1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736805 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Frölundas målvakt släpper in ett dragskott från blå, Gunnarsson i HV släpper in ett lamt skott från Rensfeldt från dålig vinkel.
Verkar vara fler lag än Brynäs som har målvakter som inte håller i SHL....

Huge: Hmm provokatören Huge almighty är i gång ser jag . Inget nytt under solen .

Huge: Du är väl medveten om att Gunnarsson är HV’s tredjemålvakt och/eller trea alternativt fyra i Malmö?

Ser att Malte Strömvall är ledig. Borde vara intressant för Brynäs.

Våra målvakter återfinns på 13:e respektive 27:e plats i SHL:s målvaktsliga.

Peja: Strömwall känns inte direkt som en spelare som kan gå in och tillföra något i Brynäs, han hade en bra säsong i AIK för två år sedan... Förra året gjorde han 4 p i AHL och i år platsade han inte ens där

Jan Grismöbel: Ja, lite kul att det är provocerande när jag visar att det finns andra målvakter i SHL som också gör tavlor.
Visst är det jobbigt?

Huge: inte alls jobbigt . Mest patetiskt hur du försöker få fram att Brynäs som förening alltid gör rätt . Siffrorna ang våra s.k målvakter berättar något helt annat . Du kämpar som en väderkvarn för att slå ner allt negativa som sägs om krisen i Brynäs .

Jan Grismöbel: Så när jag påpekar att det finns andra målvakter än Felix som gör tavlor (underförstått: snacket om hur usel han är känns både okunnigt och överdrivet) så betyder det att jag tycker att föreningen alltid gör rätt?
Tja, det är väl sånt som kallas obegriplig och skrattretande läktarcoachlogik...

Huge: Det skottet på Frölundas målvakt var absolut ingen tavla. En stolpe in efter ett ordentligt tryck från Skellefteå, ett mål låg i luften.

Skillnaden är att Sandström släpper in lösa puckar genom magen, inte stolpe in efter ett hårt skott.

luckyluke: Man måste chansa och ta lite vad man får tag på under pågående säsong. Strömvall skulle tillföra mycket mer än Capo/Liljewall och vore därmed en förbättring.

Det är med stor ångest man kommer följa matchen ikväll😨

riggen: Andra målvakter släpper också in lösa puckar genom magen, nåt som enögda bedömare naturligtvis har svårt att se.
Det skott jag talar om var ett dragskott från blå där Frölundas målvakt såg ut att vara lite skymd. Det roliga är att om Felix släpper ett sånt skott, då heter det att han borde vara mer aktiv i målet när det gäller att försöka se när skottet avlossas.
Skillnaden är mao den att när Felix gör nåt fel, så uppmärksammas det på ett helt annat sätt än när nån annan målvakt gör likadant.

Forsberg 1978: Fälth ser ut att vara med ikväll.

Bra

Anders Berg: Vem ligger 27:a?

Huge: Är alla målvakter i serien exakt lika bra eller vad vill du ha sagt? Oavsett hur mycket man vinklar fakta så har Brynäs målvakter varit för dåliga den här säsongen. Det visar all statistik och det tycker alla objektiva bedömare som jag har hört. Det är trist fakta att konstatera men det är fakta.

Zappaholic: Ja, han behövs. Är inte målvakterna som är problemet, det är spelarna framför som måste steppa upp i försvarsarbetet.

Peja: Det är inte våra målvakter som varit dåliga, det är utespelarna och Melins alltför optimistiska spelide som har ställt till det. I komb med att spelarna har haft en övertro på sin egen kapacitet iom att det resultatmässigt har gått bra i CHL.
Det är många faktorer som spelar in och att våra målvakter möjligtvis har underpresterat i några matcher, liksom dom har överpresterat i andra, ändrar inte på MIN bild: vi har två fullt dugliga målvakter för SHL. Ingen riktigt på toppnivå och ingen heller på bottendito.

Huge: Brynäs vill ju vara ett topplag, så varför skulle man nöja sig med att ha målvakter som befinner sig i mittenskiktet av ligans målvakter? (Om man nu tycker att de gör det)

Huge: Personligen så handlar det inte om huruvida andra målvakter också gör det eller inte, utan hur ofta. I Sandströms fall är det alldeles för ofta.

Du ser ingen skillnad i att andra målvakter ibland gör en tavla, medan Sandström praktiskt taget gör det i var och varannan match?

Börjar bra.. som vanligt iofs

bifhjärta: Mja jag tycker de har svprt att föra spel, blir plåttrigt på någotvis igen....oroad när effektiviteten inte sitter ju längre matchen lider

"Helt ensam mot Engstrand." Ja, förutom backen då...

Vi har verkligen inga linjer i vårt spel..

Så inkonsekvent så man blir chockad. Moras slashing på Rautio??????

bifhjärta: nä och domaren har blåst två ggr nu fast målvakt inte haft pucken blockerad...skandalöst

Jaha MORA får göra sådär men när Palushaj stökar efter en lös puck så blir det utvisning. Jävla idioter.

Märks att spelarna är mer taggade, nu när publiken hörs mer. Så jävla viktigt med mycket publik.

Leonardo: Vad håller Sunkan på med i BP? Bara rusar på puckförararna utan att kolla vad han har runtomkring sig. Blev nyss ett bra läge för Mora pga att Sunkan fullföljde en tackling i BP.

Peja: Det måste vara ordentligt kaos i självkänslan just nu, avsluten känns desperado och passningarna så dåliga att jag tror mer på ett baklängesmål....vi har ingen tyngd?

Snyggt Blomqvist, ba bakom ryggen-pass så löser det sig...

Andra pp formationen är verkligen usel

Vad i helvete gör Kilström i PP...

Tycker vårt PP är bra totalt sett..bara målet som saknats idag.

Ganska bra PP men man måste höja passningstempot och röra på sig lite mer. Lite för lätt att försvara sig just nu. Men håller med angående Kilas, för långsam och osäker med klubban.

Brynäsgubbe: Med tanke på att vi ser Shl:s 2 sämsta lag är det inte konstigt att vi ser en fullständigt värdelös 1:a period.

Kilas i PPe känns lika konstigt som en midsommar stång på julbordet..

Har vi ens tvåsiffrigt i PP nu?

Konstig känsla med att man är nöjd med 0-0 efter första 20 hemma mot Mora....

Brynäsgubbe: Vi håller jämna steg med jumbon iaf, alltid något. En får vara glad för det lilla.

munkas: roligt att du kan hitta glädje i livet.

Rumpelstiltskin:
Suck... man har ju vant sig efter några år på forumet ... men, 14 gillar munkas hån???. Kanske den sortens fans Brynäs förtjänar?

SnowKing: Han briljerar när det går dåligt för Brynäs.

SnowKing: Tycker det är lite skoj jag att nån kan skämta i bedrövelsens höst.

Passningar, avslut, skridskoåkning och närkampsspelet har havererat det finns ingen glöd i laget!!!

Clarence: klart du tycker, ni är ju identiska tvillingar.

Forsberg 1978: Det här finns ju inte. Så makalöst jävla dåligt och strukturslöst.

Vi kommer nog torska ikväll också...

Herregud så orättvist...

Here we go again!!!!

Brynäsgubbe: OK då är vi sist. Who cares

Rumpelstiltskin: Och du är en surkart av bästa märke. Sen flera år.

bifhjärta: Är det? Brynäs var väl bättre första 5 minuterna av matchen. Sedan har det varit jämnt... Hur otroligt det än låter.

« · 1844628 · »