1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742605 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
JanT: Vad anser du själv om lagbygget/satsningen?

Att din "vapendragare" Huge sitter och hugger på allt och alla som inte är nöjda med hur utvecklingen ter sig är ju inget nytt. Det spelar absolut ingen roll vad man skriver här. Huge förnekar hårdnackat precis allt som kan ses som negativt. Dett finns alltid en massa småsaker som han ser som kryphål och smäller upp dessa till slagträn i sin strävan att försöka tysta ner eventuell kritik eller rapporter som inte ligger Brynäs till gagn. Är du lika naiv ?

Tycker du att utvecklingen ser ut att ta Brynäs ännu ett steg i rätt riktning? Varför följer inte dina inlägg samma linje som dina bubblor?

Personligen är jag rädd att det kommer bli ett magert år för Brynäs när det gäller framgångar.

GävleLasse: "Huge sitter och hugger på allt och alla som inte är nöjda med hur utvecklingen ter sig är ju inget nytt. Det spelar absolut ingen roll vad man skriver här. Huge förnekar hårdnackat precis allt som kan ses som negativt. Dett finns alltid en massa småsaker som han ser som kryphål och smäller upp dessa till slagträn i sin strävan att försöka tysta ner eventuell kritik eller rapporter som inte ligger Brynäs till gagn."

Alternativt:

Att Gävlelasse sitter och hugger på allt och inte är nöjd med hur utvecklingen ter sig är ju inget nytt. Det spelar absolut ingen roll vad man skriver här. Gävlelasse förnekar hårdnackat precis allt som kan ses som positivt.
Det finns alltid en massa småsaker som han ser som bevis på att det mesta är dåligt och smäller upp dessa till slagträn i sin strävan att försöka övertala de mer nyanserade att det mesta gått snett.

"Tycker du att utvecklingen ser ut att ta Brynäs ännu ett steg i rätt riktning?"

Ja, kan du peka på ngt speciellt anmärkningsvärt som visar på att utvecklingen inte går framåt, sett till den strategi man kommit överens om?

Huge: "Ja, kan du peka på ngt speciellt anmärkningsvärt som visar på att utvecklingen inte går framåt, sett till den strategi man kommit överens om?"

Lagbygget.
Dagens Brynäs är på pappret svagare än det lag vi ställde på isen den här säsongen. Marknadsmässigt så saknar vi en "kioskvältare" som Bäckis varit. Tycker du att lagbygget speglar Brynäs strävan att gå framåt som lag?

"Det spelar absolut ingen roll vad man skriver här. Gävlelasse förnekar hårdnackat precis allt som kan ses som positivt."
Att du kallar dig själv nyaserad tänker jag inte ens kommentera...Jag blir så full i skratt. Det är även komiskt när du själv skrivit att du håller med mig i mycket jag skriver. Det är en jävla skillnad på att kräva bättring och att förneka det som varit positivt under säsongen.

GävleLasse: Lagbygget är ännu inte klart.
Jag avvaktar med att låta bilan falla, tills truppen är spikad.
Jag är inte så säker på att laget kommer att bli svagare.
Enligt dig själv så var ju Bäckis för det mesta långsam i PP och han kom ju heller inte upp i den nivå som alla hade förväntat sig.
När jag hela tiden påstått att han minsann ändå varit helt Ok, så har jag fått skit för det. Nu saknar vi helt plötsligt en kioskvältare.
Självklart så kommer Bäckis att saknas, men sett till hela säsongen och det han de facto åstadkommit så känns det inte som ngn omöjlighet att Hauhtonen kan prestera ett likvärdigt resultat.
Sen tror jag att Sundström kan komplettera Hutten som kreativ center på ett bra sätt, ifall han nu blir aktuell.
Med Kankanpeerä på backen plus en ev ersättare till Hulken, vars knäoperation mkt väl kan komma att framtvinga en ersättare, så ser den sidan en aning bättre ut.
Strävan är ju fortfarande att vara ett stabilt ES-lag, så nog ser jag de förmodade förstärkningarna som en förstärkning trots allt.
Hur stor den kommer att bli, är det däremot svårare att sia om.

Andra får bedöma ifall jag är nyanserad eller inte. Att dom jag själv anser vara onyanserade i sin tur anser att JAG är onyanserad, är väl ngt man får ta som skribent. Inte konstigare än att omvänt faktum också gäller.
Jag håller med dig i vissa saker som du skriver, och i vissa saker håller jag inte med.
Ser inget speciellt konstigt med det....

GävleLasse: Har inga större ambitioner att blanda mig i din och broder Huges nuvarande debatt. Kan däremot konstatera att jag inte är nöjd med den linje som Sundlöv/Boork tycks driva vad gäller lagbygget så här långt. (detta i perspektivet att vi skall ta ett steg till i utvecklingen nästa säsong)

Som det ser ut för närvarande verkar ambitionen vara "status quo". (dvs plats 5-8). Det måste till spetskompetens om vi skall tillhöra top4!

Ovanstående har jag redovisat ett antal gångar härinne sedan säsongen avslutades, samt i bubblor till dig. Hur i hela friden kan du ha missat detta? Men du kanske kände dig träffad å clarence vägnar?

Huge: "en ev ersättare till Hulken, vars knäoperation mkt väl kan komma att framtvinga en ersättare"

Men dock får vi dras med DJ ett år till ;)

AD: Brynäs borde skeppa iväg DJ till Rögle, men man förstår att han inte vill flytta tillbaks dit. Dels skulle han få mindre betalt och dels skulle han ju inte vara säker på en plats i laget :)

Huge: "Sen tror jag att Sundström kan komplettera Hutten som kreativ center på ett bra sätt, ifall han nu blir aktuell."

Que?

Sundström gjorde 30 poäng på 29 matcher i J20 05/06, säsongen 06/07 gjorde han 10 poäng på 28 matcher.

Om han är kreativ måste han vara jäkligt ineffektiv. Hans poängskörd imponerar inte.

Han har gjort 40 poäng på två säsonger - lika många poäng som Bäckström gjorde i Elitserien 06/07.

Brynäs tappar en spelare av hög klass (Bäckis) samt en spelare som "skulle" hålla hög klass (Bicek).

Det logiska vore ett ersätta med två klasspelare. Då menar jag inte spelare som är klasspelare i J20 SuperElit, utan spelare som är det i Elitserien.

Nu förmodar jag att forwardssidan är spikad om/när en till finne kommer. Det betyder att Brynäs ersätter Bäckström, men inte Bicek. Kravet om laget ska FÖRBÄTTRAS är ju TVÅ klassforwards, fast det verkar vara för mycket att begära.

Det är bara att hoppas att Alcén och Gynge kan slå igenom stort kommande säsong. Det kommer onekligen att behövas.

Huge: "När jag hela tiden påstått att han minsann ändå varit helt Ok, så har jag fått skit för det. Nu saknar vi helt plötsligt en kioskvältare."

Skrev jag något om att jag var nöjd över Bäckis insatser, främst i PP? Nej. Men det gör honom inte till en mindre kioskvältare MARKNADSMÄSSIGT!

Brynäs har satsat en hel del pengar på att marknadsföra just Bäckström, t om Tre Kronor använder sig av Bäckis som "omslagspojke" på affischer och annat. Samma sak gällde JVM, även där var han affischnamnet. Marknadsvärdet på en sån spelare är och förblir högt. Att han hade en väldigt tung andra halva av säsongen är ju ett faktum men totalt ointressant i sammanhanget.

Bara det faktum att du totalt missade den tolkningen visar hur nyasnerad du egentligen är. Allt du har för ögonen är det som händer på isen, hur han har presterat där är en sak. Vem skall kliva fram och ta den rollen som den givne stjärnan i laget nu när Bäckis drar? Visst har vi Sjödda, Molin och Dackell men det är absolut inga affischnamn som får Gävlepubliken att masa sig till match. Denna kombination med att nyhetens behag av Arenan gör att det kommer att vara väldigt tomt på läktarna. Undanflykter betalar inga räkningar, undanflyktar skapar inga ekonomiska möjligheter att bli ett topp 4 lag som ÄR det uppsatta målet, kanske inte för den här säsongen men väl inom en ganska snar framtid.

Peja: Skulle Hulken missa en massa matcher i början på grund av sin operation så måste man ta in ersättare. Kom ihåg att Angell kommer att missa ett tiotal matcjer i början på säsongen. Utan Hulken och Angell så kommer backbesättningen vara väldigt tunn.

Men jag tycker att man måste ta in två backar ändå, även fast Hulken spelar hela säsongen. Jag har svårt att se att Morin skulle växa ut till en elitserieback över en sommar.

GävleLasse: Här finns det kanske någon att ta? Nu när vi ser åt vart det barkar hän med värvningarna så får vi väl nöja oss med det lilla :-) Justin Morisson skulle inte vara helt fel.

Här är alla Modospelare vars kontrakt går ut.

Tobias Enström, back.
Oscar Hedman, back.
Tobias Viklund, back.
Niklas Öhman, back.
Zdenek Blatny, forward.
Miloslav Horava, forward.
Kristian Kuusela, forward.
Justin Morrison, forward.
Johan Nilsson, forward.
Mikael Pettersson, forward.
Peter Öberg, forward.

GävleLasse: "Att han hade en väldigt tung andra halva av säsongen är ju ett faktum men totalt ointressant i sammanhanget."

Ja, ifall du nu bara ville diskutera Bäckis roll som kioskvältare när det gäller det marknadsmässiga.
Men ditt svar dominerades ju av hur du ser på LAGBYGGET, och då valde jag denna gång att svara på just detta, eftersom jag anser att den biten också är viktigare.
Det marknadsmässiga värdet skall förstås inte underskattas, men heller inte överdrivas alltför mkt, vilket jag tycker att du gör.
Speciellt med tanke på att Bäckis, som du själv säger, varit mkt ojämn och hade en väldigt tung andra halva av säsongen.
Då är det nog betydligt viktigare för supportrar i allmänhet att LAGET går bra och att man presterar resultat. På den punkten tycker iaf jag att det gått framåt, sen Boork tog över.

Peja:Jag tror inte man ska höga förväntningar på Sundström Han är lika skadebenägen som lovande spelare. Man skulle kunna tro att han är 35 bast och spelat 15 säsonger i ES. Alla möjliga problem som sägas vara typ,förslitningsskador.

Varför i h-e hade BIF så bråttom med att skriva kontrakt med Sunken och Hermansson?????Spelare som kommer att fylla på 4:e linan är väl inte rätt väg att börja bygga lag.

Bäckis var inte så bra denna säsong om man ser till helheten som vi fans hade önskat. Det positiva med det är att det blir "lite" lättare att ersätta honom då.
Ska Bäckis lyckas i NHL, då får han fan lägga på en booster på skridskoåkningen.
BIF hade inte många snabba spelvändningar detta år och det snackas ju alltid om att det är så viktigt.Där måste laget förbättras avsevärt,kanske genom att värva lite rappare spelare som ändå inte är några minisar.

Huge: som vanligt så väljer du ut en mening och väljer att bemöta den och på så sätt undvika sakfrågan.

Lagbygget. Tycker du inte att ett lagbygge och det marknadsmässiga värdet i just LAGBYGGET ligger väldigt nära varandra. Det går inte att förklara in i minsta detalj vad man menar för då blir det kilometerlånga inlägg, just på den tangenten spelar du oavbrutet. Du letar fram ett kryphål och använder dig av det. Svara på frågan "Vem skall kliva fram och ta den rollen som den givne stjärnan i laget nu när Bäckis drar?"

"Då är det nog betydligt viktigare för supportrar i allmänhet att LAGET går bra och att man presterar resultat. På den punkten tycker iaf jag att det gått framåt, sen Boork tog över."

Generellt sett så brukar det vara så, men publiksiffrorna talar inte för detta. Där är det återigen marknadsvärdet på truppen som drar bättre. Att vara "framgångsrik" sett till den omedelbara historiken innan Boork kom är inte svår att överträffa. Nu går Boork in på sitt tredje år. Nu är det dags för honom och Sundlöv att visa publik, sponsorer och hela hockeysverige att man vill ta sig ännu ett steg i rätt riktning. Sånt kostar pengar, därför måste man helt enkelt se över marknadsvärdet i truppen. Uppenbarligen så räcker det inte med att vinna utan man måste även vinna snyggt. Personligen så tycker jag att det räcker gott med att man vinner men till den stora massan så räcker det uppenbarligen inte. Man vill bli underhållen för sin entrepeng så enkelt är det.

Du vill alltså vänta tills lagbygget är klart innan du låter bilan falla. Det tolkar jag som att du inte är nöjd så här långt. Det är inte jag heller men jag är inte rädd att tala om det.

Enligt GD så säger Sundlöv att vi ska ta in en forward till, hur stor skillnad gör en forward? Jag känner på mig att den forward som kommer inte kommer att kunna göra hela jobbet själv och med den magra produktion som vi får av vår trupp idag så blir man orolig. Att du sätter stor tilltro till Hauhtonen är vågat. Han är långsam, that's it och Jag tror inte att han kommer att vara så mcket rappare på rören efter en rejäl sommarträning. Det är inte hans spelstil helt enkelt. Ännu en felvärvning från Sundlöv.

GävleLasse: "som vanligt så väljer du ut en mening och väljer att bemöta den och på så sätt undvika sakfrågan. "

Den mening jag valde ut sammafattade vad sakfrågan gäller, nämligen ifall det finns ngn kontinuitet i det som görs. Du ifrågasatte denna kontinuitet och började din motivering med att dra fram lagbygget, vilket väl får anses vara det viktigaste i sammanhanget.
Jag redogjorde klart och tydligt hur JAG ser på lagbygget och kontinuiteten.
Vi har uppenbarligen lite olika åsikter i frågan, men hur du kan påstå att jag försökt undvika sakfrågan, är och förblir en gåta.

Därefter redogjorde jag också för hur jag ser på Bäckis roll, både vad gäller lagetbygget och hur hans frånfälle kommer att påverka detsamma, samt även hans ev status som kiolskvältare ur marknaksmässig synpunkt.
Även här har du fått en klar redogörelse av min ståndpunkt, så jag kan inte begripa hur du även i detta fall kan påstå att jag försöker undvika sakfrågan.

Men sakfrågan kanske gällde ngt helt annat?
Isf kan du väl upplysa mig om vad, så får vi reda ut det hela.

Nu har Robin Jonsson kritat på för timrå . När kan Sundlöv presentera en svensk "Landslagsback" ? kan väl börja med och locka Jonas frögren , han har ju inget kontrakt klart just nu ..

okänd: Det räcker väl med "lovande framtidslöften" i Brynäs IF nu? Lagets stomme kan trots allt inte vila på en sådan labil grund. Vad som behövs i laget är etablerade spetsspelare, inte fler framtidslöften, inga fler fjärdelines brunkare och inga fler slovenska chanstagningar...

Det verkar inte komma något påskgodis från mormor..?

Davydkin: Nå rötägg kanske de blir ändå under påsk

Huge: Så du menar att det inte spelar någon roll hur laget ser ut, publiken kommer ändå?

Som du förstår ÄR publiken en väldigt central del av Brynäs verksamhet.
Vad gör en bra publiksiffa för skillnad?

- bättre chanser att få in bra sponsorer.
- bättre stöd till spelarna under match
- bättre försäljning på matcher
- bättre försäljning i shopen

Att du bagatelliserar det hela visar hur pass bra koll du har på läget.

Sakfrågan är alltså. Brynäs måste skaffa ett lag som lockar publik. Som det känns idag så är truppen på tok för slätstruken rakt över. vart finns ambitionen?

GävleLasse: Ambitionen tror jag ligger begravd i skogsbrynet på forsbacka soptipp..., eller så kanske den är att ha ett så stort spann som möjligt mellan den yngste och den äldste spelaren i laget?
Det kanske är därför som Boork är ute och raggar småpojkar medan Sundlöv letar fossiler bakom preem-macken?
Det blir till att hålla i kepsen när Lind, Hauhtonen och Hansen ska transportera pucken in i anfallszonen nästa säsong....
Hmmmm, det kanske är därför Månsson och Widing m.f har en tendens att åka offside ganska ofta?
Nä, det krävs nog mer än Kräkenkärää om backspelet skall höjas ett pinnhål och defenitivt mer än en forward om anfallsspelet skall hamna på godkänt. Skämmes Sundlöv! Skämmes Boork och Skämmes Pucken Persson!!!

munkas:

Kanske en idé att spela i keps för att förvilla motståndarna...

Han har läst sin Sun Tzu den gode Mormor...

Ankan - kanske lite raljant

Står vi bara och stampar i Finland när alla andra värvar eller?

micke: Ja jag vet inte om Jonas Frögren räknas som "lovande framtidslöfte" ? Inte för mig iaf .

Burberry: vi låter alla andra lag skaffa bra spelare så tar vi dom som blir över.. vi va ju en av dom första förra året, då blir vi väll sist med att skaffa spelare detta år :P

88Lindkvist: Det låter som en smart strategi... När de andra lagen värvar A-landslagsspelare värvar Brynäs J-landslagsspelare, som i bästa fall kan bli A-landslagsspelare. Frågan är hur det ska hjälpa Brynäs gentemot konkurrenterna?

Daniel Sondell får inte förlängt med Skellefteå. Låter som en Brynäsvärvning.

Peja: jo vi har ju en lyckad värvning i sebben karlsson :P blommat ut riktigt mycke "inte" ! men de är helt okej att värva J-spelare om dom håller klass!! men han lär ju ta fram nått namn rätt snart tycker jag! helst ett nytt namn innan helgen tack!

88Lindkvist:

Från hockeysverige:
"Skellefteå behöver uppgradera sin backsida inför nästa säsong och ett av de namn som kan hjälpa till med den biten är Modos 20-årige talang Tobias Viklund. Viklund som i början av säsongen var landslagsspelare - men som fått allt mindre istid i Modo sedan Pierre Hedins ankomst.
- Det finns några alternativ för mig och Skellefteå är ett bra sådant, kommenterar Viklund till folkbladet.nu.
Viklund har gjort sex A- och 53 j-landskamper. I elitserien har det för den skridskoskicklige ångermanlänningen blivit sexton poäng på 130 matcher sedan debuten under lockoutsäsongen. "

Skulle vara en bra värvning, me han har ju A-landskamper och är således lite för meriterad för att Brynäs ska vara intresserade.

Lite tidigt att såga laget vid fotknölarna, det är inte försten att få ihop ett lag som vinner....lite orolig kan man dock vara, ett par klasspelare behövs verkligen.

okänd: Det var din kommentar om Robin Jonsson. Frögren har väl varit ett "framtidslöfte" hela livet som aldrig blommat ut, och förmodligen aldrig kommer göra det. Jag skulle hellre se att BIF värvade en riktigt duktig back istället för FBK:s 7:e back bara för att han inte för förlängt kontrakt i Karlstad...

Peja: "Skulle vara en bra värvning, me han har ju A-landskamper och är således lite för meriterad för att Brynäs ska vara intresserade."

Jaså, du tycker att Viklund är en backtyp som vi just nu behöver?

Huge: Nä, Andersèn är nog bättre...

munkas: Ja, som backtyp betraktat så är Andersén isf att föredra framför Viklund.
Det har du helt rätt i, även om du själv inte hade en aning om att du hittade ett korn av sanning.

Huge: Så du menar att du skulle välja Andersèn framför Viklund?

GävleLasse: "Att du bagatelliserar det hela visar hur pass bra koll du har på läget."

Du har inte tänkt tanken att det kanske är du själv som överdriver farhågorna en aning?

Hur laget ser ut spelar självfallet roll, men jag tror att du underskattar publiken när du verkar tro att det skulle bli mer eller mindre folktomt i LA, bara för att Bäckis dragit sin kos.
Ambitionen är densamma och ökar väl successivt i takt med att ekonomin förbättras. Målarfärgen har knappt hunnit torka på LA, och du slår på stora katastroftrumman.

munkas: Hur tolkar du ordet "backtyp"?

Huge: Jag vet inte riktigt vad Andersèn har för kvaliteter men om du menar att han är en fysisk spelare så behöver ju inte det betyda särskilt mycket. Kuparinen var ju också en fysisk back...
Fick jag välja skulle jag absolut ta Viklund. Du då?

munkas: Ja, eftersom ordet "backtyp" i sig innebär att jag efterlyser en viss typ av back, i detta fall en mer fysiskt spelande sådan och samtidigt gärna en med bra spelsinne, så föredrar jag helt klart den typ Andersén representerar. Han passar nämligen in i den profilen på ett bättre sätt än vad ex Viklund gör. Båda har spelsinne men det är ju Anderséns fysik som i det här fallet avgör vem jag föredrar.
Att Kupan också var en fysisk back har öht inte med saken att göra, då vi inte jämför resp spelares faktiska kvaliteter utan just vilken backtyp dom representerar, rent principiellt.

micke: Framtidslöfte eller inte: Frögren är lansdslagsmässig och rankas nog betydligt högre än 7:e back i FBK.
Trea efter Rhodin och Niskala, enligt min mening.
187 cm och 95 kg granit.
Precis vad vi behöver, en riktigt duktig back....

Huge: Frögren är sjunde back i Färjestad.. sen om han är bra eller inte är en annan bit.. men han var sjunde back i FBK..

Huge: jag tycker att han håller måttet men han har fått lite för lite speltid i Färjestad men han är helt riktigt duktig back med lite kropp att lägga bakom

Det börjar bli dax att levera lite tyngre namn som nyförvärv.

Mickis: Problemet är att Brynäs läcker ingenting längre så det finns inget att hoppas över ;-)

Huge: "Landslagsmässig". Jo, det smäller ju jäkligt högt idag. Nästan varenda spelare i elitserien har väl snart fått spela i tre kronor så konstigt vore det ju om inte även Frögren hade fått chansen. Att du är den enda i sverige som dessutom rankar Frögren som en av FBK:s bästa backar, rent av "landslagsmässig" ger jag inte ett dugg för.
Faktum är att jag inte bryr mig ett jota om någonting du skriver på denna sida eftersom du enligt mig inte har någonting innanför pannbenet när det gäller hockey i allmänhet och Brynäs IF i synnerhet. Men det kanske blir så när man bara följer en sport via text-tv:n. Intresset kanske inte är så stort mao?

Tror du det finns många bättre backar än ex Frögren att värva inför nästa säsong? OM, du nu tror det. Tycker du det vore bättre om BIF värvade en sådan? En spelare som kanske t.om kunde bli en nyckelspelare, en kille som kan bilda en grund i BIF:s backspel även i framtiden. Mao, inte en kille som DJ eller Frögren. Eller tycker du att dessa spelarna är så väldigt bra att de skulle bli nyckelspelare i BIF:s lag? Isådanafall förstår jag vad du har för ambition för BIF...

micke: Jag noterar bara att ditt sedvanliga fyllesvammel på helgkvällarna, numera har sträckt sig till att även gälla vardagkvällar...

micke: Ju mer jag läser av ditt senaste inlägg, desto mer inser jag hur ihåliga dina generella hockeykunskaper verkar vara.

"Att du är den enda i sverige som dessutom rankar Frögren som en av FBK:s bästa backar, rent av "landslagsmässig" ger jag inte ett dugg för."

Att DU inte ger ett dugg för den åsikten behöver man kanske inte ta så allvarligt, speciellt med tanke på att du inte kan backa upp din motivering med ngt annat än att just DU tycker så.
Du kan få lite mer kött på benen av mig:

Frögren har varit bofast i Färjestad de senaste 7 säsongerna, trots att konkurrensen varit mkt hård om alla backplatser och att flera toppbackar kommit och gått genom åren.
Vem som kommit med uppgiften att han skulle vara 7:e back vet jag inte, men jag håller inte med ifall det nu avser inbördes ranking och hur viktig han är för laget. Dessutom säger det egentligen inte så mkt, iom att deras samtliga backar håller mkt hög klass.

Sen kan du ju sluta leka frukthandlare genom att blanda ihop äpplen och päron.
Frågan du ställer, om det finns många bättre backar än ex Frögren att värva inför nästa säsong, har väl inte ett jota med saken att göra.
Vi talar om den backtyp som Brynäs i dagsläget behöver, och då passar Frögren som backtyp in mkt bra, och hans faktiska kvaliteter gör även att han mkt väl skulle kunna ta den återstående vakanta platsen bland backarna.
Att jag sen självfallet helst ser en ännu bättre back på denna plats, är en helt annan femma och har inte med diskussionen att göra.
Ditt vidare svammel om nyckelspelare har inte heller med saken att göra, men är man frukthandlare så är man....

Brynäs och 3-4 andra ES-klubbar vill signa Pontus Petterström enligt Norra Västerbotten. Måste säga att det är en personlig favorit, MEN det hade väl behövs lite mer spetskompetens kanske..

Huge: Efter att ha tittat efter istället för att spekulera så konstaterade jag att Frögren spelat i tredje och fjärde backpar i merparten av matcherna. En annan sak som jag konstaterade är att han ofta fick ny backpartner. Vad man nu kan dra för slutsatser av det. Man måste nog heta Melin för att kunna svara på det. Antingen så är Frögren en rutinerad back som man stoppat in för att stötta backkollegan, eller så är det tvärt om, att man försökt hjälpa upp Frögren.

Jag vet i alla fall att Frögren skulle ta en top3 plats bland Brynäs backar ALLA dagar i veckan. Sunken, Hulkkonen och Johansson, skulle väl vara 26:e, 27:e och 28:e back i FBK.

Det är ljusår mellan lagen kvalitetsmässigt.

GävleLasse: "Det är ljusår mellan lagen kvalitetsmässigt"

Sant.. men om fem år då?

« · 867398 · »