1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739150 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Ska man tolka Sundlövs uttalande i GD som att det inte kommer bli nån köpfest oavsett hur många spelare som lämnar årets Brynäs?

"– Vi vill jobba med och utveckla det vi har i stället för att tro att det blir bättre med något nytt hela tiden. Fast visst kommer det att bli nyförvärv och då får vi hoppas att de kan höja laget, säger Sundlöv."

Gött att höra att Rödin och Thegel iaf verkar få chansen i A-laget nästa säsong. Och Sundlöv, för guds skull, ge Janos Vas foten!

Hence: Jag hoppas att han menar att de inte ska värva spelare som dom lika gärna kan ta från tex J20 utan det som värvas skall vara topp spelare.

Hence:

"Vi vill jobba med och utveckla det vi har i stället för att tro att det blir bättre med något nytt hela tiden."

Det tolkar jag som att man kommer erbjuda Alcén,Herman,Molin o Lind nya kontrakt.

Bissett19: Värdelöst att Brynäs vill ha kvar Nolander.

Peja:

Sundlöv är en värdelös SC!!

Bissett19: "Det tolkar jag som att man kommer erbjuda Alcén,Herman,Molin o Lind nya kontrakt."

Sant.... tänkte inte på det...:(
Även om jag tror Molin skulle göra nytta en säsong till.

Bissett19: Det finns ingen utvecklingspotential i honom. Jag tror att backspelet hade blivit SÅ mycket bättre med en riktigt bra back typ Kronwall istället för den osynlige Nolander.

moreten:

"Även om jag tror Molin skulle göra nytta en säsong till."

Det kanske han skulle göra,men hur många säsonger ska vi hålla på att intala oss det?
Tycker det är dags att bryta med Molin o Lind!!

Bissett19: Man ska tydligen låta veteraner spela tills de skämmer ut sig totalt.

Peja: Tycker man kan förlänga med Molin, däremot bryta med Hempa,Nolander,Lind o Vas. Kanske även Lindbäck...gillar inte hans uttalanden i tidningarna.

Bissett19: Håller med, eller så ska de vara spelare för 3:e eller 4:e kedjan och kosta mindre...

Davey_22: Varför inte? Kan man inte berömma andra ES-klubbar i tidningarna? Det är ju kanske inte så lätt att svara på annat sätt när lokaltidningar ringer och ställer retoriska frågor.

Bort bort med Hempa, Molin, Lind, Nolander å Alcen.
Sen ge Vas istid så ska ni se på fan.
Lustigt att alla sågar han, men inte Alcen å Hempa lika hårt dessa två som dessutom fick löjligt med speltid..

Lindström: Håller med dig där i stort, känns som att det finns mer potential i Vas än Alcen och Hempa. Men lönen är ju garanterat tyngre också, så det är en svår avvägning.

Tycker det märks att Vas är lite för transatlantisk i sitt spel, alldeles för mkt skott utifrån hörnen där han i AHL var 5 meter närmare mål typ.

Samtidigt kan man inte va för snäll med någon som inte presterar.

Lindström: "Lustigt att alla sågar han, men inte Alcen å Hempa lika hårt dessa två som dessutom fick löjligt med speltid.."

Nog har de sågats till fotknölarna allt men nu är det ju Vas som diskuteras. Alcén har fått lite extra tålamod som ung, utvecklingsbar? spelare. Menans Vas givetvis har högre krav på sig som utländsk, dyr? och förmodat värvad som spetsspelare.

Partyjack: Jag tror inte han har nå mera i lön än tex Alcen eller Hempa.
Men visst vi behöver målskyttar inte brunkare, men jag törs nog lova att får han spela i ett lag som vill frammåt typ Saik så kommer han att passa som en smäck.
För både fart å tyngd har han.
Men jag tycker att han inte har fått chansen, Bif behöver spelare som Vas å inte sånna som Lauritsen som viker undan i VARJE närkamp eller står gömd i ett hörn å petar i 25s. Ut med piff å puff andan å in med killar som klarar av att både gå å ta en tackling.

Lindström: Ja Vas ser riktigt spännande ut, han kan säkert ersätta Widing på ett bra sätt om vi sätter honom i förstalinan. Vilken teknik, intensitet, spelsinne, målkänsla han har. Tyvärr så är han missförstådd av NC.

arnio: Jo men är man värvad som spets spelare ska man väl inte lira i en 4è kedja med lagets avfall eller?
Sen så tjänar han INTE nå mera än Hermansson GARANTERAT.
Sett till istiden han fick så vek han inte ner sig i ett enda byte vad jag kunde se. Utan han nötte på å klagade inte till skillnad mot "ung, å utvecklingsbar"

arnio: Det har jag inte sagt men nog fan kan han prestera bra mkt mer/bättre än flera av spelarna som snitta 10-15 min per match.
Men de klart vi gör som vanligt kickar å betalar lön istället. För den ekonomin har vi ju....

Lindström: Vas började väl ändå med Dixon och Hermansson i andrafemman?

arnio: Jo men var Dixon å Herman bra då? Å det var väl typ 3-4 matcher va?

Lindström: Ja Dixon och Hermansson var mycket bättre därför flyttades Vas så småningom ned en och sen två linor.

arnio: Du mer väl inte på fullt allvar att Hermansson var bra? Om jag inte minns fel så spelade dom ihop i 2 matcher. Dixon spelade med Widing å Dacke sen i några.

Att nöta på Hempa som varit iskall sen han kom mer eller mindre å med Alcen som inte haft ett rätt på mkt länge bevisar ju bara svåger politken i klubben.

Eller var ju kanon när Molin, Hansen å Hermansson spelade i första linan.. Få se vad vart det; Ja just det inte en P på 5 matcher av dom...

Sen till saken hör väl att vi inte har något kontrakt med vare sig Dixon eller Hempa nu va?

Men det har vi väl med Vas.
Så vad ska dom göra?
Betala av han för att slippa se han?
Eller:
Ge han chansen när vi ivf har han ett år till?

Peja: "Varför inte? Kan man inte berömma andra ES-klubbar i tidningarna? Det är ju kanske inte så lätt att svara på annat sätt när lokaltidningar ringer och ställer retoriska frågor."

Anledningen till att jag inte gillar det är att jag tycker en flytt vore lite konstigt från hans sida, han har fått gott med chanser i Brynäs,uppenbarligen även en grym utveckling. Ser inte att han ska vara garanterad mer speltid bara för att han flyttar heller ? För mig känns det som han sjunker lite i lojalitet efter såna uttalanden.

Sen är det väl alltid så att tidningarna vill hårdvinkla, vi får väl se va detta tar vägen.

Lindström: Kan ju va så att Brynäs slipper betala särkskilt mycke för Vas också, gör dem klart för han att det blir väldigt lite istid och minimalt med chanser så vill han nog flytta självmant.

Davey_22: Jo om han nu inte vill "jävlas" så dom måste lösa han, för att bli av med hans kontrakt.
Å om man läser lite mellan raderna så kommer han INTE att sluta självmant, får man ju en känsla av.

Lindström: Det troliga är att Brynäs får betala en mindre summa i kompensation,inte vill han göra sig omöjlig och sen slänga bort en hel säsong på bänken som 25 åring. Ingen bra reklam.

Mardrömsscenariot vore ju om Vas gick till en annan elitserieklubb och började producera som fan. Känns inte särskilt troligt men man vet aldrig.

Hård: Ja det skulle ju tysta en del ivf..
Rå matrialet Vas är det inget fel på, sen kanske inte han haft rätt roll heller i Bif för den delen.
Men som sagt så kan man ju undra vem/vilka som vill ha hit han från första början..

Sundlöv har scoutat igen. arbetarbladet.se/sport/ishockey/brynas/1.852204

Vet inte vilket som oroar mest. Sundlövs första riktiga värvning eller om Brynäs budgetberäkningar stämmer.

Jajjen: Bra värvning men håller med dig om att vi saknar en riktig förstärkning. Skall fan ringa och gråta ut hos Bäckis

"Grunden i sportchef Sundlövs arbete blir att få så många som möjligt ur den senaste vinterns spelartrupp att skriva på."

Ågren! Vi blev sjua i serien, alltså har årets lag alla möjligheter att ta ett kliv till nästa säsong? Är det bara jag som minns hur säsongen såg ut? Fullständigt utspelade på hemmaplan två gånger av jumbon. Nollade två gånger hemma i kvarten. Noll anfallsspel. Vi behöver kvalitet!

Jajjen: Det känns ju ganska konstigt att Sundlöv verkar vilja behålla samma backuppsättning när det bara fanns en vettig PP-back i hela truppen.

(Jag tror dock att Bertilsson kan komma att överraska många på den fronten)

Förlänger Brynäs med Micke Lind så kommer jag inte gå på en enda match nästa säsong...

3 år till på Hansen är klockrent! Gillar honom skarpt.

65selander: Det är svårt att se att han skulle ta en plats bland sex backar inom överskådlig framtid.. Finns några i farmarlaget som står före honom i kön dessutom

Nått nytt måste hända. Men problemet med sundlöv har alltid varit att han är nöjd. Och skriver därför kompis kontrakt med lirare som Hempa och Danielsson. Sundlöv är rentav lat!! Vi hade ju problem med backspelet i PP t ex och även fysiken. Behövs en målgörande back, samt en tung pjäs som kan ge smällar och inte bara ta som 80 kilos killar som hela övriga laget består av.

Nolander, Carlsson ut tack! Låt Carlsson spela lite Ahl och tuffa till sig lite.

Kan tänka mig att killar som Lind, Molin sitter på ganska tunga kontrakt, framförallt Lind, och i förhållande till det han bidrar så är det inte värt det. Tror inte heller Vas lirar för 10000 i månaden;)

Hermansson, Vas, Molin Lind, Alcèn på forwardssidan.

Men det vet vi ju alla att det inte kommer ske. Sundlöv är nöjd som vanligt. Bakåtsträvaren nummer 1.

Gurra88: Det räckte inte med att du skrev detta i tik boken?

spud: Haha. ja jag märkte det. :P kan va kul för dom att läsa nått vettigt med:)

Gurra88: Hehe.

Gurra88: Det känns inte som någon överaskning att Sundlöv kommer att försöka behålla så många som möjligt av laget. De har ju överaskat hela hockeysverige med sin slutspelsplats. Att man inte räckte till alls i slutspelet verkar inte spela någon roll alls. Sundlöv har inte högre ambition än att klara sig kvar i ES och kommer man till slutspel så är det en bonus.

Han har inte kompetens att bygga ett lag som rakryggat kan säga att man satsar på minst semi.

Hence: Det känns som om Carlsson är på väg ut! Sundlöv verkar satsa på att förlänga med Nolander och skaffa in en defensivt kompetent back samt köra med Bertilsson som 7:e och en ny junior som 8:e.

Inte mig emot! Carlsson har potential men har med nöd och näppe lyckats knipa en plats som 6:e back i konkurrens med Svanberg/Bertilsson.

Även positivt att Vas verkar få "silkessnöret".

Hermansson/Alcén är jag mycket tveksam till, samma gäller Lind.

Danielsson räknar jag bort!

Mormor i hockeybytarbutiken:
- Johej, jag tänkte byta lite spelare i min trupp.
Superagenten: - Kan jag tänka mig. Vad hade du tänkt byta in, då?
- Joasså, jag hade tänkt byta in Danielsson, Lind och Vas...
- OK... En tidigare långtidsskadad, en fortfarande långtidsskadad och en ungrare. Dom får du inte mycket för.
- Menasså, dom var ganska bra, förr i varje fall. Men se här, säger mormor och gräver i påsen, jag ska byta in Hempa också. Han har gjort mål. På Linköping. På bortaplan.
- Samma sak där. Hempa tror jag inte många vill ha. Hur mycket kan du lägga imellan, då?
- Tja en mille, kanske en och en halv...
Agenten räknar en stund, kliar sig i pannan. - OK, här är dealen. Du får en center från Växjö och en ytterforward från Västerås.
- Va? Räcker det inte till mer? Inga elitspelare? Inte ens, inte ens en.. finsk pinne?
- Du, ska du ha elitspelare eller finska pinnar får du allt pynta i mer än en mille och ett gäng Rolatorgubbar. Dom här killarna har precis rätt attityd. Bra för gruppdynamiken.
- Bra, det där gillar Nicke. Men jag vill ju ha ett bra lag. Jag har en stor arena att fylla, vettö, hur många kommer och tittar på lirare från Växjö?
- Då blire tufft. Då snackar vi andra nivåer. AHL åsånt.
- Jag vill ju helst jobba med det jag redan har. Och man vet ju aldrig vad man får när man köper nytt.
- Du får fundera på saken. Nästa! Åh, Herr Loob! Vad kan jag stå till tjänst med idag?

Jompe: Hahaha skönt inlägg, tror att det flesta supportrar till sina lag kan stoppa in namnet på sin sportC under Sundlöv. Dock ett fel, och det är att Loob inte är sportC längre.. Men det kan man leva med :)

Jompe: Hahah strålande!!

Jompe: Hahaha, skulle helt ärligt kunna betala för att få en Jompe-historia en gång i veckan!

Jompe:

Ni utvecklar era alster ser jag!

Först Jompes Julsaga och nu Jompes Silly Season-saga... = )

Mera, mera!

« · 1144260 · »