1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Gurra88:

Hmm,har också hört det där,men trodde inte det låg ngt i det....

Kahnberg til Brynäs, Sunklöv fortsätter på sin inbitna väg att värva spelare som knappt platsar i sina tidigare lag. Hoppas det stannar vid ett dåligt rykte...Kahnberg är inte annat än en föredetting

sylf: Med tanke på att Sundlöv i supportrarnas ögon står lika högt i kurs som Indonesiska Rupiah så undrar jag vad karln måste göra (förutom att avgå) för att stilla er blodtörst?

Bissett19: Humle o Dumle har vi ju redan förärats med. Ska vi tro på Biffen o Bananen?

sylf:

Vad tror du på?

"Sundlöv meddelar också att Brynäs främsta strävan just nu är att vaska fram spetskompetens till laget.

– Vi vill hitta forwards med spetskvalitéer, så att vi kan bli bättre i exempelvis power play."

Trazan o Banarne?;)

Huss: "Passa dig, annars står Sundlöv där och viftar med ett kontrakt med Robin Jonssons underskrift på."

Rätt spelartyp för oss men kanske inte rätt spelare....

mattiaskarlgren: Absolut, den en gång så talangfulle Åkerlund har gått i stå efter ett antal år bakom Backlund. Nu lär han bli än rostigare bakom Lindbäck.

Huge: Håller med dig. Tror att Lindbäck gör helt rätt som går till Timrå.

Även om Åkerlund är bra så tror jag att Lindbäck kommer bli deras förstemålis.

Huge: "När får vi nåt tillbaka? :-)"
Passa dig, annars står Sundlöv där och viftar med ett kontrakt med Robin Jonssons underskrift på.
Gud bevare oss....

JanT: Ja, både sportsligt och socialt tror jag att Timrå är ett perfekt val för Lindbäcks del.
Många yngre spelare i deras trupp, som Challe dessutom inte verkar vara rädd för att släppa fram.
Fast nu har vi skeppat iväg både Lind och Lindbäck i modern tid.
När får vi nåt tillbaka? :-)

Huge: "PS: Du glömde att skylla på Sundlöv."

Han är roten till det onda, som de flesta redan vet.

"Samtliga spelare har dessutom (trot eller ej)egna viljor som styr"

Dessutom påskrivna kontrakt.......

"Ja, tänk vilka jättetalanger vi skeppat iväg genom åren.
Mårs, Floberg, Jobs mm mm..."

Jasså, var dom jättetalanger? Mer än jag visste!

Huge: Känns som ett ganska klokt val av Lindbäck; Han inser att han aldrig kan bli etta i BIF så länge Markström är kvar (som jag förövrigt håller snäppet vassare än Lindbäck). Perfekt att plocka upp Eriksson bakom Markström, han är faktiskt draftad före Lindbäck!
Man ska inte heller glömma Lindbäcks reumatism, får han ett skov så kan det mycket väl vara färdigspelat för ett bra tag....

BFG: "Hur fan kan Lindbäck gå till Timrå?"

Står på hemsidan, där du hittar Limpans motivering.
Låter som en klok och bra motivering tycker jag.
Har du nån saklig motivering till varför just Timrå skulle vara fel klubb att gå till?

sylf: "Här tar vi fram talanger, och skeppar iväg till konkurrenter.
Här har vi Europas bäste målgörare, och skeppar iväg."

Ja, tänk vilka jättetalanger vi skeppat iväg genom åren.
Mårs, Floberg, Jobs mm mm...

Brendl "skeppades iväg" av ren självbevarelsedrift.
Både när det gäller ekonomin och det sportsliga.

Samtliga spelare har dessutom (trot eller ej) egna viljor som styr vid valet mellan att stanna eller flytta.

PS: Du glömde att skylla på Sundlöv.
Obegripligt.
Har du slagit dig nånstans?

Timrå? Hur fan kan Lindbäck gå till Timrå? Det är nåt som inte stämmer om man går dit...

spud: Suck.

Simmalugnt: Du är varken duktig på tänka eller läsa.. Nåja det finns säkert försörjning för sådana som dig också!

Ditt resonemang ser ut såhär, modo har vunnit, men vinner inte allt efter det, således kommer de självdö.
TIK har i likhet med allt annat i medelpad inte vunnit NÅGOT, därför kommer de vinna snart.

mk: Man tackar :)

Hahl Bundy: Fortsätt att slå på han! Du är en av få Timråiter som jag tål.
Du är alltid välkommen.

sylf: Var gömmer du all den här humorn under säsongen!Eller går du med en sån enorm ångest så att allt släpper nu?

spud: Vilken diskussion bara för att ni inte har några målvakter.
Själv är jag väldigt nöjd med våra målvakter. Du med dina?

spud:

Som sagt du är duktig på att missförstå, fast det är ju din imagegrej.

För det kan väl inte vara så att du inte VILL förstå?

Nä, nu ska jag vara snäll, du anstränger nog dig för att använda båda hjärncellerna.

Jag skrev ingenstans att vi har nått framgång. Jag skrev att vi kan NÅ framgång, enorm skillnad för den som har gått i vanlig skola.

Som Challe sa, är man nöjd med semifinal så kan man lika gärna lägga av.

Jag fortsätter mer än gärna den här sandlådedebatten med dig någon annanstans men vi ska inte störa Brynäsarna i deras forum med dina infantila utspel.

spud: Det är helt otroligt vad Brynäs är omtyckt bland alla andra lags supportrar. Dom är här inne och diskuterar jämt.Skulle aldrig gå in på Modos forum.Fan, kan ju få löss eller virus eller vad som helst!
Har däremot vart inne nån gång på timrås,dom kan vara lika rabiata som många här inne

mk: "Fan, nu vill man ha ett riktigt fett nyförvärv att trösta sig med!"

*ASG*

Här tar vi fram talanger, och skeppar iväg till konkurrenter.
Här har vi Europas bäste målgörare, och skeppar iväg.

Tror du verkligen att du får se ett riktigt fett nyförvärv? Möjligen i ordets rätta bemärkelse då, typ Bantar-Björn eller nån.

Simmalugnt: Haha, jag har aldrig träffat någon som är så stolt över att vara förlorare. Men visst, jag bugar och bockar för er enorma framgång. Semifinal som bäst. Ni regerar!

spud:

Men oj oj oj va grinig man kan bli. Har du inte fått amma i dag?

Då ska jag förklara för dig.

Varför skulle det vara kört?

Framgång föder framgång.

Vi kan fortfarande nå framgång och sedan bygga vidare på det som ordspråket lyder.

Ni nådde framgång (Hur behöver vi ju inte diskutera här och nu) och har därefter lyckats med att åka ut i kvartsfinalen året efter. Denna säsong missade ni slutspel.

Framgången födde ingen framgång i Dövik, nästa logiska steg är ju snarare kvalserien.

Är det något som är oklart?

Bissett19: Jag tror att Lindbäck satsar på att komma till en av dom fyra stora eller NHL.Därav ett-års kontraktet.Tror inte att han kommer tillbaka mer. Tyvärr..
Fan, nu vill man ha ett riktigt fett nyförvärv att trösta sig med!

Simmalugnt: Jag vet inte, men inget lag(i någon stor sport) från medelpad har NÅGONSIN vunnit NÅGOT. Känns inte som att den kommentaren ska komma från er. I sådana fall är det ju helt kört för er.

spud:

Jo, men framgång föder framgång brukar det heta.

Men det verkar ni ju ha missuppfattat rätt rejält.

spud: Jag hör inte vad du skriver, knaket från Svartvadet och de andra gubbarnas gamla trötta leder överröstar dig.

Simmalugnt: Skillnaden är ju att BIF vann något med sitt lag.

Peja:

"Timrå är som vanligt ohederliga och roffar åt sej andras egna produkter istället för att utveckla egna spelare."

Om du sätter in Brynäs i stället för Timrå i den meningen så har du förklaringen till Brynäs 60 och 70-tal.

Bissett19: ironi,i like....

Peja:

Pefekt för Limpans utveckling med ett år i hos Klyktattarna.Säsongen därpå är han tillbaka hos BIF igen....

Peja: Varför ska han återvända?Aldrig någonsin hoppas jag.
Varför skulle han vara i god form när han kommer tillbaka ifrån ett sopgäng?

Peja: Har inte orkat plöja igenom alla svar men kan Honken vara på väg hem?

Och Lindbäck får väl ont i ryggen lagom till ES-starten ;-)

El Maco: Allsvenskt? Andra es-klubbar är ju beredda att utveckla våra talanger åt oss medan vi inte har plats. Här snackar vi om stormakt. Brynäs är Real Madrid och Timrå är Almeria :)

Peja: tror inte Lindbäck är sugen på att spela allsvenskt med Brynäs 2010/2011.

arnio: Timrå är som vanligt ohederliga och roffar åt sej andras egna produkter istället för att utveckla egna spelare. Men å andra sidan skrev ju bara Lindbäck på ett ettårskontrakt, vi får väl hoppas att han är i god form när han återvänder till säsongen efter när Markan har gått till NHL.

Timrå kanske är Brynäs nya farmalag ;)

Simmalugnt: Nä, det krävs lite innanför pannbenet för att få göra lumpen...
:-)

arnio:

" Lumpen var mest gaysex och runkbullar vad jag vill minnas...en fin tid "

Ytterligare en orsak till varför inte jag gjorde lumpen :)

arnio:

Om du säger det så, själv så fick jag aldrig göra lumpen men det verkar ju inte som om jag missade något.

Simmalugnt: Lumpen var mest gaysex och runkbullar vad jag vill minnas...en fin tid.

Jompe:

Var bara lugn, du får nog uppleva Sao Paolo någon gång.

Eller försöker du tala om att du aldrig gjorde lumpen?

Simmalugnt: Alla utom en.

Jompe: Det är nog bäst att svälja kväljningen.

Jompe:

Är alla de där är självupplevda?

Jompe: Lindbäck måste ha blivit hjärntvättad...skriva på för Tikarna stackars pojk

Jompe:
Tacka vet jag på kartellens tid då det knappt förekom värvningar mellan elitserielagen och gjorde dom det så kostade det duktigt med pengar.
Det var bättre förr...

Bilden av Lindbäck i Timrå-tröjan på TIK:s hemsida framkallar kväljningar.

Som att sitta längst bak i en gammal bus på dåligt underhållen grusväg.

Som att cirkla 40 minuter i åskstorm ovanför Sao Paolos flygplats.

Som att åka på kompaniförbund och tvätta infanterikompaniets latriner.

Som att se Harald Treutiger i damunderkläder. Som att...ja, ni fattar.

« · 1147195 · »