1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747482 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:

Sebastian Karlsson är ingen ishockeyspelare, punkt.

tjugo8: Nej, Boork tycker om Karlsson. Han är ett ledarämne och en blivande kapten, ja så lät det i början på förra säsongen i alla fall.

Boork går sina egna vägar helt utan någon tanke på vilka följder det får. Brynäs storsatsar på juniorverksamheten och tar, precis som citatet säger, in talanger men dessa lånas ut, eller skickas ner i J20...

Gynge ev t Löven...

Hoppas det ej blir så utan att Richard får en rejäl chans i Brynäs A-lag
Inte alls ngn bra signal för rekryteringen av kommande talanger;
"Brynäs tar hit de mest talangfulla men ger dem ej chansen"

skicka Ingenjör Karlsson istället...!

tjugo8: Jaha, det var ganska väntat. Så här tror jag om hur det kommer att se ut.

Niclas Andersén (J20/utlåning när Hulkonen/Angell ansluter?)
Jonathan Carlsson (J20/utlåning när Hulkkonen/Angell ansluter?)
Juuso Hietanen
Daniel Johansson
Markus Kankaanperä
Peter Nolander
Tommy Sjödin
Jörgen Sundqvist

Linus Morin (Lånas ut)
Nicholas Angell (Kommer i slutet av okt)
Antti Hulkkonen (På väg tillbaka från skada)

Morin lånas ut

"[01:01]

GÄVLE " ISHOCKEY Linus Morin fick i går beskedet om att han inte tar en plats i Brynäs trupp den här säsongen.
Nu lånas han ut till någon allsvensk klubb - vilken är inte klart."

Bissett19: Tidigast den 20 okt kan alltså betyda att han kommer fan så mycket senare? Nu ska jag ta ut djuren :-)

claesw:

"PUOLUSTAJA NICK ANGELL ALKUKAUDEN TAPPARASSA"

Bissett19:
är han "botoxad"?

70 Rodrigues: Lägger in länken.

Angell till Brynäs tidigast den 20 oktober. Innan dess så spelar han i Tappara.

Huss: Självmål eller?

Clubsport: skriver som en kratta ser jag, det spelades 3*15 min och jag missade första perioden menar jag.

Huss:
Stämmer såg dock bara 2 sista perioderna av internmatchen förvånades annars av att Julle såg så pigg ut...

Huss:

Ja, hans jordfräs-spel passar i AS... kvick och energisk är han utan tvekan. Om han kan lugna ner sig lite blir det säkert bra. Gör man 38 points i Superelit så har man visat att man kan producera, nu handlar det om att tillgodogöra sig det Allsvenska spelet.

fighter:
nej, han gick minus.

Metal Guru: Med andra ord gick han plus minus noll eller?

rackham: Apropå Sunna, fick denna rapport från en kollega
"Sunna gjorde mål i gårdagens internmatch. Enl rapporter visade han visade han prov på fin teknik & kvickhet. "

Jonte321:
Den som lever får se

Jonte321:
Brendl var inne på 36 minusmål under förra säsongens grundspel.
Ingen brynäsare klådde det.

Brendl kommer att vara outstanding i Brynäs den kommande säsongen. Vem kan hota honom om platsen som Brynäs bästa spelare säsong 07/08? Janne Hauthonen? Mathias Månsson? Vem tror ni?

GävleLasse:

jo det var han absolut, vore ganska dumt att ens försöka förneka;D

vilka tror du kommer att spela med honom då?
kör ni på hela femmor eller? är det fasta kedjor och alternerande sju backar eller?

Barbapappa: Ja man kan tycka det. När det gäller stats så ligger vi långt efter NHL...

Åter till Brendl och hans minus.. Han var ju i bra sällskap om man säger.

Kultanen -16
Kurvinen -14
Granström -11
Tuokko -10
Elomo -8
Jardine -8
Johnsson -7
Johansson -6
Brendl -6
Bergqvist -5
Huml -5
Beaudoin -4
Wessner -4
Bogg -2

Clarence: Till skillnad mot för dig då eller?

Paddan: Ja, kanske det. Ödmjukhet och unnsamhet gentemot andra klubbar är väl inget tvättäkta Modoiter gjort sig kända för,precis...

Clarence: Det kan ju, givetvis, bero på att det är övervägande brynäsare som röstat på det alternativet.

I en omröstning på Modos sida är Brynäs det elitserielag som är mest unnat att ta SM-guld, efter den egna klubben...
Jag som länge trott att Brynäs stått väldigt lågt i kurs hos Modoiter. Där ser man...

GävleLasse:

men om det ena räknas i men inte det andra så är det märkligt att dom har nåt som dom kallar för summering. för i en summa skall allt vara medräknat.

GävleLasse: Tre i samma match mot MoDo har jag för mig :)

GävleLasse: skall man vara petig så kan ju Brendl varit inne på nåt eller några av de 11 målen som ni släppte in i PP, för de räknas.

Barbapappa: 57-32= 25 Plus minus innefattar ju inte poäng gjorda i PP

Brendl hade 32 poäng i PP dessa kan allså inte tas med i statsen. Vilket gör att han var inne på 32 mål bakåt det är ju en viss skillnad

Gusten:

så då menar du att det ska vara: 57 TP + ca 25 i pp. wow 82 poäng och inte hamnar i nhl. då måste brynäs ha slantat upp ordentligt.

20 Lindgren:

din räkning ser ganska kompliserad ut och är mer kompliserad än den behöver vara. i samma tabell som du varit och räknat finns en summering av all hans statistik och den säger så här.

Pavel Brendl MOR RW 54 34 23 57 -6 34 211 38.10% 0:2 980min

behöver inte vara svårare. jag har klistrat in listan och markerat men "sånt" tecken kring summeringen.

därmed har jag inte sagt att brendl är en dålig spelare. tvärtom han e riktigt bra men måste omges av rätt typ av spelare och om han blir det återstår att se. men det tror jag finns i brynäs.

SPELARSTATISTIK

"Summering"

Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus -
utvisningsminuter - Skott på mål -
Tekningsprocent - Straffar - Spelade matcher -
Total Istid - Istid/Match

Målvaktsstatistik:
Räddn.-% - GAA - Skott - Räddn.

Diverse statistik:
EQ - Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus
PP - Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus
SH - Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus
Skott - På mål - Utanför - Totalt - Proc.

Snitt - Poängsnitt - Målsnitt - Assistsnitt
+/- - Plus - Minus - PP+ - PP- - SH+ -
SH-Utvisningar - 2 - 5 - GM - MP - Snitt
Backar - Poäng - Mål - Assist - +/-
Forwards - Poäng - Mål - Assist - +/-
Juniorer (födda 1987-) - Poäng - Mål - Assist - +/-

Dream Team: För att Boork hellre toppade formen till slutspelet än placerade sig så bra som möjligt i tabellen. Det handlar om prioriteringar. Jg har själv spytt en hel del galla över hur de avslutade serien.

GävleLasse: "Om vi nu skall titta på statsen så ser man ju omgående att Brynäs gråa massa var bättre än timrås toppar."

Timrå placerade sig på femte plats, Brynäs på sjätte..?

mikenomad: Sen är det et faktum att det är bra att ha en bred trupp nu när man spelar hela 55 omgångar...Det finns ju inget som säger att man tar in extra kompetens till slutspelet....OM nu det skulle behövas.

mikenomad: Visst kan Brynäs ses som en grå massa, men samtidigt så var vi väldigt svårslagna oh hockey är ju som bekant en lagidrott.

Men förutom Brendl så vidhåller jag att det finnsen del toppar i Brynäs. Nick Angell för att nämna en. Även Dackell visade att han är bra offensivt med. Defensivt är han en av ES bästa. Om vi nu skall titta på statsen så ser man ju omgående att Brynäs gråa massa var bättre än timrås toppar. Skador eller inte så hjälper det inte med bortförklaringar, såna har aldrig gett guld.

Styrkan i Brynäs den gångna säsongen var att det var många olika målskyttar och man slapp sätta hoppet till att ett fåtal spelare skulle kliva fram.

Jag har aldrig tålt Challe och kommer aldrig att göra det. Han är en sprätt i mina ögon och jag sätter mina pengar på at han är den första tränaren som får sparken den här säsongen. Han kommer att jobba som tomte på NK till jul...

GävleLasse:

Anledningen till att fokus ligger på en spelare (Brendl) i BIF är att övriga truppen är mer som ett grått dis...för mkt bredd mao. Kompetent utan spets, ni riskerar inte att åka ur men kommer heller inte vinna något.

TIK är både vassare och mindre känsliga för skador i år jämfört med förra året. Å då var förra årets trupp inte dålig, i år är förväntningarna från mig och andra TIK-supportrar med rätta högt ställda. För egen del är det första gången någonsin jag på allvar menar att ett rimligt mål för TIK bör vara SM-guld. Att sedan konkurrensen är stentuff och att framförallt ett lag som VF har minst lika stark trupp (faktiskt aningen starkare på papperet) är en annan sak, för att nå ända fram måste allt klaffa till slut och marginalerna är ibland mikroskopiska.

För egen del förstår jag inte skepsisen och fokuset utifrån på Challe...visst, tränaren är viktig helt klart! Men det är på isen det avgörs och jag tror att det är på personkemin spelare kontra tränare det till slut kommer an. Å där tror jag Challe är ett utomordentligt val med samma jargong och typ av människa som Kenta, gamla spelare båda två dessutom.

När det gäller kunskap att förändra dåliga trender hoppas jag Challes vida överstiger Kentas, för det var definitivt inte ett av Kentas mer framstående drag...

20 Lindgren: Snus?

OrsaGusten: Låt det brinna! Jag kommer och släcker 30 augusti!
“Ingen tobak utan eld!” Eller hur, GävleLasse?!

20 Lindgren: Det ryker ur mina öron :)

Gusten: Poäng i powerplay är något som finnarna varit bättre än svenskarna på att redovisa. Fram till för ett år sedan. Nu har vi hockeyligans superstats. Pavel Brendl vann poängligan i överlägesspel.
Rnk Spelare Lag Pos Poäng Mål Assist +/-
1 Pavel Brendl MOR RW 31=16+15 +32 (+39-7)
2 Thomas Rhodin FBK RD 29=8+21 +45 (+50-5)

Spelarstatistik 2006-2007 - Plus/Minus
Rnk Spelare Lag Pos GP G A TP +/- (+:-) Utv Sog Tekn. Str. TOI
281 Pavel Brendl MOR RW 54 34 23 57 -6 (+30-36) 34 211 38.10% 0:2 980min
Framåt: 30 i lika och reducerat+39 i power=69 i lika, överläge och reducerat
Bakåt: 36 i lika och överläge+tre i short handed=39 i lika, överläge och reducerat
Tot dif samtliga spelformer: 69-39=+30.
Jävla svårräknat!

Barbapappa: "stat på brendl: 34 mål, 23 Ass, 57 Tp -6 Plus/ minus. dvs 63 insläppta med Brendl på isen"

No way. Brendl gjorde ca 25 poäng i PP och det räknas inte in i +/-

GävleLasse:

jag vet, och det ska bli intressant att följa.
jag tror att brynäs kan hamna på den övre halvan dvs top 6. jag har tippat brynäs femma och det står jag fast vid. om ni sedan hamnar högre upp i tabellen så är det bara kul.

själv hoppas jag på att dif, fbk fröl. hv, lhc, och lule hamnar i botten, i vilken ordning dom vill. men det lär väll bara vara en dröm som vanligt.

sedan tror jag att serien kommer nog inte att vara nå mindre tät i år troligen tajtare än förra.

Barbapappa: Det är ganska intressant när folk pratar om Brendl och han dåliga defensiv. Han är forward och är värvad för att vara ett vapen, främst i PP.

Brynäs är väl rustade defensivt sett och passningsläggare finns det gott om. Detta har ju varit lite av Brynäs svaghet, för många framspelare och för få avslutare. Det blir gärna ett par passningar för mycket. Detta kan Brendl mycket väl råda bot på.

På träning så har Brendl spelat ihop med Nolander och Sjödda som båda hade plus med god marginal förra säsongen.

GävleLasse:

Brendl är en mycket bra spelare, inget snack om det. men om han ska funka beror mycket på coachingen. han behöver mycket speltid, han behöver spelare runt sej som kan lägga upp passningar för direktskott. och han behöver två mkt bra backar so kan täcka upp bakom honom. det sist nämnda var Moras problem förra säsongen.

stat på brendl: 34 mål, 23 Ass, 57 Tp -6 Plus/ minus. dvs. 63 insläppta med Brendl på isen.

Jag hoppas att han lyckas bra i brynäs och får den uppbackning han behöver.
Dock inte när ni möter mora då ;)

mikenomad: Gör Brendl 20+ mål så får han godkänt. Det är ändå ganska lustigt att all fokus ligger på EN spelare. Visar det sig att Brendl inte faller in i laget på ett bra sätt så får Sundlöv och Boork stå där med hundhuvudet, det vore inte första gången det händer.

Men ser man på båda lagens trupper så tycker jag nog att Timrå ser lite vassare ut, i alla fall offensivt. Ser man på helheten så tror jag Brynäs är ett bättre lag, mer rutin och ett par av de bästa defensiva forwardssom finns att hitta i ES. När det kommer till coachingen så är jag ganska övertygad om att Boork vinner den interna matchen mellan honom och Challe. Boork har haft 2 år på sig att bygga laget kring sin spelidé, den lyxen har inte Challe haft.

Har Challe samma kunskap att förändra dåliga trender som Kenta haft? Jag tvivlar.

20 Lindgren: Nä...inte enkom. Men bl.a.

mikenomad: Mycket möjligt att Brynäs slås ut i kvartsfinalspelet. Det kommer dock inte att bero på värvningen av Pavel Brendl.

Tycker Brynäs satsat för mycket på bredd i värvningarna och saknar riktiga toppar. Värvningen av Brendl kanske är tänkt som en sådan men ter sig för mig helt obegriplig. Visst, han kommer antagligen göra en massa poäng men i så fall på bekostnad av vad andra spelare skulle kunnat prestera. Han är enbart en destruktiv kugge i ett LAG, klar floppvarning! Brynäs lär gå till slutspel men mkt mer än kvartsfinal blir det inte!

Tjenare! Jag undrar om någon kan svar4a på exakt, hur många poäng som Bäckis gjorde i matchen med Icebreakers mot Helsingfors?

« · 927140 · »