1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446569 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Man satt ju och vänta på den.

Det där målet måste ha svidit. Som min svamp i ljumskar och pung.

Seriöst, spela Rautio till nästa säsong tills det finns något bättre att värva, men för guds skull lägg ner välgörenheten mot Felix nu. Orkar inte mer...

Agenten: Dwt var verkligen Peckas mål.

Hans adept släpper en lös mellan benen och hans egen son kastar puck i egen zon å passar fram motståndaren...

Kan vi prova Melin i mål nästa match?

munkas: Inte då, tack vare honom var vi i final förra året!
Sorry....kunde inte låta bli.

{7800}: Nu är vi snart sist, Karlskrona vinner på övertid och Mora kvitterat nu

Agenten:
Herregud Felix, en slips är billigare och typ likvärdig denna i målvakt kvalité. I alla fall denna match

{2064}: Kolla in time outen...spelarna kollade knappt på Sjödins taktiktavla

{6984}: Nej tack! Vi har bättre här...

Nej nu får de fan vara nog ge mig mailadressen till BZ. Det går ju för fan inte att vinna matcher med den där vindögda råsopan i målet. Målvakten jag har i mitt veteran lag är fanimej ljusår bättre än de där jävla sållet Brynös stället i målet, kaskad spyr framför TVn

Gillar inte att hänga ut enskilda spelare, men snälla Felix, vad gör du ?

bradberry: Mastermind-Pecka...ytterligare ett område där förnyelse behövs.

Fan så det är bättre att ställa Sara Grahn i målet på lördag.

Brynäsgubbe: Exakt - man satt och vänta på den! Snygg ass av Alcén. Är det bara jag som tycker att Alcén - Granström - Blomqvist ser ut som zombies jämfört med i våras?

Virvelvinden: "Går inte att hänga ut en enskild spelare, men snälla enskilda spelare, vad gör du?"

Zappaholic: Det är väl där han fäster sina använda tuggummin?

Uppenbart hög.

Tyvärr inget mål. Ganska solklart att det ska bort. Men nu jobbar vi på!

{2064}: Kvittar om det blir mål, Felix hinner släppa in en till ivf..

Den där är clark ovanför ribban

mattiask: Tråkigt att säga det men den här matchen får Felix ta på sig. Med en rejäl målvaktsinsats av SHL-klass så hade vi vunnit den här matchen.

{2064}: Larssons agerande med 10 sekunder kvar... Saknar ord...

Ett lag i förfall...

bradberry: Tack för den Felix....

Vi åker ur !!!

Zappaholic: tycker Rögle är bättre än oss spelmässigt också

In med Honken nu snabbt, är han bättre än nuvarande två ska han stå. Annars är perfekt mentor. Nästa år kan han ta över Peckas jobb.

Bratwursten : Absolut. Men likväl hade vi vunnit med en kapabel shl-målis.

F*I*A*S*K*O

Töm kassakistan och skaffa en målvakt om det skall bli nåt mer av denna säsong!

"Vi gör 4 mål och ska vinna - det kallar jag en sågning!"

Zappaholic: Sjukt besviken, noll uppryckning, otroligt tamt.

Zappaholic: Som Sjödda var inne på, med fyra mål hemma skall vi vinna (indirekt kritik bakåt).
Brynäs-Rögle 4-2
Sandström - Rögle 0-3

Mår illa detta är fan inte ok!!! Sandström måste bort fort som fan och det är dags att värva in någon mer spelare! Fy fan för er Brynäs

Zappaholic: Ja, surt att göra 4 mål hemma och ändå förlora. Felix släpper 2 billiga puckar, borde ändå ha räckt för seger. Det ser ängsligt och hafsigt ut i försvarsspelet, vilket bäddar för dom här lägena som dom gör mål på.
Lika bra som Felix var mot SAIK, lika olycklig var han idag, tyvärr.
Bara att bryta ihop och komma igen, som Sjödda sa: vi har en del att jobba på....

bradberry:
Allmänt skitdåligt. Det är känstefel av BZ att fortsätta ha det såhär.
Nu får det fasen vara nog.
Hela föreningen måste ju känna att der är helt fel.
Erkänn att man har sett fel och gör av med spelare som är på fel plats. Dom mår ju bättre av att inte va kvar heller.
Felix måsta ju må skit efter detta och pressen är hård. Låt han jogga över eller hitta en annan lösning.
Testa en junior som målvakt från j20 nu när der är kört iaf.

Jaken: ja så får vi äntligen derbyn mot Leksand igen fy fan !!!

Forsberg 1978: Du kan vara glad att Sandström inte gjort lika många dåliga insatser som du skrivit inlägg :)

Zource: kryp tillbaka till stenen du låg bakom

Zource: Haha, mitt i prick...

Nu måste väl ändå råttet var mågat så att säga.

Felix håller inte. Skicka bort honom nu!

Bratwursten : Håller med, Rögle var bättre. De hade vunnit mer komfortabelt om inte Brynäs fått två slumpmål (konstig sargstuds, spelare som fick felskär). Nu kan inte spelarna skylla på Roger Melin heller.

Zource: Pys härifrån

Det är inte många godkända idag. Spelade alla över sin förmåga förra säsongen?
Alla lurade BZ att behålla dom...

Peja: jo han satte det dåliga spelet och inställningen.

Zappaholic: jo Felix är kass ikväll, går inte att snacka bort det :/

Bratwursten : Man har ju inbillat sig att han ska växa ifrån tavlorna (eller hur man nu ska uttrycka det) men nu ger jag upp mina förhoppningar på honom

Wow..trodde man hade sett det värsta denna säsongen. Men återigen ska ribban sänkas.

Sandström..Idag är han tyvärr pinsamt dålig. År, efter år, efter år, samma billiga skott utifrån, samma ojämna nivå. Jag hoppas att de fortfarande vill ha över honom. Det håller tyvärr inte.

Ersson..kommer in och är en komplett katastrof. Ger bort puckar nästan oprovocerat och toppar såklart med en Puck out. Larsson nästa likadan när han kom in.

Egentligen kan listan göras jättelång, det ser förjävligt ut. Vi blir mer eller mindre dominerade av Rögle på vår hemmais.

Vad händer i periodpausen efter första 20? Vi kommer ut och får Rögle att framstå som Chicago Blackhawks. Allt bara droppar ner ner ner ner....Sjödda står som förstenad i båset och verkar inte alls tycka att en Timeout är värd att ta.

Nä...det är så mycket som är så väldigt dåligt att jag inte ens blir förbannad, jag är blir fan förundrad, hur kan det bli såhär? Visst, vi kanske inte har material för toppen, men detta? Otroligt.

Oerhört jobbig tid nu. Man ifrågasätter allt och alla. Såklart spelarna själva också. Vad göra? Rautio får en chans att kliva fram. Och så får spelarna börja jobba hårt med desperation. Sen behövs det lite truppförändring för att få ny tro. Rödin frälsaren?

Som relativt rutinerad Brynäsare så vill jag ändå ventilera att jag älskar Brynäs som företeelse. Jag mår dock illa av att se hur laget går i dag och att BZ inte förstår vikten av att fixa en kompetent målvakt.

Zzz: Pecka är galet överskattad. Det är inget nytt...

Detta var annars en av de enskilt största besvikelserna jag upplevt med Brynäs. Att prestera en så tafatt hockey och åter gå ifrån grunderna...

Det är väldigt konstigt...

- Vi skall spela samma spel som förra året men förmår inte...
- Vi har en s.k. "Målvaktstalang" där Brynäs tydligen tagit på sig ansvaret för att spela honom tills han är redo för NHL, hur dålig han än är..
- Årets nyförvärv är totalt misslyckade. Caporusso, Liljewall, Larsson, Palushaj...
- Matchningen av laget... SER man inte att Palushaj och Clark INTE skall spela ihop? Den förstnämnde gick jättebra med Öhlund på försäsongen ändå pular man in "stjärnorna" i samma kedja...
- Vår lagkapten skall gå i bräschen men tillhör de sämre på isen. Lyckas inte med någonting...
- Vi har ingen tränare och det verkar inte finnas någon lämplig kandidat för denna "svåra grupp"...
- Känslan är dessutom att stämningen i laget inte är på topp. Det är spänt, nervöst och oroligt. De ser ut att vantrivas ihop och ingen har roligt....

Känns hopplöst... Vad skulle kunna rädda oss?

- En ny tränare som truppen har förtroende för och kan ingjuta hopp.
- Få hem Anton Rödin.
- Faktiskt värva en målvakt.
- Ytterligare en klassvärvning.
- Skeppa Liljewall, låna ut Larsson.

Dyrt men nödvändigt. Känns som klubbens framtid åter står på spel. Å det när TV-pengarna "chockhöjs" nästa säsong... Hjälp...

bradberry: Usch ja! Det här kunde man inte tro. Mycket bra sammanfattat👍🏻

« · 1844057 · »