1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746044 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
28.19 10 min Leksand 7. ANDERSÉN, Niclas ABUSE
28.19 2 min Leksand 7. ANDERSÉN, Niclas SLASH

24.44 2 min Löven 36. SUNDSTRÖM, Alexander SLASH

Brynäs potentiella nyförvärv får ut aggressionerna i sista matcherna i sina lag?

Huge: o 1-0 till Löven mot SSK.

GB:n lever........;)

08.151 - 1 PP1Leksand15. HUOKKO, Jan 
 (17. KARLBERG, Mikael
 32. BERGENSTRÖM, Jens)

Huge: "Överdriver verkligen Lasse?"

Rätt mkt iaf.......:-)

KS-maran har just börjat för stackars SAIK.

1-0 till Rögle efter en minut....

Bissett19: ""hade inte jag och Huge haft våra trätor så vore ju GB'n helt död."

Nu överdrev du väl iaf."

Ärligt talat, om man läst vad som i övrigt avhandlats:

Överdriver verkligen Lasse?
Inte mkt iaf.... :-)

GävleLasse: Angående truppens storlek så vet vi väl inte hur man tänkt sig att det ska se ut nästa säsong. Blir det samma storlek (17 forwards) eller blir det en bantning?
Om vi utgår från att Dackell, Lind och Molin får förlängt, så har vi i dagsläget 14 forwards under kontrakt.
Lägg till Sundström och en ny finne, så kan du fylla på med ytterligare 1 spelare för att komma upp till fjolårets 17 forwards.
Isf gärna ytterligare 1 bra finne, eftersom det verkar vara där man i huvudsak letar. Sen är det väl heller ingen direkt jättebrådska.
Kan vara klokt att avvakta tills efter VM i Moskva.

Angående Sundströms ev skador så gick jag på det som stod i dagens GD:

"Det som kan oroa en del är de skadeproblem den unga talangen dragits med och missade i stort sett hela förra säsongen på grund av en knäskada. Men den här säsongen har han varit hel."

Uppenbarligen så finns det alltså divergerande uppgifter ang skadebenägenheten.

Bissett19: Bortsett från ditt inlägg som skrevs för en timme sedan så har det varit dött... ;)

GävleLasse: "hade inte jag och Huge haft våra trätor så vore ju GB'n helt död."

Nu överdrev du väl iaf.

Jonte321: ja det skrivs ju jäkligt mycket här...hade inte jag och Huge haft våra trätor så vore ju GB'n helt död.

Fortsätt du och för din "debatt" inne på Elitserieboken. En tråd om utlänningar där du besvarar dig själv... ;)

GävleLasse & Huge: Ni kan väl sluta tjafsa nu killar... ni gör alla andra här på detta forumet en tjänst...

Huge: "Det försökte jag ju dessutom säga via min jämförelse med en 100-meterslöpare. Det kanske inte är så intressant hur han ligger till efter 40 meter, utan mer intressant var han befinner sig efter 100 meter."

Som du säkert förstår så är (förhoppningsvis) Brynäs marknad i full gång att skapa ekonomiska förutsättningar genom raggande av sponsorer. Därför anser jag att det är relevant att ställa sig undrande under hela uppbyggnadsfasen. Det är viktigt att sända ut signaler att man är ambitiös i sitt lagbygge. Brynäs marknad hade ett bra år med Bäckis som affischnamn, dessvärre så lyser det solklara affischnamnet med sin frånvaro så här långt. Det oroar.

Huge: "Dessutom visar det sig ju att han under denna säsong varit helt frisk, från att ha varit borta nästan hela förra säsongen.
Känns som att det behövs lite mer kött på benen ang hans ev "skadebenägenhet", än att gå på det som murvlarna skriver och dom rykten som går."

Sundström har spelat 28 av AS 45 omgångar. Det finns inget nämnt att han skulle ha spelat med J20 så jag antar att han dragits med skador även den här säsongen.

"Frågar du hur många fler centrar det kommer in, eller hur många fler forwards som kommer in? Lite förvirrande eftersom du nämner Sundström, Dackell och Lind i sammanhanget och Dackell är ju ingen center."

Nej Dackell är ingen center, men han är forward och tar således en plats bland dessa. Har man tänkt sig att ha ett visst antal FORWARDS så påverkar det ju även antalet centrar, det trodde jag även du förstod.

GävleLasse:

1.
Svårt att säga på direkten, men ifall Sundström kommer så tycker jag att han är ett intressant namn som center mellan ex Dackell och Månsson.
Hauhtonen är dock förstanamn så här långt.

2.
När vi värvat klart så kan vi se ifall LAGET blir bättre eller inte. Det är min poäng i hela debatten och det har jag också skrivit hela tiden. Att du inte tagit åt dig detta får stå för dig själv.
Sundström är en del i totalbilden och den kan ju inte bedömas korrekt förrän alla bitar är på plats. En uppskattning är dock att han kommer att utvecklas och bli en ännu bättre spelare än vad han är i dagsläget.
Som jag ser det så kommer han att gå direkt in i laget.

3.
Samma här. Vad har hans ev skadebenägenhet för koppling till att vi värvat klart? Konstig fråga.
Dessutom visar det sig ju att han under denna säsong varit helt frisk, från att ha varit borta nästan hela förra säsongen.
Känns som att det behövs lite mer kött på benen ang hans ev "skadebenägenhet", än att gå på det som murvlarna skriver och dom rykten som går. Jag utgår från att läkarna gör en korrekt bedömning innan han ev signas. Risken finns förstås alltid att det kan gå som det gick för ex Sulku, men han hade å andra sidan ett record av fler skador bakom sig, än vad Sundström verkar ha haft.

4.
Frågar du hur många fler centrar det kommer in, eller hur många fler forwards som kommer in? Lite förvirrande eftersom du nämner Sundström, Dackell och Lind i sammanhanget och Dackell är ju ingen center.

5.
Varför skulle jag inte våga komma med en analys när vi värvat klart?
Hela mitt resonemang går ju ut på att man bör vänta med en analys till dess. Det försökte jag ju dessutom säga via min jämförelse med en 100-meterslöpare. Det kanske inte är så intressant hur han ligger till efter 40 meter, utan mer intressant var han befinner sig efter 100 meter.

Som sagt: ett par av frågorna har jag redan svarat på, men nu kanske det klarnar lite mer?

Aprilskämtet på Brynäs hemsida kanske funkar! haha, vem vet, den kan göra succè:D

Huge: Jag ser fram emot att få svar... Du har ju haft typ hela helgen på dig att svara....

GävleLasse: "Jag försökte inte göra mig rolig på din bekostad"

Ok, men så uppfattade JAG det hela.
Och iom att jag nu deklarerar detta så kanske du förstår varför jag svarade på ett liknande sätt, dvs med samma mynt.
Inte för att denna pajkastning har ngt större intresse för andra än oss själva, men bara för protokollets skull så vill jag göra det klart.

Jag hinner inte svara på frågorna just nu i brist på tid.
Återkommer senare.

Huge: 1. Vilka skall bilda leading line?
2. Blir en spelare som Alex Sundström en BÄTTRE spelare när man värvat klart?
3. Blir Sundström mindre skadebenägen när man värvat klart?
4. Med Sundström, Dackell och Lind så har Brynäs 14 forwards varav fem av dessa är centrar, hur många fler tror du kommer in?
5. Vågar du komma med en analys när Brynäs värvat klart eller vill du skjuta fram analysen tills du har sett hur säsongen gått?

Huss: Så han är alltså en hoppjerka för att han bytte klubb innan han kom till Brynäs. Så byter man klubb ofta som ung junior så är man alltså en hoppjerka.

Du kanske kan upplysa mig om varför han lämnade Brynäs. Du verkar ha stenkoll på det. Jag vet inte varför.

GävleLasse: och så har han Djurgården som moderklubb samt betade av ett par klubbar dessförinnan också.
Du vet mkt väl varför han lämnade Brynäs och men skriver ändå att han "ratades". Kan du utveckla det med ord?
Fjant.

Huge: Jag försökte inte göra mig rolig på din bekostad. Jag gjorde ett seriöst försök att i ord beskriva hur försiktig du är.

Hur gick det med frågorna?

GävleLasse: "Nästa gång du skall göra dig rolig på min bekostnad, se till att jag är online då."

Du märkte inte att du själv försökte göra dig rolig på MIN bekostnad via golfinlägget till rafalski, när JAG inte var online?

65selander: Säg inte det. Björköven är svårtslagna hemma. De kan mycket väl bli en fet käpp i hjulet för SSK.

Huss: Nu har du chansen att bevisa att jag har fel. Kan du utveckla dina ord om att han är en hoppjerka?

Jag antar att du menar att han hoppar runt bland olika lag.

2001-2002 AIK J18 J18 Allsvenskan 14 12 5 17 2
Team Sweden U17 (all) International 11 9 3 12 0

2002-2003 Brynäs J20 SuperElit 19 4 7 11 4
Södertälje J20 SuperElit 9 4 2 6 0
Team Sweden U18 WJC-18 6 2 0 2 12
Team Sweden U18 (all) International 23 10 4 14 12

2003-2004 Södertälje Elitserien 23 0 2 2 0
Södertälje J20 SuperElit 27 20 15 35 6
Team Sweden U19 (all) International 4 1 0 1 4

2004-2005 Södertälje Elitserien 5 0 0 0 0
Södertälje J20 SuperElit 13 6 4 10 0
Halmstad Hammers Allsvenskan 27 6 9 15 6
Team Sweden U20 WJC-20 6 0 4 4 0
Team Sweden U20 (all) International 15 5 7 12 0

2005-2006 Södertälje Elitserien 31 1 3 4 4
Södertälje J20 SuperElit 2 3 1 4 0
AIK Allsvenskan 20 6 7 13 4

2006-2007 Södertälje Allsvenskan 45 16 23 39 20

Under sin karriär efter han lämnade Brynäs så har han varit utlånad två gånger annars har han varit SSK trogen.

65selander: Ja, Mikael Wahlberg skulle inte vara helt fel!

Huss: Nu slipper vi nog bry oss om SSK värvningar eftersom jag räknar kallt att dom tar vinsten mot Löven ikväll. Matchen börjar på Sportexpressen 1600.

Däremot så lär det finnas lite att plocka från MIF.

Huss: å det är därför han spelat i SSK's tredjelina under stora delar av säsogen?

GävleLasse: "Videll har ju blivit ratad av Brynäs en gång redan"
Ratad? Videll var och kanske är en jäkla hoppjerka. Han led/lider av Miettinen syndromet med sina krav på att spela i förstalinen.
Skall någon komma från SSK är det väl Ehnroth, som förvisso är en kaxig jäkel, men en otroligt lovande keeper.

Huge: Å såna reaktioner får man när man drygar sig.

Ta dig tid att besvara de frågor jag lyfte istället. Du verkar ha missat dem. Din tystand kan bara tolkas som att du inte har något svar.

Nästa gång du skall göra dig rolig på min bekostnad, se till att jag är online då.

GävleLasse: Så att gnällspikarna och svartmålarna får härja fritt på forumet, menar du?
Dream on.... :-)

Mitt utmaningsinlägg var väl ungefär lika seriöst menat som Boorks aprilskämt. Och en replik på ditt eget golfinlägg ang järnåttan.
Lite komiskt att se din överreaktion...

Huge: när skickade du utmaningen?

Du skrev om den här 12.02 idag och jag svarade en minut efter.

Ännu ett bevis på att du bara snackar en massa skit och absolut inte lägger någon som helst handling bakom dina totalt idiotiska inlägg.

Kan inte du ta dina principer och försvinna för gott?

GävleLasse: Tyvärr.
Du fick bara 1 chans, och den tog du inte.
Man har väl sina principer...

Huge: Är du seriös i din utmaning? VAD ligger i potten?

rafalski: "Huge, släpp debatten en stund och damma av drivern, golfsäsongen har börjat :-)"

Ja, du har helt rätt.
"Debatten" som dysterkvistarna för, börjar mer och mer likna en missnöjeskampanj som skulle göra Ian och Bert avundsjuka.
Munkas framstår som en munter och optimistisk trallgök i jämförelse...

PS.

Jag utmanade Gävlelasse på en match över 18 hål.
Han får fullt handicap, dvs 2 slag per hål.
Trots att jag chevalereskt nog erbjöd mig att bara använda järnåttan så antog han inte utmaningen.
Han kanske nappar ifall jag erbjuder mig att även spela med ena armen bakbunden och med bindel för ögonen... :-)

rafalski: Det verkar som att du behöver 2 veckor i Thailand :-) Hae n skön semster!!

Nu drar jag till Thailand i 2 veckor och hoppas på följande rubriker i kvällspressen vid hemkomsten:

"Bäckström ångrade sig och signar ett 5-årskontrakt med Brynäs"

"Brynäs har alltid varit laget i mitt hjärta, så när Sundlöv ringde var valet enkelt enligt Brendl"

"Jag känner mig sidsteppad av ledningen och längtar tillbaka till Brynäs säger Timonen"

"Jag är inte förvånad säger Sundlöv, hade på känn att dom här killarna skulle komma, nu återstår att se om vi har plats i truppen annars finns ju alltid möjligheten att låna ut dom till lag i AS"

70 Rodrigues: exakt. Deras skadeproblem kommer att utvärderas och kommer knappast att drabba laget nästa säsong. Lite småändringar i träningsupplägg får bot på skador som omgående inte kan relateras till "olycksfall i arbetet" under match.

GävleLasse: Timrå har redan nu spelare som kan bilda en "leading line" och kommer att förstärka ytterligare!

Dream Team: Nubben har till skillnad från t ex Sundlöv en solklar ambition att förstärka laget. Ni blir farliga nästa säsong.

70 Rodrigues: Nubben verkar dock inte vara intresserad av Linus Vidells tjänster längre. Uttalande i ST igår:

"Enligt kvällstidningen de mest hugade spekulanterna är Djurgården, Luleå, Mora och Timrå.
Det var innan Linus Videll i går kväll bättrade på sin ledning av kvalseriens poängliga i vinsten mot Rögle, då han gjorde både 4–2 och 5–2.
Därmed parkerar Södertälje på andra plats – med Elitserien i sikte.
Het kan tyckas.
– Nja, säger "Nubben" och svävar på svaret.
– Vi har varit intresserade, men det är inte särskilt hett. Andra är hetare. I dagsläget säger jag nej. Vi har lite andra alternativ."

70 Rodrigues: Problemet ligger i vår historia. Brynäs var FÖR bra för 30 år sedan. Storhetsvansinnet finns fortfarande kvar. ALLA talanger skall minsann vara glada över att Brynäs ens hör av sig till dem.

Sen undrar folk varför så få vill återvända till Brynäs.

GävleLasse: Sant!

70 Rodrigues: Videll har ju blivit ratad av Brynäs en gång redan...Varför skulle han komma tillbaka? Om du fick provanställning på ett företag och fick gå utan att ens fått en rejäl chans att visa vad du går för. Skulle du söka jobb där igen?

rafalski: Skall man tolka Huges brist på att våga sig på att ens ha en åsikt så lär han inte vara en person som använder drivern. Här har du en kille som hellre chippar sig fram med en järnåtta...

GävleLasse: I går "avslöjade" Expressen att Södertäljespelaren Linus Videll, 21, är jagad av mer än halva Elitserien.
Enligt kvällstidningen de mest hugade spekulanterna är Djurgården, Luleå, Mora och Timrå

Hade hellre sett Videll istf Sundström!

70 Rodrigues: Det enda som beräftas är att jag fick rätt i att det är så gott som färdigvärvat. Man behöver ju inte vara nobelpristagare för att räkna ut att det knappast kommer några rejäla förstärkningar.

Huge ville inte se verkligheten utan sköt påsin analys tills Brynäs värvat klart. Den analysen kommer inte komma förrän säsongen är avgjord.

Nu väntar jag bara på att man skall komma ut med motiveringen till lagbygget och en klar målsättning för nästa säsong.

wap.hockeysnack.com
Huge, släpp debatten en stund och damma av drivern, golfsäsongen har börjat :-)

GävleLasse: - Vi ska ha en forward till och håller ögonen öppna för alternativ där också när jag ändå är här i Finland säger Sundlöv.

Betyder det att Spets kommer att få nytt kontrakt tro?

70 Rodrigues: Den som mest liknar ett aprilskämt är att de går för guld nästa säsong.

Inte ng med att de saknar ambition, de gör sig roliga över det med. Det är verkligen ett bra sätt att tacka, och framförallt skapa förutsättningar för att få fler sponsorer.

Ledningen pissar på allt och alla...

GävleLasse: Roligt 1:a Aprilskämt :-) Se länk!

« · 866086 · »