Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Appropå marknadslägen
Så här uttryckte sig Vita Hästens frispråkiga VD om marknaden för ett år sedan
Tror det gällde länkad stjärna, fundera på vad ni tycker Brynäs ska bränna på spelare
Den halvmediokre allsvenske back som nyss begärde 200k för en månads spel fick mig fan att må illa. Sopa
bifhjärta:
Som redan nämnts så är det väl inte så många tänkbara kandidater som är lediga på marknaden..... dessutom till rätt pris..... och som vill spela för Brynäs. Men hoppet lever, åtminstone hos mig!
SnowKing: Ja men även om spelarna förstår att man inte kan få igenom några fantasivärvningar så blir dom ändå ersatta av en lirare från Almtuna.
Såg att Nokke är skadad. (Inte helt otippat tyvärr)
bifhjärta:
"hån mot Ollas o Sebbe"
Jag tror att alla inom laget förstår att har man runt 4 tusen på läktarna flera matcher i rad så kan det knappast bli några fantasivärvningar. Lundberg på lån tycker jag var snabbt handlat och sedan får vi hoppas att det även kommer nåt mer långsiktigt.
smallround:
Anton K borde ju vara helt uteslutet att värva för vår del.
Det vore ju totalt meningslöst att värva ännu en spelare
som riskerar att vara borta under JVM.
smallround: Anton Karlsson är en jättetalang, eller var åtminstone.
Men han är den sortens talang som redan är en stjärna, i sitt huvud. Han snackar om vad han ska göra med sina NHL miljoner innan han ens spelat i SHL eller på seniornivå. Och helt ärligt är det inte så konstigt, för det gör hans mamma också.
Talangfull kille, men inte beredd på att det kommer krävas en rejäl insats av honom för att nå sina mål.
Johan Norrström:
Jonas A har ju inte lirat i Ryssland denna säsong
Tror inte det innebär en skatteproblematik då
Redigerad kommentar
Peja: Ser gärna John Persson i Brynäs, en spelartyp som kommer behövas nu när Enterfeldt är borta. Brodin kan ju inte göra allt själv!
I övrigt tycker jag man borde gå all-in på Kontiola nu, vi saknar kvalite bland centrarna. Vår bästa center är egentligen mest naturlig som ytterforward. Kontiola skulle verkligen kunna lyfta laget och täcka upp ledarskap i Ollas och äntligen ge oss en riktig förstacenter.
Spännande tider nu ändå, väntar otåligt på vilka namn som ska in. Enterfeldt kommer saknas sjukt mycket. En center i närheten av honom behövs. Bra tekare och stark i närkamper. Gärna två starka spelare framåt som väger upp mot de flertalet lättviktare vi har.
På backsidan tycker jag våra sex som är nu har skött sig bra. Men väldigt sårbara om någon blir skadad/sjuk. Hade gärna sett någon ny som kan bidra mer offensivt.
Hur länge tror ni vi får vänta på första namnet? Spelschemat tickar ju på nu och spelare måste in. Hoppas Bengtzén bokstavligt talat menade dygnet runt-jobb.Redigerad kommentar
Säger så här:
Bz jagar tre spelare. Ta budgeten från dessa tre spelare och lägg på två spelare. Lyft upp Lööke och Westerholm nr 2. Tycker nämligen Westerholmarna börjat visa lite på slutet och Lööke känns stabil. Åtminstone för en 4:e-line. Kanske inte exemplariskt ur utvecklingssynpunkt men nödvändigt...
På så viss frigörs lön, arbetsgivaravgifter och sociala avgifter från ett tredje förvärv att sprida på två. Kontentan borde bli att vi kan värva en back och en center av kvalitet.
Så var det löst budgetmässigt! Man sparar väl dessutom sekiner på de långtidsskadade? Försäkringar går väl in och täcker där...?
Återstår bara att hitta denna kvalitet samt karaktär på marknaden. Här prövas Bengtzén på allvar för första gången...
Kanske får det bli Brodecki eller Blomqvist som får ta de viktiga
tekningarna i fortsättningen. De få gånger Brodecki har tekat
tycks han ha gjort det bra. Ute på isen har han också en förmåga
att oftast komma vinnande ur trängda och stökiga situationer
i kamp om pucken. Det gäller nog bara att våga ge honom det
förtroendet, när det är tekningar i viktiga lägen.
Annars har Blomqvist tekat lite oftare än Brodecki. Och han har
gjort det riktigt bra.
Vi ligger nu riktigt illa till när det gäller centersidan.
Ytterligare en skada på en center vore förödande för oss.
En sån som Johan Larsson skulle verkligen behövas i detta läget.
Han skulle verkligen kunna bli en frälsare.
Det är väl bra med en hårt jobbande forward i all ära men vi behöver kvalitetshöjare. Låt vara att Lundberg är en tillfällig (och billig) lösning men hade inte Ölund fungerat lika bra?
Men det skall bli intressant att se BZs nästa drag, det är först då vi kan bedöma hans skicklighet (och plånbok).