Redigerad kommentar
Spännande tider nu ändå, väntar otåligt på vilka namn som ska in. Enterfeldt kommer saknas sjukt mycket. En center i närheten av honom behövs. Bra tekare och stark i närkamper. Gärna två starka spelare framåt som väger upp mot de flertalet lättviktare vi har.
På backsidan tycker jag våra sex som är nu har skött sig bra. Men väldigt sårbara om någon blir skadad/sjuk. Hade gärna sett någon ny som kan bidra mer offensivt.
Hur länge tror ni vi får vänta på första namnet? Spelschemat tickar ju på nu och spelare måste in. Hoppas Bengtzén bokstavligt talat menade dygnet runt-jobb.Peja: Ser gärna John Persson i Brynäs, en spelartyp som kommer behövas nu när Enterfeldt är borta. Brodin kan ju inte göra allt själv!
I övrigt tycker jag man borde gå all-in på Kontiola nu, vi saknar kvalite bland centrarna. Vår bästa center är egentligen mest naturlig som ytterforward. Kontiola skulle verkligen kunna lyfta laget och täcka upp ledarskap i Ollas och äntligen ge oss en riktig förstacenter.
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Jonas A har ju inte lirat i Ryssland denna säsong
Tror inte det innebär en skatteproblematik då
smallround: Anton Karlsson är en jättetalang, eller var åtminstone.
Men han är den sortens talang som redan är en stjärna, i sitt huvud. Han snackar om vad han ska göra med sina NHL miljoner innan han ens spelat i SHL eller på seniornivå. Och helt ärligt är det inte så konstigt, för det gör hans mamma också.
Talangfull kille, men inte beredd på att det kommer krävas en rejäl insats av honom för att nå sina mål.
smallround:
Anton K borde ju vara helt uteslutet att värva för vår del.
Det vore ju totalt meningslöst att värva ännu en spelare
som riskerar att vara borta under JVM.
bifhjärta:
"hån mot Ollas o Sebbe"
Jag tror att alla inom laget förstår att har man runt 4 tusen på läktarna flera matcher i rad så kan det knappast bli några fantasivärvningar. Lundberg på lån tycker jag var snabbt handlat och sedan får vi hoppas att det även kommer nåt mer långsiktigt.
SnowKing: Ja men även om spelarna förstår att man inte kan få igenom några fantasivärvningar så blir dom ändå ersatta av en lirare från Almtuna.
Såg att Nokke är skadad. (Inte helt otippat tyvärr)
bifhjärta:
Som redan nämnts så är det väl inte så många tänkbara kandidater som är lediga på marknaden..... dessutom till rätt pris..... och som vill spela för Brynäs. Men hoppet lever, åtminstone hos mig!
Appropå marknadslägen
Så här uttryckte sig Vita Hästens frispråkiga VD om marknaden för ett år sedan
Tror det gällde länkad stjärna, fundera på vad ni tycker Brynäs ska bränna på spelare
Den halvmediokre allsvenske back som nyss begärde 200k för en månads spel fick mig fan att må illa. Sopa
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Johan Norrström: Du kan vänta dig, om du inte förstått det, en OK spelare från Almtuna. Alltså, fixar man en spelare på under 24 timmar efter Enters skada..då kan man inte heller förvänta sig särskilt mycket. Dessutom skvallrar dom 6 veckorna som lånet gäller att det bara är en utfyllnadsspelare. Om han vore så fantastisk bra så lånar man väl honom under en längre tid, alt värvar honom?
Förstår du nu vad du kan vänta dig? :)
Vad gäller andra ersättare så är marknaden, som Bz säger, tunn med undantag för vissa dyra och "orealistiska" värvningar. Jag önskar verkligen att jag hade svar på vilka Brynäs skulle ta hem istället för Emil, nu har jag inte det men det jag har ändå rätt att kritisera ett lån som detta. Om vi ska leda svensk hockey..jadu, då tar man inga spelare från Almtuna när man ska ersätta topp 5 spelare som är skadade.
Med detta sagt så önskar jag såklart med hela mitt hjärta att killen kan ersätta Enter, aldrig fullt ut men förhoppningsvis en bra bit iallafall. Det är ju en Gävlekille och det kan betyda mycket i sådana här fall. Vad gäller Bz så tror jag på honom och han ger ett bra intryck tycker jag, öppen och rak på sak. Tillskillnad från en viss Sundlöv.
Redigerad kommentar
Tuukka Mäntylä kan avbryta sitt kontrakt om han får erbjudande utomlands.
Där skulle vi ha en stabil back.
bradberry:
Skrev till Petri Kontiola på finska att komma till Brynäs :)