1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Är det inte väldigt mycket mer burskydd än förra säsongen? Vilket gör att motståndarna är bättre samlade när de tar emot oss...

Mike.F: Jag håller med helt och fullt. Man glömmer lätt bort det mentala inom idrotten. Om spelet hackar så blir skitmålen bakåt desto jobbigare. Det tar längre tid än man trodde för Melin att få ihop laget. Få till rätt konsellationer i backpar och kedjor. Längre tid för spelare att komma in i sina roller och i hierkarin. Jag ger det ett tag till innan jag börjar skrika mig hes över detaljer...

{6984}: Hur många matcher till kommer de flesta supportrar ge Melin innan man börjar kräva hans avgång? Min gissning är att det kommer grymtas vid en förlust imorgon, men att det inte blir något större drev än så. Om man däremot torskar mot Karlskrona hemma på torsdag kommer giljotinen tas fram. Garanterat.

Rödin lite närmare?

{5915}: Vad får dig att säga det?

Skrubben: Tror som dig. Två torskar till och det kommer bli väldigt svårt för Melin att sitta kvar.

SWEATT: Jag tror ändå att Bengtzén sitter lugn i båten gällande sparkning. Men bland fans och media kommer 0 poäng på de två kommande matcherna att få merparten att förespråka ett tränarbyte.

Det tog ju en enormt lång tid innan Bengtzén till slut bestämde sig för att sparka Jonsson. Nu är Melin dessutom ett namn han själv tagit in (=större prestigeförlust vid sparkning). Jag tror det kommer krävas en extraordinär formsvacka för att Bz ska sparka Melin innan novemberuppehållet.

Brynäsgubbe: Han har blivit skickad på waivers. Någon annan NHL-organisation kan plocka upp honom, men om ingen gör det skickas han ner till AHL.

Smått o gott nu då ;)

Hade en svag känsla att den gode Rogga skulle "floppa", det tar emot att säga, men jag tror inte Roger passar in i Brynäs, i dagens Brynäs och det som hela organisationen och Bz i fingerspettsen står för. Tyvärr.. sa det redan innan Melin blev påtalad. Varför inte testa locka hit Jonas Rönnqvist/Petter Nilsson? Det kostar ju inget att fråga. Jag vet att bägge har slutat/tagit time out men vafan. Dom kanske är sugna som fan. Det skulle ju knappast bli sämre tror jag. För Roger har passerat bäst före, tyvärr. Han må vara enormt omtyckt av gruppen, men hans energi smittar av sej, för han har ju ingen, känns det som.

Det andra är att jag tycker också Roger, Sjödda och Pekka formerar laget helt gääälet. Varför får ens Zanetti speltid med den form han varit i under dom 2 senaste säsongerna?? Där är det Sjödda som styr mycket. De vet jag.. men Sjödda borde se det som exakt alla andra ser, och då menar jag alla andra. Det lyser ju skräck i karln varje gång han har puck. Och medspelarna ger han psykblicken vid varje misstag... Och ser vi på kedjorna så känns dom också skumt formerade. Ser inte kemin i nån kedja. Ska han vara kvar, så varför inte kasta om ordentligt..? Sära på Clark -Jensen. Para ihop dom tidigare parhästarna MJ - Jacke. Låt Ikonen och Ölund få större ansvar. Sen fattar jag inte alls snacket om att Rogga så gärna ger junisar chanser.. Boqvist fick mer speltid mot Malmö, gjorde en del juniormisstag, vilket är helt naturligt. Men som "tack" för det så är han inte ens ombytt mot Djurgården.. bra signaler... NOT! Visst, han försöker sej på ett annat Ess och sätter in Bjurström. Som gör det bättre än Liljewall nånsin gjort i vår dress. Men en bit in i andra så gör tyvärr Bjurström ett litet misstag, han slänger i blindo pucken rakt in i mitten, som iofs Paille gjort konstant nu i säsongsinledningen, men då petar Rogga honom... Bra där! Är det att ge junisarna chansen?? Minns när TJ, om man ska hylla honom lite, gav Järnkrok, Silver, Johan Larsson mfl chans på chans. Även Czernicki (dyselixi namn). Men Melin som det hela tiden pratas om att han vågar satsa på unga spelare. Det tycker inte jag. För vad har Liljewall och Zanetti gjort bättre än Bogen och Bjura?? Fattar nada...

Här kommer en helt NY uppställning (wake up call uppställning!)
Rautio (minst 5-6 raka matcher)

Gunderson - Sundqvist (som jag ändå tyckte hade lite kemi)
Larsson - Kilström (Stabilt hittills, även om Kilas knappt kan passa)
Carlsson - Ersson (Ersson var riktigt bra sist med tanke på omständigheterna)
Boqvist

Clark - Ölund - Ikonen (Vill att man ger två relativt unga spelare ordentlig chans, tror det kan bli succe med en drivande Clark, som jag tycker är den enda som visar lite k*k)
Blomqvist - Johansson - Palushaj (Palushaj skulle kunna leverera grymt med MJ tror jag, sen ihop med Jacke som verkligen förtjänat den platsen, även om han hittills varit rätt loj)
Caporusso - Jensen - Asklöf (Helt ny ihopsatt kedja, en bra tredje kejda som kan hitta något mål någon gång också. Jensen i tredje tänker nog många.. men varför står det skrivet i sten att han och Clark måste vara i samma?? När han dessutom varit dålig hittills. Asklöf kan måla, det vet vi. Och Loui som jag inte förstår mig på än, ser obekväm ut på isen. Men där är jag villig att ge mer tid)
Paille - Granström - Alcén (Ja jag sätter faktiskt ner Paille i gnuggar kedjan, där tror jag han skulle göra sej mer bekväm. Och Grana - Alcén tycker jag hittat rätt bra kemi)
Extra:Bjurström/Mannberg (Om inte Loui börjar visa lite så tycker jag antingen att man ger Bjurström en ordentlig chans, och då menar jag inte 3-4 min istid, utan ge han chansen för fan. Elleeeeer ta hem Mannberg. Trodde aldrig jag skulle säga det här, men så som vissa, nästan alla forwards hittills sett ut så äre nästan så jag saknar Mannberg.

Btw.Liljewall.... hittar inte längre ord med den värvningen, speciellt med tanke på den lön jag såg han sitter inne på. Wänna hade fan inte kostat såå jävla mycket mer tror jag. Kanske lite mera, men vafan. Vi snackar om en född Gävle kille som verkligen ville hem igen. Men där Bz inte vågade satsa. Och nu gör han återigen poängsucce. Tråkigt!

Lite natt tankar från mig.

Skrubben: På ett sätt svårare att sparka Melin iom att BZ var med och tog in honom, men TJ var en ganska färsk guldtränare som många hoppades skulle leda A-laget i många år framöver. Melin har inte haft framgångar på några år och det var ju evigheter sen han hade det i Brynäs.

Skrubben: Ursäkta men nu har jag rekat hela internet och inte ett ord om att Rödin är satt på Waivers?

Vem är du att förstöra min lördagmorgon, fy fan! Så länge du inte sitter inne på en personlig kontakt med Anton...

Peja: nu sa jag att vi n ä s t a n har exakt samma lag. Du kan inte mena att alla spelare har nått upp i sin fulla kapacitet i de här matcherna?

Att redan nu slå fast att vi har ett sämre lag känns väldigt OPejigt sett till hur nyanserad du brukar kunna vara annars.

{8349}: HELA INTERNET????😂

Mig tog det 20 sekunder...

Peja: T ex Paille och Ikonen har inte synts till alls i de här matcherna. De bildade vår kanske bästa kedja i slutspelet i fjol. Ge mig en anledning till att de omöjligt kan nå upp i samma nivå igen i år?

Micke Johansson kanske blir fjolårets Ikonen som stannar, svårt att se att vi släpper honom om vi verkligen är i behov av ett lyft (om vi inte tar in en annan istället). Tycker man redan nu trots det vi sett hitttills kan konstatera att Johansson är bättre än PaW, som man väl närmast får jämföra med.

Lindblom i all ära (såklart), men han hade också perioder med tre matcher i rad utan poäng. Han gjorde också bara en assist på sju matcher i finalserien mot HV. Palushaj är rimligen sämre än honom men det går inte att bedöma ännu. Tycker det handlar mer om att han inte passar in i förstakedjan, med honom i en andraformation skulle vi få ett jämnare lag än i fjol. Han har också kvalitéer som Lindblom saknar.

Larsson vs Pudas, rädd att vi går lite minus där, men Pudas var ju länge en hackkyckling för sin dåliga defensiv. Ingen jätteskillnad isåfall.

Den stora frågan är ju vad Mellin gör med laget. Tror du vi med Bulan hade tagit en poäng av 12 möjliga nu?

Pettisbif: Som jag ser det har ni 2st som inte hör hemma i ett lag som siktar på topp 6 och det är Zanetti och Liljewall.
Dom kan ni räkna bort att dom kommer höja sig tyvärr.

Men sen Pialle och Ölund och Blomqvist och Jensen och några kommer ju höja sig snart och då kommer ni klättra i tabellen.
Ölund är ju junior så man kan inte pressa han att han ska dra laget än men där finns det kvalitet som kommer ge er poäng framöver.

Sen lär jag hålla med om att många skott snett från blå går in på Felix, där måste han bli större och tätare även om han inte har fri sikt.
Får han bort den svagheten så blir han topp 5 målis.

Pettisbif: Dina inlägg är bäst!

Fansens Värvning: Pettisbif 4 new headcoach!

Nu tar jag semester från allt vad orosmoln och andra negativa känslor heter. Nu väntar 14 dagar i Florida. Ska kika på två NHL matcher. Panthers- Lightning och Panthers-Blues. Sedan blir det givetvis ett besök på Hard Rock Arena för match mellan MIami Dolphins och Tennessee Titans. :-)
Jag kommer säkert inte kunna hålla mig från att kika in här mellan varven. Men oavsett hur det går. Tänk efter en minut eller fem innan ni skriver av er frustration här.

Må väl Brynäsvänner!

bradberry: Då slog du mig, det tog väl 30 sekunder för mig ;-)

{6984}: Ha det riktigt gött Powerfade! Njuuuut! :D Jag ska faktiskt till Florida i December, skulle vara roligt att checka någon NHL match :) Ta inte åt dig av den negativa energin som sprids. Skratta åt den istället ;)

{6984}: Ha en trevlig resa👍

honken21: håller med om det du säger förutom det om Larsson-Pudas. Där måste vi vänta och se. Förstår inte riktigt varför alla gnäller på Larsson, jag tycker att han har enorm potential att bli en bra SHL-back. Man måste låta honom växa in i spelsättet och ligan. Efter omgång 40 tror jag att vi kommer att tycka att Larsson är grym!
I dagsläget tycker jag att Larsson gör väldigt mycket rätt men krånglar till det i det sista avgörande momentet. Kan han spela lite enklare så kommer han vara nyttig för vårt lag. Rörliga tvåvägsbackar växer inte direkt på träd

Chris11: Sant. Larsson har överraskat positivt på mig med tanke på hur han såg ut i träningsmatcherna. Det är ytterst sällan backar från HA går rakt in i SHL och presterar på en hög nivå direkt. Han har alla möjligheter att bli bättre än Pudas ju längre säsongen går.

Chris11: jag spekulerade bara, "rädd att vi går lite minus", och att det isåfall blir en marginell skillnad. :-)

Är inte lika impad av honom hittills, men tror precis som du att det kan komma. Tycker dock vi saknar lite dynamik nu när både Pudas lämnat och Fälth är borta när det gäller rightskyttar från backplats. Får lite färre alternativ och känns mer lättlästa.

Värsta scenariot idag är en storförlust. Ja, det kanske det alltid är men idag betyder det definitivt att laget inte har förtroende för tränaren och då börjar cirkusen på riktigt. Ett tränarbyte under säsongen betyder ofelbart bottenkontakt resten av säsongen.

Boqvist spelar för J20 idag. Betyder det att han inte pallade testet i A-laget?

{5915}:
Det betyder att Melin inte pallade testet. Och verkar sakna Balls. Men det är klart det är mycket mer tacksamt att få visa upp sej när laget inte har sån formsvacka.

{6984}: grymt, ha så kul!

Pettisbif: Lösningen ligger ju inte i enbart två saker. Sparka Melin och gör om i formationerna. Just nu har vi ett lag som åker omkring utan självförtroende på isen och då blir det duttigt och energilöst därför att ingen vågar kliva fram.

Personligen är jag mer besviken på våra bärande spelare än vad jag är på Melin. Var någonstans är Gunde, Jacke, Paille, Clark, Jensen och Palushaj? Hur presterar de ute på isen sett över 60 minuter? Dom är för dåliga. Dom leder inte laget någonstans verkar det som. Inte i båset och definitivt inte ute på isen. Dom borde se sig själva i spegeln och rannsaka sig själva.

Kliv fram och led laget, för helvete!

Bratwursten : nu sitter man på plats i lilla behrn arena . Får hoppas en liten kramplossning i dag .

{5915}: Klart Boqvist lär köra J20 och få mycket speltid!
Rasmus D körde tex J20 nu sist även om han får betydligt mer tid i a-laget än Adam fick en så länge.
Det där har Brynäs koll på och en bra plan med Adam=)

Varifrån från CMore att Brynäs skryter om att "ha ett bättre lag än sist", sponsormiddagen där det sägs att vi ska ta nästa steg osv osv? Det har pågått sedan säsongsinledningen och jag har inte sett något sådant från Brynäs håll.

Är så jävla nervös så jag mår illa😐

Zappaholic: Hade gärna sett Rautio idag !

pjåtor: Även, hade gärna sett en ny målvakt helst!

pjåtor: Tycker Felix för ofta väljer att blockera pucken istället för att snabbt få igång spelet. Tekning i egen zon var ju inte så lyckat sist.....

pjåtor: Håller med. Han e mer stabil.

{8302}: håller med

Behrn arena...Där har det blivit många konstiga baklängesmål för oss tidigare....

Forsberg 1978: Äsch. För mig var det värre förra året när det gick bra hela tiden. Då väntade man bara på käftsmällen. Nu är förväntningarna rekordlåga.

Felix i mål. Hehe.

Magic med Caporusso och Liljewall...

Jag fattar inte hur Roger tänker...

Clark är på jobbet ivf 👍🏻

Kom igen nu Bryyyynäs!!!

Bratwursten : Försöker lagen sätta världsrekord i antal slagna icings?

Känslan är att vi inte vinner några tekningar alls...
Hafstigt spel och för omständigt i egna zonen.

Lindström: Och förstapassen sätter man så illa så lagkompisen genast hamnar under press eller har inga spelalternativ.

Zappaholic: Liljewall påminner mycket om Hutten...

Lindström: Utspelade av Örebro, vem trodde det för 1 månad sedan?

Rögle har ett järngrepp på Malmö. Torsk idag och vi är sist.

Lindström: Allt går för långsamt. I tanke och under skridskorna...

Tyvärr

Zappaholic: När mottagaren dessutom inte skapar ytor/alternativ är det lätt för motståndaren att kliva fram. Förra året spelade man attraktiv snabb hockey och varje match var en njutning (t.o.m när man förlorade så var spelet oftast ganska bra ändå). När man ser detta spel som ser ut som Brynäs-före-Bulan blir man seriöst orolig! SÅ stillastående? Vad har hänt??

« · 1838354 · »