1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739120 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
RavenLord: Grejen är väldigt enkel. Så här offseason så skrivs det så lite "hockey" ändå. För många trpdar gör inte gästboken trevligare. Jag kan inte tänka mig att du har svårt att navigera bland inläggen här även fast rubriken inte stämmer.

Skulle jag och alla andra moderatorer sitta här och leka trådpoliser så skulle det bli för mycket jobb helt enkelt.

Men jag har noterat din åsikt och håller med om att det såpårar ur ibland, Men det ärväl så när argumenten inte räcker till.

GävleLasse: Ämnets rubrik intresserar mig och det tänkta samtalsämnet men inte de avstickare ner i sandlådan som dominerat tråden senaste tiden
Och om jag startar en tråd till om Silly Season lär det bli likadant i den om de som sköter och håller ordning inte bryr sig och styr upp lite iaf
Men det har ju varit så i flera år så varför förändra något ;) Likadant tänk som inom Brynäs ;)

Gurra88: Jo jag såg de matcherna och han var ju ingen höjdare som forward, även fast han skrämde upp våra backar många gånger. Gjorde så att de slarvade vid uppspelen så de fick spelvändningar på oss.

Jag hävdar inte att Ward är en klassback men han är inte nån kona som du påstår heller.

Gurra88: Varför ville HV ha tillbaka Ward två gånger om, om han nu är så himla dålig?

GävleLasse: Det har jag definitivt gjort. Och om du hade haft någon form av kunskap hade du vetat vad det berodde på också. Att han inte höll måttet bland 6 backar. Samt mycket skador på forwards om jag inte missminner mig. Om du såg det slutspelet så kanske du minns också att han blev ganska kritiserad för de utvisningar han tog i offensiv zon.

nahojth: Nej absolut inte. ville bara påpeka att man ska tänka på hur man framför kritiken, då riktat till alla här inne å inte bara dig.

GävleLasse: Apropå det, idoluttagningarna är i full gång :)

bradberry/Ravenlord: Om inte samtalsämnena passar så är det bara att starta nya diskussioner.

Att det blir avstickare från trådämnet är inget nytt här. Det har förekommit i alla år.

Gurra88: Nu är det ju så att Ward spelade forward under slutet av säsongen och under slutspelet.

Något du kanske borde ha lagt märke till under de matcher du sett honom. ;)

bradberry: Betänk att detta är off-season.
Tänker tillbaka på när Danne Johansson spelade i Brynäs.
Då var det så högt i tak att inte ens rymden räckte till.
AAHh !det var tider det!
Förtäckta personangrepp och påhopp är legio här inne
Get used or get out!!

bradberry: Håller med...

En intressant observation om de andra lagen, både FBK och Modo kommer dra åt svångremmen nästa år men spelartruppens budget skall hållas i det närmaste oförändrad. Ganska klokt tycker jag.
Det är trots allt laget som är "produkten" vilket all övrig verksamhet vilar på.
Brynäs bör också fundera lite mer på detta när det gäller ev. investering i ny mediakub. Har svårt att se att föreningen kan räkna hem en sådan investering. Ponera att en dylik kub kostar 3 miljoner så tar det mååånga år innan motsvarande intäkter i form av sålt mediautrymme etc. kan få en sån investering att gå hem, speciellt i dessa tider.
Låter mer som ett I-landsproblem modell "grannens tv är större än vår, måste köpa ny".....
Investera i truppen istället, framförallt på en bra back.

Vart har hockeydiskussionerna tagit vägen? Är detta följder av "Silly-season-torka"? :-)

Fan va tröttsamt att logga in och mötas av spaltmetrar av ert jävla skittjafs om hur man ska och får tycka och skriva etc. Idiotförklaringar hit och dit.

Tjusningen med en forumsida likt denna är att väda åsikter och diskutera sin olika syn på saker och ting, men för guds skul:

HÅLL ER TILL HOCKEYN!

Tittar man in för läsa knasiga roliga rykten och kliver rätt ner i en sandlåda med gnabbande barn men nr 11 i plytet(Har inte mamma varit där med näsduken ? )
Kan ingen rensa allt skitsnack som inte har i den här tråden att göra ,typ min pappa är starkare än din och jag ser mer matcher än du och vet mer,,,ja allt som hör hemma på ett dagis...inkl det här ;)

GävleLasse: Förmodligen att när han väl spelade så va det med bra omgivning.
Kanske undgått många men han va sjunde back ganska stora delar mot slutet. Vilket hade en anledning. Och varför tror du Kenta skickade iväg honom? Tror knappast man gjort sig av med en så fysisk back om han är så bra som ni vill säga.

nahojth: "Så du tycker att bara för att man jobbar inom Brynäs så kan man inte bli kritiserad, jag fattar inte det."

Alla som jobbar kring Brynäs får kritiseras hur mkt som helst.
Det handlar om HUR man framför kritiken.

Vad är det du inte fattar?

Jag tog Sundlöv som ett exempel på en person som ofta blir kränkt och får skit på sig härinne, och det av personer som själva anser sig bli kränkta när JAG tycker att dom inte kan nåt om hockey.

Mao: kastar man skit härinne så bör man inte gnälla som nån prinsessan på ärten, när skiten kommer tillbaka.

Gurra88: Att vara 7e back i Hv är det iof rätt många etablerade namn som fått erfara, en 7e back i Hv är i de flesta fall en helt ordinarie spelare i de flesta es-lag.

Ward är en duktig och kraftfull back som kan vara riktigt nyttig för laget när han hittar nivån mellan att spela och att bara bråka. Dock krävs det nog ett topplag för att ha råd med en spelare som inte hittar den nivån så ofta.

Gurra88: Hur kan du då förklara han stats?

Huge: Haha. Lite smått tragiskt att läsa att du har sån övertro på dina egna "kunskaper" om hockey. Ward står många gånger som en kon i egen zon. Och kom ihåg vad jag sagt när han så smångingom står som Hv:s sjunde back kommande säsong. Men få inhopp för att proppa nån, det kan han nog få. Och varför tror du Kenta inte ville ha honom kvar, doktor Huge? Kenta är inte precis någon dussintränare.

hompa88: Håller med dig, men min kommentar var väl inte hånful.

Huge: Vad har Sundlöv med allt att göra? Han sitter väl inte här inne och läser allting? Visst kan han göra det men den chansen är väl ungefär 1%?

Visst ska man inte skriva något dumt om någon men det du skriver riktar sig ju ändå mot personerna här inne och deras syn på hockey.. För det är väl ändå tur att inte alla har samma syn för då hade det aldrig blivit någon diskussion alls?!

nahojth: Jo men e ju skillnad på att kritisera och att håna folk, självklart ska man kunna ge kritik dålig som bra till sportchefer tränare spelare osv men man kan ju tänka på vad man använder för ord.

Huge:
Så du tycker att bara för att man jobbar inom Brynäs så kan man inte bli kritiserad, jag fattar inte det. visst jag håller med ibland att Sundlöf ibland att han får mycket skit, men samtidigt han har väl gjort fler fel än rätt de lär ju tom du hålla med om

Nu kan man titta upp ur skyddsvärnet igen.
Det verkar som att det är eldupphör nu ett tag :)

GävleLasse: Jag tillägger att han är ju en optimal polis oxå, med tanke på rycktet han har.

mattiaskarlgren: "Nu är inte vissa av dina kommentarer lika farliga men jag tycker ändå att du ska tänka dig noga innan du skriver vissa saker ibland. Det finns nog folk här inne som tar väldigt illa upp också med tanke på att alla har sin egen syn på ishockey och ska inte behöva höra massa konstiga kommentarer bara för att dom tycker till ibland."

Tycker att du istället borde rikta din uppmaning till de som i parti och minut ex idiotförklarar Sundlöv och spelare/ledare i föreningen via diverse tillmälen och påhopp.
Personer som dessutom inte har nån möjlighet att försvara sig härinne.

Poffa: Exakt...

Men det verkar vara lättare att gnälla och kasta skit tillbaka.

Jag väntar fortfarande på en kommentar om mitt inlägg.
Ser man på siffrorna så är ju Ward en bra back...

GävleLasse: Alternativt använda sig av Anmäl inlägg. Då får moderatorerna för den gästboken samt forumledarna information om detta och kan ta ett beslut.

mattiaskarlgren: Det är väldigt enkelt. Om man känner att man har blivit påhoppad så får man höra av sig till någon av de moderatorer som finns här.

Poffa: Jag har inte sagt nått om Ward vad jag vet.

Jag kan göra det nu ifs. Han är nyttig i Bp och kanske i PP om han står framför mål. Men han kan ju inte åka grillor för fem öre. Sjödda såg ut som en raket i jämförelse mot han.

Men alla vet vad han är bra på dessutom så..

Huge: Ska egentligen inte lägga mig i ert "gnabb" men en sak bara.. Du får gärna säga onyanserad läktarcoach osv för min del men det finns garanterat folk här inne som tar väldigt illa upp av sådana saker.

Titta bara på dagens samhälle där man snackar om att folk inte ska säga ex neger, bög osv. Visst tar vissa illa upp av det och det ska dom också göra.

Nu är inte vissa av dina kommentarer lika farliga men jag tycker ändå att du ska tänka dig noga innan du skriver vissa saker ibland. Det finns nog folk här inne som tar väldigt illa upp också med tanke på att alla har sin egen syn på ishockey och ska inte behöva höra massa konstiga kommentarer bara för att dom tycker till ibland.

Lindström: Ja, det verkar stämma att du gnäller när du anser dig ha blivit hånad, samtidigt som du själv hånar andra.
Det tycker jag inte känns vare sig rakryggat eller moget.

Sen har jag fortfarande inte fått svar på min fråga:
när har jag förvägrat dig eller nån annan att uttrycka en åsikt härinne?

Lindström: Jag skulle vilja se ditt svar på GävleLasses kommentar om +6 på 52 matcher. Skapliga siffror för en sån värdelös back.

Huge: Så det stämmer alltså?

GävleLasse: "Dumförklaringar och hån hör till vardagarna här. Det är skåpmat."

Ja, du kan ju fråga Sundlöv... ;-)

Lindström:

"Hs brunaste näsa har talat.."

Ditt svar på ett mina inlägg igår.

Verkar alltså vara helt Ok med hån eller dumförklaringar...

Lindström: Dumförklaringar och hån hör till vardagarna här. Det är skåpmat.

När det gäller huge så brukar han hålla sig på en väldigt bra nivå, men han tvekar inte att svara med samma mynt. Men går han eller nån annan över gränsen så kommer jag eler nån annan moderator med stora pekpinnen.

GävleLasse: Så dummförklaringar och hån är alltså ok.
Bra att veta när man ska replikera någons kommentarer.

Lindström: Nu börjar du väl ändå glida lite från ämnet här.
Frågan var: när och var har jag förvägrat ngn att han en åsikt härinne?
Du anklagade ju mig för att inte tillåta andra åsikter än de som stämmer överens med mina egna.

Och att tycka att ngn eller några inte kan nåt om hockey, är det verkligen detsamma som att dumförklara nån?
Tveksamt....

Lindström: Det där var väl snarare en kontring på inlägget han svarade på.

Huge: "Tyvärr så är antalet matcher man sett inte nån garanti för att man kan nåt om hockey, det har du och ett flertal andra skribenter härinne bevisat flera gånger."

Huge @ Enskede Gård Idag kl. 21:09

Är inte set till att dumförklara andra som har en ANNAN åsikt än dig?!

Lindström: "Detta är ett forum så om du inte kan låta andra ha åsikter, så bör du sluta besöka sidan. För det är just att man kan ha olika åsikter som är själva idèn med forum."

Intressant.
När och var har jag inte låtit andra ha en åsikt?

Lindström: Jag sa aldrig att Huge hade rätt heller. Men han måste ju få ha en åsikt han med. Vad han bygger den på för stå för honom själv. Jag om nån har väl haft mina bataljer med Huge..

GävleLasse: "Tyvärr så är antalet matcher man sett inte nån garanti för att man kan nåt om hockey, det har du och ett flertal andra skribenter härinne bevisat flera gånger."

Bara för att man har en EGEN värdering så ska väl inte den nödvändigtvis vara praxis för alla andra som besöker forume.

Eller?

Lindström: Visst är det så, men sidan är ju främst till för att föra en diskussion på. Och helst utan en massa påhopp.

Men det är väl så att om man saknar argument så kommer påhoppen.

Huge: Hahaha

Skönt att ha dig här så du kan tuta i alla DINA egna värderingar.

Detta är ett forum så om du inte kan låta andra ha åsikter, så bör du sluta besöka sidan. För det är just att man kan ha olika åsikter som är själva idèn med forum.

Huge: Ward var inne på 18 baklängesmål och hade +6 på 52 spelade matcher. En riktigt kompetent back med andra ord.

Gurra88: "I detta fallet ska du nog enbart vara tyst, har sett åtalet mer matcher med Ward än vad du har kan jag lova. Att killen är oerhört instabil kan inte undgått många, möjligtvis Huge. Killen kan slåss, helt klart, men man kan inte ha en kille som får snespel så fort man närmar sig honom. Och att han sedan tar helt onödiga utvisningar jämt som oftast i offensiv zon så bidrar han inte till särskilt mycket i hv. Vilket även Kenta insåg. Men publikfavorit helt klart, därför får han nu komma tillbaka till hv, men kommer snart infinna sig som sjunde back va så säker..
Och defensivt lämnar han en hel del att önska."

Haha...

Tyvärr så är antalet matcher man sett inte nån garanti för att man kan nåt om hockey, det har du och ett flertal andra skribenter härinne bevisat flera gånger.
Ward tar ibland dumma utvisningar, liksom många andra spelare.
Han spelar helt klart på gränsen men är samtidigt en skicklig och stabil defensiv back som motståndarna drar sig för att gå i närkamp med.
En spelartyp som Brynäs inte haft på många år.
Jag tar Ward alla dar i veckan om valet vore ex Bertilsson.
Och att du sen tror att HV tagit honom tillbaka som nån sorts publikfavorit och inget annat, vittnar ju bara det om hur dåligt insatt du är.
Ward har plockats hem därför att han är en klar tillgång i laget och inget annat.

Tycker Rödin ska få chansen i framträdande kedja nästa säsong, kolla bara på tex Skellefteå som släpper fram sina juniorer.

Hört rykte om att Sommarvåraren varit i Gävle redan under de stundande SM-slutspelet, dessutom skall en finsk forward redan vara klar, troligtvis är detta Rajamäki

Kan det bli tisdag snart så man slipper dessa jävla röda dagar.. Ser verkligen fram emot tisdag/onsdag.. Vi får nog svar på många frågor under de dagarna :D

arnio: Nån som sett något schema för när för sesse mtcherna går?

« · 1152585 · »