1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736844 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Tycker du att jag var elak?

Clarence: Känns som han ironiserar.

Zappaholic:

www.eniro.se
sök på "cohones"

Johan Holmqvist, 07x-xxxxxxx

Som med en blick kan uttala "slarvar du en gång till så slår jag armarna av dig".
Fast på ett stödjande sätt. = )

Bratwursten : Som jag skrev tidigare. Att hans lag går så bra, är ungefär lika jobbigt som vår dekadens...

Vilket OTROLIGT slarvigt och arrogant försvarspel. När inte skickligheten finns, spela sarg ut för helvete...

bänknötarn: Men Bjurström/Palushaj är en bra kombo.

Kan inte sparka hur som helst... nä, men om laget går åt skogen pga. en/två dåliga målvakter då?

Vad i helvete är grejen med att Brynäs MISSAR pucken i var och varannat spelmoment? Aldrig sett nåt liknande. De saknar fokus.

{2064}: Ja juniorerna är ett glädjeämne. In med Hirsch nu också!

Brynäsgubbe: Stavas självförtroende.

Zappaholic: Elak? Verkligen...

Kom igen nu! Vräk in ett till mål innan paus nu. Kämpa

Mannberg är inte så skicklig det medges, men han visar lite framåtanda iallafall. Varför är de andra så sega??

Zappaholic: och skicklighet. Vi saknar 3 ordinarie och har svagare anfallsbesättning i år.

Rumpelstiltskin: Och nsart är det lite CHL på detta, hur skall Brynäs orka det, ser ju ut som om vi krampar i allt

bänknötarn:
De spelar bandy?

Zorry, BengtZén. Större trolighet med Allsvenskan än en 14:e flagga i taket

Auchinleck: innebandy?

Positivt att Rögle och Karlskrona ligger under, två av tre räddningsplankor.

Grym pass där...

Vilken jävla svan..
Kräver fult och fegspel ala FBK resten av matchen.

För några poäng kommer det knappast att bli.

Lindström: Ska vi köra lite "Hugg och slå - FBK" ?

Clarence: Okej, det är riktigt illa. Vi spelar dock bättre nu i andra.

Men helt ärligt, alla ni som säger att vi går till allsvenskan eller kval etc; Vi kommer aldrig att gå ner till allsvenskan än hur dåligt det ser ut nu. Det är så himla mycket kvar. Det har bara gått en bråkdel. Och jag kan sätta mina "cent" på att vi inte kommer gå ner till allsvenskan efter denna säsong.

Huge: För ett otränat öga kan det se turligt ut, men faktum är att det begås misstag på misstag innan dom får göra det målet.

Förstår inte varför man, just hemma, ska skänka bort match efter match på grund av slarv.

eltifoso: Stick är så jävla less på dina ironiska inlägg vi vet att vi är lika dåliga som Väsby men du kan krypa tillbaka till ditt forum!!!

blackredberry: Bra det då. Så du lugnar oss...

Bentackling av Ryno som 4 zebror inte ser sen kastar sig en FBK spelare sig vips BP igen.

blackredberry: Intressant att veta vad du bygger den slutsatsen på.

Lindström: Haha... Det var analys ur objektiv synvinkel!!!

Lindström: Jag är ledsen men MJ åker rakt in i Ryno. Absolut ingen bentackling. Däremot närmare två minuter diving.
Palushaj är svår att se på reprisen, men det ser ut som en highsticking i ansiktet. Dvs solklar tvåa.

Clarence: Vet inte om det var ironi, men ja. Lugna puckar ännu när det gäller allsvenskan och allt vad det pratas om. Det har gått en bråkdel av elitserien. Till och med Rönnqvist, brynäshataren, tror att vi går till slutspel. Så sitt ner i båten!

Vilka imponerande insats av zebrorna ikväll..

Helt otroligt att vi får en sån här match på hemmaplan igen, när vi hoppas att det har vänt. Tillbaka på ruta 1. Fyfan.

Rensfeldt wännström skulle varit najs att ha i laget ! Och en grym målvakt

Vilken filmning av FBK, har dom plockat fram de gamla kunskaperna igen.... såna där svanhopp tycker jag skulle bestraffas extra hårt, det skänker ett LÖJE över hockeyn.

mattiask: Inget att snacka om. Gör rätt i båda situationerna.

Spelar ingen roll hur Zebrorna är FAKTUM är att vi är åt helvete för dåliga!!! Vi är inte bättre än så här visst vi kan sprattla till när motståndarna bara ställer ut sina skridskor men det är allt!

{5915}: Ja du, det kan du nog räkna ut själv. Det har gått en bråkdel av elitserien. Vi spelar riktigt kasst och har haft en sjujävla inledning på serien i år. Vi saknar också fortfarande en tränare, så det kan vända jävligt snabbt. Vad är det upp till toppen? 15 poäng?

honken21: Sicket hemmafacit Brynäs har...

blackredberry: Problemet är att båten sjunker...

11 skott på 2 perioder. Fantastiskt.

Tiotusenkronorsfrågan hänger fortfarande i luften: Hur kunde det bli så här??

blackredberry: Ser du nånting i spelet, efter 13 seriematcher, 6 CHL-matcher och 6 träningsmatcher, som tyder på att det finns kvaliteter i laget?

blackredberry: Skönt för dig om du inte är orolig. Själv ser jag varningstrianglar överallt.

- Ingen pålitlig målvakt
- Ingen coach, och vad finns kvar därute?
- Ett lag som inte verkar kunna ta till sig hur man ska spela
- Obefintligt självförtroende
- Flera nyförvärv som redan ställts utanför laget

Osv osv.. Jag är fan livrädd. Det handlar om att överleva nu, inte spela slutspel

pjåtor: Hoppas dom värvar hem Rensfeldt till nästa säsong.

{5915}: CHL har inte varit katastrof för det första. Inte det bästa, men inte katastrof.

Om du inte tror på förbättring så får det vara för dig. Jag tror att det vänder. Ska bli intressant att se vilken tränare det blir. Bör komma inom någon vecka.

Det är så mycket man kan peka på just nu men man orkar knappt.
Inte nog med att positionsspelet i egen zon är som yra höns.
Våra uppspel är under all kritik. När tom Gunderson missat flertalet gånger så förstår man att det är riktigt illa.
Väldigt många spelare stannar upp och väntar in motståndaren för att försöka hålla undan för honom invid sargerna. Fullt fart ner till sargen för helvete och ta puck.

Nu ska jag inte klandra Ersson för något, men Ersson tillsammans med Felix. Deras absolut största nackdel är att de inte använder klubban. Detta är ju antagligen något Pecka misslyckats med fatalt. Herregud.. Med tanke på det så blir vi ofta väldigt tillbakatryckta då backarna inte får puck under kontroll rättvända.

Sen går det inte blunda för att anfallsspelet inte är tillräckligt organiserat.
Det är för mycket en och en samt att vi skjuter när ingen är framför kassen.

Det är jobbigt för hjärtat att säga, men det är är pinsamt dåligt och händer det inte något väldigt fort så kommer detta bara bli värre och värre.

Davey85: 39 omgångar kvar. Det är det som gör att jag inte känner mig livrädd ännu. Tycker det är naivt. Dock så har du rätt på många punkter, men det finns tid att vända.

Hur gick det för Leksand när de låg sist i serien vid juluppehållet? Jo de stod med Mora och slogs om SHL plats. Så lugna ner er lite förfan. Jag hatar också när Brynäs spelar dåligt. Men det är så himla naivt.

Tycker mig ändå se en skillnad i hur vi spelar och uppträder nu än för några matcher sedan i positiv bemärkelse. Inte för att vi spelar bra då det slarvas för mycket. Men ändå bättre än vad det har varit i början.
Förstår inte varför man bytte ut Sandström då en junis knappast gör att backarna känner sig säkrare... Tycker inte heller Felix ska lastas för målen som kom i första. Dom får backarna ta på sig som inte rensar ordentligt.

Elva skott på två perioder på hemmaplan... Å motståndarna dubbelt så många...

Brynäs A-lag mår inte bra... En ny tillbakastuds till misärens tillvaro... Att ånyo spela så här på hemmaplan efter en bra bortainsats mot bra lag är ett tecken på svaghet. Grundspelet finns inte där... När förutsättningarna är 100% rätt och vi slår helt ur underläge utan förväntningar då kan vi göra bra insatser uppenbarligen men så....ny match, nya förutsättningar, ny matchbild...och allt rasar...vi kan inte hantera det...

Det här är nog det avgörande beviset på vart säsongen lutar. Vi kommer att få tampas i definitiva botten. Åttondel är plötsligt en optimistisk förhoppning, ingenmansland en något mer trovärdig förhoppning.... Känns som risken för kval ligger runt 50%...

« · 1846256 · »