1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741511 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Johan Norrström: 3 mål på 24 allsvenska matcher. Jo, han lär matcha Enters mitella ungefär...
Det är väl bra med en hårt jobbande forward i all ära men vi behöver kvalitetshöjare. Låt vara att Lundberg är en tillfällig (och billig) lösning men hade inte Ölund fungerat lika bra?
Men det skall bli intressant att se BZs nästa drag, det är först då vi kan bedöma hans skicklighet (och plånbok).

Johan Norrström: Har nog garanterat sett honom mer än du så varför passar han så bra i Brynäs då enligt dig?? Du vet väl att på sin höjd att det är en "underskattad" spelare i HOCKEYALLSVENSKAN. Alltså har du inga krav öht eller? Under dessa 4 matcher jag såg honom (4 fler än dig antar jag) så var han bra i en av dessa vad jag kan minnas. Specialstuderar inga spelare (har aldrig påstått det heller) men åker på massor med matcher i allsvenskan med en domare så jag vet vilka många av spelarna är, speciellt dom som har spelat i högre serier. Visst, jag kan väl haft otur att välja "fel" matcher (till viss del kanske om man ser statistiken).

Men varför passar den här +7 spelaren från HOCKEYALLSVENSKAN in så bra i Brynäs då enligt dig?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

bifhjärta:

Förutseende av dig att specialstuderar Emil under fyra matcher. ;) Noterad för 12 poäng och +7 i plus/minus så här långt. Du som verkligen kan killen. Vad kan vi vänta oss och varför passar han inte enligt dig i Brynäs?

bifhjärta: Äsch, det blir som att lira Commodore 64 medans ditt ps4 är på lagning. Skoj!

Dessutom var han väl rätt värdelös i Luleå också om jag inte missminner mig..?

bradberry: Utan att veta ett uns om honom? Skojar du? Jah vet mycket väl vem han är och har sett honom lira 4 ggr den här säsongen och skapat mig en uppfattning

bifhjärta: "Ett hån mot Ollas och Sebbe att ersättas av Lundberg..ett hån mot oss fans också."

- Ett hån mot hela Hockeysnack när man dömer ut en spelare utan att veta ett uns om honom...

Appropå marknadslägen

Så här uttryckte sig Vita Hästens frispråkiga VD om marknaden för ett år sedan

Tror det gällde länkad stjärna, fundera på vad ni tycker Brynäs ska bränna på spelare

Den halvmediokre allsvenske back som nyss begärde 200k för en månads spel fick mig fan att må illa. Sopa

Undrar vad vi betalar almtuna. Släpper Lundberg som har ett A på bröstet i 6 veckor. Ger uppsala upp säsongen redan... konstig prio, skulle vart galen om jag höll på almtuna

Någon som en aning om hur kedjorna kommer att se ut nu?

bifhjärta:

Som redan nämnts så är det väl inte så många tänkbara kandidater som är lediga på marknaden..... dessutom till rätt pris..... och som vill spela för Brynäs. Men hoppet lever, åtminstone hos mig!

SnowKing: Ja men även om spelarna förstår att man inte kan få igenom några fantasivärvningar så blir dom ändå ersatta av en lirare från Almtuna. 

Såg att Nokke är skadad. (Inte helt otippat tyvärr)

bifhjärta:

"hån mot Ollas o Sebbe"

Jag tror att alla inom laget förstår att har man runt 4 tusen på läktarna flera matcher i rad så kan det knappast bli några fantasivärvningar. Lundberg på lån tycker jag var snabbt handlat och sedan får vi hoppas att  det även kommer nåt mer långsiktigt. 

Ett hån mot Ollas och Sebbe att ersättas av Lundberg..ett hån mot oss fans också.

Lundberg klar! Nu blir det lapp på luckan mot M0D0! En värvning klar, två kvar. Hoppas på två kioskvältare till!

spud: Tror säkert att Steen är tuff och krävande, men min poäng är väl mer att man nästan aldrig får höra den andra sidans version.
Och med tanke på det du säger om Karlsson så kan jag mkt väl tänka mig att det finns fler likadana halvcurlade junisar som börjar gnälla när det tar emot.
Att föräldrarna sen tar sina älsklingars parti, förstärker väl också den sneda bild som media oftast förmedlar.

Huge: Calle Steen skäller utan orsak, det är en jävla skillnad. 
Han kan väl spela hotshot, om han nu vill det, efter att han presterat nåt och visat att hans metod är framgångsrik. Där är han inte, inte Anton heller för den delen. 

Anton Karlsson är skräp så nej honom ska vi inte ha.

smallround:

Anton K borde ju vara helt uteslutet att värva för vår del.
Det vore ju totalt meningslöst att värva ännu en spelare
som riskerar att vara borta under JVM. 

spud: Förmodligen en spelartyp som Calle Steen har skällt ut och som sen gråter ut i en tendensiös artikel om Växjös juniorverksamhet, där bara den ena parten får komma till tals.

smallround: Anton Karlsson är en jättetalang, eller var åtminstone. 

Men han är den sortens talang som redan är en stjärna, i sitt huvud. Han snackar om vad han ska göra med sina NHL miljoner innan han ens spelat i SHL eller på seniornivå. Och helt ärligt är det inte så konstigt, för det gör hans mamma också. 

Talangfull kille, men inte beredd på att det kommer krävas en rejäl insats av honom för att nå sina mål. 

Vad tror vi om Anton Karlsson som verkar släppas av Skellefteå. ..

Almtunas Emil lundberg klar på sexveckorslån enligt officiella sidan.

Johan Norrström:

Jonas A har ju inte lirat i Ryssland denna säsong

Tror inte det innebär en skatteproblematik då

Skrubben: Just ja! Hade glömt att han hade sånna skadeproblem...

TobiasR: Jag tror att det var ömsesidigt. Brynäs ville inte chansa med tanke på hans skadehistorik, samtidigt som Nokke själv fick ett erbjudande från KHL han inte kunde säga nej till.

TobiasR:

Men vågade inte chansa på honom med tanke på hans besvärliga skadehistorik. Det var därför man inte erbjöd honom förlängning.

Varför lånar man inte ut JJ några matcher?? så att han kommer igång.

Redigerad kommentar

Skrubben: Jag förstår inte ens varför han lämnade? Ville han lämna själv eller var det Brynäs som inte ville förlänga? En bra spelare är han iaf.

Nokelainen har gjort 10 poäng på 26 matcher. Hans klubb kanske inte är nöjd med honom? Det kanske vore något...

hahii: Han vart klar för Lokomotiv Jaroslav precis, var ju ganska väntat :P

Clarence: Kontiola köpte ut sig själv för 4mille den här säsongen. Tror han tar KHL för pengarna.

Linus Wickman: Ja, tänk om de kunde våga lite nån gång (ang Kontiola). Men det är väl dumt att ens tänka på det antagligen...

Peja: Ser gärna John Persson i Brynäs, en spelartyp som kommer behövas nu när Enterfeldt är borta. Brodin kan ju inte göra allt själv!

I övrigt tycker jag man borde gå all-in på Kontiola nu, vi saknar kvalite bland centrarna. Vår bästa center är egentligen mest naturlig som ytterforward. Kontiola skulle verkligen kunna lyfta laget och täcka upp ledarskap i Ollas och äntligen ge oss en riktig förstacenter. 

BengtZZZzzzzzén

Klarar inte av att vänta mer. Är så jävla sugen att se vilka spelare det blir....

bifhjärta: är ju absolut ingen superspelare, men känner man brynäs rätt så är det ju något liknande man tar in xD Mrmadhawk nämner även Kurtis Foster, är ju en dyrare back men har också den tyngden och förmodade defensiv man letar efter 

Charles: Hmm jag vet inte..farmarliga till AHL..njae

Mora ska vara ute efter Ty Wishart, är deras tränare som har spelat med honom så kanske blir svårt att "sno" han innan mora men låter ju inte så dålig

Skrubben: bra inlägg!

Jag vill också tillägga, något som kanske inte är självklart för många fans, att bara för att man sparkar tränare/ledare/spelare så blir man inte av med deras månadslöner. Ibland kommer klubben och personen ifråga överens om ett utköp men annars så blir det likt Czarnecki där FBK betalade hans lön i 3 år trots att de bara nyttjade hans tjänster i ett halvår.
Finns också alternativ att komma överens med personens nya klubb att man betalar en del av personens lön så han får samma lön som innan och gamla klubben blir av med en del av hans lönepost.

Spännande tider nu ändå, väntar otåligt på vilka namn som ska in. Enterfeldt kommer saknas sjukt mycket. En center i närheten av honom behövs. Bra tekare och stark i närkamper. Gärna två starka spelare framåt som väger upp mot de flertalet lättviktare vi har.

På backsidan tycker jag våra sex som är nu har skött sig bra. Men väldigt sårbara om någon blir skadad/sjuk. Hade gärna sett någon ny som kan bidra mer offensivt.

Hur länge tror ni vi får vänta på första namnet? Spelschemat tickar ju på nu och spelare måste in. Hoppas Bengtzén bokstavligt talat menade dygnet runt-jobb.

bradberry: "Så var det löst budgetmässigt! Man sparar väl dessutom sekiner på de långtidsskadade? Försäkringar går väl in och täcker där...?"

Jag tror att många tänker som dig där, men Sundlöv svarade på en liknande fråga förra säsongen. Frågan dök upp i en chatt på Brynäs hemsida:

mwille Hur fungerarar allt när spelare är skadade? På min arbetsplats så får arbetsgivaren betala dom två första sjukveckorna sen står försäkringskassan för resten och betalar ut 80% av grundlönen. Är det likadant för Hockeyprofsen? Isåfall kan man säga att föreningen sparar in pengar på alla skador. Tacksam för svar!

Micke Sundlöv Hej, Det är precis lika fast det finns ett tak på vad försäkringskassan betalar ut, den vet jag inte exakt vad det ligger på, strax under 30 000 någonstans per månad. Vi har en försäkring idag som gör att vi betalar lön i 14 dagar och försäkringskassan kommer in från 15, sen betalar vi resterande del av lönen upp till dag 90. Så det är inte så mycket pengar som vi "sparar" på att våra spelare blir skadade.

Redigerad kommentar

bradberry:

Skrev till Petri Kontiola på finska att komma till Brynäs :)

Peja: Anton Lander...

bradberry: John Persson är en AHL-doldis som också skulle kunna vara intressant. Han har familj i Gävle.

Säger så här:

Bz jagar tre spelare. Ta budgeten från dessa tre spelare och lägg på två spelare. Lyft upp Lööke och Westerholm nr 2. Tycker nämligen Westerholmarna börjat visa lite på slutet och Lööke känns stabil. Åtminstone för en 4:e-line. Kanske inte exemplariskt ur utvecklingssynpunkt men nödvändigt...

På så viss frigörs lön, arbetsgivaravgifter och sociala avgifter från ett tredje förvärv att sprida på två. Kontentan borde bli att vi kan värva en back och en center av kvalitet. 

Så var det löst budgetmässigt! Man sparar väl dessutom sekiner på de långtidsskadade? Försäkringar går väl in och täcker där...?

Återstår bara att hitta denna kvalitet samt karaktär på marknaden. Här prövas Bengtzén på allvar för första gången...

Kahn:

Bättre att trycka på föreningen med en insamling till en mental coach.

HappyX3: Tack för förklaring kring Thure.

Vad gäller listan så har jag svårt att tro att något lag släpper sina spelare då många av dem var producerande. Gissar att det blir kontraktlösa spelare, men den som lever får se. (:

Vet inte om denna vart uppe men låter ivf som BZ vill värva för framtiden (att spelarna passa in även nästa sesse)

Kanske får det bli Brodecki eller Blomqvist som får ta de viktiga
tekningarna i fortsättningen. De få gånger Brodecki har tekat
tycks han ha gjort det bra. Ute på isen har han också en förmåga
att oftast komma vinnande ur trängda och stökiga situationer
i kamp om pucken. Det gäller nog bara att våga ge honom det
förtroendet, när det är tekningar i viktiga lägen.

Annars har Blomqvist tekat lite oftare än Brodecki. Och han har
gjort det riktigt bra.

Vi ligger nu riktigt illa till när det gäller centersidan.
Ytterligare en skada på en center vore förödande för oss.

En sån som Johan Larsson skulle verkligen behövas i detta läget.
Han skulle verkligen kunna bli en frälsare.

« · 1640956 · »