det kvalitetsmässigt i övrigt inte verkar vara nån större skillnad mellan de båda.

Huge: Att du ens funderar på om du vill ha Jocke E eller Haugen gör mig väldigt orolig angående dina kunskaper inom ishockey.

{2064}: Att Haugen inte blir kvar i FBK betyder ju inte per automatik att han skulle vara ett dåligt val för Brynäs. Allt är ju relativt, om man hittar nåt som är konstaterat mkt bättre än tidigare så innebär ju inte det att det man ratat har varit dåligt.
Fjärde bästa målvakt i grundserien, enligt statsen. Vet inte om Jocke isf skulle vara ett så mkt bättre val, rent kvalitetsmässigt.
Känslomässigt och ur social synpunkt så kanske Jocke är ett bättre val, att han skulle vara så otroligt mkt bättre än Haugen är dock mer tveksamt.
Min poäng var dessutom att peka på det där med åldern, inte att jämföra Haugen med Jocke E.
Att klassa en 30-åring som "avdankad" när dom flesta vet att det inte är nån ålder på en målvakt, känns ju inte speciellt seriöst.

{5915}: Måste man själv ha varit ungdomsledare och tro att alla ungdomsledare har koll på vad som händer i A-laget, bara för att man anser att en ungdomsledare i Brynäs högst sannolikt har mer koll på vad som händer än vad gemene man härinne har?
Ditt exempel visar väl bara att det säkert finns undantag som bekräftar regeln sas.

{2064}: Majoriteten av dom bästa i Stockholmsområdet går till DIF, så är det ju. Dom har iallafall inte tappat jättemånga toppspelare dom senaste tre åren. Och jag kollar inte bara på Grewe och Holtz. Axel Andersson, Olof Lindbom, Christoffer Jona, Oscar Bjerselius, William Eklund, Anton Larsson, Jonathan Andersson, Sebastian Trygg, Ludvig Hedström, Tobias Björnfot. Alla är från stockholmsområdet och uttagna i olika landslag. Är väll Westfält då som dom inte lyckades nypa vad jag kan komma på.

mk: Varav Haugen inte fått förlängt av FBK (not good enough....)

Huge: om du tror att alla ungdomsledare har koll på vad som händer i A-laget så har du aldrig varit ungdomsledare. Jag hade föräldrar till spelarna i laget (läktarcoacher) som var betydligt mer insatta än jag, som ledare i en av Stockholms större idrottsföreningar.

{5915}: Nä, inte mer än aktiv korpspelare i Lillsjö IF på 80-talet här i Sthlm, fotboll div 5.
Och det räknas nog inte som nån ”större idrottsförening”, skulle jag tro.
Hur så?

Huge: Det är väl kanske mer vem som avses.
JE som är från Gävle, typ. Eller en norrman som är tre år äldre. Vem av dom två har störst chans att vara kvar längre tror du.

Så menar nog dom flesta som jämför JE med LH.

{8179}: Det är inte så lätt som att titta på Grewe och Holtz.
1) Konkurrensen är stenhård i Stockholm och det är ett stort utbud av bra spelare. Titta på kommande tv-puck. Inom Stockholm norra serie så ryms 4-5 lag som dominerat klubblagshockeyn på AAA turneringar de senaste åren. (Om de får ihop det som lag är annan fråga, framförallt 1-2 tillhör Uppland)
Stockholm skulle lätt kunna ställa upp med fyra lag istället. Så att Djurgården ser ut att plocka russinen ur kakan stämmer inte, men ja DIF rensar friskt mellan U15 och U16/J18. Men även SSK lockar för de som inte väl lämna hemmets trygga vrå. Nackas duktiga 02-or gick väl också upp nu.
2) Finns massor av talanger som utvecklats på annan plats. I Brynäs finns t.ex. Bjurström och Westfält. Men det är klart att det finns en risk med att ungdomarna inte trivs och flyttar hem (Videll?).

Huge: Å du är 100% säker på att han verkligen är ledare inom Brynäs? Solklart, så länge han skriver positiva saker. Kommer det något negativt så är de den förste att börja misstro honom.
Jag misstänker att du sväljer Löfvéns sverigebild med hull och hår med. ;-)

{8356}: Så Haugen är avdankad vid 30.
Jocke är 27 och snart avdankad, ändå vill du se honom i Brynäs för lång tid framöver.
Måtte BZ nu inte fiska efter Henke Lundqvist bara, en 36-åring som varit avdankad sen länge....

Huge: Du har aldrig varit aktiv i en större idrottsförening, va?

{8179}: Och FBK blev U16-mästare

{2064}: Ja, man är väl lite urspårad. Komma här och tro att en ledare inom föreningen har lite mer insikt och kunskap om det som sker innanför väggarna, än vad random läktarcoach har.....😉

{5915}: Deras J18 vann sm-guld.

Agent07: Svårt att tro att det är Stockholms ”avskrap” som desperat söker en klubb att spela i när Växjö spelar final idag. Djurgården, med Stockholms ”A-lag”, åkte ut i åttondelen.

Huge: Visst är det så. HV sågs också som nykomling för en tio år sedan. Man börjar långsamt acceptera LHC och Malmö som en del av SHL.

{2064}: Fast det där med att många av deras bästa söker sig bort från Stockholm stämmer ju inte. Är väll mer dom som inte får plats eller ligger på gränsen som lämnar. Ser man till dom senaste åren så har alla toppspelarna från Stockholm kommit in på Djurgårdens HG.

Huge: Ja, verkligen. Tack gode gud för ledare för 10-åringarnas lag med full insikt i a-lag, oceaner av erfarenhet osv.
För de där 377-skribenterna alltså... 😉👊🏻

(Intet illa ment Lövva, varmt välkommen till forumet, det är bara att vår vän Huge har en tendens att spåra ut ibland och tro sig se en messias i varje person med en Brynäsjacka på sig 👍🏻🏒)

{2064}: Synd för stockholmarna som flyttar till Växjö hockeygym att dörren till A-laget är helt stängd. Ett dåligt klubbval.

{2064}: Ja, och om ca 30 år så består kanske den där aristokratin av lag som LHC, Malmö, Växjö osv.
Minns att även Brynäs sågs över axeln av lag som Göta, Djurgården, Hammarby och SSK en gång i tiden.
Idag ses Växjö över axeln, dom kan också bli aristokrater nån gång i framtiden.....😀

Agent07: Rätt många av de bästa Stockholmarna söker sig externt också. De flesta gymnasier har klart bättre förutsättningar än DIF som får pendla mellan skola och träningsanläggningen.
Dessutom, bor du utanför stan och skall pendla in så blir det inte mycket tid för sömn och studier.

pjåtor: Ja, initierade, kunniga och förmodat nyanserade skribenter som jobbar aktivt som ledare i klubben är alltid välkomna.
Oinsatta, okunniga och onyanserade skribenter som jobbar hemifrån soffan och läktaren har vi ju redan massor av.
Så välkommen, Lövva!!
👊😉👍

{8482}: Välkommen hit 👍

Jan Grismöbel: är nog det första trevliga inlägget Herr. Grismöbel skrivit på denna sida.

{5915}: Tack o lov att dessa duktiga killar får spela någonstans på deras höga nivå. I Sthlm dräneras alla klubbar då Djurgården plockar de bästa juniorer från varje klubb. I Norrland satsar man bara på sina egna, även om en utomnorrländsk lyckas komma in på ett hockeygymnasium så avtar utvecklingen eftersom de som kommer från moderklubben får dubbel matchtid!

{8482}: Välkommen till HS!
Vad är din känsla om vi får se Clark och Hajen i Brynäströjan nästa säsong?

{8482}: Välkommen hit. Jocke vore en riktigt fin värvning. Bra ålder och stort brynäshjärta.

Håller tummarna!

{6984}: Klart det finns en aristokrati inom hockeyn. Den går att likna med adelns utveckling där du har den gamla bördsadeln (Brynäs, Djurgården, SSK, Göta, AIK, SSK, Leksand) sedan nyadel/tjänsteadel (Frölunda, Färjestad, SAIK, Timrå, Löven, Luleå, Modo, HV71 t.ex) och så till sist de ”nyrika” som de övriga tittar snett på (Malmö, LHC, Växjö, Karlskrona t.ex).
Generaliserat javisst, men processerna är likartade.

{8482}: Välkommen hit .

{8482}: Här är jag med så jag har inget att dölja.

www.laget.se/brynas-team08/Troop

{8482}:

Välkommen!
Skoj med insiderkälla!

{8356}: Tror också Jocke skulle va en jäkla bra värvning.
Har kompisar som umgås med Jacke och Jocke i Hedesunda så vore ju klockrent med en grym målis som redan är på plats socialt.

Törs lova att våran 1a målis inte kommer heta Haugen!!

Jan Grismöbel: Hej på er. Jag har läst en del här och hoppas att jag kan tillföra en del i detta forum.

Jag är ny här men tror jag är närmare Brynäs än dom flesta här?
Jag är ledare i Brynäs ungdom och har en hel del kontakt med ledare och kansli som jobbar för Brynäs.

Jag förstår en del kritik mot Brynäs och Bengtzen men tycker det har spårat ur lite hur ni uttalar er om S.B, det är nästan som varje rykte vänds mot han.

Det jag kan säga är att alla jag pratat med som jobbar i och runt Brynäs är inte nöjda på nå vis, och jag lovar att Bengtzen och dom runt a-laget är kommer va självkritiska och göra allt för att vända skutan.

Jag tänker inte vara här för att försvara allt Brynäs gör utan jag tycker också att för mycket vart fel denna säsong, men nu ser vi framåt tycker jag och inte bara sågar.
Stefan och gänget tog oss till final i fjol men missa denna säsong, men nu kör vi=)

HEJA BRYNÄS!

{8356}: Daniel Sandström på GD har knappt haft ett rätt gällande silly season tidigare. Vi ska nog passa oss för att döma Bengtzén baserat på detta rykte.

Enligt mina källor har Bengtzen alla möjligheter i världen att knyta till sig Jocke Eriksson. Skulle vi istället sluta upp med en avdankad Lars Haugen (30) eller en ännu mer avdankad Markus Svensson (34) så tycker jag Bengtzen kan ta sitt pick och pack och lämna på en gång.

Jocke Eriksson är alltså 27 år gammal, en toppmålvakt i SHL och älskar Brynäs IF. Vi har alla möjligheter i världen att få en grym målvakt som med stor sannolikhet stannar i flera år.

Värva eller avgå.

{8399}: OK, då mindes jag fel.

{6984}: Aldrig att jag skrivit det, jag har däremot försvarat dem många gånger. Jag har inte kallat något lag plast.

« · 1888312 · »