1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742562 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huge: Jag ser fram emot att få svar... Du har ju haft typ hela helgen på dig att svara....

GävleLasse: "Jag försökte inte göra mig rolig på din bekostad"

Ok, men så uppfattade JAG det hela.
Och iom att jag nu deklarerar detta så kanske du förstår varför jag svarade på ett liknande sätt, dvs med samma mynt.
Inte för att denna pajkastning har ngt större intresse för andra än oss själva, men bara för protokollets skull så vill jag göra det klart.

Jag hinner inte svara på frågorna just nu i brist på tid.
Återkommer senare.

Huge: 1. Vilka skall bilda leading line?
2. Blir en spelare som Alex Sundström en BÄTTRE spelare när man värvat klart?
3. Blir Sundström mindre skadebenägen när man värvat klart?
4. Med Sundström, Dackell och Lind så har Brynäs 14 forwards varav fem av dessa är centrar, hur många fler tror du kommer in?
5. Vågar du komma med en analys när Brynäs värvat klart eller vill du skjuta fram analysen tills du har sett hur säsongen gått?

Huss: Så han är alltså en hoppjerka för att han bytte klubb innan han kom till Brynäs. Så byter man klubb ofta som ung junior så är man alltså en hoppjerka.

Du kanske kan upplysa mig om varför han lämnade Brynäs. Du verkar ha stenkoll på det. Jag vet inte varför.

GävleLasse: och så har han Djurgården som moderklubb samt betade av ett par klubbar dessförinnan också.
Du vet mkt väl varför han lämnade Brynäs och men skriver ändå att han "ratades". Kan du utveckla det med ord?
Fjant.

Huge: Jag försökte inte göra mig rolig på din bekostad. Jag gjorde ett seriöst försök att i ord beskriva hur försiktig du är.

Hur gick det med frågorna?

GävleLasse: "Nästa gång du skall göra dig rolig på min bekostnad, se till att jag är online då."

Du märkte inte att du själv försökte göra dig rolig på MIN bekostnad via golfinlägget till rafalski, när JAG inte var online?

65selander: Säg inte det. Björköven är svårtslagna hemma. De kan mycket väl bli en fet käpp i hjulet för SSK.

Huss: Nu har du chansen att bevisa att jag har fel. Kan du utveckla dina ord om att han är en hoppjerka?

Jag antar att du menar att han hoppar runt bland olika lag.

2001-2002 AIK J18 J18 Allsvenskan 14 12 5 17 2
Team Sweden U17 (all) International 11 9 3 12 0

2002-2003 Brynäs J20 SuperElit 19 4 7 11 4
Södertälje J20 SuperElit 9 4 2 6 0
Team Sweden U18 WJC-18 6 2 0 2 12
Team Sweden U18 (all) International 23 10 4 14 12

2003-2004 Södertälje Elitserien 23 0 2 2 0
Södertälje J20 SuperElit 27 20 15 35 6
Team Sweden U19 (all) International 4 1 0 1 4

2004-2005 Södertälje Elitserien 5 0 0 0 0
Södertälje J20 SuperElit 13 6 4 10 0
Halmstad Hammers Allsvenskan 27 6 9 15 6
Team Sweden U20 WJC-20 6 0 4 4 0
Team Sweden U20 (all) International 15 5 7 12 0

2005-2006 Södertälje Elitserien 31 1 3 4 4
Södertälje J20 SuperElit 2 3 1 4 0
AIK Allsvenskan 20 6 7 13 4

2006-2007 Södertälje Allsvenskan 45 16 23 39 20

Under sin karriär efter han lämnade Brynäs så har han varit utlånad två gånger annars har han varit SSK trogen.

65selander: Ja, Mikael Wahlberg skulle inte vara helt fel!

Huss: Nu slipper vi nog bry oss om SSK värvningar eftersom jag räknar kallt att dom tar vinsten mot Löven ikväll. Matchen börjar på Sportexpressen 1600.

Däremot så lär det finnas lite att plocka från MIF.

Huss: å det är därför han spelat i SSK's tredjelina under stora delar av säsogen?

GävleLasse: "Videll har ju blivit ratad av Brynäs en gång redan"
Ratad? Videll var och kanske är en jäkla hoppjerka. Han led/lider av Miettinen syndromet med sina krav på att spela i förstalinen.
Skall någon komma från SSK är det väl Ehnroth, som förvisso är en kaxig jäkel, men en otroligt lovande keeper.

Huge: Å såna reaktioner får man när man drygar sig.

Ta dig tid att besvara de frågor jag lyfte istället. Du verkar ha missat dem. Din tystand kan bara tolkas som att du inte har något svar.

Nästa gång du skall göra dig rolig på min bekostnad, se till att jag är online då.

GävleLasse: Så att gnällspikarna och svartmålarna får härja fritt på forumet, menar du?
Dream on.... :-)

Mitt utmaningsinlägg var väl ungefär lika seriöst menat som Boorks aprilskämt. Och en replik på ditt eget golfinlägg ang järnåttan.
Lite komiskt att se din överreaktion...

Huge: när skickade du utmaningen?

Du skrev om den här 12.02 idag och jag svarade en minut efter.

Ännu ett bevis på att du bara snackar en massa skit och absolut inte lägger någon som helst handling bakom dina totalt idiotiska inlägg.

Kan inte du ta dina principer och försvinna för gott?

GävleLasse: Tyvärr.
Du fick bara 1 chans, och den tog du inte.
Man har väl sina principer...

Huge: Är du seriös i din utmaning? VAD ligger i potten?

rafalski: "Huge, släpp debatten en stund och damma av drivern, golfsäsongen har börjat :-)"

Ja, du har helt rätt.
"Debatten" som dysterkvistarna för, börjar mer och mer likna en missnöjeskampanj som skulle göra Ian och Bert avundsjuka.
Munkas framstår som en munter och optimistisk trallgök i jämförelse...

PS.

Jag utmanade Gävlelasse på en match över 18 hål.
Han får fullt handicap, dvs 2 slag per hål.
Trots att jag chevalereskt nog erbjöd mig att bara använda järnåttan så antog han inte utmaningen.
Han kanske nappar ifall jag erbjuder mig att även spela med ena armen bakbunden och med bindel för ögonen... :-)

rafalski: Det verkar som att du behöver 2 veckor i Thailand :-) Hae n skön semster!!

Nu drar jag till Thailand i 2 veckor och hoppas på följande rubriker i kvällspressen vid hemkomsten:

"Bäckström ångrade sig och signar ett 5-årskontrakt med Brynäs"

"Brynäs har alltid varit laget i mitt hjärta, så när Sundlöv ringde var valet enkelt enligt Brendl"

"Jag känner mig sidsteppad av ledningen och längtar tillbaka till Brynäs säger Timonen"

"Jag är inte förvånad säger Sundlöv, hade på känn att dom här killarna skulle komma, nu återstår att se om vi har plats i truppen annars finns ju alltid möjligheten att låna ut dom till lag i AS"

70 Rodrigues: exakt. Deras skadeproblem kommer att utvärderas och kommer knappast att drabba laget nästa säsong. Lite småändringar i träningsupplägg får bot på skador som omgående inte kan relateras till "olycksfall i arbetet" under match.

GävleLasse: Timrå har redan nu spelare som kan bilda en "leading line" och kommer att förstärka ytterligare!

Dream Team: Nubben har till skillnad från t ex Sundlöv en solklar ambition att förstärka laget. Ni blir farliga nästa säsong.

70 Rodrigues: Nubben verkar dock inte vara intresserad av Linus Vidells tjänster längre. Uttalande i ST igår:

"Enligt kvällstidningen de mest hugade spekulanterna är Djurgården, Luleå, Mora och Timrå.
Det var innan Linus Videll i går kväll bättrade på sin ledning av kvalseriens poängliga i vinsten mot Rögle, då han gjorde både 4–2 och 5–2.
Därmed parkerar Södertälje på andra plats – med Elitserien i sikte.
Het kan tyckas.
– Nja, säger "Nubben" och svävar på svaret.
– Vi har varit intresserade, men det är inte särskilt hett. Andra är hetare. I dagsläget säger jag nej. Vi har lite andra alternativ."

70 Rodrigues: Problemet ligger i vår historia. Brynäs var FÖR bra för 30 år sedan. Storhetsvansinnet finns fortfarande kvar. ALLA talanger skall minsann vara glada över att Brynäs ens hör av sig till dem.

Sen undrar folk varför så få vill återvända till Brynäs.

GävleLasse: Sant!

70 Rodrigues: Videll har ju blivit ratad av Brynäs en gång redan...Varför skulle han komma tillbaka? Om du fick provanställning på ett företag och fick gå utan att ens fått en rejäl chans att visa vad du går för. Skulle du söka jobb där igen?

rafalski: Skall man tolka Huges brist på att våga sig på att ens ha en åsikt så lär han inte vara en person som använder drivern. Här har du en kille som hellre chippar sig fram med en järnåtta...

GävleLasse: I går "avslöjade" Expressen att Södertäljespelaren Linus Videll, 21, är jagad av mer än halva Elitserien.
Enligt kvällstidningen de mest hugade spekulanterna är Djurgården, Luleå, Mora och Timrå

Hade hellre sett Videll istf Sundström!

70 Rodrigues: Det enda som beräftas är att jag fick rätt i att det är så gott som färdigvärvat. Man behöver ju inte vara nobelpristagare för att räkna ut att det knappast kommer några rejäla förstärkningar.

Huge ville inte se verkligheten utan sköt påsin analys tills Brynäs värvat klart. Den analysen kommer inte komma förrän säsongen är avgjord.

Nu väntar jag bara på att man skall komma ut med motiveringen till lagbygget och en klar målsättning för nästa säsong.

wap.hockeysnack.com
Huge, släpp debatten en stund och damma av drivern, golfsäsongen har börjat :-)

GävleLasse: - Vi ska ha en forward till och håller ögonen öppna för alternativ där också när jag ändå är här i Finland säger Sundlöv.

Betyder det att Spets kommer att få nytt kontrakt tro?

70 Rodrigues: Den som mest liknar ett aprilskämt är att de går för guld nästa säsong.

Inte ng med att de saknar ambition, de gör sig roliga över det med. Det är verkligen ett bra sätt att tacka, och framförallt skapa förutsättningar för att få fler sponsorer.

Ledningen pissar på allt och alla...

GävleLasse: Roligt 1:a Aprilskämt :-) Se länk!

Bissett19: Ja de som hoppats på att Brynäs skall ta in massor av spelare går bet. Det verkar bli som jag förutspått. Man signar hellre gamla spelare än att förbättra laget genom att förstärka där det behövs.

Huge: Jag tog mig tiden att leta fram några frågor som du uppenbart missat.

1. Vilka skall bilda leading line?
2. Blir en spelare som Alex Sundström en BÄTTRE spelare när man värvat klart?
3. Blir Sundström mindre skadebenägen när man värvat klart?
4. Med Sundström, Dackell och Lind så har Brynäs 14 forwards varav fem av dessa är centrar, hur många fler tror du kommer in?
5. Vågar du komma med en analys när Brynäs värvat klart eller vill du skjuta fram analysen tills du har sett hur säsongen gått?

Där har du fem frågor att besvara. du skrev att du kollade när du satt dig ner och tittade efter anledning till "fyllesnacket".

Här startar det...

GävleLasse: "Återigen så ser man att Boork och Sundlöv har två helt olika filosofier när det gäller lagbygge. Sundlöv ger kontrakt till gamla spelare som Molin och Lind och Boork letar pojkspolingar..."

Av alla befängda teorier du ibland kastar fram, så är väl den här ändå den mest befängda hittills.
Menar du på fullt allvar att sportchefen och tränaren i ett ES-lag skulle köra sina egna race och motarbeta varandra?

Sen vill jag gärna ha en reflektion till det inlägg som jag skrev angående MIF's backar. Där var du inte sen med att komma med ett inlägg där huvudsyftet var att göra dig rolig på min bekostnad. Jag hade kunna ta det OM du bemött det som ligger till grund för det hela. Men som vanligt så missade du sakfrågan totalt.

Så här skrev jag...

Jag skrev:

Peja: Ser man på vad en del av MIF's backar har gjort under de matcher de spelat sedan de TILLKOM till truppen så kan man lugnt konstatera att de gott och väl skulle ta en plats i Brynäs.

Sekeras 23 matcher 3 mål 10 assist +3
Välivaara 31 matcher 2 mål 11 assist -2
Woolley 31 matcher 1 mål 5 assist +/-0
Sicak 10 matcher 1 mål 2 assist +1

Även Casselståhl har gjort det bra sedan han anslöt
Casselståhl 10 matcher 0 mål 1 assist +3

Att det tyvärr finns skribenter här som inte förstår att en spelaromsättning på 39 spelare under en säsong tyder på att man sparkat en hel del spelare som inte höll måttet grundlade den mindre imponerande säsongen.

Men de backar jag listade här skulle gott och väl göra ett bättre jobb än DJ, Sunken och Hulkkonen.

Sundqvist 55 matcher 3 mål 3 assist -8
Hulkkonen 32 matcher 2 mål 2 assist -6
Johansson 53 matcher 5 mål 6 assist +1

Fast det är klart, i Brynäs har man ju endast otur när man spelar dåligt...

Reflektion?

Bissett19:

Spets passar in i en fjärdekedja med uppgiften att spela noll noll.

Mormor har tagit färjan över till Muminland.

"Brynäs sportchef är för övrigt i Finland just nu och har sett Jokerits senaste två semifinalmatcher. Där finns backen Markus Kankaanperä som också placerats i Brynäs en längre tid.

- Vi tittar på honom. Men inte heller där finns något kontrakt klart och så länge Jokerit spelar väntar vi med övriga kontakter.

En finsk forward kan också tänkas ramla in.

- Vi ska ha en forward till och håller ögonen öppna för alternativ där också när jag ändå är här i Finland.

På hemmaplan återstår förhandlingar med Ove Molin, Tomy Sjödin, Micke Lind och Lars-Erik Spets.

- Vi för en dialog och hoppas få klart med några så snabbt som möjligt, säger Sundlöv."

Nån som sätter emot att Spets är näste man att få ett tvåårskontrakt?

70 Rodrigues: Ja, vad tycker du var anmärkningsvärt i det jag skrev om Floberg och Jobs?
Att dom var lovande spelare som inte höll måttet och nu spelar i AS, där dom gjort hyggligt ifrån sig, men inte mer?
Var det så kontroversiellt att det anses som totalfel?

Huge: Du menar det som du skrev om Floberg och Jobs ?

GävleLasse: Så du menar att bara för att du inte är nöjd med det svar du får och själv uppfattar det som enbart citat och motfrågor, så är det legitimt att svara med att kalla ngn för dum i huvudet och patetisk?

Jag har bläddrat tillbaka och kollat vad det är du anser dig inte ha fått ngt svar på. Kan inte hitta ngt speciellt som föranleder ditt påstående.
Mig veterligt så är det ingen annan skribent som jag har debatterat med, som tycker att mina svar är speciellt undflyende eller försök att smita från ämnet sas. Jag tycker nog själv att jag bemödar mig om att svara sakligt och även att i största möjliga mån underbygga mina argument med egna åsikter och fakta, när jag anser att det krävs.

Alexander Sundström: Ska vi ha ambitioner i SM-slutspelet bör man väl värva Peter Sundströms son istället.

Peter Sundström: TRE SM-GULD (1987, 1992, 1994)
Patrik Sundström: tre SM-guld färre... (3-3=0)

Huge: Har du reflekterat över vad som gjorde att jag skrev som jag gjorde?

Skillnaden är ju att du aldrig kom med svar på mina frågor utan kom med dina citat och motfrågor, precis som vanligt. Ställer man frågor så måste man även kunna svara på frågor. Gör man som du så ÄR man patetisk så enkelt är det.

Men nu gör vi så här:

Du fortsätter att kolla på textTv och gör dina efterhandsanalyser och ger fan i att kommentera det folk uppfattar efter att de besökt matcher så slutar jag att kalla dig patetisk.

Eller förresten. Du kan sluta att besvara mina inlägg rakt av.

GävleLasse: "Först så antyder du att jag är alkoholist och sedan så menar du att jag är dum i huvudet."

Vill i all anspråkslöshet påminna om det inlägg som startade denna fylledebatt.
Så här inledde du det hela:

" Tycker du allvarligt att det ser ut som att de har en klar linje i sitt lagbygge?

Söp du inatt?"

Då svarade jag med ngt om fyllerus. Vet inte om det svaret är så mkt allvarligare än ditt inledande under av saklighet.
Detta inlägg besvarade du sen med följande lilla saklighet:

"Du blir fan mer och mer patetisk för varje dag som går. Dum som ett hål i en vattenhink är vad du är."

Vilket jag återigen besvarade med ngt som antydde att du fortfarande befann dig i ett fyllerus.

Som jag ser det så har jag bara tagit seden dit jag kommit och besvarat dina egna antydningar. Antydningar som det dessutom är du själv som tagit initiativet till.

Huge: Jag trodde att jag skulle få någon slags förklaring på ditt påhopp förut. Men det verkar som jag gick bet på den...

Huge: När det gäller Bäckis så tror jag snarare att "klubbkänslan" finns hos hans pappa än hos Bäckis. Han gör som pappa säger helt enkelt.

Huge: Å den klubbkänslan byggar man alltså upp genom att ta in talanger och placerar dem på bänken?

GävleLasse: Klubbkänslan tyckar jag inte man ska underskatta när det gäller främst äldre och mer etablerade spelare. Där är den många gånger rätt viktig när det gäller spelares beslut i frågor som rör ev flytt osv.
Däremot så faller det sig kanske mer naturligt att klubbkänslan inte är lika stark när man är yngre och på väg upp i karriären.
Då är det andra saker som styr och det har jag full förståelse för.
Sen finns det förstås undantag även här, och Bäckis verkar ju iaf vara ett sådant.
Beträffande Sundström så är väl hans uttalande om NJ ett litet bevis på vad jag också menar.
Generellt sett så kan man inte dra några som helst slutsatser på grundval av ex Modins eller ngn annan hemvändare. Det finns nästan lika många klubbtrogna hemvändare sas, som ickediton.
Modin är väl dessutom i själen mkt mer Timråit än Brynäsare, om jag har uppfattat saken rätt.

Huge: Så här skrev du till mig idag.

"Ditt konstruktiva svar visar väl bara att du ännu inte vaknat ur ditt fyllerus.
Verkar mer och mer bli ett permanent tillstånd...

En normalbegåvad person väntar kanske med att betygsätta värvningarna tills dess att truppen är spikad"

Först så antyder du att jag är alkoholist och sedan så menar du att jag är dum i huvudet.

Är det ditt sätt att debattera sakfrågorna? Det enda du gör är att ställa motfrågor och undviker att svara på våra motfrågor.

« · 865959 · »