1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742161 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Andreas Holmqvist klar för Frölunda.. kanske ni skrivit om redan men klart enligt Sportbladet..

70 Rodrigues: Han får ju in några fina slag,det ser man på reprisbilderna.

Skulle haft en sån till matchen ikväll som kunde möblera om Lill-Grisen Jämtins nylle.

Bissett19: Hade det varit någon kraft i slagen så hade han sänkt Antropov, han är för vek helt enkelt :-)

Bissett19: 182 utv minuter förra säsongen, en ny Lance Ward? Inga landskamper för Finland...jag hade hoppats på en mer etablerad. Kankaanperä + Niclas Wallin och jag är nöjd :)

Gusten: Nä jag är riktigt nöjd med den här värvningen om den skulle gå i lås.Varför ens jämföra med sopan Ward?
Nu får vi kanske våran stora starka defensiva back som vi tjatat om hela året.

Wallin hamnar i Luleå när han kommer hem igen,det har han tydligt deklarerat.

Gusten: De 182 minutrarna var ju förra säsongen.

Denna säsong har han 136 minuter o slutade på +15.

Skulle gärna se Kankaanperä. Lite kuriosa är att han är född i Skellefteå eftersom hans pappa spelade där för många är sen.

LYCKA TILL ikväll! Hoppas både Timrå & Brynäs tar MODO & HV idag! Så kanske vi ses i finalen ;-)

Bissett19: Söndag morgon du vet :) Blev väckt av ditt sms och jag såg stjärnbackar framför ögonen. Det kändes bara så typiskt Brynäs...Hulken...Kupan. Jag tänkte att äntligen vi kanske kan sno lite Kronwalls/Holmqvistar nu när vi förmodligen har lite kulor.

+15 var bra. Hoppas att hans utvisningsminuter inte är enbart hakningar bara. Vore kul att höra lite mer från nån med SM-liiga-insyn, typ om han är rörlig osv.

Nu börjar morgonsnusen kicka in och vinsmaken är nästan försvunnen. En vinst, Skämtin rejält tilltufsad och ett sista fuck-off till publiken i Jönköping står på agendan.

Gusten: Lance Ward är ingen hockeyspelare, det är den sämsta back jag sett i Elitserien spelmässigt, sen kan han väl slåss :D

mattiaskarlgren: vet inte om ni läst detta.. eller så är jag seg som vanligt :P de är ju morgon än ;)

Länk

Helt klart än väldigt intressant spelare.

Gusten:
"Jag tänkte att äntligen vi kanske kan sno lite Kronwalls/Holmqvistar nu när vi förmodligen har lite kulor."

Äh, se det så här; Kan nån, kan Kankanpeerä. Om inte annat kanske han är en jävel på cancan och kan välja in honom i Brokeback-klubben ;-)

"Markus "Kanki" Kankaanperä är en riktigt lagspelare med utmärkt moral. Bara bra sakerna att säga om han. Kan och vill skydda lagkompisar, men tar sällan dum utvisningar. Han är en mycket tyckt spelare i Jokerit."

Från en som skrev på hockeymagasinet. Låter ju verkligen bra.

Knogen: Han är välkommen in i klubben, men det blir du som får dela tvåmanstält med mr.100 pannor. Kan...kan...du stoppa in tältpinnen Knogen?

Gusten:
Nej, jag kan inte ta Kankanpeerä om vi ska tälta, men jag kan ta rellen.

NEJ, nu får det fanimej vara nog på de här Hegeforsarna!!

wap.hockeysnack.com
Hur ser laget ut ikväll? Är det klart?

mattiaskarlgren:
11. ALMTORP, Jonas 24. HANSEN, Mads 17. HERMANSSON, Daniel
4th Line 29. LAVINS, Rodrigo 18. ALCÉN, Johan

--------------------------------------------------------------------------------

21. MOLIN, Ove 15. HAUHTONEN, Janne 33. KARLSSON, Sebastian
3rd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 8. ANGELL, Nicholas

--------------------------------------------------------------------------------

23. DANIELSSON, Björn 36. LIND, Mikael 31. WIDING, Daniel
2nd Line 3. JOHANSSON, Daniel 5. HULKKONEN, Antti

12. DACKELL, Andreas 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 14. MÅNSSON, Mathias
1st Line 10. NOLANDER, Peter 7. SJÖDIN, Tommy

Goalkeepers 25. LINDBÄCK, Anders
30. SPERRLE, Daniel

moreten:

HIV 71

Referee: R๖nnmark, Ulf
Linesmen: Ekenberg, Conny
Winge, Daniel

arnio:

HIV 71

30. ERSBERG, Erik
Goalkeepers 1. ลKERLUND, Magnus

1st Line 4. ลKERMAN, Johan 21. PUISTOLA, Pasi
39. VOUTILAINEN, Jukka 76. DAVIDSSON, Johan 50. JฤMTIN, Andreas

2nd Line 22. PETRASEK, David 7. GUSTAFSSON, Per
31. BALASTIK, Jaroslav 24. HRDINA, Jan 10. THึRNBERG, Martin

3rd Line 28. HJALMARSSON, Niklas 27. WARD, Lance
26. KAVANAGH, Pat 33. KAUPPILA, Jari 77. PETTERSSON, Stefan

4th Line 8. GRILLFORS, Daniel 20. SVANBERG, Ola
17. FALK, Andreas 16. SVENSSON, Jens

Nu djävlar tar vi dom.

Heja Brynäs

arnio: Nytt Sm-Guld för mitt älskade Edsbyn!
Fattas bara att vi går till semi nu :)

arnio: Remstam kan alltså inte vara med efter DJ´s slashing.

Gusten: Det var väl Kauppila han slashade?

vet inte om någon har lagt upp detta men . Se länk

Bissett19: DJ slashade dom flesta i HV.

lillovechkinNu har den där länken kommit upp 3 ggr! Kolla bara lite längre ner...

Gusten: Remstam var han som låg skadad när domaren blåste av en Brynäskontring. Det var Kauppila som fick slashingen av DJ.

moreten: Okejokej. jag får be om ursäkt då.

lillovechkin: Ingen fara!!

moreten: läge att dra Jämtin i knorren så han tappar huvet och tar dumma utvisningar? :P

Backsidan måste förstärkas rejält(2 defensivt duktiga backar), då slipper våra forwards jobba så defensivt hela tiden och kan istället fokusera mer på det offensiva, om så hade varit fallet denna säsong så hade nog spelare som Bicek kunnat göra det som han var värvad för, att göra poäng. Om Bäckstöm lämnar så måste han ersättas med en riktigt klasscenter, varför inte Josef Straka från Lukko Rauma? Hoppas verkligen att Sundlöv ser vilka behoven är inför nästa säsong?

70 Rodrigues:" Själen i föreningen försvinner inte bara för att man värvar några klassnamn".Stämmer helt och hållet. Sedan måste man titta på någon spelare, som gör det lilla extra, som drar publik, (Davydov drog minst 500 personer extra).Man måste bli aktraktiva för publiken, och helst i denna stad, därför hoppas jag på Brendl, fast en Morait sade till mig, okey, han gör många mål, men han är inne på många också, men han drar publik.

Vem fan är denne Markus Kankaanpreä, som Aftonbladet beskriver som en "stjärnspelare"???... hade inte ens gjort 20 poäng i finska ligan, och dem tycker det är stjärnstatus på denne?... Någon som vet något om denne? Så jag inte sågar han, innan han kommit till klubben...

Jonte321: En tuff och tung defensiv back men som även är duktig offensivt, används mycket i PP. 20 p av en back är jävligt bra.

70 Rodrigues: Speciellt en defensiv sådan...
Mer mål än assist, var det inte så (alltså ett bra skott i PP).

Sundlöv har ett par dilemmor nu, han vet att han måste leverera några namnkunniga förvärv snabbt om Bäckis skall ta sig en funderare på att stanna ett år till för att bärga hem ett guld. Samtidigt innebär det att han måste offra någon av gamlingarna (Lind, Molin, Sjödin) samt att de lovande juniorerna knappast kan räkna med en A-lagsplats utan måste lånas ut. Det känns lite som nu eller aldrig (eller i varje fall om en fyra-fem år när "gamlingarna" ersatts)

Huss: 16 p ska det vara.
2006-2007 Jokerit SM-Liiga 49 9 7 16 136

Huss: av de där namnen kan jag lätt offra Lind! Sjödda är oersättlig och Ove rör man bara inte han är en helig ko

Anemyr: Copy that !

Widing tillförde en enorm energi i nästan varje byte. En riktig power forward men är det nån som kan förklara varför han fick så lite istid? Är det för att han är dålig defensivt eller kanske för att han drar på sig för mycket utvisningar?

Vad sägs om det här :-)

Målvakter: Kristan(Sperrle)

1:a Sjödin-Nolander Bicek-Straka-Brendl

2:a Kankaanperä-Angell Dackell-Bäckström/Lind-Månsson

3:e Hulkkonen-NY Molin/NY-Hauthonen-Widing

4:e Sundqvist-NY Salmonsson-Hansen-Danielsson

Ser hyfsat ut tycker jag iaf. Nu vet man ju inte hur det kommer att se ut? Satt bara och lattjade lite :-)

Anemyr: Tycker också att det var konstigt att inte widing fick spela mer, han var riktigt het igår, Molin hade också bra fart.

Anemyr: Hellre en helig ko än en blå tjur som det gamla djungelordspråket lyder...

70 Rodrigues:

Brendl lär ju få göra skäl för brödfödan om han skall till Brynäs.

Boorken har ju visat att han bänkar spelare om de inte presterar, passar verkligen Brendl in i Boorkens hockeyfilosofi ??

mattias - 74: Enligt Boorken själv så är ju Brendl en intressant spelare som skulle tillföra mycket.

70 Rodrigues: men kung karlsson då? han har ju kontrakt nästa år också.. men jag tycker han är för kass för att spela men din första femma ser riktigt härlig ut!
sen kan du byta salle mot herman! eller byta ove med hansen och danielsson och sätta herman-hauthonen-widing

70 Rodrigues: eller så här
1:a Kankaanperä-Angell Dackell-Straka-Brendl

2:a Sjödin-Nolander Månsson-Hauhtonen-Gynge

3:e Sundqvist-Kronwall Salmonsson-Hansen-Molin

4:e Hulkkonen-Johansson Danielsson-Karlsson-Widing

res: Morin Hermansson, Alcén

Jag har hört att Straka är nära Schweiz, men den som lever får se. Viuhkola från Kärpät hade inte heller varit så tokig.

Som jag hoppas men inte tror:

1:a Kankaanperä-Angell Dackell-Straka/Viuhkola-Brendl

2:a Nolander-Sjödda Månsson-Hauhtonen-Gynge

3:e Sundqvist-Lupaschuk Salmonsson-Hansen-Widing

4:e Morin-Andersén Danielsson-Karlsson-Alcén

Reserver: Hermansson, Molin

Huss: Inte helt fel det heller :-)

Peja: Viuhkola är ju Timrå och sliter i , så honom kan vi nog glömma tyvärr :-(

« · 858822 · »