1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741964 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Fundamentals: Ja, dom platsade inte!

OM
vi vinner ikväll har vi inte torskat mot DIF på hela säsongen...

Nån kalenderbitare som har koll på om det någonsin inträffat tidigare?

sylf: Jag är inte helt säker men jag tror att spelare som Malmström och Casselståhl spelade för laget. Det kan ha legat annat bakom där.

70 Rodrigues: "Eller så skapar man en trupp där folk inte vågar säga halv sju ens!"

Eller så skapar man ett lag där alla spelar för laget, och inte som en samling egon.

Huss:

"Boork förlänger (troligtvis) med ett år och Lückner med ett år i Modo, innebär det att vi har Harald i BIF nästa år månntro?"

Kan du utveckla det här? Hängde inte riktigt med.

Gidde/TIKbiff: Be gone, thou infidel knaves...

70 Rodrigues: Jo hej på dej själv.

Bissett19: Jo tjena!!

70 Rodrigues: "Eller så skapar man en trupp där folk inte vågar säga halv sju ens!"

Så är nog inte fallet i Brynästruppen,finns nog många i det omklädningsrummet som vågar ställa sej upp o framföra sin åsikt.

Anemyr: Så kan man ju också resonera!!

70 Rodrigues: bra, för de ska inte snacka de ska lira!

TIKbiff:

AMEN!

*duckar också*

Anemyr: Eller så skapar man en trupp där folk inte vågar säga halv sju ens!

Huss:
Nä, för Harald säger ju i intervjun att han vill träna ett lag som har chans att vinna något ;-)
*duckar*

Stigsson: japp, det låter som en klockren beskrivning av Leffe... hoppas att Brynäs och Leffe kommer överrens om en förlängning!

"Skapa en harmonisk trupp där alla drar åt ett och samma håll..."

- och dom som inte gör det kan packa väskorna ;)

Appråpå ingenting är det bara jag som har hört att Robert Kimby kan bli aktuell för BIF nästa säsong?

Stigsson: Det känns som en ren plankning av Brynäs agende de senaste två åren.. Inte för att det är någonting nytt som Brynäs gjort men "satsningen" som Leksand gör känns bekant...

Profilen i länken låter som en beskrivning av Boork...

Stigsson: Det gör det definitivt och jag kan lova att Boorkmeister är med på den där listan.

Peja: Boork förlänger (troligtvis) med ett år och Lückner med ett år i Modo, innebär det att vi har Harald i BIF nästa år månntro?

Lückner stannar definitivt i Modo.

70 Rodrigues: Hade varit strålande, men DJ har ju fler liv än en katt i Brynäs... spelar ingen roll hur kass han är, han lyckas alltid få en ny tränare och blir således nollställd igen i förtroendekapital.

Peja: Du har nog rätt. Är nog bra att han stannar kvar nere i grötfeltat så kanske han kan locka ner sin bror också :-)

70 Rodrigues: Nej fyfan jag tror nog att Lauritzen är bättre än den likgiltiga skåningen du nämner...

Peja: Överjävlig och överjävlig... Han har iaf skrapat ihop 96 pinnar på 116 matcher sen han slog igenom och han har gjort det i mitten/bottenlag.

Peja: Då kan man ju lika gärna plocka tillbaka JJ från Rögle igen!!

Ambroo: Låter bra. Har hört liknande grejer från andra men borde han inte ha gjort ännu fler poäng i allsvenskan om han hade varit så överjävligt bra?

Peja: Sebbe har ett ruskigt driv och är relativt stark trots sin storlek. Han har dessutom ett fint spelsinne och är riktigt bra med klubban.

70 Rodrigues: Lauritzen är en vass kontringsspelare. Fast det stämmer inte att han är center. Han är ytterforward.

GävleLasse: Simon Östlund kanske ;-)

70 Rodrigues: Nej det känns som att det borde finnas hetare alternativ än boforskillen.

Fast man skall ju aldrig säga aldrig, han kan ju funka även fast han är liten till växten. Fast nog känns det som att det är tyngd och kraft vi behöver, fart och finess har vi ju redan i laget.

Men en Arnasondiet över sommaren kan göra underverk med vikten ;)

Fast jag skulle nog hellre se en mer namnkunnig center som inte är 5 pannkakor hög och väger 22 pannor!!

Sebastian Lauritzen från Bofors rytas vara på väg till Brynäs, om Boorken blir kvar så tror jag att så blir fallet. Får väl räknas som en ersättare för Almtorp isf. Se länk ang stats!

Jompe:

Känns som att Mormor skall slita sig från turneringen i K-hamn och ta med sig Thelin för att signa "Nordan".
Kan han motstå en återförening med alla de andra 82-leksingarna...?

Jag menar Frölunda.
I Gävle kan vi alla fall hockey...

Ankan

Han kan ju onekligen göra poäng iaf.

2002-2003 Rögle Allsvenskan 41 16 22 38 8
2003-2004 Luleå Elitserien 47 13 11 24 18
2004-2005 Luleå Elitserien 49 16 16 32 12
2005-2006 Luleå Elitserien 46 19 22 41 30
2006-2007 Norfolk Admirals AHL 51 12 20 32 14

70 Rodrigues: Plüss ut och Nordqvist in är väl nästan plus minus noll för Frölunda, om ordvitsen ursäktas. Men Nordqvist har nog potential till att bli riktigt bra, bättre än Plüss.

Jonas Nordqvist kan vi glömma till Brynäs, han väljer Frölunda och blir troligen ersättare för Martin Pluss. Se länk!

GävleLasse: Jag tycker också att Ellebo är bästa backen i J20-laget. Han känns betydligt säkrare och rejälare än de andra, typ Carlsson. Även Götz är intressant men han bör förbättra sitt defensiva spel först.

Hur som helst, hoppas både Ellebo och Götz blir utlånade till allsvenskan nästa säsong. Ett år där och de skulle absolut kunna vara redo för ES, om Ellebo inte är det redan nu.

GävleLasse: Menar du han som börjar på J och slutar på ohansson :-)

xal: Hehe, jag kan tänka mig ett par spelare som hon skulle peta ;)

Inga namn nämnda ;)

GävleLasse: Hon vänder spelet snabbare än Clintan hinner säga "kvartsbackspunkare", så varför inte? Brynäs är segare än sirap i januari.

xal: Skall Brynäs signa en häst?

ÄMNET För bövelen!

70 Rodrigues: De tre närmaste..? Såvida du inte åsyftar dig själv, din låtsaskompis och Roger, så är du nog ute och sladdar. Hästen kommer från Ankarsrum, lill-Zidane från Sixarve och hunden från Hammarglo. ;)

Huge: Nej något landslagspel har han mig veterligt inte varit aktuell för men det är ju ganska stor konkurrens på backpositionerna i juniorkronorna...

Men jag kan ju i alla fall göra en jämförelse med andra backar som testats. Han är i mina ögon bättre än Niklas Andersson, Linus Morin och Jonte Carlsson.

GävleLasse: Principiellt så håller jag med dig till fullo om att Ellebo säkert är rätt backtyp bakom en spelar som ex Angell, men jag tror ändå i dagsläget att det kan bli en lite för stor omställning att på direkten kastas in i ES-spelet där minsta misstag straffas hårt, vilket kanske fallet inte alltid är i J20.
Nu har jag ingen större koll på just Ellebo men jag antar att han inte prövats i några större sammanhang än just J20, typ AS?
Och han har väl heller inte varit aktuell för något juniorlandslag, ens i tidigare versioner än J20?
Men angående hans potential vad gäller backspelet rent generellt så får jag väl lita på ditt omdöme, även om det känns lite osäkert ibland... ;-))

Huge: Kanske, men samtidigt så tror jag att Ellebo skulle fixa det. Inte för att jag drar några större paralleller från deras spel i J20 utan mer för att Ellebo har en spelstil som passar för A-lagsspel. Han spelar enkelt och har mycket kraft i sina ageranden.

Men visst håller jag med om att Angell kommer bäst till sin rätt med en defensivt skicklig och rutinerad back. Att det inte går bra med Sunken förstår jag för han är ju i grunden en offensiv back, i alla fall enligt uttalande från Boorken förra året och han har ju inte blivit en "gammal räv" på en säsong.

Det som jag tycker är lite synd med Angell är att han är lite väl snabb in i zonen ibland. Jag skulle hellre se att han kommer in i andravåg med sitt vassa direktskott istället för som han gör nu...är först in i zonen. Men det blir väl så när man spelar bakom killar som Dackell, Lind och Bäckström... De är ju inga raketer direkt ;)

GävleLasse: Undrar om det verkligen skulle vara så kul att se en orutinerad juniorback kliva direkt in i ES-hetluften och dessutom försöka vara backup och stöd åt vår offensivglade Angell?
Att det funkade fint i J20 kanske inte är så konstigt, då spelet där är betydligt klenare, ostrukturerat och där offensiven sitter i högsätet. Passar ju Angell som hand i handske.
Mao så ska man kanske inte stirra sig alltför blind på vare sig hans eller Ellebos gemensamma insats i J20, om man nu vill försöka göra en någotsånär rättvis bedömning av hur dom skulle klara sig tillsammans mot ES-motstånd.
Då hade det väl isf varit mer klokt att sätta Ellebo tillsammans med ngn mer rutinerad och defensivt skicklig back, typ Danne eller Sjödda.

JanT: Det är väldigt enkelt. Det är inte samma konkurrens om en backplats än om en forwardplats.

Det var länge sedan jag skrev att Angell var bra i en match. Men i jämförelse med backar som Hulkkonen, Morin, Andersson, Lavins, Sundqvist och Johansson så står han sig ganska bra.

Sen har vi det här med backkollega... Angell spelar mycket med Sunken och det brukar ju inte hjälpa direkt.

Jag skulle verkligen vilja se Angell spela en del tillsammans med junioren Gustav Ellebo. De spelade tillsammans i den där berömda "frysboxmatchen" som Angell spelade med J20 och det funkade fint.

Bekis e på dekis.

70 Rodrigues: Vad har dom gjort för att förtjäna detta öde?

« · 832870 · »