1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742152 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Peja:

Jungbeck bättre en björk? det vet jag inte riktigt?

Nolander stannar inte tror jag, han har väl varit i kontakt med någon/några av toppklubbarna tidigare på säsongen? Men däremot kanske Angell stannar?

DIF kör en "Brynäs" och förlänger med Ronnie P och Nichlas Falk.
Inte helt smart....

Huss:

Kan visa sig förödande att köra på med gammelgäddorna för länge, något som säkert Djurgården får uppleva nästa säsong !

Huss: Jag hade för mig att Falk redan hade kontrakt.....

MarcusElving: Björk hängde ju inte med när Malmö spelade i ES och han har fått fortsatt kritik av Malmöfans. Tror faktiskt att Jungbeck är minst lika bra som honom. Angell stannar förhoppningsvis, nu när Czarnecki är coach och allt... Hoppas att han kan fixa hit en annan nordamerikan också, det vore kanon, gärna en powerforward.

Peja:

Jag tror Björk och Ljungbeck är hugget som stucket faktiskt.. strunt samma, först och främst behövs en riktig klassback, vilket ingen av dom är.

Angell har sett svag ut denna säsong, om han får förlängt hoppas jag att han skärper till sig och tar fram förra säsongens fina spel.

En nordamerikansk powerforward och en klasscenter av rang skulle sitta mumma.

MarcusElving:
lösningen heter Tuulola... (antar att just han är för gammal o avdankad dock)..en back i hans kaliber så.... men att mormor o co skulle fixa en sån när det finns medelmåttiga allsvenska backar istället lär ju inte hända

MarcusElving: Håller med...
1) En förstacenter
2) En spelande back som ersätter Sjödda
3) En forward som producerar poäng

Jag vill inte se Danielsson tillsammans med Lind och Brendl igen, där behövs en ny därav #3.

Sen utöver det kanske några rollspelare beroende på vilka som lämnar. Vi kan väl anta att Månsson behöver ersättas.

Horace76c:
vad blev av köttbullen/srtrykjärnet arnio förresten?? han tycker vi ju om...

Peja:

jag är som sagt nästan inne på samma spår:

* klasscenter
* (två) klassbackar, varav en ersätter sjödda och en defensiv.
* Kraftfull forward med mål och spelsinne

Resten får fyllas ut så gott det går:

* Månsson lär behöva ersättas med en rivig slitig spelare, gärna med målsinne
* Skulle inte klaga om man lyckas komma över någon till bra forward med bra kapacitet.

MarcusElving: Om Brynäs kan fixa två riktigt bra kedjor så är jag nöjd.

xx-lind-brendl
xx-xx-widing

"Angell har sett svag ut denna säsong"

Bullshit!

Peja:

Förutsatt att Lind fortsätter? det är nog inte helt säkert. Om inte skulle ännu en center behövas.

lillovechkin:

Så du menar att han har hållt lika hög klass som förra säsongen?

Angell har sett darrig ut i många situationer och begått en hel del misstag som kostat baklängesmål.

Offensivt är han ju alltid duktig, även om jag ändå tycker att han var ett strå vassare även där förra säsongen.

MarcusElving: Jag tror att Angell behöver spela i ett lag som för spelet, det krävs för att han ska hålla hög elitserieklass. Men Brynäs målsättning är ju att föra matcherna, tyvärr har man inte varit tillräckligt bra för att kunna göra det den här säsongen, men nästa säsong kanske man kan göra det igen.

Peja:

Även om han gillar att spela i ett lag som för spelet just för sina offensiva tankar, så borde han ändå som back även kunda hantera situationer i egen zon, och klara av att göra defensivt backjobb.

Man kan inte ha en en back på plan som inte kan försvara, och nu påstår jag inte att han inte KAN det, utan jag påstår att han kan göra det BÄTTRE än denna säsong! Right? :)

Vaken scouting av Brynäs, Åhsberg har varit intressant länge.

MarcusElving: Klart att han var bättre förra året..
Men det finns många som har varit sämre än honom defensivt.. T.ex Sjödda

lillovechkin: vi kan ju gämnföra åldersskillnaden..:)

Horace76c: Han lirar ju i Oulun Kärpät.
7 poäng på 46 matcher iår....

Jaa, han saknar man !

Huss: Jaha, nu börjas det, AS-spelare ryktas att vara på ingång. Helt jävla otroligt, var någonstans ligger ambitionsnivån??

70 Rodrigues: Kanske därför vi just nu kvalar !

70 Rodrigues:
Säg en spelare för Brynäs budget som kan göra bra ifrån sig experten där hemma

70 Rodrigues:

Rykten, Rodrigues, rykten...

rackham: Tyvärr så brukar ju rykten gällande AS-spelare vara sanna när det gäller Brynäs, väldigt sällan eller nästa aldrig när det gäller klassspelare. Varför köra på AS-spelare när vi har duktiga j-20 killar i klubben?

Brynäs_89: Va fan yrar du om??

Det behöver ju inte vara fel på allsvenska spelare. Vi hittade väl tex både Angell, Månsson och Mårtensson där...

70 Rodrigues:

Ja, det är frågan...

AS-spelare med 26 baljor innanför västen är sannolikt mer gångbar än en yngling från J20 som inte är torr bakom öronen ännu...

Åhsberg får väl köra extra allt på försäsongen så att han orkar lyfta klubban även kommande säsong (man vågar inte skriva ES än, vilket i sig är ett problem såklart)...

moreten: Det behöver inte vara fel på AS spelare, men nu måste ambitoinsnivån upp, det håller inte att värva allsvenskt om vi vill vara en topp 4 klubb. Är så jävla trött på att Brynäs år efter år ska hrva i dom nedre regionerna aqv tabellen.

rackham: Så vad ska vi göra av våra duktiga J-20 killar då, låna ut dom för att sedan glömma bort dom och dom blir värvade av en annan klubb och blommar ut där?

70 Rodrigues: du undrar vad nivån ligger hos brynäs och jag undrar ifall du kan säga vilka spelare som brynäs ska ha för dom som dom hittar är ju inte i din smak

Brynäs_89: Om du hade hängt med i debatten för ett par dagar sedan så hade du förhoppningsvis hajat läget. Du får gå tillbaka ett par dagar och läsa inläggen.

Brynäs_89: Här har du 3 namn på killar som har en hög nivå och kan prestera, det är sådana spelare Brynäs måste kolla efter nu.

Tim Stapleton
Ryan Vesce
Tommi Santala

70 Rodrigues: Vad tycker du om dom här spelarna som jag tycker brynäs borde värva
Patric Blomdahl för Brendels kedja
Jonathan Granström bra center
Jonas Ahnelöv stor och stark
Jon DiSalvatore en jänkare från ahl med bra poäng snitt

Brynäs_89: Inga spelare för topp 4:a, tyvärr.

70 Rodrigues:

Du som har bra koll på sidor på nätet, på vilken plats rankas Brynäs i Europa för tillfället?

70 Rodrigues:
tror du brynäs har råd med Santala och Vesce dom lär ju ha en lön som är över Månssons

rackham: Ska försöka att hitta svaret.

Brynäs_89: Det kostar att ligga på topp!

70 Rodrigues:
Kolla timrå vilken splats dom kom på inte var det top-4
Och nu har dom 2 bra kedjor och en över medel och sen sista med utfyllnings spelare på.
Så ifall vi ska dom spelarna som du säger så får vi spela med Sandin,alcen och Thegel i sista som kan ske inte får mer än 5 byten per match

70 Rodrigues: Var ser du att Brynäs har dom pengarna någonstans.
Säger det att Blomdahl är bland dom bästa i hela slutspelet han och Surovy är bättre än Mårtensson och Weinhandl i dom senaste matcherna

Brynäs_89: Men snälla lilla junior, titta på hela säsongen. Brynäs har pengarna om dom vill, det kommer att sluta massor av spelare, så pengar kommer det att finnas om dom använder dom på rätt sätt.

rackham: Hittar tyvärr inte svaret, men ES är ju rankat som nr 4:a i Europa och Brynäs är ju sämst i ES, så jag kan tänka mig att vi ligger på 50 plats i Europa ocg i välden vill jag inte ens spekulera.

70 Rodrigues:

Ja, ok, det kan jag väl tänka mig är rimligt.
Då har vi 30 klubbar före oss i NHL och 49 före oss i Europa.
Plats 79 i världen då kanske...

Het förhandlingsposition...?

Vilka spelare knackar på för att få spela?

rackham: Det handlar om stålar, får man bra betalt så spelar man i Osby Hockey om så vore läget :-)

rackham: 2005 var vi rankade 23:a men tror att vi ligger rnut 40-50 nu.

70 Rodrigues:

Så enkelt är det nog tyvärr inte i dagens hockeyvärld.

För såna som Belfour kanske, men inte de spelare vi vill ha i ett utvecklingsbart och presterande lag...

- Vinna
- Tjäna pengar

rackham: Varför vill man spela hockey i Timrå?

Det sägs att den här killen är på väg till Sverige. Han skulle vara en poänggörare och publikmagnet.

Peja: Om han är på väg till Sverige, är det då inte redan någon klubb som förhandlar med honom? Eller är han på väg hit för att shoppa?

« · 1016571 · »