1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446519 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Ansolut är det Bz fel. Tror tyvärr att han gick på myten om Melins förträfflighet.
När hade Melin senast en framgång?

Jag personligen tror att tiden sprang ifrån Melin.
Iaf på högsta nivå.
Hade han vart så bra som ni försöker påvisa nu, så hade det inte vart så mycket skepsis när han anställdes.
Jag personligen tänkte, va fan e detta..

Om nu Brynäs är så fruktansvärt karaktärslösa, så måste ju Frölunda och Saik oxå vara det.
Där är ju tränarna på spelarna med vad som är rätt och fel under spelet.
Eller hur?

mk: Bengtzen är helt klart högst ansvarig för detta.

Men man måste försöka se det från hans position i mars.

Bulan säger hej då, Colliton ska till AHL/NHL och Melin vill hem ill Gävle, har velat det länge. Har ett enormt bra CV och med tanke på dessa faktorer så kanske inte Melin blir speciellt dyr om man ser till hans CV. Det ger möjligheter att förstärka truppen ytterligare.

Tyvärr ruttnade morötterna innan vi hann äta dom i det fallet.

Shit happens, nu är det problem analys och is i magen tills rätt tränare hittas, en tränare som inger förtroende i alla led, trupp, fans och kansli som man dessutom kan ha som en långsiktig plan i år framöver.

Inkazar: tror absolut Melin fortfarande kan tillföra som elitttränare, tror inte han är slut utan det handlar mer om fel plats vid fel tillfälle, som många andra varit inne på.

KulaShaker: Kändes som att han slocknade redan säsongen efter guldet 1999.

Bratwursten : Hädare! Brynäs kan aldrig vara fel plats!
Ekvationen bör således lyda: rätt/fel person på rätt plats vid rätt/fel tillfälle
😉

Auchinleck: Nord/syd var väl en TV serie?
Konstaterar bara att det är så hockeyn ser ut nuförirtiden och även på det sättet som ungdomshockeyn spelas. En spelande center modell Janne L som skall fördela spelet via mittzon är ett lika föräldrat vapen som slagskeppet var under andra världskriget.
The only constant is change du vet...

Känns som att säsongen avgörs lite den här veckan. Antingen tar vi chansen och har 16p vid veckans slut, eller så visar det sig att Skellefteå-vinsten bara var en fluke. Känns som två matcher vi måste vinna.

{2064}:
Tom Wikegård (Mr Nord-Syd himself) har börjat fråga sig om det är hastighetshockey vi vill se. 😃
Spelande centrar blir aldrig omodernt, Huss!

Auchinleck: som sagt, kontaterar bara att det är så det ser ut och blir när vi är farmarliga till NHL.
Med hastigheten i dagens spel så blir centerns roll i uppspelsfasen överflödig.
Min favvo Janne Larsson skulle även i sin glans dagar ha svårt att hänga med i de bästa U16 lagen idag. Så snabbt har utvecklingen pga tidig satsning gått.

Hoppas detta stämmer. Blir en rolig lördag med först fotboll och sedan hockey.

Saxat från Facebook angående Rödin.

"Kan Anton, Kan Anton, Kan Anton komma hem?
-På lördag spelas omgång fem!

Anton Rödin ser ut att hamnat i en rejäl malpåse i sitt NHL äventyr och har "bara" spelat en match för Utica Comets. Det hela hette "strul med visum" först för att sedan förvandlas till regler som sätter stopp. Regeln säger att matchtruppen i Utica får endast innehava 260 NHL matcher sammanlagt, fördelat på hela truppen. Vilket gör att Vancouver styr vilka som är värda att matchas för att lyftas upp till NHL. För tillfället verkar Anton vara långt ifrån dessa platser.

Om det nu finns en överenskommelse mellan Vancouver och Anton om att få återvända till Sverige borde det bli verklighet inom kort. Antons kommentar för en månad sedan var "mitt focus är att slå mig in i spelartruppen här. Men skickar de mig till Utica, åker jag till Utica". Denna fras blev verklighet för 14 dagar sedan men situationen just för tillfället ser mörk ut med tanke på reglerna och vilka Vancouver satsar på.

Citerar man Antons agent så lät det såhär för 14 dagar sedan. "Anton spelar minst fem matcher med AHL-laget Utica innan det kommer något beslut om framtiden".
Match fem spelas på lördag mot Rochester Americans, finns inte Anton på isen då börjar det att brännas om det nu inte gör det redan nu?"

Vad säger ni andra om detta? Någon som hört eller läst något om Rödin?
Hade vart så jäkla gott om han kom hem!

mustigahjalmar: Ja tack! :)

bradberry:
Kommer han hem nu är det bara att riva passet på Arlanda?

Hur blir det egentligen med M Johansson nu då? Bara tio dar kvar på korttidaren,,,

{2064}:
Ja, man får hänga med i speltempot om man skall spela center. Går att sänka tempot också. Lex Djoos och Lex Jan- E. Ser man inte ofta nuförtiden.
Pucken är alltid snabbast.

ellis: Troligtvis försöker de få till en förlängning med honom nu när Caporusso är på väg bort.

munkas: Var finns den infon om Capo?

Auchinleck: Behövs i PP om inte annat...

bradberry: Leffe Carlsson klar för Trottoarkanten!

Då får vi dras med Homers lön i några år då...

Hoppas han är öppen för en annan roll i föreningen och sväljer stoltheten...

"Dags för derby!
Brynäs-Mora 21/10 18:00."

Herregud vad pinsam marknadsföring av Brynäs....

Vart tog matchtrådarna vägen? Är det sagt att vi ska skippa dessa eller har det bara inte blivit av?

Qvarre: Japp vi försökte bunta ihop det, blev så många trådar där ett tag. Vad blir det ikväll? gissar på 4-1

{8356}: pinsam?

{5915}: Ja? Sen när blev Mora ett derby för oss?

{8356}: Om matchen mot Mora kallas för derby så är det fan derby mot Rögle i kväll med 😂

Qvarre: blir tokig. Det finns bara ett derby värt namnet kvar i SHL å det är RBK-MIF

Sen är det i bästa fall rivalmöten eller klassiskermöten.

Mora är inget dera.

Qvarre:

Det beror väl helt på hur man definierar "derby".

Malmö - Rögle är ett "skånederby".
Inom bandyn finns det ett antal "hälsingederbyn".
Inom fotbollen finns det ju bl.a. "stockholmsderbyn",
"göteborgsderbyn" och "skånederbyn".

Brynäs - Leksand har ju brukat kallas "gävle-dala derby".
Och därmed är ju även Brynäs - Mora ett "gävle-dala derby".
För Mora ligger väl fortfarande i Dalarna.

Enaranger: köper derbyn när det är i samma landskap. Såsom hälsinge, Skåne, Stockholm, Dalarna, osv. Kan eventuellt sträcka mig till länsderbyn typ Modo-Timrå

Men ”Norrlandsderby”, ”Gävle-Daladerby” eller det värsta av allt: ”E4-Derby”
Är bara hittepå, dessa är rivalmöten.

mk: ” Var finns den infon om Capo?”

Den finns bara i mitt huvud än så länge. :) Nä, men jag har hört lite surr innanför väggarna att han inte håller måttet riktigt och att de försöker bli av med honom. Inte så konstigt egentligen med tanke på att de hellre matchar en oprövad 17-åring.

Qvarre: Nej det kan kallas internmatch med tanke på brynäsanknytningen i Rögle 😊

munkas: fast Bjursa är ändå 19, vilken är den som konkurrerat ut Caporusso.

Westfält (17) har konkurrerat ut Liljewall.

Derby: "Derby är en term inom lagsport för match mellan två eller flera lag från samma stad, alternativt region".

Vill man kalla Brynäs-Mora för Derby så får man göra det. :) Om enskilda personer stör sig på det så är det deras problem anser jag. Sen kan man diskutera hur rätt eller fel det är, men det betyder inte att man behöver sluta kalla det för derby.

Zanetti och Caporusso på läktaren ikväll. Bra!
(De verkar förresten bli rätt ensamma där - få biljetter sålda).

JawKee:
Man får kalla det vad som helst, säljer inte mer för det.
Vi skall bara spela mot Leksand i en egen liga.

Viktigt att vinna kvällens derby!

(landsderby)

Inkazar: Nu ställde du Munkas med snack om vilka som man konkurrerar med och olika positioner.
Va snäll mot Munkas och skriv inte för svåra hockeykunskaper, vill du få han må riktigt bra istället så såga nån spelare i Brynäs som tusan=)

Anders Berg: dom får väl stå i klacken 😂

Auchinleck: Jag pratar ej om försäljning. :)

{5504}: Ja, han ställde mig verkligen... Så 17-åringen har alltså inte konkurrerat ut Capo? Han spelar ikväll och 17-åringen sitter på läktaren? Bra, då vet jag. Han behöver heller inte såga nån spelare i Brynäs som tusan. Att tränarna väljer att spela en 17-årig junis före en inhyrd legoknekt från Canada är en skaplig sågning i sig. En hygglig motorsåg till BZ också...

1-3 misär och allmän öken.
Knappt så man vågar kolla på på matchen....

munkas: vänta, va? Va menar du med att jag inte behöver såga nån spelare?

Hursomhelst så var det Bjurström som konkurrerade ut Caporusso.
Alla spelare konkurrerar inte med varandra utan med samma spelar?typer? som sig själv. Forward mot forward, Center mot Center.

Nåja, skitsamma, huvudsaken är att Caporusso är på läktaren tillsammans med Zanetti. Och dessutom läser jag att Larsson är uppsatt som 7e. Bra!

Inkazar: Fälth ser ut att spela nästa vecka och då kan man väl anta att Larsson hamnar på läktaren. Snacka om fjasko för Bz i så fall. Bara ett nyförvärv inför säsongen har en plats i laget. Resterande nyförvärv plus den tränare han anställde finns inte med.

Hattrick av Widing ikväll? 🤔

Anders Berg: se till att nolla Rögle nu, lycka till.

Anders Berg: Mycket troligt, tyvärr

Två spretiga lag inledningsvis... Dålig hockey. Slarvigt...

Kladdigt så det förslår i egna zon...

bradberry: Tänkte just detsamma. Slarviga uppspel av backarna och bakomryggenpass i anfallszon... Ser verkligen inte ut som om de har någon plan.

fest i arenan

« · 1843515 · »