Brynäs IF

713373 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 07/08

« · 966487 · » Till forumet


Sv: Silly season 07/08
Lindström: Sandin om jag måste välja mellan dessa två men en fjärdefemma bestående av Sandin Molin Spets skulle jag välja i förstahand.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Zzz: Fråga; Vilken skulle du behålla om du bara fick ha en av dom spelarna kvar? Dvs Sandin eller Spets??
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: "Jag tycker att Spets borde få sparken. Han har inget existensberättigande i Brynäs nu när Sandin har visat framfötterna."

Begriper inte hur du kan resonera så. Jag ser hellre en 4:e kedja med Spets istället för Hermansson. Hermansson har sina styrkor i det offensiva spelet, som dock är för dåligt för att elitserien.
Spets är perfekt för en fjärdekedja med sitt hårda arbete, forechecking och sin uppoffrande spelstil.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
tjugo8: Osynling?  Faan Muppen Johansson brukar ju alltid sno åt sig huvudrollen i matcherna genom sina tveksamma domslut.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:
...dessutom försökte ju "målsprutan" :D Pettersson slå sönder sin klubba efter sin duell m målvakt Hietanenn...nåt som alltid renderar i 10 min, förutom när osynlige Morgan dömmer...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Både Carlsson och Petersson förtjänar avstängning för lördagens uppträdande.

Patetiskt att se en vuxen individ spruta vatten på en liggande skadad spelare..
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jag tycker att Spets borde få sparken. Han har inget existensberättigande i Brynäs nu när Sandin har visat framfötterna.

Och ja, jag är fortfarande sur över att varken Götz eller Ellebo (framförallt Ellebo!) inte fick chansen förra säsongen. Kim Sunna hade också varit en bra fjärdekedjespelare om det inte vore för att han tar så många onödiga utvisningar, en till spelare som gör det är väl det sista Brynäs behöver i dagsläget :)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: "Huge: Du fick det att verka så i alla fall..."

Isf beror det på din egen oförmåga att tolka en text.
Orkar inte gräva fram inlägget men vill minnas att jag skrev att Sandin är en stor talang, men att det krävs lite mer kött på benen än 1 enstaka match för att bedöma hur en spelare kommer att uppträda i framtiden.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
rackham: Ja kanske, det har ju funkat fint med Molin som center i den formationen. Samtdigt så tycker jag att Sandin hävdar sig bra i närkamperna.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:

Måhända är han ännu lite för klen för att hålla som center i ES, även om han inte var klen mot Lintner... = )

Men Östblom kanske provar...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Ja det var ett par utvisningar som var lite väl. Den första på Wding är ju rent löjlig. Sen när han missar en solklar utvisning för interference på en SSK spelare som ligger på Lind i flera sekunder. Morgan Johansson håller inte elitseriemått.

Sen tycker jag att Pettersson skall ha böter och avstängning för sitt tilltag. Att sitta i båset och spruta vatten på en spelare som ligger skadad är respektlöst och är ett solklart fall av unsportsmanlike conduct.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:

Såg precis Carlssons propp på Molin,den hoppas jag verkligen kommer upp på disciplinnämndens bord,man ser hur Ärkepuckot Carlsson siktar mot Oves huvud.

Annars efter att ha sett matchen i efterhand måste ju sägas att det var starkt att vinna med en sån färgad domare.Mållgan Johansson var rent tragisk.

Kommentera

Sv: Silly season 07/08
sylf: Ja men kvällstidningarna brukar alltid ha folus på såna här grejer. Sen är det ju inte vem som helst som blev påhoppad. I medias ögon så är Molin en riktig "stjärna" i Brynäs.

Jag ska upp till rinken senare idag, jag får gräva i frågan...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
sylf: Varför inte testa med Sandin som Center? Det är ju hans riktiga position. Han är ingen målkanon utan mer av en playmaker. Nåt vi redan sett prov på.

Hans senaste två säsonger i Brynäs J20 talar samma språk.

2006-2007 Brynäs J20 SuperElit 39 10 2030 40
2007-2008 Brynäs J20 SuperElit 25 10 2434 46

En intressant konstellation för framtiden borde vara Sandin som center tillsammans med Alcén, de kan varandra utan och innan.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Sånt beror på vem och hur och var osv. Kankans tackling på Klasen lyftes ju fram som ett massmord i tidningarna, det här var värre! Säger du att domaren är en pajas blir du avstängd och får böter. Det säger lite om vilken sandlådenivå det är på dom som styr.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Ja Sandin är en frisk fläkt.

Man tycker att det borde stått i tidningarna om det varit en skada. Med tanke på att det var ett fult påhopp och sånt brukar ju lyftas fram i media.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Ja, man undrar om dom inte har nåt i bakfickan.....
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:

Jo man får hoppas att han stannar,han har gjort några bra matcher på slutet.......

Hur blev det med Molin?Åkte han på hjärnskakning efter Robert Carlssons överfall i slutminuten.
Isf står Brynäs med bara tre centrar denna vecka om nu Hauhttonen fortfarande är indisponibel.
Utlåningen av Sebastian Karlsson ter sej ännu mer märklig.....
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge: Du fick det att verka så i alla fall...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Har jag nånsin uttryckt några tvivel om att det är en talang?
Jag har bara påpekat att man pga en enstaka insats i en enstaka match knappast kan göra en mer långsiktig värdering av en spelares kapacitet.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge: Är du fortfarande tveksam om Emil Sandin???
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
ajon: På Täby ryktas det också, framhålls det....
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
ajon: Jag tror han blir kvar. Han trivs i stan och får mycket speltid i Brynäs, i alla spelformer.

Men osvuret är bäst...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
mattias - 74: är Månsson på väg bort från er eller? det går rykten om att han ska vara på väg till timrå till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19:

Nej inte förkärlek men jag vill inte att ni skall spela kvalserien för jag vill ha Gävle / dala derbyn nästa år och då menar jag inte Brynäs - Mora
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
wap.hockeysnack.com
Mattias:Din förkärlek till Brynäs lyser igenom.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
mattias - 74:
tycker jag vi redan har! dom senaste tre matcherna har "vi" gjort 20! mål... så någon målskytt ser ju inte ut att behövas i dagsläget. brendl har ju börjat producera mer å mer. dessutom har lind o widde gjort mycke mål. å angell å månsa vet vi kan göra mål.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peteer_:

vad skall ni med en målis till om ni skall till slutspel? Borde ni inte ha nån som gör mål.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
mattias - 74:
aa, där tog ssk honom. men de finns en annan jag mycket gärna ser i brynäs dressen. nämligen Daniel Henriksson som har brutit med sin ryska klubb. många elitserielag är ute efter honom undra om brynäs rycker i honom. hoppas de! med honom i målet så är slutspelet klart.. =)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
mattias - 74:

Det är då fan att man inte läser hela artikeln =) HAHA få skylla på att jag är trött =)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:

Här har sundlöv nånting att försöka ta till Gävle

Se länk
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: Ja, vissa klubbar vill nåt annat än att visa upp en onödig hall,ett gäng slipsnissar och ett representationslag som folk skrattar åt!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
SSK värvar tjeckback med landslagsmeriter.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Aebischer klar för Lugano. Det ryktades om att de var ute efter Riksman, men nu lär han ju inte hamna där.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
sylf: Det lär bli nya anala orgier på Torsdag....

Denna gången blir det Mattias W med sin hookade klubba som står för underhållningen....

LHC-BIF 9-1?

Hjälper det ens att gå ut med hunden nuförtiden? ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
munkas: Även jag instämmer i denna krönika.

Har återigen kontrollerat mina statistiska arkiv;

Uppskattningsvis ser situationen ut så här;

Slutspel (avses plats 8): 10% chans
Ingenmansland: 40% chans
KS: 50% chans

Östblom-effekten? Vad menas med det? Bänkning av talanger och speltid åt lågpresterande föredettingar?

Jag saknar Leffes frysbox! Där hade ett flertal av gubbarna suttit för länge sen vid det här laget.

Betänk att Boorken bänkade Dackell & Sjödin i sin sista match!

Betänk att han hade en strategi för att spela in talangerna i laget!

Vem som sätter dagordningen i dagens av Brynäs IF kan man räkna ut med röven.....
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
En mycket bra krönika! Sammanfattar situationen perfekt.

Se länk
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: "Då blir det ingemansland........;)"

Absolut.
För Timrå och Modo.... :-))
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Ove Myling:

Sperrle Typisk andre målis?
Ja kanske det - i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19 och Huge: Om vi ser tillbaka på 2003 och 2005 så har vi väl lärt oss att vi måste kunna vinna två matcher i rad vid några tillfällen för att återta förlorad mark. Och minns 2003 med skräck då vi (dvs Brynäs) vid fyra tillfällen hade slagläge att vinna nästa match och därmed ta sig upp i ingemansland. Vid alla dessa tillfällen förlorade man -- och oftast mot en bottenkollega. Trots att serien består av groteska 55 omgångar och 330 matcher borde man väl kunna plocka ut några nyckelmatcher? Och att torska hemma mot bottenkollegan man dessutom tidigare losade borta mot är inte att föredra (milt uttryckt).
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
rackham: "Widing borde ha minst ett A på bröstet"

Många av oss kan räkna upp några lirare som borde ha ett X på visiret. :-()
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge:

Då blir det ingemansland........;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: "Om dem spelar som igår så leder vägen rakt ner i Kvalserien."

Men om vi spelar som mot Timrå och Modo borta då? :-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss: Av dom 4 förlusterna kom 3 mot topplagen: Frölunda och HV borta samt en jämn match hemma mot FBK.
Här gäller det att hitta ljuspunkterna... ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss: OK, whatever. Nåra poäng var vi inte förtjänta av iaf.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
sylf: Utspelade av SSK, knappast...
Snarast "utkämpade" (har bett Horace lägga till det i SAO)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge: Problemet är att det inte räcker med en marginell uppryckning med tanke på den usla start vi fick på säsongen. Östblom har hittills mäktat med 3 segrar, en suddenseger, en oavgjord och 4 förluster (VF i första matchen oxå). Det räcker tyvärr inte till för att undvika bottenträsket.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge: "Där vi mot SSK inte gör nån vidare bra match men ändå torskar mer på tillfälligheter."

Vi var utspelade!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge:

"Inte helt lätt att sia om vart den inslagna vägen leder...."

Om dem spelar som igår så leder vägen rakt ner i Kvalserien.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
munkas: "Fortsätter man på den inslagna vägen är risken överväldigande för att det blir spel i kvalserien i vår."

Den inslagna vägen efter Östbloms entre visar på följande rad: vinst, vinst, oavgjort, vinst, förlust. (uppehåll)
förlust, vinst, förlust.
De 3 förlusterna har kommit mot HV, FBK och SSK.
Där vi mot SSK inte gör nån vidare bra match men ändå torskar mer på tillfälligheter.
Inte helt lätt att sia om vart den inslagna vägen leder....
Kommentera

« · 966487 · »