1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736889 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Att vara Malmöfan: Allt lugnt. Seriens bästa målvaktspar.
Brynäsfan: Hoppas vi kan hålla nere siffrorna och hoppas att vi slipper så många misstag från vår målvakt.
Skilda världar...

Back: Vi ska nog inte överdriva centerrollen för mycket i det offensiva spelet. Det bygger ju på mycket rörlighet och platsbyten. Det är mer en fråga om det defensiva jobbet och tekningar. Så det handlar mer om att hitta en balans i formationerna och hitta spelare som funkar bra tillsammans. Clark och Palushaj i samma kedja blir lite för mycket kaka på kaka tycker jag. Ett byte mellan Palushaj och Paille tror jag skulle kunna vara en lösning. Ölund är en duktig center men jag tror inte att det skulle vara ett större slöseri att testa honom som ytterforward heller. Vi har det väldigt gott ställt på centersidan efter att Micke J kom med. Så det handlar nog mer om att hitta den center som skulle klara rollen som ytterforward bäst och flytta ut denne.
Det beslutet lämnar jag över till Melin med varm hand :-)

Anders Berg: Jag vet inte om det känns speciellt seriöst att du utgår från att alla brynäsfans tänker som du gör.

Målvakterna har i båda matcherna spelat tillräckligt bra (jo jag vet, Felix gjorde en tavla mot HV) för att ge utespelarna möjlighet att vinna båda matcherna.

Jag tycker vi kan kräva klart mer av spelare som Jensen, Clark och Paille exempelvis. Men jag tror att det kommer. Ge laget lite tid. Inga fler SM-guld delas ut 2017.

Varför lägger aldrig Brynäs lösa fladderpuckar mot mål. Det lönar sej ju för motståndarna var och varannan match. Två gånger för HV. Fy fan vad enkla mål.

Zappaholic: Ja sett till alla powerplay vi fick i den matchen så borde vi ha kunnat skaffa oss ett bättre läge målmässigt än vad vi hade. Samtidigt är vi inte bortskämda med att våra målvakter håller oss kvar i matcherna genom att inte släppa in höstlöv från blå. Man kan ju tänka sig hur det kändes för killarna när de först åker på ett turmål och när de pressar för en kvittering så släpper Felix in det där höstlövet. Det håller inte.

{5915}: Håller med, nu har det varit lite för många extra pass där skott hade varit en bättre lösning.
I eftermiddag vill jag se:

-Rakare spel där vi tar pucken mot mål snabbare.

-Enklare och rakare backspel där förstapassen måste komma snabbare och ha adress.

-Carlsson i PP2, alldeles för bra skott för att inte vara given.

-noggrannare passningspel överlag, alldeles för många svaga pass som gör att vi tappar fart i spelet.

Varsågoda, Receptet till seger i eftermiddag😉

Clark-Jensen-Ölund känns fantastiskt välkomponerad i mina amatörögon.... sjukt spänd på att se de lira ihop idag. Tror på succé.

{5915}: Håller med. Brynäs spelar runt för mycket. Visst ska man etablera tryck och eftersträva långa anfall ibland, men ofta är en puck på mål minst lika effektivt.

Back: Håller helt med dig 👍🏻
Bif spel bygger på snabba omställningar och fart, halvdumparna som ingen åker på och allt överarbete med 1-2 pass för mycket måste bort pronto.

Lindström: någon på plats i Malmö som vill stråla samman på en pilsner ?

Back: Ja Kilström i pp2 är nyckeln på blå. Carlsson har förutom som du säger ett bra skott även en större offensiv förmåga än Kilström.

honken21: ölund är kanske den som är mest lik Lindblom i spelet passar mycket böttre än palushaj är min åsikt .

Någons som vet dagens laguppställning?

{7981}: Enligt GD:
Brynäs lag (preliminärt)

Målvakter: David Rautio (Felix Sandström)

Förstafemman: Marc Zanetti, Ryan Gunderson – Jesper Jensen, Kevin Clark, Linus Ölund.

Andrafemman: Lukas Kilström, Henrik Larsson – Aaron Palushaj, Mikael Johansson, Louie Caporusso.

Tredjefemman: Jörgen Sundqvist, Lucas Carlsson – Daniel Paille, Jonathan Granström, Juuso Ikonen.

Fjärdekedjan: Johan Alcén, Christopher Liljewall, Jacob Blomqvist.

Extra forward: Samuel Asklöf.

Extra back: Adam Boqvist

{7981}: Jepp, två grillor utslängda på isen och en löst knuten slips i målet. 👍😉

Lindström: Johansson med Palushaj kan nog bli riktigt bra!

Mer saxat:
Det känns bra att få komma in och spela matcher nu. Det blir väl mellan tre och fem matcher för mig, säger Daniel Mannberg som haft problem med en höft under försäsongen.

– Det var på en av de första isträningarna som jag fick ont, så jag har ju inte spelat någon match alls. Så det här är ett bra beslut att jag får gå in och spela några matcher, säger Mannberg.

Ersson lånas också ut i samma antal matcher eftersom 17-årige Adam Boqvist, som gjorde debut mot HV71, får förnyat förtroende mot Malmö till att börja med, då mycket talar för att backstjärnan Simon Bertilsson inte kommer till spel.

Bertil ”krasslig”?

Lindström:
4th Line
44. Blomqvist, Jacob
52. Liljewall, Christopher
14. Alcén, Johan

7. Boqvist, Adam
12. Asklöf, Samuel

3rd Line
61. Ikonen, Juuso
31. Granström, Jonathan
16. Paille, Daniel

23. Carlsson, Lucas
22. Sundqvist, Jörgen

2nd Line
8. Palushaj, Aaron
36. Ölund, Linus
85. Johansson, Mikael

94. Larsson, Henrik
5. Kilström, Lukas

1st Line
11. Clark, Kevin
40. Jensen, Jesper
9. Caporusso, Louie

13. Gunderson, Ryan
51. Zanetti, Marc-Anthony

Goalies
35. Rautio, David
1. Sandström, Felix

Bratwursten : Håller med, jag vill förtusan ha Ölund i första. Så jäklarns bra, och inte många misstag där inte.

Här en sådär jobbig känsla i magen som bara Brynäs kan fixa genom att vinna och ta 3 poäng! Kom igen nu Brynäs nu tar vi dom här jävlarna rätt upp och ner bara!

Forsberg 1978: Inte den här jävla skrikapan till kommentator😢

pekka85: Du tog verkligen ordet ur min mun 😂😂😂

Gillar kedjorna på förhand. Upp till bevis för Loui, är inte alls imponerad av honom varken på försäsongen eller hittills i serien. Visst en bra avslutare men slarvar i passningsspelet. Upp till bevis nu. Om det fungerar så har vi tre stycken potentiella "första kedjor".

Forsberg 1978: Har väll egentligen inga problem med engagerade kommentatorer men den här pajsaren skriker alltid mer när motståndarna gör mål än när Brynäs gör något bra👍🏻

Pettisbif: Jag har absolut inte stenkoll på Felix tvärtom.
MEN det jag menar med mitt inlägg är att jag är ganska trött på att så fort han släpper in enkla puckar så ska han hängas till den vida grad att han bör hänga upp sin tröja och aldrig någonsin spela en match i Brynäs igen. Jag tycker att alldeles för många här inne är alldeles för ivriga i sin iver att hänga honom.
Han är fortfarande väldigt ung och framförallt utvecklingsbar.
Däremot är jag helt med dig om att Rautio bör vara solklar etta som det är just nu. Mycket jämnare målvakt som det är nu.

Sen varför han i princip aldrig överglänser och spikar igen som Alsenfeldt, Ortio osv är för att han helt enkelt inte är lika bra som dom.
Gunnarsson tycker jag är en konstig jämförelse då han trots allt inte platsade i Malmö för att lånas ut till Hv nu och mot oss gör i mina ögon en liknande match som Felix gör i semifinal 7 mot Frölunda. Tar allt i princip.

Felix är och kommer bli en mycket duktig målvakt. Låt det ta tid.
Framgång kommer inte över en dag. Det behöver vi jobba fram.

Vad gäller Boqvist handlar det endast om att skynda långsamt. Klart som fan att det är fel att säga att han inte klarade av det osv.
Det jag skrev igår är att han självklart spelar otroligt smart och har en spelförståelse som inte många andra har.
Men han är trots allt endast 17 år. Vi måste skynda långsamt.
Han har en hel hockeykarriär framför sig.

KalleTeodor: Håller med dig helt. Han spelar väldigt smart och självklart blir det en anspänning.
Han ska fortsätta vara med i a-truppen då han är så pass bra. MEN väldigt viktigt att skynda långsamt. :)

Helt annan beslutsamhet, fortsätt så.

Back: Magknip när man ser sunkens första ingripande, hua!

Fy fan vad Clark är klubbsäker! tar emot ett "kompispass" på 1m höjd utan problem, väggar sig förbi en försvarare och slår ett hårt pricksäkert pass till Kihlström. Hockeygodis för mig det!

pekka85: Står med arslet ut och huvet i målgården..,

bänknötarn: Bra fart på JJ också

Hescores: Äntligen Clark!!

JAAAAAAAAAAAAA KENT CLARK!!!!

Wohoo!

5 av 6 mål i pp. Bra eller dåligt?

Vafaaaaaaan, blöjbyte å 0-1 🤣

Lindström: Hur orkar du sitta och negga med gnälliga oneliners, från nedsläpp till slutsignal, i VARJE match, säsong efter säsong?
Obegripligt....

Avgå Eldebrink...

Lindström: Var det dåligt att vi gjorde 1-0, eller att du var på blöjbyte? ;-)

Becksvart i Ängelholm!

FAAAAN!!

Lindström: Förläng med MJ nu! Kunde aldrig tro att han skulle vara så här bra👍🏻 Jävla blick och vilka passningar!

Måste dömmas bort MÅSTE.

Den får fan Zanetti ta på sig.. Lite speluppmärksamhet hade suttit fint...

Hescores: Är väl Zanetti som kör in skåningen i Rautio?

{8302}: Jag tror att hade vi gjort målet hade det dömts bort!

blackredberry: Känns nästan som att han varit inne på alla baklängesmål den här säsongen. Nånting måste hända där.

Vad gör Zanetti egentligen? Seriöst...

{5915}: Det är inte alls bra. Den pp-procenten håller inte. Måste börjas göra mål i 5v5. Annars förlorar man matcher.

Tycker bitvis att Zanetti ser helt vilsen ut på plan!

pekka85: Håller med om MJ.
Nya regler nu gällande störande av målvakt i målområdet? Kvitteringen hade nog inte godkänts förra säsongen...

SWEATT: Ska de inte ha en 2:a när de slår bort Zanettis klubba?

« · 1836848 · »