1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742827 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis: 0 mål i 5 mot 5?? Jesus...

Skönt med klippan Zanetti....
Almtuna nästa tack... Förlåt Valbo menar jag.

ellis: tack zanetti👍🏻

Zanetti ditt jävla såll!!!!! sämsta. porse bättre? häng på slicken... där gör det ett bra jobb.

Gör om gör RÄTT Melin, inte där än...

Bort med Jensen från första PP in med MJ där.
BORT med Kilas från PP 2 in med Larsson/Carlsson.
Spela på 6 backar när Zanetti är med i uppställningen... jävla kass!

Toppat PP nu med Kilas.. ZZZZZZZZZ

Pettisbif: Synd att han ska ställa till det när vi började få ordning på spelet. Nu rasade självförtroendet i botten.,, fuck!

Orkar Brynäs bara en period?

Kan bli en normalsäsong, det här.

KulaShaker: Egentligen är det ju inte Zanettis fel. Han vet att han är sämst, kasst självförtroende också.. det är ju Melin/Sjödda som envisas spela stackarn.

Jag har inget hockeysug alls denna säsongen, hade tom glömt att det var hockey idag... Sen startar man streamen och ser Kilström i PP. Suget ökade inte direkt.

Alltså vad är det som håller på att hända med det här laget? Mardröm!

Cirkus igen , vem inne Zanetti..

Lindström: Det smärtar att se Brynäs spela hockey

Zappaholic: Kan inte din meningsfrände Huge ta och komma in och trösta oss.

Zappaholic: Vi hade behövt få ett eller två mål i första på våra möjligheter. Då hade vi nog fått se en helt annan matchbild. Behövs lite framgång nu!

ellis: Meningsfrände?

Jag står för mina åsikter så står Huge för sina. Passar inte det så var vänlig adressera någon annan...

Äsch bara en vanlig svacka. Hellre att den kommer nu än senare.

Ja herregud vilken jävla skit! Spyr på skiten

ellis: Saknar man Lindblom....

Lindström: Kan nån förklara varför Z får spela? Han är ju totalt helt under isen. Bedrövlig och man blir ju mörkrädd!!!

Va fan är det här för skitnivå.....

Nu har vi den här matchen;
Jobbat hårt i 20 min
Åkt mycket skridskor i 20 min

Undrar nu om Melin kan få dom kan sätta ihop båda momenten sista 20...

Sen Melin, Kilas i PP & Zanetti får byten ändå efter hans insatser i 11 perioder..

KulaShaker: Brynäs verkar inte klara av att spela det passningsspel som Melin vill att dom ska göra, sen om det beror på att det är så tidigt på säsongen eller om vi inte har truppen för det och borde spela mer enkel tuta och kör hockey låter jag vara osagt. Dock säker på att vi tagit fler poäng med mer dump and chase hockey.men i längden ?? Behöver börja se utveckling snart. Passningarna och mottagningarna i mittzon är bedrövliga ofta . Felix ser bra ut hittills iaf

Rumpelstiltskin: Man kan vända o vrida på allt, ligger man på plats 10-11 vid nyår finns nog inget större självförtroende till finalspel. Ifjol byggde Brynäs sin ram under seriespelet sept-dec och smög med sen när vi började vinna i februari.

ellis: För att förtydliga...jag försöker vara konstruktiv när jag diskuterar. Vill du munhuggas och provocera får du ta och försöka med nån annan. Jag är inte intresserad.

Fattar du?

Helt sjukt att inte sunken gjort bort sig idag. Han är värd en applåd ?

Vi har inte direkt marginalerna med oss. Svårt mentalt för killarna.

Besviken på Mellins coaching. Trodde han hade känsla för just kemi i formationer och laguttagning. Finns inget som funkar i förstakedjan, Clark och Palushaj passar verkligen inte ihop. Samtidigt dödar vi Ölund i en tunn formation. Förstår verkligen inte varför. Men det stora frågetecknet är ju varför Zanetti fortsatt får förtroende.

Paille tyvärr blek...

Caporusso gillar jag dock.

Leonardo: Har man inte gjort mål i spel 5 mot 5 på 11 perioder måste nån sparkas, arkebuseras eller kölhalas. Vem??

KulaShaker: Ja, ser lite ängsligt ut efter 3 förluster. Lite press på spelarna och typiskt efter stort spelövertag så åker vi på ett klassiskt skitmål: domaren vid blå sover istf att hoppa undan när Zanetti ska valla pucken ur egen zon. Borque får kvartsträff med hälen på klubban...
Felix ser bra ut, bl.a räddat 2 frilägen.
Kvittering begärd nu, 0-2 och det blir jobbigt...

Bratwursten : är det för att man är bortskämd från förra säsongen som gör att man mår dåligt av att se detta? Visst att vi var ok i första men inte hittade jag 4-5 klara målchanser som studion pratade om. Har knappt haft ett leende på läpparna de första matcherna. Även när vi gjort mål. Vet inte vad det beror på men det känns bara grått när Brynäs lirar nu. Skiter i om vi torskar med 3 mål bara det händer lite! Kan ju lika gärna sätta på en film😢

Byt tränare INNAN det är för sent!

Det är Roger som har det yttersta ansvaret och det är han som nu haft flera dagar på sig att innjuta en förändring i lagets inställning och spel sen förlusten sist.. Men har uppenbarligen misslyckats totalt med det.

Felrekrytering.

Leonardo: Ja, Lindblom saknas verkligen i förstakedjan. Tydligt att det var han, och inte Jensen, som var motorn.

pekka85: Sätt på en av Jannes videoanalyser istället. Bra grejer!

Chris11: Ähum, ett par jättemissar i andra. Ibland undrar man om han har klubban åt rätt håll eller kör ringette.

pekka85: det släpper snart!

munkas: Jag skulle inte använda dom orden men nånting måste göras men vi har ju det material vi har, nu är Ikonen borta, Bertilsson borta Boqvist borta och envist spelande på fel personer....vad tycker du då Brynäs skall göra? Börja värva nya spelare, sparka Melin?

{7003}: Om det är en felrekrytering så är det väl BZ som har det yttersta ansvaret.

{7003}: Tränare och spelardynamik är komplext, ena året kan vara fantastiskt andra flopp...Jonsson efter guldet 2012 misslyckades ju ganska bra med laget efteråt i kombo givetvis med att vi förlorade Silfverberg den säsongen bl.a .....samma när Rödin vart skadad så rasade hela Brynäs

Zappaholic: japp över anställningen av Roger ja? Inte har jag sagt nått annat? Ja sa inte att Roger anställt sig själv!?

Men det är väl ändå Roger som haft yttersta ansvaret med truppen senaste dagarna för att vända trenden och inställningen?

Så ja, Bengtzen skicka Roger INNAN det är för sent?!

Leonardo: Det är lite svårt att börja kräva värvningar till höger och vänster men nog skulle det behövas en till stabil back som kan täcka upp för Bertils alla skadeperioder. Det går ju alltid åt helvete när han är skadad... När du dessutom byter hans speltid rakt av mot Zanetti så blir det ju självklart en rejäl försämring. Roger kanske börjar bli lite gaggig och omodern i sin hockeyfilosofi? Vet inte.

Nu vill jag se lite jävlar anamma sista 20, DRIV PÅ MÅL och kötta, sluta spela så jävla elegant..

Zappaholic: Sparka Melin!
Hans ansvar att Reideborn inte släpper nåt i första och att våra forwards inte gör minst 2 mål på spelövertaget...

{7003}: Det var inget anklagande från min sida så du behöver inte gå i försvar. Jag påpekade bara att en felrekrytering är BZ:s ansvar.

Sen har du rätt in att det är Melins ansvar. Men också spelarna. Så här jävla lojt får det inte se ut. Det är ju vuxna karlar

Rumpelstiltskin: ja, jag hoppas verkligen det😄

pekka85: Slagskott= kanonrulle 😉bättre än det här iallafall.

pjåtor: JAMENSATANSÅSKÖNT!!!

Såja mål i 5 mot 5 och 1-1 i skitmål

Inte snyggt, men effektivt!!!

Zappaholic: Jenseeeeeeennnnn!!!

Jensen har nu 1-1 med mig också! Bra där!

« · 1837963 · »