1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742562 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huge: Jag ser fram emot att få svar... Du har ju haft typ hela helgen på dig att svara....

Aprilskämtet på Brynäs hemsida kanske funkar! haha, vem vet, den kan göra succè:D

GävleLasse:

1.
Svårt att säga på direkten, men ifall Sundström kommer så tycker jag att han är ett intressant namn som center mellan ex Dackell och Månsson.
Hauhtonen är dock förstanamn så här långt.

2.
När vi värvat klart så kan vi se ifall LAGET blir bättre eller inte. Det är min poäng i hela debatten och det har jag också skrivit hela tiden. Att du inte tagit åt dig detta får stå för dig själv.
Sundström är en del i totalbilden och den kan ju inte bedömas korrekt förrän alla bitar är på plats. En uppskattning är dock att han kommer att utvecklas och bli en ännu bättre spelare än vad han är i dagsläget.
Som jag ser det så kommer han att gå direkt in i laget.

3.
Samma här. Vad har hans ev skadebenägenhet för koppling till att vi värvat klart? Konstig fråga.
Dessutom visar det sig ju att han under denna säsong varit helt frisk, från att ha varit borta nästan hela förra säsongen.
Känns som att det behövs lite mer kött på benen ang hans ev "skadebenägenhet", än att gå på det som murvlarna skriver och dom rykten som går. Jag utgår från att läkarna gör en korrekt bedömning innan han ev signas. Risken finns förstås alltid att det kan gå som det gick för ex Sulku, men han hade å andra sidan ett record av fler skador bakom sig, än vad Sundström verkar ha haft.

4.
Frågar du hur många fler centrar det kommer in, eller hur många fler forwards som kommer in? Lite förvirrande eftersom du nämner Sundström, Dackell och Lind i sammanhanget och Dackell är ju ingen center.

5.
Varför skulle jag inte våga komma med en analys när vi värvat klart?
Hela mitt resonemang går ju ut på att man bör vänta med en analys till dess. Det försökte jag ju dessutom säga via min jämförelse med en 100-meterslöpare. Det kanske inte är så intressant hur han ligger till efter 40 meter, utan mer intressant var han befinner sig efter 100 meter.

Som sagt: ett par av frågorna har jag redan svarat på, men nu kanske det klarnar lite mer?

Huge: "Dessutom visar det sig ju att han under denna säsong varit helt frisk, från att ha varit borta nästan hela förra säsongen.
Känns som att det behövs lite mer kött på benen ang hans ev "skadebenägenhet", än att gå på det som murvlarna skriver och dom rykten som går."

Sundström har spelat 28 av AS 45 omgångar. Det finns inget nämnt att han skulle ha spelat med J20 så jag antar att han dragits med skador även den här säsongen.

"Frågar du hur många fler centrar det kommer in, eller hur många fler forwards som kommer in? Lite förvirrande eftersom du nämner Sundström, Dackell och Lind i sammanhanget och Dackell är ju ingen center."

Nej Dackell är ingen center, men han är forward och tar således en plats bland dessa. Har man tänkt sig att ha ett visst antal FORWARDS så påverkar det ju även antalet centrar, det trodde jag även du förstod.

Huge: "Det försökte jag ju dessutom säga via min jämförelse med en 100-meterslöpare. Det kanske inte är så intressant hur han ligger till efter 40 meter, utan mer intressant var han befinner sig efter 100 meter."

Som du säkert förstår så är (förhoppningsvis) Brynäs marknad i full gång att skapa ekonomiska förutsättningar genom raggande av sponsorer. Därför anser jag att det är relevant att ställa sig undrande under hela uppbyggnadsfasen. Det är viktigt att sända ut signaler att man är ambitiös i sitt lagbygge. Brynäs marknad hade ett bra år med Bäckis som affischnamn, dessvärre så lyser det solklara affischnamnet med sin frånvaro så här långt. Det oroar.

GävleLasse & Huge: Ni kan väl sluta tjafsa nu killar... ni gör alla andra här på detta forumet en tjänst...

Jonte321: ja det skrivs ju jäkligt mycket här...hade inte jag och Huge haft våra trätor så vore ju GB'n helt död.

Fortsätt du och för din "debatt" inne på Elitserieboken. En tråd om utlänningar där du besvarar dig själv... ;)

GävleLasse: "hade inte jag och Huge haft våra trätor så vore ju GB'n helt död."

Nu överdrev du väl iaf.

Bissett19: Bortsett från ditt inlägg som skrevs för en timme sedan så har det varit dött... ;)

GävleLasse: Angående truppens storlek så vet vi väl inte hur man tänkt sig att det ska se ut nästa säsong. Blir det samma storlek (17 forwards) eller blir det en bantning?
Om vi utgår från att Dackell, Lind och Molin får förlängt, så har vi i dagsläget 14 forwards under kontrakt.
Lägg till Sundström och en ny finne, så kan du fylla på med ytterligare 1 spelare för att komma upp till fjolårets 17 forwards.
Isf gärna ytterligare 1 bra finne, eftersom det verkar vara där man i huvudsak letar. Sen är det väl heller ingen direkt jättebrådska.
Kan vara klokt att avvakta tills efter VM i Moskva.

Angående Sundströms ev skador så gick jag på det som stod i dagens GD:

"Det som kan oroa en del är de skadeproblem den unga talangen dragits med och missade i stort sett hela förra säsongen på grund av en knäskada. Men den här säsongen har han varit hel."

Uppenbarligen så finns det alltså divergerande uppgifter ang skadebenägenheten.

Bissett19: ""hade inte jag och Huge haft våra trätor så vore ju GB'n helt död."

Nu överdrev du väl iaf."

Ärligt talat, om man läst vad som i övrigt avhandlats:

Överdriver verkligen Lasse?
Inte mkt iaf.... :-)

KS-maran har just börjat för stackars SAIK.

1-0 till Rögle efter en minut....

Huge: "Överdriver verkligen Lasse?"

Rätt mkt iaf.......:-)

08.151 - 1 PP1Leksand15. HUOKKO, Jan 
 (17. KARLBERG, Mikael
 32. BERGENSTRÖM, Jens)

Huge: o 1-0 till Löven mot SSK.

GB:n lever........;)

28.19 10 min Leksand 7. ANDERSÉN, Niclas ABUSE
28.19 2 min Leksand 7. ANDERSÉN, Niclas SLASH

24.44 2 min Löven 36. SUNDSTRÖM, Alexander SLASH

Brynäs potentiella nyförvärv får ut aggressionerna i sista matcherna i sina lag?

Huge: Då blir det alltså utlåning av minst två forwards, Gynge och Alcén.

Jag vet inte anledningen till att Sundström bara spelat 28 matcher. Visserligen så har han ju precis som bäckis missat en hel del genom sitt spel i Juniorkronorna. Men att han skulle missa halva säsongen tycker jag låter mycket.

Om Sundlöv nu får tag på en ny finne och de rykten som finns nu blir av så blir det ännu en säsong med en tunn backbesättning.

Jag är oroad.

GävleLasse: Jadu, personligen är jag mest oroad över Sundströms kapacitet som spelare. Han är trots allt en utfyllnadsspelare i Björklöven och det är ett lag som håller långtifrån es-klass...

Peja: Nej Boorken har ju scoutat honom så det måste vara en klasslirare..

;)

GävleLasse: Jag kikade lite på semifinalen igår och fick då även chansen att lyssna lite på Boorken i periodpauserna. Där höjde han spelare som Ward, Ledin, Jämtin och Kåberg till skyarna och påpekade att denna typ av spelare är otroligt värdefulla. I brynäs är denna typen av spelare tydligen inte lika värdefulla eftersom det förlängs kontrakt med gamlingar till höger och vänster.
Mycket märkligt tycker jag.

Peja: Andersén har gjort 2 assist nu det sista :D

munkas: Ehh, vadå, Brynäs har ju Daniel Johansson. Han spelar tuffare än Lance Ward.

Peja: Var det lite sarkasm där i din ton månne?

munkas: Jag satt även jag och förundrades över Boorkens kommentarer. Jag skrev ju igår om hans medhåll när det gäller skotten, att man skall skjuta mycket.

Brynäs kom sist i ligan när det gäller avlossade skott PÅ mål.

GävleLasse: Blir intressant att se vad som händer med truppen i MIF nu eftersom många har -07 på kontraktet. Wahlberg so mmånga vill ha har tyvärr kontrakt till -09. Kanske han har någon klausul som gör att han får gå till annan klubb om dom inte går upp?

Ryssen lämnar nog landet tyvärr.

65selander: Hade varit skoj att se Videll i BIF tröjan nästa år men nu spelar han nog kvar i SSK..

munkas: "Höjde till skyarna" var väl ändå en rätt så grov vantolkning av det Boork sa.
Jag uppfattade det mer som att den typen av spelare kanske inte alltid får den uppskattning dom förtjänar, samtidigt som han naturligtvis menade att dom är värdefulla för sina lag.
Våra egna "grisar" kanske inte är lika grisiga sas, men förhoppningsvis så tuffar ex Widing, Salmonsson och Hauhtonen till sig och blir lite mer svinaktiga. Dom är väl det närmaste en svinstia vi har i laget.
Dessutom mkt bättre som konstruktiva svin.

"eftersom det förlängs kontrakt med gamlingar till höger och vänster."

Ja, jäklar vad många odugliga gamlingar vi har förlängt med.
Få se nu: Sjödda borde naturligtvis inte ha fått förlängt. Nu har han ju inte skrivit på än, så man kan ju hoppas att han ändrar sig och lägger av.
Och vad fan gör en sån sopa som Dackell i laget?
Bara att be honom fara och flyga.
Och Molin, det sorgebarnet. Totalt oduglig och inget brynäshjärta öht.
Återstår väl bara för Lind att försöka övertala Timrå att ta tillbaka honom.
Där uppskattar man iaf bra spelare.

65selander: "Ryssen lämnar nog landet tyvärr."

Ja, han får filma och dyka ngn annanstans nästa säsong.
Borde väl finnas en hygglig chans för honom att få statera i ngn Costeau-film. Där blir det ju mkt dykning och filmning...

Huge: Ironin bet bra där. Go Huge!
Jag avstår att kommentera ämnet där 35-åringar av vissa beskrivs som gamla odugliga föredettingar. Risk för jäv där.

20 Lindgren: Och i Huges fall så är de fortfarande pojkspoöingar... ;)

GävleLasse: Jag lovar L tangenten flyttade på sig pojkspoLingar skall det givetvis vara

GävleLasse: Jag vet inte hur gammal Huge är. Bara att han är gammal.

20 Lindgren: "Jag vet inte hur gammal Huge är. Bara att han är gammal."

Säg så här: jag börjar mer och mer betrakta min järnåtta som ett gångstöd än ett närspelsvapen på golfbanan.

Vänta du bara Lasse, du är snart där själv... ;-))

65selander: " Blir intressant att se vad som händer med truppen i MIF nu eftersom många har -07 på kontraktet"

För vår egen del så känns det kanske lite mer intressant att se vad som händer med de tilltänkta nyförvärv som Malmö har gjort klart med, men som nu sannolikt inte blir ngn realitet iom att dom inte klarade nytt ES-kontrakt. Dom tilltänkta stjärnorna har naturligtvis klausuler om fri lejd sas, vid just det scenario som vi bevittnat idag.
Tycker ändå lite synd om Malmö, som trots allt känts som det bästa laget i KS. Dom föll nog på en enda sak, och det var Calle Söderbergs ögonskada.
Där tappade dom sitt stora trumfkort, när det gäller lagmoral och vinnarskalle. Känns inte som att flera av deras utlänningar kommit upp i den standard och ödmjukhet som krävs inför uppgiften.

För er som är intresserade så har jag knåpat ihop en kalenderfil med Brynäs matcher 2007/2008. filen öppnas med Outlook

Huge: Att Malmö åker ner betyder även att det finns fler stjärnor tillgängliga. De hade gjort klart med ett flertal finska landslagsspelare, t.ex Janne Pesonen, men nu bryts deras kontrakt automatiskt.

Peja: Ja, det var väl det jag liksom försökte säga med mitt inlägg... ;-)

Huge: Nej jag lär dö av magsår innan dess...

Du hade musköt när du gjorde lumpen va?

Peja: Pesonen hade väl en guldhjälm på sig i matchen som de visade i veckan. Han var den ende som hade det. Mitt tips är att han är den som vann skytteligan den här säsongen..

Där har Sundlöv nåt att jobba på ;)

GävleLasse: Musköter är för landkrabbor.
Bättre upp: 12-pundskanonerna vi hade på Wasa när hon gick till botten 1628, det var grejer det....

Alexander Sundström är nog ingen dum värvning! , skulle gärna vilja se honom i brynäs dressen än Sebastian Karlsson.
Någon som sundlöv ska kolla om han inte har redan kollat på denna målsprutarn, tycker jag är :

Jani Rita Jokerit

Gp G A TP PIM
56 32 20 52 28

Saknar Tuulola !!

Här finns det några att välja på:

Markus Korhonen målvakt
Levente Szuper målvakt
Jyri Marttinen back
Edvin Frylén back
Lubomir Sekeras back
Daniel Casselståhl back
Vladimir Sicak back
Jason Woolley back
Johan Norgren back
Pavel Trnka back
Fedor Fedorov forward
Juha Riihijärvi forward
Marcus Paulsson forward
Mikael Johansson forward
Tomas Sinisalo forward
Linus Fagemo forward
Jan Öberg forward
M Matthiasson forward

70 Rodrigues: Av dom platsar bara EN,Fedorov,i Brynäs. Möjligen Martinen också.

sylf: Marttinen har kontrakt med Timrå nästa säsong. Skrev på för MIF och Timrå  i nästan samma veva :-)

sylf: Fagemo är ju endå rätt bra .

Wernblom är ju "fri" nu också :P

lillovechkin: Såg att han ska till modo xD

"Wernblom ska ha sagt upp sig från sitt jobb som bilförsäljare i Skellefteå och vill nu hem till sitt nybyggda hus i Ö-vik."

Har dom så taskigt betalt i Skellefteå att dom måste ha jobb på sidan om?

moreten:

Tror det var så att Werner ville ha ett jobb på sidan om, bara för den sociala biten. Det hade han även under sin tid i MoDo.

Kul att göra något annat än att bara vara hockeynörd kanske?

Om Kristan lämnar vill Brynäs ha en målvakt som hellre vill spela någon annanstans.

« · 865959 · »