1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Ett par tre killar med liknande spelstil som Wernblom och Renberg måste också in i laget, några som går rakt på mål och vågar stå upp och ta skiten framför dom båda målen. Gällande våra backar så hoppas jag och tror att DJ eller JK(Jourhavande kompis) kommer att få mindre speltid kommande säsong om vi nu får in backar av hög klass.

70 Rodrigues: Ja vi får hoppas att Sundlöv spänner musklerna inför nästa säsong med några riktigt bra spelare.

Är trött på Lidlsvärvningar......:)

Bissett19: Opps, glömde honom!!

Bissett19: Hoppas verkligen att Sundlöv har krokarna ute efter en målvakt, om nu inte Kristan förlänger. Lind tycker jag inte ska få förlängt, han är alldeles för skadebenägen.

70 Rodrigues: Gynge är väl oxå kontrakterad för nästa år?

Sylf:

Hua, det måste verkligen värvas, Bäckström räknar jag kallt med att han försvinner. Morin och Karlsson kan dom låna ut. Sen måste det in 3 backar och 2 centrar av mycket högklass.

G Daniel Sperrle

D Nicholas Angell
D Antti Hulkkonen
D Daniel Johansson
D Linus Morin
D Peter Nolander
D Jörgen Sundqvist

F Nicklas Bäckström
F Björn Danielsson
F Mads Hansen
F Janne Hauhtonen
F Daniel Hermansson
F Sebastian Karlsson
F Mathias Månsson
F Johannes Salmonsson

Bissett19: Vissa hävdar ju att Bicek inte var värvad som en målskytt utan i den grinder roll som han hade under säsongen, 17 p på 35 matcher är ju bra av en s.k grinder, varför då sparka honom, han har ju inte gjort någon dålig säsong? Du kan ge dig fan på att han kommer att producera poäng i ett annat lag med backar som kan sköta det defensiva jobbet själv istället för att hela tiden måste ta hjälp av 3 forwards. Ska bli intressant och se vem dom ersätter Bicek med.

wap.hockeysnack.com
Rätt i mitt tycke. Vi kan inte ha alltför måa "Artistare" och ett fullsäsongskontrakt hade blivit för dyrt med tanke på vad han hann med. Snart står det om DJ. Solen skiner nog även idag om just inte i Västerort :-)

Jag har hört rykten om någon halvvinglig amerikan vid namn Jult Omten som skulle dyka upp lagom till omstarten. Var tydligen tal om någon paketlösning vad jag förstod.

Bissett19: Det var väl kanske ganska väntat men ändå synd då jag tror att Bicce hade gjort bättre ifrån sig nästa säsong..

Helt klart nu att även Bicek lämnar Brynäs.

Ska bli intressant o se när Mormor skall ersätta en Stanley Cupmästare.

Peja: Eftersom du själv håller på och skriver krönikor på nätet tycker jag allt du borde visa din betydligt mer rutinerade kollega Keb Eriksson en gnutta respekt.

Dina egna krönikors trovärdighet påverkas ju exempelvis av vad du skriver här inne.

"När jag var 20 visste jag allt som var värt att veta, nu när jag är 60 vet jag hur lite jag visste då" (okänd)

sylf: En annan gjorde kvällens plock i MIF där förövrigt Cassel härjar omkring.

Johan Asplunds karriär fortsätter mot oanade höjder sen han lämnade BIF.

Gusten: Mycket bra att Hansen fortsätter, får hoppas att dom förlänger med Kristan, Dackell, Molin och Sjödda nu bara ett år till!

Sen får vi allt hoppas på ett riktigt hett nyförvärv varav minst en back, en center och gärna två riktigt bra forwards!

65selander: Det skulle då vara en pusselbit i ett 10000-bitars pussel.

65selander: Ja Sundlöv verkar lägga krutet på att förlänga med spelare som redan har kontrakt nästa säsong. Snart sitter väl DJ och Hulken också vid förhandlingsbordet :)
Skämt åsido så är jag jävligt glad att Hansen stannar ett bra tag, jävligt skicklig defensivt men också kvaliteer framåt. Han och Dackell bar ju oss en period efter jul.

GävleLasse: "Swedbank tar in ca 7600 och kvällens publik är ca 6100

LA tar in 8100 och vi hade knappt 5500

Det är viss skillnad det."

Och MoDo spelade semifinal igår, det är viss skillnad det också.

AD: ang Pusselbitstexten så kommer väl den när Danne får livstidskontrakt ;-)

Peja: Ingen pusselbit som har lagts den här gången....

Peja: BRA!!!! :-D

....och väntat....

ÖVERRASKA OSS SNART MORMOR, ÖVERRASKA OSS!!!

Den Norske landslagsforwarden Mads Hansen har förlängt sitt kontrakt med Brynäs IF, kontraktet är på 2+1 år och gäller för de två kommande säsongerna 2007/08 samt 2008/09 med en ömsesidig option även för säsongen 2009/10.

Gusten: Västeråråsarna har börjat diskuterat. Se länk

70 Rodrigues: Det ryktas tyvärr om att din favorit Josef Straka är klar för Luleå. Straka och deras nya sportchef blir officiellt imorgon.

65selander: Nä, det tror jag inte, även om det inte kan uteslutas.
Däremot så tror jag att båda lagen nu är ganska mentalt slitna efter kvartarna, och då behövs det inte så mkt för att vika ner sig, eller iaf tappa fokus när man snabbt kommer i ex ett tvåmålsunderläge, som HV gjorde igår. Marginalerna vad gäller det mentala blir mindre och mindre efterhand som det tuffa matchandet fortsätter.
Jämför med den andra semin där båda lagen vilat. Klar skillnad på instensitet och distinkthet i spelet öht från båda lagen.

Brynäs inleder sammarbete med Västerås?

Hulken, Sunken och DJ mot Berglund? :)

Huge: HV:s bleka insats igår kan nog förklaras med att man dels blivit manglad i en tuff kvartsfinal plus att känslan av att ha fixat en semifinalplats till en början kan ge en form av mättnadskänsla, då dom trots allt är det lag som måste anses vara den hetaste utmanaren till Färjestad om guldet. Skulle tro att vi får se ett helt annat HV i morgon.

Så du menar då att MODO hade det lättare då som lyckades vinna i SD i 7:e omg.

Lunkan: Framförallt så tror jag att kvartsfinalerna är dom svåraste att ta sig förbi. Där vill inget lag torska, för då har allt slit under säsongen nästan varit förgäves, sas.
När man väl kommit till semi så tror jag att det kan släppa en aning och alla ev prestationskrav minskar.
HV:s bleka insats igår kan nog förklaras med att man dels blivit manglad i en tuff kvartsfinal plus att känslan av att ha fixat en semifinalplats till en början kan ge en form av mättnadskänsla, då dom trots allt är det lag som måste anses vara den hetaste utmanaren till Färjestad om guldet. Skulle tro att vi får se ett helt annat HV i morgon.

GävleLasse: Det är ju en viss skillnad mellan kvart och semifinal också! Inte för att försvara våra dåliga siffror mer för att försöka försämra mOdOs :)

JanT: Ja det besannas ju ikväll!!! i Kempehallen.

Kung_Sjödin: Har du inte lärt dig att BIF alltid är sämst när det gäller! :-)

GävleLasse: Plus att Modo har ett bättre lag....i varje fall på backsidan.

Kung_Sjödin: "Hur ska man tolka MoDo - HV ?
Är HV's flathet kopplat till att dom inte har en domare som sjätte spelare, eller var det för hårt att möta oss i kvarten? Andra förslag?"

Modo har inte njudit in HV i matchen via en massa bjudmål. Där har du en stor skillnad.

Sjöddas indianare, Dackes Två bloopers plus en massa andra billiga mål...

Sånt kostar.

Kung_Sjödin: Visst fan, man har ju bara ett brunöga.....Stomipåse? gills det?

sylf: Enögda modoiter hajade jag, dubbla brunögon också. Quattro-brunögon på Gästrikarna gick dock inte riktigt hem...

Hur som, tycker ni inte att vi ska dumpa Sjödda och Molin nu och satsa på lite framtid som typ Ward och Jämtin. Fan vilket drag det skulle bli...

Så har Bobo fått foten av Rögle.....För vad?

GävleLasse: Räknar vi ögon står dom kvar på 6100,12200 om man räknar brunögon. Medans vi hade 11000 resp 22000......Skillnad det:-)

GävleLasse: YES!!! Jag visste det - vi var sämre :-D Moahahahahaha...

sylf: Ser jag fram emot, både ölen och resan alltså.

Kung_Sjödin: Swedbank tar in ca 7600 och kvällens publik är ca 6100

LA tar in 8100 och vi hade knappt 5500

Det är viss skillnad det.

Huss: Grattis!! Jag bjuder på en öl nästa resa med Brynäs Stockholm:-)

Huge: Jag beundrar eran uthållighet, och jag är inte det minsta orolig för att ni kommer orka hålla ångan uppe hela Silly Season. :-D

And now to something completely different...

Hur ska man tolka MoDo - HV ?
Är HV's flathet kopplat till att dom inte har en domare som sjätte spelare, eller var det för hårt att möta oss i kvarten? Andra förslag?

Det finns tydligen även andra arenor där det gapar ett par tusen platser tomma i första matchomgången...

Huge: Nu var det andra skribenter före med statsen.. Men det är klart, DU Huge runkar ju endast stats när det gagnar dina syften... ;)

Jag är inte ensam om att ha reagerat på "fenomenet" och jag vet inte om man kan skylla på spelsystemet då vi haft några sådana under åren då spelare som Viitakoski och Bicek varit i Brynäs. En annan aspekt är ju att främst Viitakoski koom till Brynäs när det var som sämst. Vi bodde ju formligen i egen zon på den tiden.

Men vad beror det på? Vad beror det på att Brynäs ligger i botten av tabellen när det gäller avlossade skott under en säsong. Är det lynnet?

Det mest troliga är att merparten av spelarna som varit i Brynäs under några säsonger inte har det lynnet helt enkelt.

Nåt för Sundlöv att värva bort tycker jag.

sylf: Branislav Janos !

70 Rodrigues: Vem är det här då??? :-))

Dukla Trencin Czech 46 40 31 71
Brynäs Elitserien 15 2 2 4

Brynäs sämsta värvning genom tiderna!!

sylf: :-)

70 Rodrigues: Niklas Bäckström innan Boork:

2004-2005 Brynäs Elitserien 19 0 0 0