1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736135 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Varför inte köra ihop Bäckis med Månsson och Herman igen?

Jag tycker iofs att Brynäs fjärde femma med Almis, Herman och Widing varit BIF bästa kedja tillsammans med Dackes kedja dom sista 10 matcherna. Dom skapar riktigt mycket chanser.

Almtorp är en kille som gör mycket i det så kallade: tysta.. han är viktig och jag tror att han får förlängt..

Jag skulle iofs vilja se Bäckis med Salle och Månsson, då Salle är ett rivjärn som också kan göra mål.. Månsson och Bäckis vet vi spelar bra ihop!

lillovechkin: Ja Sundlöv får ringa till General Managern i Edmonton och be dem trada iväg honom.. ;)

Han är nämligen endast utlånad till Brynäs den här säsongen...

mattiaskarlgren: "Varför inte köra ihop Bäckis med Månsson och Herman igen?"

Boork har ju försökt att köra den trion i PP några gånger utan resultat. Nej Bänka Bäckis ett par matcher så han får hungern tillbaka, Månsson kan må gott av att harva i fjärdelinan ett tag.

GävleLasse: Bäckis behöver inte bänkas han kommer att spela sig i form.

Eller ska han bli Bänkis?

Nu är han Urformis.

GävleLasse: Jo det är sant.. Vad vet jag, vilken omgivning som är bäst.. Tror det enda rätta är att bänka honom ett par matcher om Boork vågar det?

Om inte Rahimi drar över till Nordamerika till nästa säsong bör vi absolut vara med och hugga. Imponerade i JVM och precis en sådan back vi skriker efter. Stor och elak.

Kan för övrigt kolla in honom på SportExpressen nu när Leksand - Björklöven visas.

mattiaskarlgren: Tja offensivt så har han ju blixtrat till lite då och då. Problemet ligger främst i det defensiva arbetet och även i Powerplay där han är för långsam med puck. Som det har sett ut i PP så lämnar motståndarna Bäckis ifred numera istället för att jaga honom som de gjorde i början av säsongen. Istället så fokuserar de på att markera bort passningsalternativen och skära av passningsvägar detta gör att spelet blir för statiskt.

Detta kombinerat med att backarna skjuter på tok för lite, ja, ALLA skjuter för lite och man är inte heta nog framför motståndarkassen. Ser man på hur merparten av Brynäs mål kommer till så är det genom snabba spelvändningar. Så jag tror att detta är precis den medicin som skall till. Fler avslut rakt på mål utan att krångla till det med en massa extrapassningar.

P: Har inte Rahimi redan kontrakt med Vancouver, eller minns jag fel?

GävleLasse: Klockrent. Kunde inte skrivit det bättre själv. Men jag tycker fortfarande att Bäckis ska bänkas/vila ett par matcher eftersom han också nu är med i LG.. Han kommer ju inte bli piggare tror ja ej :) Så varför inte låta honom vila då han sett mycket trött och osäker ut det senaste..

mattiaskarlgren: Vill se Månsson - Bäckis - Bicek igen. Påminner mycket om succékedjan från början av 90-talet med Huss - Larsson - Karjalainen!

Paddan: Kan mycket väl vara så. Samma situation som med Almtorp med andra ord. Brynäs behöver dock en stor elak defensiv back.

P: Chris Philips?

mattiaskarlgren: jag skulle hellre se en stor spelskicklig back med både offensiva och defensiva egenskaper.

Titta bara på Sjödda tex. djäkligt spelskicklig och offensiv utan att för den skull vara inne på en massa baklängesmål. Kompletta backar som kan hålla i pucken är vad vi ska satsa på och inga biffar som drar på sig en massa utvisningar och skapar noll i offensiven.

arnio: Helt riktigt, slagskeppens tid är förbi.

TIMONEN

arnio: "jag skulle hellre se en stor spelskicklig back med både offensiva och defensiva egenskaper."

Ja, det vore ju inte fel. Vad du eftersöker är med andra ord den perfekta backen. Du har inte tänkt tanken att stora spelskickliga backar med såväl offensiva som defensiva egenskaper i 99 fall av 100 återfinns i NHL?

Gynge fortsätter producera, 2+1 ikväll.

37 poäng (21+16) på 32 matcher.

Gusten: Skaplig poängskörd. Det Spets gjorde i Norge gör Gynge i Hockeyallsvenskan som junior.

Peja: Ja det ska bli intressant att se vad som händer efter hans äventyr i Nybro. Deras säsong lär ju sluta utan delatagande i någon kvalserie så det lär ju vara en del hockey kvar på säsongen när Nybro gör bokslut om man säger. Brynäs får ju inte använda Gynge i A-laget men jag hoppas att man låter honom spela med Alcén och grabbarna i J20 (om han nu hinner in i laget innan även deras säsong tar slut) Jag har inte så bra koll på datumen osv.

Uppenbart är att Gynge kommer att ges chansen nästa säsong. OM nu Boork blir kvar. Kommer en annan tränare så kan det bli ett helt nytt tänk vad gäller talanger kontra nyförvärv av "färdiga" spelare...

Vi lever i en spännande tid.

Vad gäller den kommande säsongen så känns det mest angeläget att lösa tränarfrågan. Om inte Boork fortsätter, vem kommer och vad vill han göra med Brynäs? Vika spelartyper vill han ha i så fall...

GävleLasse:
Boork tycks reka spelare till nästa värvningsfönster vilket är lika med nästa säsong...

tjugo8: Kanske det... Annars så kanske han kollade hur det gick för Bäckis storebror...

GävleLasse:
såg Kristoffer i 1-8 torsken mot SSK...kanske inte det kraftfulla, defensiva lås som jag eftersöker t Brynäs...

...intressant att Boork använder ledig tid t att (ev) kolla in spelare t en klubb han ev inte tillhör (?) nästa säsong...frun på Sollerön måste ha ett hyggligt tålamod...

GävleLasse: Haha, ja tänk Morin-Gynge-Alcén i J20-slutspelet... Då kan det bli guld.

Peja: Tja, peta in Bäckis i den konstellationen med ;)

tjugo8: Det var nog Leffes hjärta till Bajen som gjorde att han styrde kosan mot Hovet.

Hoppas jag iaf;)

Bissett19: Kanske... Eller så vill Boorken skicka Chris Dingman på Niemi nästa säsong :)

GävleLasse: Haha ja, tänkte på det, men vi får väl hoppas att A-laget kommer långt i sitt slutspel också.

Bissett19: Boorken är säkerligen inbjuden till något jippo i kväll i Jönköping eller under "Kalle Anka Turneringen"

Var någon på BSKV som nämde att Mårts var klar och han brukar inte sväva i osanning när det gäller rykten.

65selander: Neeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjj, inte Mårts.

96 Artisten: Håller med, har vi inte haft nog med mysfarbröder?

Gusten: En äkta måltjuv, slipa lite till på den diamanten och det kommer ge utdelning.

65selander: Jag sätter mig i vanlig ordning på tvären och välkomnar Mårts, en enligt min mening kunnig och framgångsrik tränare. Kanske kan han plocka med sig nån av stjärnorna i HT / LV3. Kanske kan han också få en nytändning och vi kan ju inte rata honom för att han s e r trött ut.

OK gott folk, håna mig nudå...

Fundamentals: Och tänk om Osten skulle komma hit, DÅ tog jag livet av mig. Den jäveln ger mejeriindustrin A bad name.

Fundamentals: Hellre Mårts än Wikegård, en liten underdrift dock attt karln ser trött ut han ser snarare medvetslös ut ;)

Lunkan: Ja, fel av mig där.

65selander: Då får vi väl Flygis på köpet också?

Lunkan: Läste nånstans att Pelle hade nobbat nåt ES lag redan,vet ej vilket,men kan tänka mej att det är Mora.
Han var ute efter ett civilt jobb hemma i Gurkstan,vi får hoppas att han får ett sådant,vill ej se honom stå o gäspa i Brynäsbåset.

65selander: Mårts..?? Vet inte om jag skulle välja honom som ny tränare direkt, men han har ju gjort ett bra jobb i HV.

brynästigern: Ang Mårts.

65selander: Ok, återstår att se hur det blir till slut då..

GävleLasse: Om dom nu vill ha tillbaka Almtorp;)

lillovechkin: Ja det lär ju visa sig. Som han har spelat i Brynäs den här säsongen så lär han inte vara aktuell för spel i Edmonton i alla fall...

GävleLasse: Låt han få byta plats med Gynge....

lillovechkin: Gynge kan nog bli hyffsad men tänk på att han bara är fjortonde bäste poängplockare i allsvenska...hoppas inte för mycket.

arnio: Ja, det är sant. Ett år till i AS kanske?.
Jag tror nog att han är redo att TESTAS i Elitserien redan nästa höst.

Den som lever får se.

Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/-
1 40 Arlbrandt, Pär Rögle LW 41 23 45 68 14 34:22
2 88 Berglund, Patrik Västerås CE 31 20 24 44 30 31:21
3 13 Green, Morten Leksand LW 39 17 27 44 28 33:17
4 22 Carlsson, Mattias Rögle RW 41 26 17 43 52 38:22
5 28 Klasen, Linus Huddinge LW 38 12 31 43 18 22:36
6 52 Saarela, Pasi Leksand RW 40 25 16 41 32 27:20
7 14 Karlunden, Daniel Nyköping CE 41 22 19 41 82 39:26
8 26 Johansson, Jacob Rögle CE 41 8 33 41 34 25:12
9 32 Andersson, Johan Växjö LW 39 24 16 40 45 27:19
10 16 Jacobsson, Christian Växjö LW 39 19 21 40 12 33:26
11 14 Carlsson, Robert SSK CE 40 16 24 40 56 31:11
12 20 Forssell, Erik Löven CE 40 19 20 39 22 26:13
13 10 Älgekrans, Johan Huddinge CE 39 11 28 39 26 27:30
14 2 Gynge, Richard Nybro LW 32 21 16 37 65 30:28

Visst är han redo men det är lite Spetsvarning trots allt..

arnio: fast det är klart, han har bara spelat 32 matcher mot tex. poängledarens 41....Blir nog bra trots allt..

arnio: Å andra sidan har Gynge spelat nästan 10 matcher mindre och är väl sista års junior....
Han är redo.

arnio: Fast han har samtidigt spelat en match mer än spelaren som ligger tvåa i poängligan...

Paddan: jo hihi, en rejäl chans bör pojken få i alla fall.

« · 830353 · »