1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446098 inlägg · 7966 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Zzz: TJ lär väl köra på rutin, men med tanke på hur dålig Nordan har varit så kommer hans rutin inte att hjälpa honom, sen går det alldeles för långsamt för honom. Som sagt, ser hellre Lindgren.

70 Rodrigues: Jag är inte så säker på att han gör det. Synd att GD killen på plats inte skriver något om hur femmorna är sammansatta på träningen.

Zzz: Det måste han ju få, han går ju före Nordan alla dar i veckan.

70 Rodrigues: Kul och välförtjänt. En spelare som faktiskt kan stanna några år och inte försvinna till NHL.

Hoppas han får speltid i slutspelet nu trots att samtliga centrar är tillbaka.

Huss: Hoppas att det betyder att Nordan får lämna ;-)

70 Rodrigues: Kul, betyder det exit Nordan undrar man eller är det Hansens ersättare?

Alexander Lindgren får A-lagskontrakt :-)  Kanon, det kommer att bli något riktigt bra av den gossen.

AD: Köp bra skor.

Ville bara göra en liten rolig grej. Om Skellefteå slår ut Brynäs i kvarten så lovar jag att gå från Gävle till Sandviken helgen efteråt. 
De som känner mig vet att jag är skapligt överviktig så det blir inte alls lätt men dock vet jag att vi kommer avancera oss till semifinal. 

Ridderwall vann nyss poängligan i Tyskland oxå! Skulle vara en riktigt bra värvning.

Carl Lejonkräk: han jagas av Frölunda oxå((oväntat) igguldens kontakt går ut. Han har dock inte varit så bra i år.

Linus Wickman: Helt klart en intressant spelare som bör vara sugen på elitserien. Självres jag gärna 4-5 transatlanter i laget. Jag gillar Iggulden men han kanske har kontrakt över nästa säsong?

Carl Lejonkräk: jag har sett några tyska ligamatcher när jag var uttråkad. Så har lite koll på han. Gäller att sundlöv scoutar bra och inte plockar upp skit bara för man har lite koll på spelaren.

Linus Wickman: Har du sett han spela och i så fall med vilket lag?

Eftersom sundlöv inte vill värva några Nordamerikaner(rykten från personer nära honom) så hoppas jag han är efter denna spelare. En spelare som skulle kunna göra poäng och spela tjs hockey iaf han går tillbaka till det mer offensiva spelet,

mattias - 74: Håller med om att åkning inte är hans styrka. Frågan är om det håller i ES och om det passar in i Brynäs spelstil. Kanske TJ vill nästa år gå över till det som gällde förra året och i början av denna säsong.

70 Rodrigues:

Han har utgående kontrakt så han kan mycket väl hamna i Es. Tuff och stark och bra i BP framför mål, dock ingen blänande skridskåkare ;)

Peja: foppa78: Tycker du verkligen att Lars Erik är så himla bra?

Hahahaha vad rolig du var nu!

Lindström: Mindre?? Nä Fyfan nu känner jag mig lite kränkt!

atilla: Kostar säkert mindre oxå.

foppa78: Skulle ju kunna vara en ersättare till hansen som ska lira i fjärdekedjan och döda ppn...

Peja: GD har en artikel om Gozzi och Elderbrink... ;)

foppa78: Tycker du verkligen att Lars Erik är så himla bra?

Vad fan är detta med Fabricius för rykte? Jag säger bara Brynäs medelmåttors IF! Vi behöver SPETS!

Redigerad kommentar

Lesky:

Attans då! Jag som ska rensa blomsterrabatterna imorgon. :)

Treklövern1912: Om du nu pendlar till Kalix så då har du förmodligen någon gång åkt på böter för fortkörning när du passerar kameran i Sangis.

Det har varit nära, men nu sitter inbromsningarna i ryggmärgen.
Men det var en  ovetandes som körde om mig i c:a 110 strax innan kameran engång. Han kom med på bild hehe!

Wesley: Brukar ha en BIF keps och svart Brynäs pike.

Treklövern1912:

Just det så var det. Golfbanan ligger bara ett par golfslag ifrån mittt hus.

Hål 6 är häftig precis som du säger. Om du spelar där i sommar så ha en Brynäs keps eller dyl. på dig så kan jag jag säga hej till dig :-)

Såja. Brynäs damer vinner med 3-2 inför HELA 317 åskådare och tvingar fram en avgörande kvartsfinal i Läkerolen imorgon. Jag förutsätter att alla som bor i Gävle masar sig dit och hejar fram våra hjältar :)

Wesley: Om du nu pendlar till Kalix så då har du förmodligen någon gång åkt på böter för fortkörning när du passerar kameran i Sangis.

Treklövern1912: helt otroligt!

Wesley: Brukar vara där ibland på somrarna för fiske och spelar också golf på Hapa/Torneå banan. När man slår ut på hål 6 så är bollen i luften en timme.

Linus Wickman:

Måste kolla upp ryktet hos mina Luleå vänner. Det får inte bli för många överskottsspelare till Brynäs.

70 Rodrigues:  Pettersson-Lindholm-Little hade funkat ;-)

En kedja som skulle vara kul att se ihop på isen, alla tre kan göra mål också. Och inte allt för dyra spelare heller :-)

Treklövern1912: Du vet säkerligen hur skit luktar eftersom du befinner dig mellan massabruket i Karlsborg och 2 massabruk i Kemi plus den stora grisfarmen utanför Haparanda

Hehe! Exakt. Jag passerar Karlsborg med den härliga lukten varje dag när jag åker till jobbet i Kalix :-)
Har du varit här uppe i trakterna?

Wesley: Pettersson-Lindholm-Little hade funkat ;-)

Wesley: Du vet säkerligen hur skit luktar eftersom du befinner dig mellan massabruket i Karlsborg och 2 massabruk i Kemi plus den stora grisfarmen utanför Haparanda.

Wesley: Tror nog att TJ hellre spelar offensivt än den tråkhockey som spelas nu, men då måste det värvas sådana spelare, förhoppningsvis så görs det till nästa säsong?

Tväst: Djurgårn får inga fribiljetter till ES i Värmland ;-)

Nää, nu får verkligen Djurgårn lära sig hur skit luktar :-)

70 Rodrigues: Den här killen vill jag se i Brynäs. Vet att Frölunda är o drar i honom, men jag tycker att han skulle passa bättre hos oss ;-)

Skulle inte gråta om Broc värvades :-)

Mitt alternativ är André Peterson nedan. Han skulle sitta fint om Brynäs vill gå tillbaks till offensivt spel med fart.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7039

Wesley:

Djurgårn får inga fribiljetter till ES i Värmland ;-)

Linus Wickman: vet du några seriösa rykten? Mer en farbricius och kilström?

Vart kommer ryktet om Fabbe Fabricius ifrån? Snart får Brynäs byta namn till Lekeå om det bara hämtas från Leksand och Luleå.......

Linus Wickman: Vet ingenting om Arcobello, har aldrig sett honom spela.

Tväst: Exakt :-)

70 Rodrigues:

Little passar absolut bättre hos oss.... som västkustbo är jag ju dessutom väldigt orolig för Frölundas ekonomi...... dom skall definitivt satsa på  billigare spelare ;-)

70 Rodrigues: little hade säkert passat in i Brynäs men känns som han kommer lämna Sverige nu. Iaf får man den känslan i intervjuer han har ställt upp i... Hoppas på denna spelare ja ;-)

Den här killen vill jag se i Brynäs. Vet att Frölunda är o drar i honom, men jag tycker att han skulle passa bättre hos oss ;-)

70 Rodrigues: vet du några seriösa rykten? Mer en farbricius och kilström?

Bli inte förvånade ifall vi får se den här killen i Brynäs nästa säsong ;-)

« · 1568097 · »