1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741986 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
andreasknox: Varför kan man inte diskutera nästa säsong redan nu, det finns ju bara 2 olika scenarion, antingen så klarar vi oss kvar och kan spekulera utifrån det eller så åker vi ner i KS och kan spekulera utifrån det, vad är problemet?

Jompe: Om man kritiserar andra utan att ha egna åsikter, då kan man hålla käften anser jag.

Huge: I rest my case!

Utan att ha läst allt för mkt. Så håller jag med om att man kan inte diskutera nästa säsong nu! Säger som dom flesta tränare brukar jag, EN match i taget =) Ha en fin dag!

Huge, 70: Men kan ni inte lägga ner det här? Jag gick med i HS/SS hösten 2003 och redan då var ni igång. Den här diskussionen (som jag för ovanlighetens skull orkade läsa) handlar om huruvida en av er vill tala om vilka spelare som bör värvas inför nästa säsong, och det vill denne person inte berätta. Det här handlar inte om Brynäs utan om era inbördes relationer och läsvärdet för oss andra är lika med noll. Om ni har "issues" med varandra så finns det ju andra sätt att reda ut dem.

70 Rodrigues: Du börjar låta som en papegoja men kul att du äntligen snappat budskapet.
Vad är en EGEN åsikt, enligt din mening?

Huge: "Tids nog blir det Silly Season på riktigt...."

Så då får man för första gången läsa om Huges önskemål innan Brynäs har värvat klart och du sitter med facit och håller med som vanligt? Det lär bli första gången isf. Du är jävligt duktig på att tycka och frågeställa om vad andra skriver men har sällan eller rättare sagt ALDRIG några direkta egna åsikter, bara du får kritisera andra skribenters inlägg så är du nöjd.

70 Rodrigues: Det är 3:dje gången nu som jag förklarar för dig att jag inte finner det speciellt intressant att diskutera nästa års trupp, förrän KS är slutspelad.
Och det spelar ingen roll ifall vi målar upp ett tänkt scenario där vi spelar i ES nästa säsong.
Hoppas budskapet gått fram denna gång så jag slipper upprepa mig fler gånger.
Du får nöja dig med det namedroppande som förekommer från annat håll.
Tids nog blir det Silly Season på riktigt....

Huge: Begriper du ens själv vad du skriver? Om du hade använt din läsförståelse eller jag kanske ska säga ev läskunnade så hade du sett att jag i ett senare inlägg skrev att scenariot var att vi spelade i ES.

ajon:

japp, hoppas han fortsätter med det :D då blir det en rolig kvalserie för Brynäs del :D

70 Rodrigues: "Du har alltså inga egna förslag"

Jo, det har jag.
Men om du hade använt din ev läsförståelse så borde du med detsamma ha begripit vad jag sa i mitt förra inlägg: att jag för tillfället inte finner det speciellt intressant att diskutera nästa års trupp, eftersom vi inte vet VAR vi spelar och hur ekonomin därmed kommer att se ut.

MarcusElving: jo men återrigen ska det bli mycket till att ni ska missa i år. Ni har ju en Stabil målvakt också. Som har rädda er många gånger i år.

ajon:

Precis, så man vet aldrig.. även om det ser bra ut för tillfället, förlust i nästa match mot Mora samtidigt som Malmö vinner så är det 3 lag på 9 poäng !

MarcusElving: jo man har ju lärt sej genom åren Av Skellefteå. Dom började Kvalserien bra. Men i slutet spelade nerverna ett spratt .Och det gjorde ju att man missade att ta steget upp i många år.

ajon:

Ja det är jag övertygad om, frågan är OM formen håller i sig? det vet man aldrig, Brynäs är ju numera kända för sina totala formsvackor :/

MarcusElving: fortsätter ni med samma fina form. Så klarar ni det här ska ni se.

ajon:

Enkel? årets kvalserie är väl en av de tuffaste på bra länge?

Finns 4 lag som kan vinna hela serien:

Brynäs
Malmö
Mora
Leksand - trots den dåliga öppningen, det väntar lite lättare motstånd i de närmsta omgångarna.

MarcusElving: jo men jag tror ändå att ni tar er igenom. Kvalserien ganska enkelt i år faktiskt.

ajon:

Kom ihåg Malmö sedan förra kvalserien, 4 vinster i rad, och lyckades ändå inte. Brynäs har faktiskt bara 3 segrar än så länge.. Rögle och Västerås är två av lagen vi har spöat, mycket kan hända när de tygre lagen står för motståndet.

70 Rodrigues: ja annars vore ju det ett stort under. Med tanke på vilken bra start ni har fått.

Huge: Tänk dig scenariot att vi spelar kvar i ES även nästa säsong :-)

Huge: Du har alltså inga egna förslag utan gör som vanligt och väntar tills Brynäs har gjort sina värvningar och du har facit i hand och håller med? Du brukar ju alltid ha åsikter om ALLT, varför inte när det gäller nyförvärv, du måste väl ändå ha några egna önskemål och tankar runt hur du skulle vilja att det ska se ut nästa säsong?

70 Rodrigues: Namedropping innan KS ens är slutspelad känns meningslöst.
Du får än så länge hålla till godo med de spelarförslag som kommer från annat håll härinne.

Huge: Låt oss ha lite roligt och spekulera ;)

Huge: Du har inga egna namnförslag på spelare eller spelartyper du skulle vilja se i Brynäs nästa säsong?

Peja: "Självklart är det inte klart med fortsatt spel i ES än, det vet väl alla."

Låter bara lite annorlunda, av inläggen om nyförvärv etc att döma....

70 Rodrigues:

Det var precis det jag också försökte säga :) hehe

Peja: Hellre Jonas Andersson än Pontus Petterström alla dagar i veckan.

Peja:

Jo precis, speciellt om Månsson sticker till Frölunda, känns som att han kan vara en bra ersättare till honom, alltså killen från finska ligan :P

MarcusElving: Kanske det. Brynäs är ju ute efter Petterström, så man kanske anser att det finns behov av den spelartypen.

Huge: Självklart är det inte klart med fortsatt spel i ES än, det vet väl alla.

Peja:

Okej, kanske kan vara något för Brynäs att fundera på. Bra skridskoåkare är alltid nyttiga när det gäller att forechecka och stressa motståndarnas backar.

Peja: Hört talas om att man inte ska sälja skinnet förrän björnen är skjuten?

GävleLasse: Jag tycker att Jackman i Leksand ser väldigt bra ut. Ganska lik Angell, fast kanske snäppet bättre. Tacklas, spelskicklig och har en jäkla fin bössa. Kanske vore ett alternativ som ersättare för Sjödin?

MarcusElving: Jonas Andersson är en extremt bra skridskoåkare. Av alla spelare som jag har sett live är det bara Marian Gaborik som har varit snabbare. Har för mej att Jonas kom tvåa i hela ligans speed-competition borta i AHL också. Han är en grym forecheckare, ganska lik Salle men rejälare i sitt spel. Jag var (som den enda Brynässupportern?) sur över att Brynäs inte förlängde hans kontrakt.

bif_forever: Karlsson? nej, pastorn kan gott stanna i Tampa.

Däremot så skulle jag inte må dåligt av Santala.

Rodrigues: Just fan Herman Hedning glömde jag bort i brådrasket. Han har varit bra i slutet och tar givetvis en plats. Knappast i första eller andralinan men väl i tredje eller fjärde.

GävleLasse:

så här då?

b:
Angell-Sundqvist
Hietanen-Andersén
Jonsson-Skogs
Carlsson-Kankaanperä

k:
Brendl-Karlsson-Berglund
Widing-Santala-Hermansson
Dackell-Hansen-Danielsson
Alcén-Molin-Sandin
till allsvenskan:Persson och sundström

GävleLasse:

Möjligt att man kan köpa loss en ytterforward av hygglig klass.. Tycker dock man borde fundera på att förlänga med Molin med tanke på spelet han visar upp nu ..

Får han vara med och spela från början, och inte nöta så mycket bänk som denna säsong tror jag han kan producera en hel del.

De flesta tycker han är slut, men jag delar inte den uppfattningen, jag tror nämligen Molin har mer och ge, Om som sagt, han får speltid.

GävleLasse: Vart ska Hermansson ta vägen någonstans då :-)

MarcusElving: Jag vill ha in minst en ytterforward av klass med helst två.

Brendl | Ny | Ny
Widing |Ny | Ny
Dackell | Hansen | Danielsson
Sandin | Sundström | Alcén

GävleLasse:

Om vi klarar elitseriekontraktet så står på min önskelista:

Markström/Lindbäck i kassen (Om inte det går att få loss Honken)
Två högklassiga centrar
Två Högklassiga backar

Resten får fyllas ut så bra det bara är möjligt :P

Hence: Nej, det känns som att han är den typ av spelare som endast skulle stå ivägen för våra egna produkter.

Bättre att satsa på att värva in spetskompetens istället.

Hence:

Jag har aldrig sett honom spela, men han är ju en tung checkingspelare med mycket bra skridskoåkning.. kanske finns utrymme för en sådan spelare som ersättare får Månsson om han drar till Göteborg kanske?

Vad tror ni om Jonas Andersson, som gjorde ett kortare inhopp i Brynäs-tröjan 04/05? Han har två bra säsonger i Finland bakom sig

GävleLasse:

Ja, vinna båda hemmamatcherna är ett måste.. jag tror nog att vi kan skaka Mora på Torsdag också..

Molin, Dackell, Lind och Sjödin har hittills varit bästa spelare tycker jag.. plus till Björne och Frölunda också. Skönt attgamlingarna kliver fram i detta viktiga läge, Sämre motstånd kan vara en orsak, vilket ändå är oviktigt. De gör det mycke bra.

Kan även Brendl börja näta i PP så ska detta gå bra till slut, han har ju haft några skott i ramarna osv.

MarcusElving: Jag vet inte om man vågar hoppas på en "sweep" mot Mora. Men det räcker med att vi vinner en av mötena mot dem och en mot Miffona så har vi ett väldigt bra slagläge.

Vi vinner utan att Brendl behöver rädda oss i match efter match. Snart kommer han igång med ska du se ;)

bif_forever:

Varför skulle rudslätt vara klar? hört något rykte eller? :P

GävleLasse:

Ja, jag är beredd att hålla med dig där.. Malmö har imponerat på mig såhär långt.. Mora vet vi vart vi har, jag tror vi vinner båda mot Mora :P

MarcusElving: Vinner vi inte mot Mora borta på torsdag så gör vi det hemma efter deras inbördeskrig mot Leksand.

Som jag ser det så är MIF den svåra motståndaren i den kommande matchserien

70 Rodrigues:

tänk detta lag 08/09:

m:markan,lindbäck-billigt och mycket bra, då har man gott med pengar kvar från sperrle och karhu att köpa annat för.

b:hietanen,kankaanperä,carlsson,andersén,angell(bör få ett riktigt kontrakt.),nya=thomas skogs+lars jonsson-bör ha råd med skogs och jonsson då sjödda(kraftig lön),nolander,morin och hulkkonen lämnar dessutom borde väl dj kostat en del.

c:hansen,sundström(låna ut),nya=andreas karlsson,tommi santala-dessa bör kunna kontrakteras då hauthonen,karlsson och lind(med tanke på ljumskarna) lämnat.

f:dackell,alcén,sandin,widing,brendl,danielsson,hermansson,nya=christian berglund(för månsson)daniel rudslätt(väntar bara på att de ska offentliggöras, han är klar.)-berglund och rudan lär väl kosta men det lär finnas pengar då salle,gynge,molin och månsson samt spets.

tänk då detta lag;
markström(lindbäck)

hietanen-andersén-brendl-karlsson-berglund

angell-sundqvist-widing-santala-rudslätt

jonsson-skogs-dackell-hansen-danielsson

kankaanperä-carlsson-alcén-sandin-hermansson

inte alls tokigt lag om ni frågar mig.

GävleLasse:

jajemen, men först och främst 2 vinster de 4 närmsta matcherna.. sen har vi en finfin chans :D

jag skulle dock inte klaga om vi tog 3 av 4, eller 4 av 4 :P knappast troligt men man vet aldrig..

« · 1015477 · »